Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Følte meg overraskende mye som en ekte DiB-kjerring når gubben dro på hytta med en kompis og jeg formante han om å være-så-snill å holde seg tilgjengelig :-p Er jo 7 uker til termin, men jeg begynner å kjenne på at det faktisk kan skje noe nå, selv om det heldigvis ikke kjennes slik nå. Men følelsen av at "man vet jo aldri" er kommet snikende nå etter blødningsepisoden. Håper ikke jeg er i ferd med å forbitches her :P 

Fortsetter under...

Jeg også er 100% sykemeldt nå. Er 33 uker imorgen. Merker jeg synes det er deilig. Men jeg skal prøve å være flink til å gå litt tur. I dag har jeg gått 8000 skritt :) fornøyd med det. Ellers går det i hekling og julegaver. Håper å være ferdig før beibisen kommer.

Jeg har følt i går og i dag at jeg har fått veldig mye nedpress. Kanskje hose har festet seg. Er ganske ubehagelig faktisk så føles der hele tiden som at jeg må på do og de svir som urininfeksjon. Men har ikke noe utslag på det :/ så vet ikke om det er normalt??

Jeg også er 100% sykemeldt nå. Er 33 uker imorgen. Merker jeg synes det er deilig. Men jeg skal prøve å være flink til å gå litt tur. I dag har jeg gått 8000 skritt :) fornøyd med det. Ellers går det i hekling og julegaver. Håper å være ferdig før beibisen kommer.

Jeg har følt i går og i dag at jeg har fått veldig mye nedpress. Kanskje hose har festet seg. Er ganske ubehagelig faktisk så føles der hele tiden som at jeg må på do og de svir som urininfeksjon. Men har ikke noe utslag på det :/ så vet ikke om det er normalt??

Har samme følelse her! Og masse trykk/stråling nedover "rettetøtta" når reka rører seg. Så vil tro den har bora seg nedover i bekkenet de siste dagene. Måtte google litt, og det er visst ikke unormalt på denne tiden (er 33+2). Fikk også nesten følelsen av UVI, men prøven på tirsdag var helt fin, så jeg satser pengene mine på hode+bekken=au ;-) 

Jeg kjenner også veldig på nedpress nå, særlig når jeg er ute og går, har ligget med hodet ned de siste 2 kontrollene jeg var vært på... Sikkert god plass der nede pga 2 barn fra før 😉. Har også som mål å holde meg litt i fysisk aktivitet nå som jeg kan styre dagene litt mer selv.. Litt tidlig å starte nedtellingen ennå 😂(selv jeg lengter)

39 dager igjen til termin, og offisielt høygravid da. Synes plutselig tiden har gått veldig fort, og tenker at jeg begynner å få dårlig tid. Har egentlig bare sengen igjen, men den bruker to-åringen ennå. Må bare få ryddet enda mer inne på vårt soverom, siden det er brukt til delvis kontor/ soverom og stelleplass. Skal få tak i ny seng til toåringen ganske snart, så han venner seg til å sove i stor seng før bebisen kommer.

Har samme følelse her! Og masse trykk/stråling nedover "rettetøtta" når reka rører seg. Så vil tro den har bora seg nedover i bekkenet de siste dagene. Måtte google litt, og det er visst ikke unormalt på denne tiden (er 33+2). Fikk også nesten følelsen av UVI, men prøven på tirsdag var helt fin, så jeg satser pengene mine på hode+bekken=au ;-)

Samme her! Har levert inn to urinprøver siste uka på grunn av stadig skvetting. Føler det skal komme to liter, men sliter med å få ut mer enn en liten urinprøve. ..

Ble forresten sykemeldt i går. Hadde håpet å holde ut til permisjon om en ukes tid, men det gikk ikke. Deilig å få hente seg inn igjen. Er 35+5 i dag:)

Annonse

Hei hei kjære kynnere. FInt at dere ALDRI går vekk, men er hos meg konstant............

I natt fikk jeg nesten ikke sove, siden jeg hadde så mye kynnere. I tillegg sparket babyen så mye at jeg nesten ble bekymret for at det ble for mye bevegelse i magen! :P 

Bekkenlåsning høres helt forferdelig ut!!!!! :( Jeg vet ikke helt hvordan det kjennes ut, eller hva som hjelper.. Men med bekkenløsningen min hjelper det med varme... Høyre rumpeballen min gjør så inni helvetes vondt for tiden, at det å sette seg på do er VONDT (ja... VONDT med store bokstaver)...Stråler nedover hele låret, og hele leggen i tillegg....  Det eneste som hjelper meg er en lang lang varm dusj..... 

