Gå til innhold

November 2014 baby❤️

DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Hot mama! På alle våre år sammen har jeg alltid ligget krøllet i sofa med pledd og raggsokker mens gubbelusken har sittet i t-skjorte og ledd av meg. Nå holder jeg på å omkomme, singlett er max påkledning her, mens gubben har henta frem det doble ullpleddet vi fikk til bryllupet. Det rare er at jeg kan gå gjennom dagen med moderat aktivitet med normal påkledning. Men når jeg utpå ettermiddagen/kvelden faller sammen i sofa så må klærne av og vinduet opp. Skjønner det ikke. Feil med termostaten er det iallfall :P

Jeg er så varm!! Sørlig på kvelden, sitter gjerne i trusa og singletten (og satser hardt på at uanmeldt besøk holder seg borte)..

Forøvrig har jeg gått et par turer de siste dagene, og det har medført noe som føles som stølhet i lyskeområdet. Noen som kjenner seg igjen? Når du setter deg på huk med bena litt fra hverandre, den store sena (?) som går fra underlivet og ut i låret, den er kjempestøl.. Skjønner ingenting jeg :-P

Stølheten er nok bekkeløsning, gitt! Det var sånn jeg merket det sist. Trodde jeg hadde forstrekt musklene på skitur! Men det er musklene som blir støle fordi de prøver å motarbeide den utglidningen som skjer i bekkenet...

Til dere som vil ta visdomsjeksler: Vent til dere er ferdige med ammingen og den verste nattevåkingen. Det er mitt råd i alle fall. Jeg tok en visdomstann da 2-åringen min var 4 mnd. Det ble betennelse i såret og en masse smerter og styr. Passet ikke særlig godt når jeg måtte opp om natta med baby osv.

Jeg har lagt på meg 13 kg, forresten. Syns det er helt ok. Har fire uker igjen, men regner ikke med så mye mer. Sist gikk jeg ned litt på slutten.

Da var gubben reist her også. Så jeg skal være alene med to av ungene i helga. Han kommer tilbake på søndag, men så reiser han igjen mandag morgen på jobb og blir borte til fredag. Det er den siste turen han får lov til å ta før fødselen! Da nærmer jeg meg 38 uker og da vil jeg ikke ta noen sjangser altså! Ikke han heller for den saks skyld. Det er viktig for oss begge at han er tilstede på fødselen. Jeg kommer til å ha mamma med også, men bamsefar er viktigst!

Satser på at det blir ei rolig helg med en del avslapping og kos. Været ser ut til å bli ganske så ruskete, så da kan vi kose oss inne med lys, tv-titting og godteri med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hot mama! På alle våre år sammen har jeg alltid ligget krøllet i sofa med pledd og raggsokker mens gubbelusken har sittet i t-skjorte og ledd av meg. Nå holder jeg på å omkomme, singlett er max påkledning her, mens gubben har henta frem det doble ullpleddet vi fikk til bryllupet. Det rare er at jeg kan gå gjennom dagen med moderat aktivitet med normal påkledning. Men når jeg utpå ettermiddagen/kvelden faller sammen i sofa så må klærne av og vinduet opp. Skjønner det ikke. Feil med termostaten er det iallfall :P

Jeg er så varm!! Sørlig på kvelden, sitter gjerne i trusa og singletten (og satser hardt på at uanmeldt besøk holder seg borte)..

Forøvrig har jeg gått et par turer de siste dagene, og det har medført noe som føles som stølhet i lyskeområdet. Noen som kjenner seg igjen? Når du setter deg på huk med bena litt fra hverandre, den store sena (?) som går fra underlivet og ut i låret, den er kjempestøl.. Skjønner ingenting jeg :-P

Stølheten er nok bekkeløsning, gitt! Det var sånn jeg merket det sist. Trodde jeg hadde forstrekt musklene på skitur! Men det er musklene som blir støle fordi de prøver å motarbeide den utglidningen som skjer i bekkenet...

