Malv Skrevet 19. september 2014 #651 Del Skrevet 19. september 2014 Babyshop sendte meg sms idag om at det er 30 prosent på all ulltøy. Er som om universet VIL at jeg skal bruke penger. Tror jeg er nødt til å gi fra meg bankkortet til samboeren på dagtid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonusmamma Skrevet 19. september 2014 #652 Del Skrevet 19. september 2014 Babyshop sendte meg sms idag om at det er 30 prosent på all ulltøy. Er som om universet VIL at jeg skal bruke penger. Tror jeg er nødt til å gi fra meg bankkortet til samboeren på dagtid... men du MÅTTE dele det med oss.... fader.. jeg trenger jo litt mer ull i større strl - 56 holder nok ikke til jul slik jeg hadde håpet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sminth Skrevet 19. september 2014 #653 Del Skrevet 19. september 2014 Jeg fikk endelig kjøpt meg en lillelam heldress, nå som det var salg 👏👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 19. september 2014 #654 Del Skrevet 19. september 2014 Åhh den formen! Livet mitt er blitt "enten eller", jeg som klarte alt - og litt til før. I dag har jeg vært på tja, hva skal jeg si, ikke engang en bytur, men var å henta et bæresjal jeg fikk kjøpt brukt og innom rema for litt helgepåfyll. Fullstendig utkjørt nå Og jeg som har lovet poden kino i kveld. Det blir en lang dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malv Skrevet 19. september 2014 #655 Del Skrevet 19. september 2014 Jeg fikk endelig kjøpt meg en lillelam heldress, nå som det var salg Hvilken størrelse gikk du for? Jeg skulle kjøpe en i str 56, men damen i butikken anbefalte meg å gå for 62, siden man kan brette opp bein og armer osv... Men nå som jeg ser på den, ser den jo helt gigantisk ut! Angrer litt på at jeg ikke gikk for 56.... Kanskje jeg trenger en til? hahaha.. huff.. neida. jooda. Må slutte å kjøpe ting nå!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 19. september 2014 #656 Del Skrevet 19. september 2014 Åhh den formen! Livet mitt er blitt "enten eller", jeg som klarte alt - og litt til før. I dag har jeg vært på tja, hva skal jeg si, ikke engang en bytur, men var å henta et bæresjal jeg fikk kjøpt brukt og innom rema for litt helgepåfyll. Fullstendig utkjørt nå Og jeg som har lovet poden kino i kveld. Det blir en lang dag Kjenner meg igjen i den ja! Frustrerende å ikke klare/orke halvparten av det man gjorde før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mabanovember Skrevet 19. september 2014 #657 Del Skrevet 19. september 2014 Åhh den formen! Livet mitt er blitt "enten eller", jeg som klarte alt - og litt til før. I dag har jeg vært på tja, hva skal jeg si, ikke engang en bytur, men var å henta et bæresjal jeg fikk kjøpt brukt og innom rema for litt helgepåfyll. Fullstendig utkjørt nå Og jeg som har lovet poden kino i kveld. Det blir en lang dag Henger meg på den. Er helt kjørt i dag... sitter bare her i sofaen og greier ingenting. Ikke å gå på do en gang hehehehe. Leser hele tiden at man skal lade batteriene til fødsel osv. Men når er det lagt inn i planen. Føler selv om jeg sitter, sover slapper av. Blir ikke kroppen bedre. Skal til jordmor tirsdag og lege onsdag. Jeg tror nok det blir 100% sykemelding. Er så lei av å ha kynnere HELE dagen Hadde gledet meg til helg men min mann skal jobbe hele helgen. Så jeg ble sittende aleine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 19. september 2014 #658 Del Skrevet 19. september 2014 I did it! Til og med en bra (så bra en fjortisfilm kan bli!) film, the Maze runner. Poden var iallefall svært fornøyd =) Men nå er det sofa, pepsi max, hundekos og nrk her (også er jeg sååå glad gubben har stor koffert med seg til hovedstaden, har fått tak i sååå mye fint brukt ull (nøstebarn+++) som han skal hente i morgen, dere er heldige som bor der, sånn sett. Her "oppe" tar folk blodpriser for sorten.