Dusjer vel gjennomsnittelig 3 ganger om dagen for tiden. Eneste smertelindringen som hjelper meg.  :dusje:

Ja har tenkt at varmeflaske kanskje kunne vært tingen. Nå har jeg aldri hatt bekkenløsning (eller jo, det har jo alle gravide, men ingen smerter). Men utfra det jeg har klart å google meg frem til er det snakk om låsning her. Har et punkt, omtrent midt inni venstre skinke som gjør VONDT. Har hatt tidvise murringer der gjennom hele svangerskapet, men nå de siste dagene er det blitt vondt både stå, gå og sitte. Skal å hente poden i ettermiddag og da må jeg kjøre bil+ gå ca 200 meter i slakk oppoverbakke, og jeg sitter å virkelig gruer meg. Kanskje en dusj før og en etter kan gjøre susen? 

Ja har tenkt at varmeflaske kanskje kunne vært tingen. Nå har jeg aldri hatt bekkenløsning (eller jo, det har jo alle gravide, men ingen smerter). Men utfra det jeg har klart å google meg frem til er det snakk om låsning her. Har et punkt, omtrent midt inni venstre skinke som gjør VONDT. Har hatt tidvise murringer der gjennom hele svangerskapet, men nå de siste dagene er det blitt vondt både stå, gå og sitte. Skal å hente poden i ettermiddag og da må jeg kjøre bil+ gå ca 200 meter i slakk oppoverbakke, og jeg sitter å virkelig gruer meg. Kanskje en dusj før og en etter kan gjøre susen? 

Å gud. bare jeg leste "gå ca 200 meter i slakk oppoverbakke" fikk jeg angst! :fnise:  haha! Føler med deg altså!! Jeg hadde tatt meg en varm dusj før jeg dro. Det hjelper iallefall meg veldig mye. Er det første jeg gjør hver morning, spesielt hvis jeg skal noe sted. Hvis ikke er det nesten umulig å komme seg avgårde. 

Kiropraktor har hjulpet meg gjennom hele svangerskapet!

Da blir det dusj, og evt kiropraktor til uka om det ikke gir seg. Tidligere har det murret en dag eller to, for så å gi seg om jeg har holdt meg i ro. Men nå ser det nesten ut for at det har satt seg mer. Også hørte jeg vel ikke på kroppen i går, så jeg både satt med symaskinen noen timer+vasket og hang opp litt klær og slikt. Arbeid straffer seg tydeligvis :P 

39 dager igjen til termin, og offisielt høygravid da. Synes plutselig tiden har gått veldig fort, og tenker at jeg begynner å få dårlig tid. Har egentlig bare sengen igjen, men den bruker to-åringen ennå. Må bare få ryddet enda mer inne på vårt soverom, siden det er brukt til delvis kontor/ soverom og stelleplass. Skal få tak i ny seng til toåringen ganske snart, så han venner seg til å sove i stor seng før bebisen kommer.

samme her! 39 dager igjen, og senga står igjen (pluss litt smånips da)- som 2åringen bruker.. Hehe, skal få a oppi samboer sin skuvseng fra han var liten, så vi får satt opp ny sprinkelseng til bebisen :)

bekkenløsningen min er mye bedre om dagen og jeg fungerer normalt igjen! :D

Kjenner jeg er så i julemodus om dagen, jeg gleder meg til juuuul... Har lyst til å kjøpe julepynt og lage julegaver og bare æææææ... Men, andre prioriteringer først  :fnise:

Annonse

Til dere med bekkenlåsning eller bekkenløsning; manuell terapeut eller kiropraktor er det eneste som har hjulpet meg. Jo før jo heller... 😊 ta små skritt og ikke gå for mye. Jo mere belastning desto værre blir det. Det forsvinner jo som regel etter fødsel, men om det blir for ille så kan det henge i. Så vær snille med kroppene deres jenter... ❤️

Her koser vi oss på hytta. Jeg har nesten bare vært inne men mann og barn var ute på tur i dag. Deilig å komme opp hit likevel. 😊

Da blir det dusj, og evt kiropraktor til uka om det ikke gir seg. Tidligere har det murret en dag eller to, for så å gi seg om jeg har holdt meg i ro. Men nå ser det nesten ut for at det har satt seg mer. Også hørte jeg vel ikke på kroppen i går, så jeg både satt med symaskinen noen timer+vasket og hang opp litt klær og slikt. Arbeid straffer seg tydeligvis :P

Må si meg enig med de andre nå altså. Her er behandling på sin plass:) Jeg gikk til kiropraktor både før og etter fødsel sist og det funka. Har jo ikke hatt noen særlige plager i dette svangerskapet! Ikke gå å ha vondt unødvendig!