Til dere som vil ta visdomsjeksler: Vent til dere er ferdige med ammingen og den verste nattevåkingen. Det er mitt råd i alle fall. Jeg tok en visdomstann da 2-åringen min var 4 mnd. Det ble betennelse i såret og en masse smerter og styr. Passet ikke særlig godt når jeg måtte opp om natta med baby osv.

Jeg har lagt på meg 13 kg, forresten. Syns det er helt ok. Har fire uker igjen, men regner ikke med så mye mer. Sist gikk jeg ned litt på slutten.

Da var gubben reist her også. Så jeg skal være alene med to av ungene i helga. Han kommer tilbake på søndag, men så reiser han igjen mandag morgen på jobb og blir borte til fredag. Det er den siste turen han får lov til å ta før fødselen! Da nærmer jeg meg 38 uker og da vil jeg ikke ta noen sjangser altså! Ikke han heller for den saks skyld. Det er viktig for oss begge at han er tilstede på fødselen. Jeg kommer til å ha mamma med også, men bamsefar er viktigst!

Satser på at det blir ei rolig helg med en del avslapping og kos. Været ser ut til å bli ganske så ruskete, så da kan vi kose oss inne med lys, tv-titting og godteri med god samvittighet!

Ja, her har smerten kommet for fullt uansett. Så jeg må nok fjerne den visdomstanna. Er skikkelig hoven på høyre kinn, og vondt i øret, så kan ikke gå sånn i et år hvertfall :P hehe. 

Men, får prøve å utsette det så lenge jeg klarer. Hvertfall til vi har fått inn ammeteknikken og rutinene skikkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det er bekkenløsning altså?

Er det bra eller dumt å fortsette med noen småturer? Vil ikke gjøre det verre, men er ikke då vondt at jeg ikke kan gå ( og orker ikke sitte stille hele dagen).

Syns forøvrig dere som har andre barn er tøffe som er alene med dem! Høres slitsomt ut for den som ikke er vant med barn :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her har smerten kommet for fullt uansett. Så jeg må nok fjerne den visdomstanna. Er skikkelig hoven på høyre kinn, og vondt i øret, så kan ikke gå sånn i et år hvertfall :P hehe. 

Men, får prøve å utsette det så lenge jeg klarer. Hvertfall til vi har fått inn ammeteknikken og rutinene skikkelig. 

Uff, stakkars deg! Om det er skikkelig betent, må du kanskje ha en antibiotikakur først? Det måtte vennina mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det er bekkenløsning altså?

Er det bra eller dumt å fortsette med noen småturer? Vil ikke gjøre det verre, men er ikke då vondt at jeg ikke kan gå ( og orker ikke sitte stille hele dagen).

Syns forøvrig dere som har andre barn er tøffe som er alene med dem! Høres slitsomt ut for den som ikke er vant med barn :-P

Ja, det var i alle fall akkurat sånn det begynte for meg:) Men bevegelse er bra, så lenge du ikke presser deg når det gjør vondt. 

Fordelen med å ha barn er jo at ventetida går litt fortere;) Man er jo opptatt med noe stort sett hele tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei folkens,

Her viser vekta 13 kg pluss. Er i uke 37 nå, så regner med at jeg havner på rundt 15 kg, og det føles egentlig helt greit.

"Ulempen" er at det er lite vann, men mest ekstra polstring jeg har dratt på meg. Ingenting å si på matlysten her altså :o

Bare en uke igjen på jobb nå, det blir utrolig rart å ikke gå på jobb hver dag! Men skal bli godt å bare sige ned i sofaen og få denne gutten klar for å møte verden :)

Siste uken har det begynt å "stikke ut kroppsdeler" på høyre siden med jevne mellomrom. Klarer ikke helt å identifisere hva det er, men må jo være knær eller hæler som er så kantete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamsemams: da satser vi på at noen turer er i orden👍

Skal til legen i slutten av oktober og er veldig nysgjerrig på hvirdan vekta er da. Føler jeg har spist på meg en del siste ukene :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin.

