Gå til innhold

November 2014 baby❤️

DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

For det første: Corneliuss, du gjør mer på en dag enn jeg klarer å gjøre på en hel uke! :fnise: Mine dager for tiden er mer sånn: "stå opp, spis, overlev dagen, legg deg" .

For det andre: Jeg gjorde noe EKSTREMT dumt i natt.. Hadde så vondt i bekkenet på siden og i ryggen at jeg ba samboeren lage varmeflaske med kokende vann til meg.... Jeg har litt høy smerteterskel når det gjelder varme (kan ikke dusje med samboeren, siden han brenner seg...). Våknet opp idag med heftige brannsår over hele låret fra der varmeflasken hadde vært. Har digre byller til og med.. HERREGUD. :balltre: Skjønner ikke at det er mulig.......

For det tredje: Prinsessehengepupp, disse hormonene kan jo gjøre merkelige ting med kroppen. Folk som pleier å være veldig følsomme kan jo plutselig føle seg "følelsesløse". Mine hormoner går jo opp og ned hele tiden. En dag kan jeg seriøst strigråte fordi burritolefsa mi revner under middagen (ja dette har skjedd...), mens andre dager kan jeg se på programmer som fødestuen uten å felle en eneste tåre. Merkelige greier det der. Du har jo hatt et ganske spesielt svangerskap. Kan jo hende at kroppen din rett og slett har blitt "herdet" fordi det er så mange følelser å kjenne på?

Knis! Det ble ikke så bra som planen tilsa (blir sjelden det... 😉😜😁 blir så frustrert over å ikke orke noe siden jeg vanligvis er en person med masse energi og ressurser.

1. Svigermor handlet og lager maten for oss nå

2. Ingen ble invitert på middag

3. Rakk innom nøstebarn på veien til Ullevål sykehus (fikk kjøpt ett sett med ull til)

4. På Ullevål; Fikk sjekket ut at morkaken hadde flyttet seg (forventet det egentlig for så ut som den hadde begynt å krype bort på 19 ukers kontrollen allerede, men de ville være sikre).

5. På vei til bilen fikk jeg gått innom apoteket på Ullevål og de bestilte bekkkenbelte til meg! Hurra.

Nå er jeg slakt på sofaen! Og har allerede kastet opp to ganger. Blæh!

Blir aldri så mye som jeg vil! Og føler meg generelt ubrukelig. Men takk for rosen, malv 😄 nå følte jeg meg litt bedre. 😘

Det var veldig gøy med ultralyden i dag. Plutselig utbryter jordmoren at han har masse hår! Ble perpleks for de har ikke hatt så mye hår da de kom disse to første. Datteren hadde forresten litt og det var veldig mørkt, første sønnen hadde helt lyst og veldig lite. Men er det ikke tidlig å ha synlig hår på ultralyd i uke 32? Blir spennende å se hvordan spøkelset ser ut når han kommer.

Helt enig med malv, prinsesse; en del av hormonmysteriet er jo at man ikke helt vet hvordan man reagerer. Tenker at det ene er like normalt som noe annet. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malv; de brannsårene hørtes jo rør veldig ut! Burde kanskje få noen til å se på det. Spesielt hvis det blir åpne sår. Stakkars deg! Det hørtes helt forferdelig vondt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Corneliuss, du gjør mer på en dag enn jeg klarer å gjøre på en hel uke! :fnise: Mine dager for tiden er mer sånn: "stå opp, spis, overlev dagen, legg deg" .

For det andre: Jeg gjorde noe EKSTREMT dumt i natt.. Hadde så vondt i bekkenet på siden og i ryggen at jeg ba samboeren lage varmeflaske med kokende vann til meg.... Jeg har litt høy smerteterskel når det gjelder varme (kan ikke dusje med samboeren, siden han brenner seg...). Våknet opp idag med heftige brannsår over hele låret fra der varmeflasken hadde vært. Har digre byller til og med.. HERREGUD. :balltre: Skjønner ikke at det er mulig.......

For det tredje: Prinsessehengepupp, disse hormonene kan jo gjøre merkelige ting med kroppen. Folk som pleier å være veldig følsomme kan jo plutselig føle seg "følelsesløse". Mine hormoner går jo opp og ned hele tiden. En dag kan jeg seriøst strigråte fordi burritolefsa mi revner under middagen (ja dette har skjedd...), mens andre dager kan jeg se på programmer som fødestuen uten å felle en eneste tåre. Merkelige greier det der. Du har jo hatt et ganske spesielt svangerskap. Kan jo hende at kroppen din rett og slett har blitt "herdet" fordi det er så mange følelser å kjenne på?

Knis! Det ble ikke så bra som planen tilsa (blir sjelden det... blir så frustrert over å ikke orke noe siden jeg vanligvis er en person med masse energi og ressurser.