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sminth Skrevet 19. september 2014 #659 Del Skrevet 19. september 2014 Jeg fikk endelig kjøpt meg en lillelam heldress, nå som det var salg Hvilken størrelse gikk du for? Jeg skulle kjøpe en i str 56, men damen i butikken anbefalte meg å gå for 62, siden man kan brette opp bein og armer osv... Men nå som jeg ser på den, ser den jo helt gigantisk ut! Angrer litt på at jeg ikke gikk for 56.... Kanskje jeg trenger en til? hahaha.. huff.. neida. jooda. Må slutte å kjøpe ting nå!!! Ekke bare bare!! må jo kose seg å handle! Ekke så ofte man handler til et mirakel! Jeg kjøpte str 56. Går noen rykter om babyshower her, så kanskje det kommer noe mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amone Skrevet 19. september 2014 #660 Del Skrevet 19. september 2014 Deilig med fredag kveld etter en hektisk uke og altfor lite søvn. Heldigvis fikk jeg sove godt i natt! Ellers tror jeg ikke jeg hadde holdt ut dagen. Ferdig med mariuskjolen også - bare festing av tråder og dampe den så kan den pakkes inn til bursdagsbarnet Det er det kjedeligste - festing av tråder og sying av knapper.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonusmamma Skrevet 19. september 2014 #661 Del Skrevet 19. september 2014 Hvilken størrelse gikk du for? Jeg skulle kjøpe en i str 56, men damen i butikken anbefalte meg å gå for 62, siden man kan brette opp bein og armer osv... Men nå som jeg ser på den, ser den jo helt gigantisk ut! Angrer litt på at jeg ikke gikk for 56.... Kanskje jeg trenger en til? hahaha.. huff.. neida. jooda. Må slutte å kjøpe ting nå!!! jeg har den lille lam omslagsdressen i str 62! Tenker at........ det får duge. De er jo så dyyyre... og jeg har flere ullbodyer i de minste str, så jeg TRENGER ikke den i den minste str også! (si det til deg nok ganger så tror du på det!! det holder med den ene ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malv Skrevet 19. september 2014 #662 Del Skrevet 19. september 2014 Hvilken størrelse gikk du for? Jeg skulle kjøpe en i str 56, men damen i butikken anbefalte meg å gå for 62, siden man kan brette opp bein og armer osv... Men nå som jeg ser på den, ser den jo helt gigantisk ut! Angrer litt på at jeg ikke gikk for 56.... Kanskje jeg trenger en til? hahaha.. huff.. neida. jooda. Må slutte å kjøpe ting nå!!! jeg har den lille lam omslagsdressen i str 62! Tenker at........ det får duge. De er jo så dyyyre... og jeg har flere ullbodyer i de minste str, så jeg TRENGER ikke den i den minste str også! (si det til deg nok ganger så tror du på det!! det holder med den ene ) haha.. Tror jeg må gjenta det i hodet en del ganger: " jeg trenger det ikke.. jeg trenger det ikke"..*pust inn, og pust ut*... Det er så vanskelig. Føler at jeg trenger ALT mulig, selvom jeg strengt tatt ikke MÅ ha det..... Var nettopp inne på babyshop.no og så på sparkedressene, men jeg tror jeg skal la være.. Har jo en fra nøstebarn og, så nå må jeg skjerpe meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 19. september 2014 #663 Del Skrevet 19. september 2014 Altså, jeg er faktisk ikke spesielt hormonell. Ei heller noen gneldrekjerring med oppblåst sjalusigen. Men når gubben er på alt-inkludert-fest (som i drikk så mye du vil) i Oslo og jeg ikke hører fra han fra før middagen blir jeg en smule...ehh...irritert/sur/bekymra..? Er det lov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krepsen79 Skrevet 20. september 2014 #664 Del Skrevet 20. september 2014 Jeg aner ikke hva reka holder på med inni magen min, men det kjennes ut som hun prøver å komme seg ut. Trodde flere ganger i natt at nå går vannet sånn som hun presset nedover Ellers har hikkingen startet for fullt her. De andre på jobben kunne la være å le da jeg lettere desperat "jogget" rundt i håp om at det skulle hjelpe. Kiler så innmari! Klarte ikke å sitte stille på kontorstolen min. Ennå har jeg to måneder igjen Føler at det er rene elefantsvangerskapet akkurat nå. Hjelper ikke på at