Imorgen skal jeg visst plutselig på visning. Lurer på hvordan det blir å eventuelt flytte når man er høygravid!  :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin.

Imorgen skal jeg visst plutselig på visning. Lurer på hvordan det blir å eventuelt flytte når man er høygravid!  :balltre:

Det kan jeg skrive under på at det er en smule slitsomt! :) Vi flytta til nytt hus en måned før førstemann kom.... Var litt kaos med kasser og diverse, men kom da på plass med det viktigste til storebror meldte sin ankomst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun jeg som syns det er lite pent babytøy i butikkene? Nå vet jeg jo at smaken min er litt "åff", siden jeg liker tiljamid og orange striper og slikt. Men jeg syns det er så utrooolig mye kjedelig eller skrikende, eller "voksent" nyfødttøy i kjedebutikkene. I dag hadde jeg faktisk tenkt til å handle litt, men kom hjem tomhendt, igjen. Syns fargene er enten for skrikende og lite harmonisk, klærne er stive, typ dongeri, eller så er det hvitt, hvitt, hvitt. Liker Newbie-serien, og noe av name it, men der er det igjen lite kjønnsnøytralt. Stoppa innom Fretex på vei hjem da, og DER frant jeg to nøstebarnbodyer, til 29 kr - tilsammen, så må vel nesten si meg iallefall sånn halvveis fornøyd ;-) 

Forøvrig ligger smertegrensa mi nå på 2 timer hundeutstilling (med stol) + 1 time kjøpesenter (gå-sakte-aksjon). And then home ;-) Så nå blir det sofa ut dagen, mens jeg fortsatt drømmer om den krakken i dusjen ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun jeg som syns det er lite pent babytøy i butikkene? Nå vet jeg jo at smaken min er litt "åff", siden jeg liker tiljamid og orange striper og slikt. Men jeg syns det er så utrooolig mye kjedelig eller skrikende, eller "voksent" nyfødttøy i kjedebutikkene. I dag hadde jeg faktisk tenkt til å handle litt, men kom hjem tomhendt, igjen. Syns fargene er enten for skrikende og lite harmonisk, klærne er stive, typ dongeri, eller så er det hvitt, hvitt, hvitt. Liker Newbie-serien, og noe av name it, men der er det igjen lite kjønnsnøytralt. Stoppa innom Fretex på vei hjem da, og DER frant jeg to nøstebarnbodyer, til 29 kr - tilsammen, så må vel nesten si meg iallefall sånn halvveis fornøyd ;-)

Forøvrig ligger smertegrensa mi nå på 2 timer hundeutstilling (med stol) + 1 time kjøpesenter (gå-sakte-aksjon). And then home ;-) Så nå blir det sofa ut dagen, mens jeg fortsatt drømmer om den krakken i dusjen ;-)

Dere har ikke badekar? Hadde ikke overlevd uten jeg, er kun der jeg finner god stilling... Nyt sofaen!! Her er det bsrnebursdag hele helga, utslitt..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig! Finner så utrolig lite som jeg liker i butikkene! Jeg liker det klassisk og enkelt på de helt minste. De skal ikke drukne i mønster og farger, men være i fokus selv:) Helt enig i at ungene skal kles så voksent! Hvor er sparkebuksene blitt av? Men Newbie- serien er bra. Jeg har også fått noe fra Memini som er fint, men dyyyyrt! Og så har jeg bestilt litt fra Zara. Pop har en del fine ting, men ikke så mye til de helt minste, syns jeg. De har lite ull som passer til babyer. Men kvaliteten er upåklagelig! Fantastisk kvalitet på klærne. Broren min sine unger og mine bruker klærne i tur og orden og det holder seg fint! Om du liker litt retro og en del farger, så er pop stedet.