1. Svigermor handlet og lager maten for oss nå

2. Ingen ble invitert på middag

3. Rakk innom nøstebarn på veien til Ullevål sykehus (fikk kjøpt ett sett med ull til)

4. På Ullevål; Fikk sjekket ut at morkaken hadde flyttet seg (forventet det egentlig for så ut som den hadde begynt å krype bort på 19 ukers kontrollen allerede, men de ville være sikre).

5. På vei til bilen fikk jeg gått innom apoteket på Ullevål og de bestilte bekkkenbelte til meg! Hurra.

Nå er jeg slakt på sofaen! Og har allerede kastet opp to ganger. Blæh!

Blir aldri så mye som jeg vil! Og føler meg generelt ubrukelig. Men takk for rosen, malv nå følte jeg meg litt bedre.

Det var veldig gøy med ultralyden i dag. Plutselig utbryter jordmoren at han har masse hår! Ble perpleks for de har ikke hatt så mye hår da de kom disse to første. Datteren hadde forresten litt og det var veldig mørkt, første sønnen hadde helt lyst og veldig lite. Men er det ikke tidlig å ha synlig hår på ultralyd i uke 32? Blir spennende å se hvordan spøkelset ser ut når han kommer.

Helt enig med malv, prinsesse; en del av hormonmysteriet er jo at man ikke helt vet hvordan man reagerer. Tenker at det ene er like normalt som noe annet.

Kjenner meg veldig igjen i det med å være vandt til å være en person med overskudd og ressurser og så plutselig ikke orke noe... Man føler seg skikkelig ubruklig!

Men i dag er jeg stolt av egen innsats! Etter fysioterapien ventet jeg en time på at senteret skulle åpne, og fikk i dag kjøpt: En ammebh (prøvde tre og var helt utslitt etterpå, men tvang meg gjennom resten av lista. Takk til verdens beste samboer som kjøpte meg krykke da jeg begynte å få bekkentrøbbel), ny mobil til meg og samboeren (ikke dyre fancy, ble under tusenlappen for begge. Uten binding), ammeinnlegg, brystvortesalve, jerntabletter, et sett ammeinnlegg i ull, løpestreng til bikkja og en cola. Så var det hjem, hjelpe samboeren med å få opp løpestrengen, kjøre ham på jobb (bilen hans står akkurat nå, skal på verksted i løpet av uka, og jeg trengte bilen senere for frøken skal i bursdag), hjem, handle på veien og så sovne på sofaen.

Dette er mer enn jeg har orket på lenge! Men måtte virkelig tvinge meg selv! Tungt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG Malv! Du må være forsiktig! Stakkars deg! Enig med Corneliuss, du må pase på de sårene. Ikke kjekt med infeksjon i dem når du er på føden osv...

Prinsessa: Mamma pleier å si at vi ikke tar inn mer enn det vi kan tåle (sikkert en sannhet med modifikasjoner, men det er noe med det). Kanskje du har hatt nok og at kroppen skjermer deg på en måte. Du har stålsatt deg for å komme igjennom dette svangerskapet fordi det må du jo, og så holder du en del på avstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes folk her inne er skikkelig flinke! Jeg orker jo ingenting for tiden! Er absolutt helt ubrukelig. Lever fremdeles på at jeg orket å dra ned til sentrum og kjøpe meg pysjbukser på tirsdag. Det var ukas høydepunkt!  :fnise: Skulle gjerne tatt meg en tur på nøstebarn. Tror ikke det er så langt unna meg, og jeg vil gjerne se på lammeskinnet deres. Har fremdeles ikke kjøpt lammeskinn til barnevognen, så må vel få ut fingern snart.

Det brannsåret er ganske groteskt. Samboeren er på apoteket nå for å kjøpe sånn brannsårplaster-opplegg, sånn at jeg kan unngå infeksjner, men det er ikke så fryktelig vondt, så jeg gidder ikke dra til noe lege med det. Moren min lo faktisk høyt av meg på telefonen idag. Dette er SÅ typisk meg at dere aner ikke..... Klønete og uoppmerksom til de grader.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malv: jeg ville tatt på litt aloe Vera gel, eller honning. Honning er sårhelende og bakteriedrepende, anbefales på brannskader. Men hvis det er åpne sår ville jeg heller brukt aloe Vera :-)