Hormonell? Jeg? Grått i flere timer i dag. Tvilt på meg selv som fremtidig mor. Holdt nemlig en liten en på 5 dager i dag og når jeg skulle levere han fra meg kommenterte bestemoren hans at jeg måtte passe på hodet. Stakars mannen som har prøvd å trøste. Kommer og går enda selvom jeg vet bedre. Slitsomt!!!

Hormonell? Jeg? Grått i flere timer i dag. Tvilt på meg selv som fremtidig mor. Holdt nemlig en liten en på 5 dager i dag og når jeg skulle levere han fra meg kommenterte bestemoren hans at jeg måtte passe på hodet. Stakars mannen som har prøvd å trøste. Kommer og går enda selvom jeg vet bedre. Slitsomt!!!

Stakkars deg! Du var da sikkert forsiktig nok! Og du kommer til å bli en superbra mamma:) Du får det i hendene ganske raskt:)  Alle har vært nybakte foreldre en gang, og det går bra for det!

Da jeg gikk gravid med storesøster så var jeg utrolig glad i å spille Sims. En dag fikk jeg tildelt et barn av barnevernet i spillet, og siden jeg ikke hadde fått det før så lot jeg jo bare spillet gå sin gang, og etterhvert dro begge de voksne Sim'ene mine på jobb. Den virituelle babyen ble selvsagt sulten, trengte ny bleie osv, og becynte å gråte. Men uten voksne i huset så var det jo ingen som kunne stelle med ham. Det hele endte selvsagt med at barnevernet hentet ham, og jeg var utrøstelig!

Jeg gråt resten av dagen, avinstallerte spillet fra pc'en, og var overbevist om at når jeg ikke klarte å passe på en baby i et dataspill så kom jeg i allefall ikke til å klare å passe en baby i virkeligheten og at det kom til å ende med at barnevernet kom til å ta fra meg den ordentlige ungen min også...

Virkeligheten er heldigvis helt annerledes, og selv om jeg aldri har spilt spillet igjen så ler jeg godt av den historien i dag. :)

Til dere med bekkenlåsning eller bekkenløsning; manuell terapeut eller kiropraktor er det eneste som har hjulpet meg. Jo før jo heller... ta små skritt og ikke gå for mye. Jo mere belastning desto værre blir det. Det forsvinner jo som regel etter fødsel, men om det blir for ille så kan det henge i. Så vær snille med kroppene deres jenter... ❤

Her koser vi oss på hytta. Jeg har nesten bare vært inne men mann og barn var ute på tur i dag. Deilig å komme opp hit likevel.

Skriver under på at det hjelper med manuell terapeut! Har hatt bekkenløsning i alle mine fire tidligere svangerskap. Gått til fysio/kiropraktor uten veldig mye bedring. I forrige svangerskap var det rene h...... Hadde både bekkenløsning og låsning. Kom ingen steder uten krykker. Dobesøk var rene marerittet. Samme å stå opp av senga enten på natta, eller morran.

Nå med nr. Fem har jeg gått til manuell terapeut fra tidlig i svangerskapet. ( ca fra 10 uker), og hun har klart å holde meg oppegående uten store smerter.

Neeh, tenker jeg skal pakke fødebagen når "permisjonen" (som jeg ikke har), starter. altså, tre uker før termin (15. oktober). Det er vel greit å ha den klar da.. Foreløpig har jeg skrevet en liste over ting jeg skal ha i den da, så det er jo bare å få tak i siste rest, vaske og pakke ned.

Endret av bonusmamma

Er det noen som har begynt å pakke fødebagen? 

Når tørketrummelen min er opp å går igjen på mandag, så skal jeg begynne å pakke bagen tror jeg altså.. 