Jeg mangler fremdeles ullpysjamaser. Tror jeg stikker på fretex jeg også og tar en kikk:) Orker ikke rosa og lilla, mønstrete osv! ellers tror jeg at jeg skal strikke noen bleiebukser i hvitt og grått som jeg bruker med ullstrømpebukser og strikkejakker. Må bare gjøre ferdig den romperen jeg holder på med først;)

Her har bekkenløsningen intensivert seg et hakk... Gjorde husarbeid i går og det var ikke lurt. Nå skal jeg være alene med 2-åringen til torsdag kveld, mer eller mindre, så det passet ekstremt dårlig. Det er jo umulig å ikke løfte og bære litt på han. Men jeg skal ikke klage. Tror mange av dere andre har det værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med dere. Har ikke kjøpt ETT eneste plagg på H&M eller cubus jeg.. Har mye lillelam ull og klær fra nextdirect.com, men også pittelitt mini rodini klær. Synes det er så fint, men det er dyrt da (handlet på tilbud)

Var skikkelig fornøyd med noen av pingvingenserne jeg fikk handlet inn  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad vi kjøpte en del i utlandet i sommer, mye fint! Også har jeg en del sparkebukser i nydelig gult fra jeg var liten. Men er enig i at det er mye lite fint babytøy, selv om jeg liker rosa:-P

Her har jeg lest meg frem til gjøre/ikke gjøre med bekkenløsning, og satser iallefall på å ikke forverre den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja jeg har masse etter meg selv, så Reka er nesten omdøpt til Retro-Reka ;-) Skal til en bittelitt større by på fredag, så da gambler jeg på at formen tillater litt shopping og at jeg finner noe litt utenom det vanlige. Vet iallefall om Tiljamidbutikk der, så da blir det minst en body. Eller to :-D 

Har kjøpt masse brukt ull via finn, så det har jeg faktisk en god del av. Kommer til å lanolinisere en del på nytt så jeg ikke trenger så mange skift. Elsker ull og bambus, er vel kanskje litt derfor jeg ikke finner noe i kjedebutikkene, alt er jo i bomull. Og finner man ett litt pent ullplagg så er det jammen bomull på innsida *klaske panna* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ull har du Prinsessehengepupp? Jeg har liksom ikke så mye føler jeg.. Tre bodyer, og to utenpå ulldresser. Hva har dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ull har du Prinsessehengepupp? Jeg har liksom ikke så mye føler jeg.. Tre bodyer, og to utenpå ulldresser. Hva har dere andre?

Tror jeg har tre bodyer og tre strømpebukser i 50-56 i ull (har mye mer i bomull). Skulle gjerne hatt litt mer, men får være flink til å skylle opp. Har en del i 62 også, så får eventuelt ty til det i nøden. Har en del strikket og en ulldress fra nøstebarn. Men mangler pysjamaser... må nok handle litt mer:) Jeg hadde jo nok til 2-åringen, men har gitt bort det meste som var blått... Og dessuten ble mye veldig flekkete av bæsj og gulp, så det var ikke så lekkert lenger. Er det noen som har tips til hvpordan man holdet tøyet pent, forresten?

PS. jeg liker rosa, men da må det være litt sånn gammelrosa ikke disneyrosa:) Newbie sin rosafarge er veldig fin og passer bra sammen med mange andre farger, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg et snev av ullmani da, så du må ikke ta mål etter meg ;-) Uten å dobbelsjekke mener jeg at jeg i 50-56-62 har: 4 strømpebukser, 4 bodyer, 2 trøyer, 1 pysj/heldress, 1 sparkebukse, en håndfull luer, ettpar hjemmestrikkede sett (svigermor jobber med saken) og en god porsjon sokker og votter. Mesteparten bortsett fra det hjemmestrikka samt litt av det andre er kjøpt brukt, og kommer til å få seg en runde med lanolin slik at det gjenvinner ullas superegenskaper (og da slipper man å vakse så ofte). Har alt for mye :-p 

Så ang å holde ull pent: lanoliniser (ullkur fra nøstebarn feks), da kan man i større grad bare lufte ulla mellom bruk, og kun vaske om det virkelig blir møkkete. Ikke bruk milo, men egen ullsåpe (også den fra nøstebarn er god, evt annet). Bæsjeflekker og slikt tas med gallesåpe (clas ohlson). Og lanoliniser på nytt etter vask. På den måten bevarer man ulla lengre og man slipper at den blir skitten eller lukter og dermed sparer man både tid og vask :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver handleliste! Strømpebukser må jeg ha med andre ord, og sånn lanolin.