andre lurer på om jeg ikke snart popper/kalver/valper/sprekker osv. Nok gruff herfra, har det egentlig veldig bra etter at loftstua ble ferdig og gubben og jeg flyttet ned i sokkel-leiligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malv Skrevet 20. september 2014 #665 Del Skrevet 20. september 2014 Det er så merkelig å se på at magen beveger seg!! Trodde liksom aldri at det skulle skje med meg, siden jeg har så masse magefett! haha. Men nå har han begynt med så store bevegelser at man kan se at hele magen beveger på seg. Samboeren syntes også at det er veldig underholdende!! Igår satt jeg på bakken og SKRUBBET stuegulvet i 2 timer. Vi har så gammelt gulv, og det er nesten umulig å vaske. Idag merker jeg at dette ikke var så veldig lurt med tanke på bekkenløsningen. Har helt umenneskelig vondt, helt ned til tærne. Ellers har samboeren blitt forkjølet. Vet ikke hvordan det er med deres menn, men her er det jo nesten apokalypse hver gang han blir syk. Selv om han bare har en mild forkjølelse, så tror han rett og slett at han kommer til å dø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 20. september 2014 #666 Del Skrevet 20. september 2014 Det er så merkelig å se på at magen beveger seg!! Trodde liksom aldri at det skulle skje med meg, siden jeg har så masse magefett! haha. Men nå har han begynt med så store bevegelser at man kan se at hele magen beveger på seg. Samboeren syntes også at det er veldig underholdende!! Igår satt jeg på bakken og SKRUBBET stuegulvet i 2 timer. Vi har så gammelt gulv, og det er nesten umulig å vaske. Idag merker jeg at dette ikke var så veldig lurt med tanke på bekkenløsningen. Har helt umenneskelig vondt, helt ned til tærne. Ellers har samboeren blitt forkjølet. Vet ikke hvordan det er med deres menn, men her er det jo nesten apokalypse hver gang han blir syk. Selv om han bare har en mild forkjølelse, så tror han rett og slett at han kommer til å dø. Menn kan være helt utrolige til å syte og klage når de er syke! Jeg kjenner at jeg er utrolig irritert på min i dag. Han synes så synd på seg selv fordi han er "sliten". Han gjorde ca ingenting i går, mens jeg møblerte gjesterom, flytta rundt på møbler og ting, og forsøkte å rydde. I dag har jeg allerede kjørt flere mil for å få bytta et punktert dekk, og har etterpå kjørt til byen totalt motsatt retning for å møte samboeren til søsteren for å hente babyting som mamma har sendt til henne for å gi til meg. Jeg spurte egentlig samboeren om han kunne hente det siden han skulle til byen likevel, men da visste han ikke hva har skulle likevel så han kunne ikke svare på det. Da jeg kom hjem etter å ha byttet dekk så lå han bare på sofaen og skulle plutselig ikke til byen likevel, for han "orket" ikke Kjente jeg hadde lyst å skrike til han at det var mye jeg ikke orket heller, men at jeg bare måtte suck it up og gjøre ting likevel for ellers blir det ikke gjort! Hjelper ikke akkurat at den kommende storesøsteren også var rimelig muggen i går kveld. For øyeblikket virker det som det er de to ikke-gravide som er mest humørsyke, og det frister ikke å dra hjem i hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malv Skrevet 20. september 2014 #667 Del Skrevet 20. september 2014 Hva skjer med at det er de ikke-gravide som er humørsyke for tiden egentlig? Jeg er skikkelig dårlig idag. Har problemer med bekkenet, spesielt etter igår. I tillegg har jeg dritvondt i hodet, forkjølelsessymptomer, og føler at jeg kommer til å kaste opp... Allikevel er det "mest synd" på samboeren min, som har rennende nese og sår hals. Han er skikkelig muggen, og har ikke gjort en dritt idag. Jeg har vasket klær, vasket badet og prøvd å rydde litt i leiligheten. Nå ble han sur på meg, siden jeg ikke gidder å dulle med han...... Herregud.. Menn!