Ja faktisk. Vet ikke hva som kom over meg, men har lagt unna litt klær+toalettsaker+bæretøy som skal med. Men har igjen en del, tenker jeg tar resten etter neste kontroll om 14 dager, når jeg vet litt mer om hvor og når og hvor lenge det er snakk om. Slik det ser ut nå kan det jo bli mange dager, kanskje uker å pakke til, så har vel egentlig lagt prosjektet litt på is :-p 

Fant frem MBT-sandalene mine i ettermiddag forresten, og der tror jeg litt av løsninga på låsninga ligger. Må bare være flink til å bruke dem, så kanskje ting stabiliseres litt :) 

haha.. barnevernet på sims.. Jeg hadde vel hatt helt mental breakdown hvis det var meg :P ..... 

Har faktisk pakket fødebagen. Ikke alt vel og merke. Kan jo ikke pakke ned ting jeg bruker daglig, som sminke osv.. (Ja.. jeg er "en av de").. Skal jo ikke ha på meg noe sminke under selve fødselen. Er ikke SÅ viktig for meg med sminke... Men liker å føle meg fresh hvis vi får besøk... 

Har jeg nevnt hvor mye jeg hater å bo i Oslo? :kjefte: Igår kveld var det en GÆREN mann utenfor som stod og SKREK for full hals, brøt seg inn i bakgården her, brøt seg inn i oppgangen.. Løp opp og ned trappene mens han SKREK som en gal. Var like før jeg ringte politiet, siden jeg var så redd.... :sukk:  Idag har "ungdommene" over gata fest. Før jeg rakk å trekke forbi gardinene fikk de øye på meg og venninnen min, og har siden prøvd å få kontakt med oss (og meg.. siden jeg er alene nå...). Har dratt forbi gardinene for lenge siden, men hører fremdeles at de hyler og plystrer og holder på. Isted når vi bare tittet ut av vinduet for å se hva bråket var, oppførte de seg som en gjeng gorillaer.. Herregud, er altfor gravid for dette.................  :balltre:

Jeg har mistet litt av slimproppen i kveld (etter at jeg skreiv siste innlegg faktisk), så jeg tror jeg kommer til å føde før tiden hvertfall.. Ringte til føden, og fikk høre at om fødselen startet nå, så kom de ikke til å prøve å stanse den. 

Så nå bare håper jeg at babyen ikke kommer før jeg har rukket å vasket klær og pakket. Malv jeg er "en sånn en" jeg også ;) her skal sminke, rettetang, tørr shampoo og div bli med også. Pluss at jeg kommer nok til å sminke meg litt før fødselen, så jeg ikke ser så sliten ut på bildene osv ;P heheh 

Må, man vel få lov til å gjøre synes jeg :) 

Hva er MBT sandaler? 

Jeg har mistet litt av slimproppen i kveld (etter at jeg skreiv siste innlegg faktisk), så jeg tror jeg kommer til å føde før tiden hvertfall.. Ringte til føden, og fikk høre at om fødselen startet nå, så kom de ikke til å prøve å stanse den. 

Så nå bare håper jeg at babyen ikke kommer før jeg har rukket å vasket klær og pakket. Malv jeg er "en sånn en" jeg også ;) her skal sminke, rettetang, tørr shampoo og div bli med også. Pluss at jeg kommer nok til å sminke meg litt før fødselen, så jeg ikke ser så sliten ut på bildene osv ;P heheh 

Må, man vel få lov til å gjøre synes jeg :)

Hva er MBT sandaler? 

:-O Men slimproppen kan bygge seg opp igjen da, så det er jo ikke sikkert du går i fødsel riktig enda da. En uke eller to til på innsida hadde jo vært det aller beste tenker jeg. 

MBT er slike sko/sandaler med tykk, buet såle. De gir en gyngende gange som kan være litt utfordrende å få til i begynnelsen, men som gjør underverker for bein, kne, hofter og rygg fordi man bruker andre muskelgrupper når man går. De kalles også massaisko, fordi man "ruller" føttene slik massaiene er kjent for, når man går. Sverger til dem på jobb, men nå har jeg jo ikke vært der på en god stund så kom ikke på dem før rumpa/ryggen sa i fra. Når jeg tenker meg om har jeg hørt flere gravide som sverger til sorten, så de er nok ideelle for bekkenplager. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...