Også er vel butikkene oppe etterpå kanskje :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har nok litt ullmani jeg også kan hende.. I de minste str (50-62) har jeg sånn rundt regnet 10 bodyer, 3 strømpebukser og 2 longs, 5 tynne luer (og ukjent antall hjemmestrikka litt tykkere luer), 2 heldresser fra lille lam og 3 fra nøstebarn, tre bukser og masse sokker og en del votter. Og tre strikka sett..

Herrejerimi.. Det er en del visst. Til mitt forsvar - arv, selvlaget og finn.no! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har nok litt ullmani jeg også kan hende.. I de minste str (50-62) har jeg sånn rundt regnet 10 bodyer, 3 strømpebukser og 2 longs, 5 tynne luer (og ukjent antall hjemmestrikka litt tykkere luer), 2 heldresser fra lille lam og 3 fra nøstebarn, tre bukser og masse sokker og en del votter. Og tre strikka sett..

Herrejerimi.. Det er en del visst. Til mitt forsvar - arv, selvlaget og finn.no! Hehe.

Det høres ut som du har nok ja:) Men så herlig! Jeg ser virkelig at jeg må ha litt mer. Skal lage en liste og ta en runde i morgen:) begynner med Fretex og sparkjøp, og håper jeg ikke sprenger budsjettet helt:)

Og gallesåpe må jeg ha forstår jeg...Hva det nå kan inneholde!?

Endret av Bamsemams74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående klær, jeg har valgt å kun gå til anskaffelse av sparkebukser med fot og bodyer, hovedsaklig i ull, samt en del sparkedresser med og uten fot. Har ingenting av verken "vanlige" bukser, gensere, sett eller strømpebukser, av den grunn at jeg tenkte jeg ikke kom til å trenge det, at babyen heller ligger i ullklær med et tynt ullteppe eller under dyne enn å kle på for mye og for mange lag. Men nå er jeg plutselig usikker og føler jeg mangler mye... Hva tror dere ift hvordan jeg har tenkt?

Anonymous poster hash: 54fda...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående klær, jeg har valgt å kun gå til anskaffelse av sparkebukser med fot og bodyer, hovedsaklig i ull, samt en del sparkedresser med og uten fot. Har ingenting av verken "vanlige" bukser, gensere, sett eller strømpebukser, av den grunn at jeg tenkte jeg ikke kom til å trenge det, at babyen heller ligger i ullklær med et tynt ullteppe eller under dyne enn å kle på for mye og for mange lag. Men nå er jeg plutselig usikker og føler jeg mangler mye... Hva tror dere ift hvordan jeg har tenkt?

Syns du har tenkt helt rett. Og ull kan brukes mye lengre enn bomull, så rundt regnet trenger du bare 1/3 mengde klær om du har hovedsaklig ull fremfor bomull. Men jeg ville nok skaffet noe tykkere til å ha utenpå når dere skal ut da, enten hjemmestrikka sett eller noe slikt. Dessuten: butikkene stenger jo ikke selv om vi føder ;-) Husker min første viste seg å være mindre enn forventa så han drukna i alt, men butikkene hadde jo åpent så innen ettpar dager var garderoben fullt operativ ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har selvsagt tykkere ull, både hjemmestrikket og nøstebarn til å ha utenpå de tynne ullklærne når vi skal ut! Dette var bare "inneklærne" :)

Jada, synes denne handle- og utstyrsgalskapen tar helt overhånd, prøver å ikke bli med på den karusellen og heller tenke at jeg kan kjøpe etterhvert, men så har jeg litt for mye tid til å tenke og fundere, i tillegg til at jeg ser for meg at det siste som frister etter fødsel er å gå i butikker. Men satser på at det er ok slik jeg har tenkt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...