Jeg tok meg i å grue meg til alle klesvasken som følger med barn idag. Brukte nemlig 1,5 time på vaskerommet idag, og nå er jo bare to voksne! Kommer jo til å bo der inne etterhvert :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg 37+0, altså offisielt i uke 38 og innenfor "termin". Fatter og begriper ikke at han minien kan komme når som helst! Har ikke vært på fødselsforberedende kurs, ikke vært på omvisning på sykehus, ikke vært på gravidyoga, ikke smurt med olje som "alle" anbefaler; Rett og slett ikke særlig forberedt :o Siste dag på jobb i morgen, så jeg får vel bruke de tre neste ukene til olje og pusteteknikker hehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi i bilen på vei til kontrollen i Tromsø. Og jeg har faktisk klart å snu tankene mine såpass at jeg egentlig håper vi kan få datoen for KS'et allerede i dag. Jeg er tydeligvis en enkel sjel 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi i bilen på vei til kontrollen i Tromsø. Og jeg har faktisk klart å snu tankene mine såpass at jeg egentlig håper vi kan få datoen for KS'et allerede i dag. Jeg er tydeligvis en enkel sjel

Lykke til!! Håper du får datoen din! :) Du får holde oss oppdatert når du kommer hjem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi i bilen på vei til kontrollen i Tromsø. Og jeg har faktisk klart å snu tankene mine såpass at jeg egentlig håper vi kan få datoen for KS'et allerede i dag. Jeg er tydeligvis en enkel sjel

Lykke til! :) 

Og når det gjelder det med å ikke være så følsom under graviditeten så har jeg egentlig vært ganske bekymret for det selv. 

Synes det er rart at jeg ikke er så følsom nå mens jeg er gravid, og alle snakker om å ha følelsene uttenpå huden osv.. 

Jeg kan også lese og se på omtrent hva som helst uten å felle en tåre. Ganske merkelig. 

Har pratet med samboeren min om det, for jeg har tenkt litt sånn at kanskje man egentlig skal ha disse følelsene og at det vill hjelpe på med båndet med babyen osv. Men, nå har du vært sykmeldt hele graviditeten(?) 

Og jeg har gått hjemme selv og kan styre dagene som jeg selv ønsker. 

Så jeg og kjæresten har konkludert med at grunnen til at jeg ikke er så følsom nå mens jeg er gravid, kan være fordi at jeg ikke har stresset mye. 

Og de gangene jeg har stresset og vært sliten så har jeg hatt følelsene mye mere uttenpå huden jeg også. 

Så det kan jo kanskje ha en sammenheng?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wooops, blir oktoberbaby på oss! Men frykt ikke, jeg flytter ikke herfra ;)

❤ 29.10.14 ❤

Aaaaah herregud så deilig å vite hvilken dag babyen skal komme! Gratulerer! :D (Man sier kanskje ikke gratulerer for ks dato, men jeg gjør det alikevell jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooops, blir oktoberbaby på oss! Men frykt ikke, jeg flytter ikke herfra ;)

❤ 29.10.14 ❤

Åhhhh, nå ble jeg nesten litt misunnelig! Ikke på keisersnittet, men forutsigbarheten ved å ha en dato å forholde seg til!😄 Masse lykke til!💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj nå føler jeg meg moden :-P ligger i senga etter å ha sovet, og surmuler fordi svigerinne med mann og to barn kommer for å være her i helga. Vi har et anstrengt forhold av mange årsaker, men mest syns jeg det er slitsomt å ha noen (ned to barn under fire) boende en hel helg.. Æsj, det var dagens surv.

Må bare legge til at jeg ikke er opphaveren til disse svigerinne-trådene i dag altså, jeg pleier ikke henge ut folk på nett sånn :-P

Kan på tampen nevne at for oss barmfagre har jeg bestilt amme-BH fra yummymummy, og den er lekker! God passform, god støtte, ser pen ut! Prisen var ikke billig, men verdt det tror jeg. Har bestilt en cup mer enn jeg pleier etter tips fra siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veninne av meg ville komme på besøk neste helg... Da satte jeg foten ned, når hun ikke har klart å finne en eneste passende helg hele svangerskapet før tre uker før termin så får hun bare vente til etter nyttår.

De har bare et barn under fire da, men likevel, gjester en hel helg så tett på fødselen orket jeg bare ikke.

Så skjønner godt at du er litt grumsete i humøret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi regnes innenfor termin ved 37+0? :)

Det jeg mente er at graviditeten anses som fullgått fra 37+0, og at babyen ikke anses som prematur etter denne dagen. Men litt knotete formulert :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk babyshower i går! Superkoselig, og masse fine nyttig ting til lille i magen! :) :)
I morgen er jeg "Innafor" termin og 37+0! Nå nærmer det seg virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og treåringen vært på lekeplassen. Det gjorde godt for ellers tror jeg vi begge hadde blitt sprø. Etter en dag hjemme hvor energien kom krypende mer og mer utover dagen uten å få lov å gå ut og herje.... det tok på både meg og treåringen! Jeg merker at jeg har mindre tålmodighet fordi jeg orker mindre. Og det har en tendens til å gå utover en aktiv treåring som ikke hører så godt etter på hva mamma sier... 

Men det var deilig å få kommet seg ut i fineværet idag og lekt litt. Dvs. jeg satt på en benk og så på, mens treåring lekte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på spa:) Min fantastiske mor tok meg med og spanderte på meg. Fikk en "Snart mamma" behandling på 90 min. Ubeskrivelig deilig med skrubb og masasje:) Kan anbefales, om man har råd selvsagt:)

Etter ei uke alene hjemme med ungene hadde jeg vondt i både rygg og bekken, så dette var midt i blinken. Svømte i varmt og deilig vann i spa-avdelingen før behandlingen. Etterpå var jeg faktisk mye bedre.

Opplevelsen ga meg enda større tro på dette med å føde i vann. Varmt vann kjennes utrolig godt når man har smerter.

Jeg forstår godt at dere syter med helgebesøk nå damer! Jeg har virkelig ikke overskudd til sånt. Rart at folk velger å komme på besøk til høygravide! Det viser ikke særlig innsikt i hva det vil si å være gravid... Det krever jo en del å være vertskap for de fleste. Huset skal være reint, senger oppredd og mat skal stelles i stand... Ikke noe man har lyst til når man trenger å hvile bare man har tatt en dusj;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var vi hjemme igjen fra kontrollen :-) Tok ei overnatting hos bestevenninna mi som bor omtrent halvveis mellom oss og Tromsø, og det var godt for kropp (slippe å kjøre i strekk) og sjel (få skravla til halv 3 i natt) :) 

Fikk handla litt i byen, men rumpa mi var ikke veldig gira på masse trasking så det begrensa seg litt. Men slo på stortrolla og kjøpte slikt sammenleggbar badebalje fra Stokke. Orange :-D Var ikke så dyrt som jeg trodde (350), men så droppa vi setet, jeg er mer komfortabel med å holde babyen selv uansett. 

Uansett, rapport fra kontrollen: kom inn og sa med en gang at vi hadde fått tenkt såpass at vi egentlig kunne tenkt oss å få datoen for KS allerede. "Flott, for den har jeg her i lomma" sa hun og dro opp papiret med bestillinga av operasjonsstue :-) Så da slapp vi og tenke eller vurdere noe videre. De var, siden jeg ringte på onsdag, blitt enige om at KS var eneste mulige løsning når vi tross alt er kommet så langt og ikke aner hva veien videre blir. Hadde ellers en fin kontroll, og fikk et helt fantastisk 3Dbilde :) 

Spurte forresten om dette med kamera på operasjonsstua, og da fant hun ut at siden dette er så spesielt skulle hun be om at de fikk det dokumentert med avdelingens utstyr :duskedame:  Og da får vi og bilder. Så håper det går i orden, siden det ikke er tillat med privat fotoutstyr. 

Nå skal jeg bruke de neste 17 (!!!!) dagene på å slappe av, skjemme meg bort, pusle med de siste småtingene, lese litt og ligge på sofa. Helt surrealistisk egentlig  :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha 3D bilder! :-P surver litt over det altså, mannen syns det er dyrt :-P

Er det flere som sliter med kroppstemperaturen? Jeg er SÅ varm!! Ubehagelig varm! Hovner i hender og føtter, svetter, håret tørker liksom ikke ordentlig.. Isj, føler jeg trenger å dusje flere ganger daglig..

Og søvnen blir bare dårligere og dårligere.. Men nok klag!

Besøket går egentlig greit, mannen er flink og tar de med seg ut og lar meg sove, så jeg er ikke helt utslitt. Men, jeg poengterte til svigerinna mi at det bare var fire uker igjen til termin, og da så hu litt sjokkert ut! Er ikke sikkert det har gått opp for henne hvor langt på vei jeg egentlig er da :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så spennende Prinsessehengepupp! Du får det jo skikkelig dokumentert da! :D (PS. Vi gikk også for det stokkebadekaret!! Virker helt genialt!!!. Vi valgte det gjennomsiktige da. Sånn at vi på sikt kan bruke badebomber og sånt i det. Veldig på sikt! :P )

Optatium: Jeg sliter med kroppstemperatur idag!! I det ene øyeblikket er jeg helt normal, og plutselig blir jeg SÅ varm. Trodde jeg hadde feber for noen timer siden... Hadde 36.. haha.. Så det sier sitt. 

Var på visning idag på Holmenkollen. Skikkelig fin etasje i enebolig, men det var så mange på visning at jeg nesten ikke har noe håp om at de velger oss som leietakere! :P Merker at vi trenger å komme oss bort fra Oslo Sentrum snart. Så mye festbråk som det er her...   :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...