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 20. september 2014 #668 Del Skrevet 20. september 2014 Kom nettopp hjem, og da hadde han jaggu støvsuga hele etasjen, satt på en vaskemaskin (er nede og setter på maskin nummer to nå), og reparert uniformsbuksen sin! Merker at han fortsatt ikke er helt i humør, men virket bedre nå! Jeg ble skikkelig glad da jeg kom hjem og så hvor flink han hadde vært! <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 20. september 2014 #669 Del Skrevet 20. september 2014 Takke fan for at min ligger utslått på et hotellrom 140 mil unna, dakars, sååå sliten etter gårdagens utskeielser. Vet ikke hva jeg hadde utsatt han for om han lå her hjemme og klagde ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 20. september 2014 #670 Del Skrevet 20. september 2014 He he. Ja, det er jo rene underholdningen å høre på disse "dødssyke" mennene til tider. Vel og merke, bare om man har noe energi selv når de maser. 😉 Vi skal egentlig ut sammen for første gang siden etter jeg ble gravid. Tenkte å se en tidlig kino (og ta en matbit om vi rekker). Blir jo helt herlig. Håper bare at jeg orker med kvalmen som stadig blir sterkere her i dag. Gulp. Morro med magene som virkelig spretter og hopper om dagen. Man kan jo nesten tro de har anfall inni der til tider. He he. Kjenner små føtter som spenner fra både mot ribbein og mot magehuden. Kjenner at jeg gleder meg til å få den lille i armene. Bare to mnd igjen! Det er en liten del av livet tross alt! 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monson Skrevet 20. september 2014 #671 Del Skrevet 20. september 2014 Herregud de mennene.. Her er det sånn at jeg ikke får "lov" til å bære, flytte eller dytte noe som er litt tungt. Men, tror dere han gjør det da ?? Nææhi, så da må jo jeg gjøre det da! Blir litt kokko av at det går så treigt med alt som skal å må gjøres i huset. Nå har han snart brukt en time på å sette sammen en kontrorstol.. Heheh, greit, vet at han ikke er noen handyman altså, meeen jeez Nei, huff nå fikk jeg litt dårlig samvittighet for å "disse" han for hans handyman ferdigheter. Men, vi har fått kjøpt inn mye i dag hvertfall.. Også blir det vel en runde til neste helg, og da burde vi være ferdig med det meste tror jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonusmamma Skrevet 20. september 2014 #672 Del Skrevet 20. september 2014 Menn kan være helt utrolige til å syte og klage når de er syke!Jeg kjenner at jeg er utrolig irritert på min i dag. Han synes så synd på seg selv fordi han er "sliten". Han gjorde ca ingenting i går, mens jeg møblerte gjesterom, flytta rundt på møbler og ting, og forsøkte å rydde. I dag har jeg allerede kjørt flere mil for å få bytta et punktert dekk, og har etterpå kjørt til byen totalt motsatt retning for å møte samboeren til søsteren for å hente babyting som mamma har sendt til henne for å gi til meg. Jeg spurte egentlig samboeren om han kunne hente det siden han skulle til byen likevel, men da visste han ikke hva har skulle likevel så han kunne ikke svare på det. Da jeg kom hjem etter å ha byttet dekk så lå han bare på sofaen og skulle plutselig ikke til byen likevel, for han "orket" ikkeKjente jeg hadde lyst å skrike til han at det var mye jeg ikke orket heller, men at jeg bare måtte suck it up og gjøre ting likevel for ellers blir det ikke gjort! Hjelper ikke akkurat at den kommende storesøsteren også var rimelig muggen i går kveld. For øyeblikket virker det som det er de to ikke-gravide som er mest humørsyke, og det frister ikke å dra hjem i hele tatt! Herregud, dette er AKKURAT slik det er her hjemme!!!!! Mannfolk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 20. september 2014 #673 Del Skrevet 20. september 2014 Kjenner jeg er så lei meg. Samboer virker så nedfor nå, og da jeg spurte ham hva som er galt så fikk jeg til svar at han bare var så utrolig rastløs, men samtidig så orket han ingenting. Han følte at han bare satt og så på dritt på tv som han ikke var interessert i fordi det ikke var noe bedre å finne på. I går foreslo jeg at han skulle stikke nedom en sånn lokal radioklubb i dag, for han har nettopp kjøpt seg amatørradio og er veldig interessert i det. Han har villet dra dit tidligere, men da har det ikke passet så bra, så jeg trodde han skulle bli glad for dette. I dag så orket han plutselig ikke dette. Han er bare mutt og innesluttet. Etter at vi hadde spist sammen i dag så satte vi på en film på tv'en via pc'en, men halvveis i filmen så gikk pc'en varm og skrudde seg av. Dette har skjedd tidligere også, så han var egentlig negativ til å se film via den, men det gikk jo fint for meg sist jeg gjorde det, så jeg trodde det skulle gå fint denne gangen også. Da dette skjedde så sa han bare rolig at det var siste gang han gadd se film via den. Deretter gikk han inn på kjøkkenet, kokte seg ei kanne kaffe og tok med seg den på kontoret sitt på loftet. Så her sitter jeg da. Alene på stua en lørdagskveld. Akkurat som jeg gjør så utrolig mange kvelder ellers siden han jobber så mye turnus. Kjenner jeg føler meg så utilstrekkelig siden han synes det er så kjedelig hjemme, og er så lei meg fordi han heller velger å sitte på loftet på pc'en sin enn å tilbringe kvelden sammen med meg. Jeg synes jo selv det bare er dritt på tv, men siden jeg har så mye vondt i kroppen så er det jo litt begrenset hva jeg kan finne på. Det er jo massevis av filmer vi kunne sett sammen, men han vil stort sett bare se sånne skumle, og er generelt dårlig i å engasjere seg i tibg som ikke direkte interesserer ham. Og etter det han sa før i dag så føler jeg ikke at jeg kan foreslå en film jeg har lyst å se heller, siden han synes det er så ille å måtte se noe som ikke interesserer ham. Har mest av alt lyst å sette meg i bilen og bare dra et eller annet sted, men siden jeg ikke akkurat har så mange venner her så har jeg liksom ikke noe sted å dra heller. Uff, det ble langt og sutrete, men er så nedfor akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 20. september 2014 #674 Del Skrevet 20. september 2014 Uff, virker til at vi sliter med litt møkkamannfolk hele gjengen for tiden :-p Og jeg kjeder meg, for nå har jeg absolutt alt på plass til Reka kommer, bortsett fra at jeg kunne fortsatt å sydd. Men det gidder jeg ikke. Så her sitter jeg og tør ikke gå på hverken finn eller noen nettbutikker, og det er bare tull på tv og poden har tatt kveld og hunden vil ikke engang være med meg ut for det pissregner. Blæh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 21. september 2014 #675 Del Skrevet 21. september 2014 Det letta heldigvis litt i går, etterhvert ville han se ferdig filmen sammen, og i dag er han på heia med valpen. Er det noen som har vært på innskrivningssamtale på fødestedet, eller som har noen formening om hvor lenge de eventuelt skal ligge på sykehuset ved fødselen? Da jeg fikk lillemor mistrivdes jeg sånn på sykehuset (fødte på Åse Sykehus i Ålesund) at jeg dro hjem straks de var ferdige med alle prøvene på dag tre. (Det er jo visse ting de må vente til 3. dagen med å sjekke, og det var såpass langt til og fra sykehuset at jeg ikke ville dra med babyen frem og tilbake) Nå skal jeg jo føde ved et annet sykehus denne gangen, og her har jo far mulighet til å være på sykehuset sammen med oss hele tiden, så det kan jo være at det blir bedre denne gangen (Ved Åse så var det kun to timers besøkstid for far hver dag, og den ene av de timene var det også lov for familie å besøke, men har hørt at de har blitt enda strengere nå, og at kun pappa og søsken får lov å besøke... Jeg delte også rom med tre andre damer som hadde babyer som gråt hele natten mens min sov.), men om det føles like upersonlig og kaldt denne gangen så drar jeg hjem samme dag som fødselen, om den går like bra som sist. Jeg hadde en rask og enkel fødsel sist, og hun tok bryst med en gang, så vi trengte ikke noe oppfølging utover de prøvene som skulle bli tatt 3. dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå