Sminth Skrevet 29. september 2014 #851 Del Skrevet 29. september 2014 Sitter å blomstrer på Ullevål. Hadde regnet med kø i dag siden det er mandag, men den gang ej siden det er høstferie. 3 kvarter for tidlig ute kom ihvertfall før inn til CTG, om ikke annet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146700503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monson Skrevet 29. september 2014 #852 Del Skrevet 29. september 2014 Her også går alt nedover, både baby, humør og den fysiske formen... Merker at tyngdepungtet synker, og det stikker og stråler alle veier "der nede". I tillegg er bekkenet ganske langt fra godt, og hver natt våkner jeg med sterke smerter som stråler fra bekkenet og helt ned i anklene. Ribbeina, spesielt på venstre side, stikker og gjør det smertefullt å sitte. Sleng på stikkinger både i korsryggen og skulderbladet på venstre side og jeg trodde ikke det kunne bli så mye tyngre. Men så har plutselig de gamle problemene med venstrearmen slått ut i full blomst, så nå har jeg også en venstrearm jeg ikke kan løfte uten at smertene skyter fra albuen og til det stikkende punktet i skulderbladet... Det slo plutselig ut i går kveld, og jeg gråt i dag tidlig da smertene ikke bare fortsatt var der, men hadde blitt verre siden i går kveld. Jeg hadde håpet at det skulle roe seg etter en "god natts søvn", men tvert imot... Så da har man plutselig perioder med smerter som går fra albuen, opp i skulderen, ned i ryggen, videre i bekkenet og helt ned i anklene. Kjenner at det mentale blir helt på felgen nå som det føles som hele kroppen svikter. Hadde ikke trodd at kroppen min skulle tåle dette så dårlig, når jeg i utgangspunktet var i god form... Fikk meg heldigvis time hos fysio i morgen, og ba dem like greit sette opp dobbel time slik at han kan sjekke meg ordentlig og hva han eventuelt kan gjøre for nå orker jeg snart ikke mer. (Haha, som om jeg har noe valg, han kommer uansett ikke ut før han er klar, så jeg kan jo ikke akkurat bestemme meg for at jeg ikke vil være gravid mer... ) Så det var virkelig en syte- og klagepost! Åååh huff! Det er slik jeg har hatt det den siste mnd eller så!… Huff jeg håper du har fått deg en flink fysio! Til meg så har jeg sluttet å kjenne han i ribbena nå, det er så digg! men kjenner at jeg tenker, "er det en bra eller dårlig ting?" og etter å ha vært i behandling med rygg, skulder, og nakke så har hvertfall skuldrene blitt litt bedre, men den strålinga bak "vingen" eller hva jeg skal kalle det, er der desverre fortsatt..Men, det andre har blitt bedre hvertfall. Så det er håp!! hold ut! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146700522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 29. september 2014 #853 Del Skrevet 29. september 2014 Jeg la meg ned og sov litt i går og våknet uten noen murring i ryggen så kan tenke meg at det var stramme muskler eller noe. Nå er jeg førstegangs, men jeg tror kanskje at han har festet seg. "Plutselig" har jeg ingen ben som ligger å klemmer eller sparker meg i ribbena, og det er lettere å puste og sitte. Noen med erfaring som vet om det er et tegn på at hodet har festet seg eller ikke? Nedpresset er der hvertfall, og det stikker og river der nede. Tror det er nokså vanlige tegn på at babyen har, om ikke festet seg, men porra seg et godt stykke ned i bekkenet. Er jo ikke alle som fester seg, men de siger jo neddi der og gjør seg klar. Og da blir det bedre plass til lunger og magesekk og slikt ;-) Ulvemamma: godt du fikk time raskt Jeg sitter å teller litt på knappene om hvor jeg skal ringe? Fysio, naprapat eller kiropraktor? Er som sagt låsning jeg mistenker og da er kanskje ikke fysio rett sted? Dessverre er det kun det vi har her, de andre må jeg reise et stykke for å besøke, og det frister jo ikke all verden med så mye bilkjøring heller :-p Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146700525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monson Skrevet 29. september 2014 #854 Del Skrevet 29. september 2014 Jeg la meg ned og sov litt i går og våknet uten noen murring i ryggen så kan tenke meg at det var stramme muskler eller noe. Nå er jeg førstegangs, men jeg tror kanskje at han har festet seg. "Plutselig" har jeg ingen ben som ligger å klemmer eller sparker meg i ribbena, og det er lettere å puste og sitte. Noen med erfaring som vet om det er et tegn på at hodet har festet seg eller ikke? Nedpresset er der hvertfall, og det stikker og river der nede. Tror det er nokså vanlige tegn på at babyen har, om ikke festet seg, men porra seg et godt stykke ned i bekkenet. Er jo ikke alle som fester seg, men de siger jo neddi der og gjør seg klar. Og da blir det bedre plass til lunger og magesekk og slikt ;-) Ulvemamma: godt du fikk time raskt Jeg sitter å teller litt på knappene om hvor jeg skal ringe? Fysio, naprapat eller kiropraktor? Er som sagt låsning jeg mistenker og da er kanskje ikke fysio rett sted? Dessverre er det kun det vi har her, de andre må jeg reise et stykke for å besøke, og det frister jo ikke all verden med så mye bilkjøring heller :-p Godt å høre! Digg er det hvertfall! De to siste gangene jeg har vært til kontroll så har han vært i bekkenet men når jeg var til JM sist så sa hun at han lå godt nedibekkenet men, var ikke festet enda. Så derfor tenkte jeg at han kanskje var festet nå siden, jeg kjenner han langt nede, men ikke i/under ribbena lengere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146700558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 29. september 2014 #855 Del Skrevet 29. september 2014 Jeg la meg ned og sov litt i går og våknet uten noen murring i ryggen så kan tenke meg at det var stramme muskler eller noe. Nå er jeg førstegangs, men jeg tror kanskje at han har festet seg. "Plutselig" har jeg ingen ben som ligger å klemmer eller sparker meg i ribbena, og det er lettere å puste og sitte. Noen med erfaring som vet om det er et tegn på at hodet har festet seg eller ikke? Nedpresset er der hvertfall, og det stikker og river der nede. Tror det er nokså vanlige tegn på at babyen har, om ikke festet seg, men porra seg et godt stykke ned i bekkenet. Er jo ikke alle som fester seg, men de siger jo neddi der og gjør seg klar. Og da blir det bedre plass til lunger og magesekk og slikt ;-) Ulvemamma: godt du fikk time raskt Jeg sitter å teller litt på knappene om hvor jeg skal ringe? Fysio, naprapat eller kiropraktor? Er som sagt låsning jeg mistenker og da er kanskje ikke fysio rett sted? Dessverre er det kun det vi har her, de andre må jeg reise et stykke for å besøke, og det frister jo ikke all verden med så mye bilkjøring heller :-p Jeg har slitt med bekkenet hele svangerskapet, og har forsøkt fysio og kiropraktikk uten hell allerede. Jeg har også sannsynligvis en låsning på høyre side av bekkenet, og da er kiropraktor bedre enn fysio, tror jeg. Men på forum har jeg lest alle de tre tingene bli anbefalt over hverandre, så jeg tror en god behandler er viktigere enn akkurat hvilken type man går til Han jeg skal til i morgen kan i allefall hjelpe meg med armen, for det har han gjort før, så blir alt annet han kan hjelpe med en bonus. :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146700564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Optatium Skrevet 29. september 2014 #856 Del Skrevet 29. september 2014 Jeg får i grunn dårlig samvittighet for å ha survet om lørdagen min når jeg leser hvordan dere har det. Jeg plages litt med falske rier om natten, og selvfølgelig merker jeg nedpresset, men jammen er det alt jeg har av plager. Venter stadig på P kjenne bekkenet, har til gode å merke frøkna i ribbeina, sover fortsatt godt og i det hele tatt er det greit å være gravid. Føler med dere da! Og skal ikke klage på mine "plager", skal heller huske på hvordan dere andre har det :-P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146700787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 29. september 2014 #857 Del Skrevet 29. september 2014 Jeg får i grunn dårlig samvittighet for å ha survet om lørdagen min når jeg leser hvordan dere har det. Jeg plages litt med falske rier om natten, og selvfølgelig merker jeg nedpresset, men jammen er det alt jeg har av plager. Venter stadig på P kjenne bekkenet, har til gode å merke frøkna i ribbeina, sover fortsatt godt og i det hele tatt er det greit å være gravid. Føler med dere da! Og skal ikke klage på mine "plager", skal heller huske på hvordan dere andre har det :-P Alle har lov til å klage her inne altså! Dette er ikke en konkurranse;) Men jeg må også si at jeg føler meg ganske heldig. Sover bedre enn på lenge, har lite vondter og er blitt sykemeldt. Det kjennes så utrolig godt å slippe å stresse med jobb. Håper på litt mindre kynnere nå! I dag har jeg støvsugd og ryddet i hovedetasjen. Nå skal jeg handle litt og hente minien i barnehagen. Etter det venter en fredelig tv-kveld med strikketøy, mens gubben kjører og henter på unger;) Vi har både hans og mine denne uka, så det er litt av en kabal å få til å gå opp. Heldigvis har vi mange andre foreldre som vi samarbeider med:) Det hjelper. Sender gode tanker og store klemmer til alle derre bekkenløste og låste! Håper dere finner noen gode behandlere som kan få dere på beina:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146701041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mabanovember Skrevet 29. september 2014 #858 Del Skrevet 29. september 2014 Jeg følger virkelig med alle dere som har så mye plager. Men jeg tenker at alle er forskjellig og vi takler situasjoner forskjellig. Noe kan være en enkel sak for noen men det verste for en annen . Det er her vi har lov til å klage og det er ikke noe nederlag!!!!! Jeg er 100% sykemeldt og veldig glad for det men i dag kjente jeg litt på hva jeg skal finne på. Begynte å kjede meg litt hehehehe. Må finne på ett prosjekt tror jeg. Mannen skal være på jobb i hele dag og jeg har veldig lite venner :/ høres kanskje rart ut men jeg har ingen bestevenninne eller noe slikt. Jeg har nettopp passet mitt ene gud barn (snart 1 år) så vi gikk på tur til butikken og har spist fiskekaker. Fikk så mye kynnere av å gå at vi måtte ta bussen opp igjen haha men da har jeg iallefall gått 5000 skritt i dag. Det er bedre enn ingenting Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146701122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 29. september 2014 #859 Del Skrevet 29. september 2014 Her er det rom for alle sine plager, Optatium, så ingen grunn til dårlig samvittighet! Bare fordi jeg har vært uheldig og slitt med bekkenet en stnd nå, og du har vært heldig å slippe unna det hittil så betyr ikke det at andre vondter ikke er tungt og slitsomt for deg. Det er det som er så fint her inne, at her kan vi alle lufte tanker og plager uten at noen dømmer oss på noen som helst måte. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146701163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 29. september 2014 #860 Del Skrevet 29. september 2014 Vi sitter jo i samme båt, det er bare at den vugger litt mer for noen enn for andre ;-) Som meg feks, så om jeg ser "stort" på det så har jeg egentlig sluppet billig unna. Ingen bekkenløsning og null kvalme. Men jeg hadde jo et fullstendig smertefritt og fryktelig enkelt svangerskap for 12 år siden, som jeg nok sammenligner med. Og da blir dette verre, selv om jeg på ingen måte har vært sengeliggende. Samtidig var de første 4-5 mnd veldig slitsomme rent psykisk pga ivf'en og alle spørsmål og tanker. De har sluppet nå, men jeg ser jo at jeg er mye mer obs på hva som skjer i kroppen min nå, enn hva jeg var for 12 år siden. Så man oppfatter jo sin egen situasjon utfra hva man har å sammenligne med. Og vi har lov til å klage, enten det er hormoner på villspor eller et låst bekken ;-) Fikk forøvrig brev fra spesialisten hvor hun skriver at fødested ikke er endelig avgjort, så jeg har faktisk fortsatt en øøørliten mulighet for å få føde lokalt. Neste fredag får vi visshet, men jeg innstiller meg på å måtte reise, så får det heller bli en kjempebonus om jeg 1: slipper KS, 2: får være hjemme til det begynner. Det får bli som det blir, det aller viktigste er at vi kommer hjem med baby <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146701194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malv Skrevet 29. september 2014 #861 Del Skrevet 29. september 2014 Ikveld har jeg vært på bassengtrening inne på Bærum Sykehus. Helt fantastisk. Gjorde helt underverker for kroppen. Er veldig avslappet akkurat nå. Føler at jeg har vært på SPA. (Kommer fortsatt ikke over at badedrakten fremdeles passer! ) Var også utrolig koselig å være i nærheten av kvinner som er like gravide som meg. Vi var en liten gjeng, og alle hadde termin om 4-6 uker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146701986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monson Skrevet 29. september 2014 #862 Del Skrevet 29. september 2014 Ikveld har jeg vært på bassengtrening inne på Bærum Sykehus. Helt fantastisk. Gjorde helt underverker for kroppen. Er veldig avslappet akkurat nå. Føler at jeg har vært på SPA. (Kommer fortsatt ikke over at badedrakten fremdeles passer! ) Var også utrolig koselig å være i nærheten av kvinner som er like gravide som meg. Vi var en liten gjeng, og alle hadde termin om 4-6 uker. OJ! herregud da har du ikke noen tvilling i rompa hvertfall.. Jeg har ikke orket å prøve en gang. kjøpte meg en badedrakt på H&M i strl xL eller noe i sommer, vet ikke om jeg kommer meg inn i den nå, gidder ikke å prøve eller heheh Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146702279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 29. september 2014 #863 Del Skrevet 29. september 2014 Ikveld har jeg vært på bassengtrening inne på Bærum Sykehus. Helt fantastisk. Gjorde helt underverker for kroppen. Er veldig avslappet akkurat nå. Føler at jeg har vært på SPA. (Kommer fortsatt ikke over at badedrakten fremdeles passer! ) Var også utrolig koselig å være i nærheten av kvinner som er like gravide som meg. Vi var en liten gjeng, og alle hadde termin om 4-6 uker. Høres supert ut! Så fint at det hjalp for både kropp og sjel:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146702283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monson Skrevet 29. september 2014 #864 Del Skrevet 29. september 2014 Har dere vært på fødselskurs ? og hvordan syntes dere det var ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146702436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliamali Skrevet 30. september 2014 #865 Del Skrevet 30. september 2014 Vi har vært på fødselsforberedende kurs. Tre kvelder a 2, 5 timer. Lærte svært lite som jeg ikke hadde lest meg til fra før, men føler meg allikevel litt tryggere. Christer sovna siste gangen :-P. Veldig flink jordmor sikkert, men ingen didaktiker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146702547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 30. september 2014 #866 Del Skrevet 30. september 2014 Vi var på kurs sist, altså for to år siden;) Det var et lamaze-kurs og vi har hatt en time hos jordmor med oppfriskning av teknikkene denne gangen. Satser på at vi øver litt mer på kontrollen i uke 38 også, så da tror jeg vi er godt forberedt. Når man bruker lamaze så fokuserer man på at man kan kontrollere pusten, selv om man ikke kan kontrollere smerten. Vi øver også på avslapping og bruk av positiv tilbakemelding underveis, slik at kroppen i størst mulig grad skiller ut endorfiner. Funket utrolig bra sist! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146702778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malv Skrevet 30. september 2014 #867 Del Skrevet 30. september 2014 Har dere vært på fødselskurs ? og hvordan syntes dere det var ? Har vært på fødselskurs på sykehuset. Var todelt. Den første kvelden kunne partnerne være med. Da snakket de om hele fødselsforløpet. Jeg lærte faktisk litt. Trodde ikke de skulle komme med noe særlig nytt, siden jeg har lest meg opp ganske grundig på nettet, men fikk fortalt når vi skulle ringe inn til føden, og hvor lenge vi eventuelt kunne være hjemme før vi kom inn. (Dette med vannavgang og rier... visste ikke så mye om det gitt....).. Den andre kvelden (som var igår) var bassengtrening uten partner. Så da var det meg og fire andre kvinner som koste oss i vannet. Var mest fokus å bevege seg, og hvordan vann kan fungere som smertelindring. Har også fått anbefalt dette kurset på nettet av jordmor: http://www.xn--engodfdsel-5cb.no/ . Har planer om å se på det, har bare glemt det i det siste! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146703021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 30. september 2014 #868 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg har gått NED i vekt :-/ Minus to kg omtrent de siste ukene, liker det ikke. Hadde ikke all verden å gå på, og nå er overarmene mine bare puslete beinpiper. Babyen vokser og får det den trenger, men jeg er bekymret for hvordan det går med meg etterpå, vil jo gjerne ha litt å tære på, med tanke på amming og alt. Er heldigvis ikke så lenge igjen, så det er jo begrensa hvor tynn jeg rekker å bli på de siste ukene om det fortsetter, men skulle virkelig ønske jeg i det minste klarte å holde vekta som den er nå, i det minste. Forøvrig er alle bleier klare til bruk (gleder meg, såå mange søte bittesmå nurkebleier!), og ullbuksene skal lanoliniseres i kveld. Har ettpar småting til som skal i boks, lurte på å vaske alt av sengklær i dag, men må vente med det som er av dun en uke for da får jeg den dyna som skal i senga så får jeg tatt begge samtidig. Ikke vært snakk om noe kurs her, vet ikke om det finnes så langt fra allfarvei, har iallefall ikke hørt noe snakk om det, hverken via JM eller bekjente/venner. Tenker at ungen kommer vel ut på et vis, åkke som ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146703057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 30. september 2014 #869 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg har gått NED i vekt :-/ Minus to kg omtrent de siste ukene, liker det ikke. Hadde ikke all verden å gå på, og nå er overarmene mine bare puslete beinpiper. Babyen vokser og får det den trenger, men jeg er bekymret for hvordan det går med meg etterpå, vil jo gjerne ha litt å tære på, med tanke på amming og alt. Er heldigvis ikke så lenge igjen, så det er jo begrensa hvor tynn jeg rekker å bli på de siste ukene om det fortsetter, men skulle virkelig ønske jeg i det minste klarte å holde vekta som den er nå, i det minste. Forøvrig er alle bleier klare til bruk (gleder meg, såå mange søte bittesmå nurkebleier!), og ullbuksene skal lanoliniseres i kveld. Har ettpar småting til som skal i boks, lurte på å vaske alt av sengklær i dag, men må vente med det som er av dun en uke for da får jeg den dyna som skal i senga så får jeg tatt begge samtidig. Ikke vært snakk om noe kurs her, vet ikke om det finnes så langt fra allfarvei, har iallefall ikke hørt noe snakk om det, hverken via JM eller bekjente/venner. Tenker at ungen kommer vel ut på et vis, åkke som ;-) Ja, ut kommer jo ungen uansett;) Men opplevelsen kan være ganske så ulik! Men du har jo gjort det før, så da vet du jo hva det går i. Hvorfor går du ned i vekt? Har du ikke matlyst? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146703303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 30. september 2014 #870 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg har gått NED i vekt :-/ Minus to kg omtrent de siste ukene, liker det ikke. Hadde ikke all verden å gå på, og nå er overarmene mine bare puslete beinpiper. Babyen vokser og får det den trenger, men jeg er bekymret for hvordan det går med meg etterpå, vil jo gjerne ha litt å tære på, med tanke på amming og alt. Er heldigvis ikke så lenge igjen, så det er jo begrensa hvor tynn jeg rekker å bli på de siste ukene om det fortsetter, men skulle virkelig ønske jeg i det minste klarte å holde vekta som den er nå, i det minste. Forøvrig er alle bleier klare til bruk (gleder meg, såå mange søte bittesmå nurkebleier!), og ullbuksene skal lanoliniseres i kveld. Har ettpar småting til som skal i boks, lurte på å vaske alt av sengklær i dag, men må vente med det som er av dun en uke for da får jeg den dyna som skal i senga så får jeg tatt begge samtidig. Ikke vært snakk om noe kurs her, vet ikke om det finnes så langt fra allfarvei, har iallefall ikke hørt noe snakk om det, hverken via JM eller bekjente/venner. Tenker at ungen kommer vel ut på et vis, åkke som ;-) Ja, ut kommer jo ungen uansett;) Men opplevelsen kan være ganske så ulik! Men du har jo gjort det før, så da vet du jo hva det går i. Hvorfor går du ned i vekt? Har du ikke matlyst? Er vel en blanding av alle komplikasjonene mine som gjør at kroppen ikke prioriterer å fete seg opp akkurat nå. JM mente jeg burde legge på meg ca 1/2 kg i uken fremover, men akkurat det tror jeg kan bli tøft. Men prøver å småspise, vet jo jeg får i meg nok, men det er tydeligvis ikke nok til å legge på seg av, bare nok til å drifte skuta. Går en del banan, nøtter og kjeks Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146703323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 30. september 2014 #871 Del Skrevet 30. september 2014 Apropos kurs! Her kan man få tilgang til tre gratisvideoer om svangerskap og fødsel: http://toneaanderaa.no/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146703379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 30. september 2014 #872 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg har gått NED i vekt :-/ Minus to kg omtrent de siste ukene, liker det ikke. Hadde ikke all verden å gå på, og nå er overarmene mine bare puslete beinpiper. Babyen vokser og får det den trenger, men jeg er bekymret for hvordan det går med meg etterpå, vil jo gjerne ha litt å tære på, med tanke på amming og alt. Er heldigvis ikke så lenge igjen, så det er jo begrensa hvor tynn jeg rekker å bli på de siste ukene om det fortsetter, men skulle virkelig ønske jeg i det minste klarte å holde vekta som den er nå, i det minste. Forøvrig er alle bleier klare til bruk (gleder meg, såå mange søte bittesmå nurkebleier!), og ullbuksene skal lanoliniseres i kveld. Har ettpar småting til som skal i boks, lurte på å vaske alt av sengklær i dag, men må vente med det som er av dun en uke for da får jeg den dyna som skal i senga så får jeg tatt begge samtidig. Ikke vært snakk om noe kurs her, vet ikke om det finnes så langt fra allfarvei, har iallefall ikke hørt noe snakk om det, hverken via JM eller bekjente/venner. Tenker at ungen kommer vel ut på et vis, åkke som ;-) Ja, ut kommer jo ungen uansett;) Men opplevelsen kan være ganske så ulik! Men du har jo gjort det før, så da vet du jo hva det går i. Hvorfor går du ned i vekt? Har du ikke matlyst? Er vel en blanding av alle komplikasjonene mine som gjør at kroppen ikke prioriterer å fete seg opp akkurat nå. JM mente jeg burde legge på meg ca 1/2 kg i uken fremover, men akkurat det tror jeg kan bli tøft. Men prøver å småspise, vet jo jeg får i meg nok, men det er tydeligvis ikke nok til å legge på seg av, bare nok til å drifte skuta. Går en del banan, nøtter og kjeks Jeg fikk tips på helsestasjonen om å lage smoothie med avocado i til minsten da han var i tynneste laget en stund. Avocado tilfører ikke smak, men inneholder naturlig sunt fett. Kanskje det funker på voksne også? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146703384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 30. september 2014 #873 Del Skrevet 30. september 2014 Avokado er jo bra, har ikke tenkt på det. Er ikke så glad i smoothie, men kan jo spise den som den er, med rømme :-D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146703430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 30. september 2014 #874 Del Skrevet 30. september 2014 Uff, prinsesse hengepupp det er ikke då greit med denne vekten. Jeg kjenner igjen følelsen av å ikke gå opp i vekt. Det er stressende. Samtidig hadde jeg noen uker hvor jeg synes vekten gikk for fort opp så da ble jeg litt stresset for det også etterhvert. He he. Ikke så greit. Prøv å gi deg selv så rolige dager med masse mat du liker godt. Kjøp inn ekstra i kjøleskapet så du har litt på lur. Frukt og grønt, sjokis, is og deilige baguetter/ rundtstykkrr med godt pålegg. Og få mannen til å lage skikkelig digg helgekos middager! 😊 avokado med salt, pepper og rømme er jo kjempegodt - og næringsrik. Jeg har også stoppet litt opp og i dag så har jeg bare spist kosemat. Vil gjerne amme så lenge som mulig, men før har det stoppet litt opp med fullammimgen etter tre mnd (mesteparten av fettlagrene sikkert spist opp). Ammet mye lengre men barnas kurver stagnerte og de var tydelig mer sultne - selv om jeg forsøkte å amme superofte så klarte ikke kroppen helt å følge med. Men er 11-12 kg pluss på normalvekt og har ni uker igjen så nå føler jeg at det er ganske ok. 😊 lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146703592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zinas79 Skrevet 30. september 2014 #875 Del Skrevet 30. september 2014 Kom akkurat hjem fra kontroll. Hadde lagt på meg 0,5 kg den siste mnd. Ca 10kg pluss totalt. Ikke veldig stor fra før, men jordmor var fornøyd med økningen. Noen legger jo mest på seg tidlig i svangerskapet. Men Prinsessehengepupp har du lagt på deg lite totalt ? Spis og tenk positivt 😉. Sliter litt med det siste her, synes 7uker til med venting er leeeeeeenge 😱 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/35/#findComment-146703729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå