Gå til innhold

November 2014 baby❤️

DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Noen her som har noe erfaring om svangerskapskløe?

Jeg tror kanskje jeg begynner å få det. Har de siste dagene klødd en hel del. Og har nå fått masse små prikker (ser ut som bittesmå kviser) over hele magen som klør og klør....)

Er dette noe jeg bør sjekke opp, er det... farlig?

Skal på kontroll i slutten av neste uke, så jeg tenker at jeg kan vente med å sjekke til da? Aner ikke om det påvirker baby eller ikke.

Noen her som har noe erfaring om svangerskapskløe?

Jeg tror kanskje jeg begynner å få det. Har de siste dagene klødd en hel del. Og har nå fått masse små prikker (ser ut som bittesmå kviser) over hele magen som klør og klør....)

Er dette noe jeg bør sjekke opp, er det... farlig?

Skal på kontroll i slutten av neste uke, så jeg tenker at jeg kan vente med å sjekke til da? Aner ikke om det påvirker baby eller ikke.

DU! dette har jeg også fått de siste dagene små røde prikker som klør og klør jeg klør jo helt til jeg begynner å blø.

Jeg har ikke tenkt over tanken at det kan være svangerskaps kløe, har ingen peiling på dette.

Men er jo kanskje noe i det om vi begge har samme symptomer... hmmm dette må vi sjekke opp i :)

Dette må dere nesten få sjekket ut. Vanligvis er det helt ufarlig, men kan i noen tilfeller være tegn på leverpåvirkning. Ring lege i morgen slik at dere får tatt blodprøver og kan utelukke leverpåvirkning.

Nei huff nå ble jo jeg litt bekymret her :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såååå koselig å pusle med julegave! Jeg satt på pinterest i går kveld og fant inspirasjon til julegavekort og innpakning  :nigo:

Du kan nok fint ta bestillinger på disse, de er jo råfine!!! :) Og jeg tror barna blir kjempeglade for hjemmelaget bamse! (det hadde hvert fall jeg blitt, og jeg liker å tro at jeg er litt barnslig innimellom! :fnise: )

Ja her er allerede julegavene GODT i gang tenkte jeg for EN gang skulle være litt tidlig ute. så jeg og beibisen kan bare kose oss i desember

Her også! Er nesten helt ferdig med alle barna rundt om kring som skal ha! Og har ideer til andre. Tenker jeg skal komme i gang i oktober og få unna mesteparten da! Deilig å slippe å ha det stresset over seg. Ser ikke akkurat for meg at mannen i huset ordner noe som helst! :fnise: 

DU! dette har jeg også fått de siste dagene små røde prikker som klør og klør jeg klør jo helt til jeg begynner å blø.

Jeg har ikke tenkt over tanken at det kan være svangerskaps kløe, har ingen peiling på dette.

Men er jo kanskje noe i det om vi begge har samme symptomer... hmmm dette må vi sjekke opp i :)

Dette må dere nesten få sjekket ut. Vanligvis er det helt ufarlig, men kan i noen tilfeller være tegn på leverpåvirkning. Ring lege i morgen slik at dere får tatt blodprøver og kan utelukke leverpåvirkning.

HVA leverpåvirkning..... Hva vil det si? Åfader. Jeg må innom legekontoret for å plukke opp noe for svigermor i morgen, jeg kan jo bare spørre i luka om de kan ta noen blodprøver av meg i samme slengen, eller MÅ jeg ha time?

Dette må vi nok bare sjekke, mabanovember!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå koselig å pusle med julegave! Jeg satt på pinterest i går kveld og fant inspirasjon til julegavekort og innpakning  :nigo:

Du kan nok fint ta bestillinger på disse, de er jo råfine!!! :) Og jeg tror barna blir kjempeglade for hjemmelaget bamse! (det hadde hvert fall jeg blitt, og jeg liker å tro at jeg er litt barnslig innimellom! :fnise: )

Ja her er allerede julegavene GODT i gang tenkte jeg for EN gang skulle være litt tidlig ute. så jeg og beibisen kan bare kose oss i desember

Her også! Er nesten helt ferdig med alle barna rundt om kring som skal ha! Og har ideer til andre. Tenker jeg skal komme i gang i oktober og få unna mesteparten da! Deilig å slippe å ha det stresset over seg. Ser ikke akkurat for meg at mannen i huset ordner noe som helst! :fnise: 

HVA leverpåvirkning..... Hva vil det si? Åfader. Jeg må innom legekontoret for å plukke opp noe for svigermor i morgen, jeg kan jo bare spørre i luka om de kan ta noen blodprøver av meg i samme slengen, eller MÅ jeg ha time?

Jeg er ikke sikker, men innbiller meg at det er om man får veldig kløe inni hendene og under føttene, man bør være ekstra på vakt. Vanlig svangerskapskløe er plagsomt, men ufarlig, tror jeg. Vet ikke noe om når man har utslett i tillegg...

Anonymous poster hash: d610a...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå begynner jeg faktisk å bli temmelig lei av å være gravid!! Allt er så mye tyngere og å bøye seg er det vel nesten bare å drite i.. Jeg kan ikke skjønn at det skal bli vanskligere å få ting gjort etter at man får babyen..

Du er ikke den eneste! Men det blir stadig kortere tid igjen, er vel under ti uker igjen for de fleste nå?

Bare "sjarmøretappen" igjen nå!

Aaaah joda.. Det er jo forsåvidt ikke lenge igjen. Men, kjenner jeg er temmelig lei :-/ har jo vondt i ryggen skuldrene og armene. Pluss magesyren, og vondt/ubehagelig å bøye seg.. 

Ja, jeg syter litt nå.. Har ikke vært nå særlig kult å være gravid den siste uken.. Men, skal til fysio på fredag Så håper hun får ordnet opp i noen av plagene mine hvertfall.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker, men innbiller meg at det er om man får veldig kløe inni hendene og under føttene, man bør være ekstra på vakt. Vanlig svangerskapskløe er plagsomt, men ufarlig, tror jeg. Vet ikke noe om når man har utslett i tillegg...Anonymous poster hash: d610a...8ee

Ikke helt sikker på om det gjelder kun ved kløe inne hendene og under føttene, men ved veldig kraftig kløe skulle man helst kontakte lege, se vedlagt link.

http://www.apotek1.no/graviditet/svangerskapskloe

Jeg ville bare spurt når jeg var innom, siden du skal dit uansett, men kanskje forsøkt å legge det til tidlig på dagen. De kan jo nesten ikke si nei, synes jo jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også store planer om å starte med julegavene tidlig i å. Gleder meg så utrolig mye til å skape ordentlig julestemning i heimen! Klarer liksom ikke helt å beskrive hvor mye jeg faktisk gleder meg til de mørke kveldene med julepynt, fyr i ovnen, levende lys, og julemusikk! <3

Monson, det er veldig lov å klage når man trenger det, svangerskap kan vøre utrolig hardt for både kropp og psyke! (Sier hun som kanskje har klaget mest over alt mulig rart, mens hun forsøker å rettferdiggjøre egen syting samtidig som hun viser sympati. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også store planer om å starte med julegavene tidlig i å. Gleder meg så utrolig mye til å skape ordentlig julestemning i heimen! Klarer liksom ikke helt å beskrive hvor mye jeg faktisk gleder meg til de mørke kveldene med julepynt, fyr i ovnen, levende lys, og julemusikk! <3 -og BABY! 

Monson, det er veldig lov å klage når man trenger det, svangerskap kan vøre utrolig hardt for både kropp og psyke! (Sier hun som kanskje har klaget mest over alt mulig rart, mens hun forsøker å rettferdiggjøre egen syting samtidig som hun viser sympati. :P )

Syns forresten du skal gi den venninna di en liten oppvekker. Var slettes ikke dum den lange tiraden du skrev til oss her, mangler bare at hun også får lest den ;-) 

Nå har jeg falt sammen i sofa her, i dag har jeg, med mammas hjelp, sydd babynest :) Og etter hun dro sydde jeg jammen en perfekt liten frottêbleie. Jeg er sååå stolt :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også store planer om å starte med julegavene tidlig i å. Gleder meg så utrolig mye til å skape ordentlig julestemning i heimen! Klarer liksom ikke helt å beskrive hvor mye jeg faktisk gleder meg til de mørke kveldene med julepynt, fyr i ovnen, levende lys, og julemusikk! <3 -og BABY! 

Syns forresten du skal gi den venninna di en liten oppvekker. Var slettes ikke dum den lange tiraden du skrev til oss her, mangler bare at hun også får lest den ;-) 

Nå har jeg falt sammen i sofa her, i dag har jeg, med mammas hjelp, sydd babynest :) Og etter hun dro sydde jeg jammen en perfekt liten frottêbleie. Jeg er sååå stolt :-D

Og baby, ikke minst!!! Tenk dere, til jul har vi alle en ny liten bylt å kose med! <3

Og gjett om en eventuell bærsjebleie skal få en til/fra-lapp med pappaens navn på! :P

Hehe, jeg tør nok ikke sende den lange, det var mer en sårt tiltrengt utblåsning etter litt for mange sviktende venner både i tiden før svangerskapet og under (Hadde en veldig god kompis som jeg snakket med på telefonen hver dag før, etter han fikk dame så fikk han tydeligvis plutselig ikke tid lenger. Forsøkte å ringe ham for å fortelle om graviditeten, endte med å sende melding og ul-bilde siden jeg ikke fikk tak i ham, har fortsatt ikke fått så mye som en sms i retur ennå).

Jeg burde nok si noe, men kjenner at akkurat nå så har jeg ikke lyst å snakke med henne i hele tatt. Gruer meg nesten til hun ringer. Om hun gjør det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå! Glemte jo å fortelle at mens vi sydde vaska, ommøbelerte og fiksa mannen soverommet vårt, og fikk inn barnesenga (den eldgamle, fiiine!), og la i de nye madrassene. Ble rett og slett litt overveldet når jeg kom inn der og fikk se hvordan det ble, selv om jeg selvsagt visste hva han drev med. Tenk at det skal ligge en baby der om bare noen uker (lov å telle uker når det er bare 8 igjen, sant?) ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan det er med egenmeldinger når man er 50% sykemeldt?

Jeg er så innmari sliten, har så vondt i hodet og føler meg generelt i dårlig form.. Er 50% sykemeldt! men tenkte at det hadde vært godt å være hjemme imorgen.. Vet noen hvordan det fungerer? Har aldri vært delvis sykemeldt og syk før :-P

Egenmelding kan ikke benyttes ved gradert sykemelding. Sykemeldingen må oppgraderes med 100 % den/ de dagene du er fraværende! Mulig du har en leder som er fleksibel og som som sier at du kan ta igjen dagen senere, men ellers må du ta kontakt med legen! Egenmelding kan først nyttes 16 dager (arbeidsgiverperioden) etter sykemeldingsperioden er over! Med hilsen ei som jobber mye med IA- oppfølging!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mabanovember: Hva skjedde på barnas hus egentlig? Har hatt skikkelig dårlig erfaring der selv. Syntes den ene butikken de har på CC vest er skikkelig fin, men hun som jobbet der var jo pottesur. Følte meg i veien, selvom jeg og venninnen min var de eneste i hele butikken! :P.... Har også dårlig erfaring med andre barnas hus butikker... Var på Barnas hus outlet på Kalbakken, og det var et MARERITT. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mabanovember: Hva skjedde på barnas hus egentlig? Har hatt skikkelig dårlig erfaring der selv. Syntes den ene butikken de har på CC vest er skikkelig fin, men hun som jobbet der var jo pottesur. Følte meg i veien, selvom jeg og venninnen min var de eneste i hele butikken! :P.... Har også dårlig erfaring med andre barnas hus butikker... Var på Barnas hus outlet på Kalbakken, og det var et MARERITT.

Har vært inne nå å prøvd å kjøpe vogn flere ganger. Stiller spørsmål og prøver å få meg noen kunnskap om varne men de som jobber der er dire5lte dumme.

Det er ett ork å finne varer. De har ikke peiling på varene de selger. Orker ikke å finne priser. Vet ikke hvordan de skal finne ut av det

Er rett og slett så dårlig service at jeg blir dårlig. Jobber selv i butikk og vet litt om hvordan man behandler kunder.

Det er det verste jeg har vært med på. Så i dag toppet det hele seg når jeg spurte en ansatt om hun kunne finne pris til meg på en vogn. Hu svarte med at det tok så lang tid :/ vanskelig å gjenfortelle alt ved å skrive. Men jeg merker jeg blir så provisert når jeg kommer inn som kunde og har planer om å handle for 15-20 000 kr så får man det faktisk ikke til. Og det har ikke bare skjedd 1 gang i dag er det 6 gangen jeg er innom for å prøve. Da det er kun Barnas hus og Bnevognservice vi har i Bergen.

Så imorgen går jeg på den butikken og ser om det er noe hjelp å få der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå! Glemte jo å fortelle at mens vi sydde vaska, ommøbelerte og fiksa mannen soverommet vårt, og fikk inn barnesenga (den eldgamle, fiiine!), og la i de nye madrassene. Ble rett og slett litt overveldet når jeg kom inn der og fikk se hvordan det ble, selv om jeg selvsagt visste hva han drev med. Tenk at det skal ligge en baby der om bare noen uker (lov å telle uker når det er bare 8 igjen, sant?) ;-)

Så utrolig gøy!

Jeg håper jeg får skruene i posten i morgen, og om jeg får det så skal sengen monteres og settes klar! <3

Det er veldig lov å telle uker nå! Jeg klarer ikke la være i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne nå å prøvd å kjøpe vogn flere ganger. Stiller spørsmål og prøver å få meg noen kunnskap om varne men de som jobber der er dire5lte dumme.

Det er ett ork å finne varer. De har ikke peiling på varene de selger. Orker ikke å finne priser. Vet ikke hvordan de skal finne ut av det

Er rett og slett så dårlig service at jeg blir dårlig. Jobber selv i butikk og vet litt om hvordan man behandler kunder.

Det er det verste jeg har vært med på. Så i dag toppet det hele seg når jeg spurte en ansatt om hun kunne finne pris til meg på en vogn. Hu svarte med at det tok så lang tid :/ vanskelig å gjenfortelle alt ved å skrive. Men jeg merker jeg blir så provisert når jeg kommer inn som kunde og har planer om å handle for 15-20 000 kr så får man det faktisk ikke til. Og det har ikke bare skjedd 1 gang i dag er det 6 gangen jeg er innom for å prøve. Da det er kun Barnas hus og Bnevognservice vi har i Bergen.

Så imorgen går jeg på den butikken og ser om det er noe hjelp å få der.

Herregud, så utrolig frustrerende!! Er så irriterende når man går inn i en butikk og planlegger å legge igjen en del penger, og få SÅ dårlig kundeservice... Jeg jobber jo i butikk selv, og jeg hadde aldri latt kunden føle at de var til bry på den måten. Herlighet. Er jo som om de ikke vil ha pengene dine! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg hører egentlig til på desembergruppen, men har termin tidlig (5. Des). Og hvis det fortsetter med kynnere i dette løpet her så kommer han nok før... Får ikke sove og har akkurat snakket med føden i tilfelle (han kan jo ikke komme nå, er jo bare 30 uker på vei eller så). Men vil gjerne få følge dere også om jeg får lov 😊

Satser på at det blåser over igjen. Og mistenker at jeg har en uvi som ikke har dukket opp på dyrkningene. Har hatt gbs flere ganger i forrige svangerskap, og lurer på om den ikke syntes før de tok en prøve på vattpinne direkte fra skjeden (Sorry detaljer). Litt redd for at livmorhalsen blir påvirket av at det har vært ekstremt med kynnere den siste tiden, men det er jo enda så tidlig at det skal vel mye til før det går så langt (har også hatt lang livmorhals i de forrige svangerskapene så satser på at jeg har litt å gå på). 😊 noen som vet litt om gbs her? Husker ikke helt fra sist så har prøvd å lese meg litt opp igjen.

Jeg venter på mitt tredje barn. Har en sønn på 7 år og en datter på 4 år fra før. Gleder meg veldig til å få det siste lille nurket i armene (bare ikke på en del uker til...!) 😉. Det blir en lillebror denne gangen. Er fra Oslo og er 37.

Så kommentarer på svangerskapskløe over. Støtter kommentaren på å få det sjekket. Det går helt sikkert fint, men bra å gå utlukket det mer alvorlige (samt at det er fint å få noe som lindrer kløen selv om det er ufarlig).

Har handlet vogn på barnas hus selv, Mabanovember. Men prisen blir egentlig lik på babyshop ( begge gir ti prosent) så angret litt etterpå på at jeg ikke kjøpte den på babyshop. Men har bestemt meg for å ta resten av kjøpene der. Tror de har nettbutikk også.

Ha en fin natt, jenter. Håper jeg får litt fred fra kynnere og ryggvondt snart. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah enda en som ikke får til å sove! Velkommen skal du være ;) hehe.. jeg ligger i senga med varmeteppe på ryggen, men det virker ikke som om det hjelper noe særlig. Vurderer å stå opp å drite i hele "søvnen" eller om jeg bare skal ligge her å prøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei, sove? Det kan vi gjøre når vi blir gamle (ehm, har jeg sagt det før?)...

La oss, men så ble jeg sulten. Så nå sitter jeg her da, og lurer på om jeg skal orke å gå å legge meg igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei, sove? Det kan vi gjøre når vi blir gamle (ehm, har jeg sagt det før?)...

La oss, men så ble jeg sulten. Så nå sitter jeg her da, og lurer på om jeg skal orke å gå å legge meg igjen :P

Hehe mulig du har nevnt det før ja ;) Jeg ga opp jeg.. Blir jo sulten av å ligge våken også, så jeg gikk opp å laget meg brødskive med leverpostei og sylteagurk jeg :P Lurer på om jeg skal sette på en tv-serie eller noe.. hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe mulig du har nevnt det før ja ;) Jeg ga opp jeg.. Blir jo sulten av å ligge våken også, så jeg gikk opp å laget meg brødskive med leverpostei og sylteagurk jeg :P Lurer på om jeg skal sette på en tv-serie eller noe.. hehe 

Ble knekkebrød med jarlsberg og eple her :D Er jo egentlig trøtt da, så må vel ta trappa opp snart. Er bare blitt så innmari vanskelig å komme seg ut av sofa'ni det siste :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble knekkebrød med jarlsberg og eple her :D Er jo egentlig trøtt da, så må vel ta trappa opp snart. Er bare blitt så innmari vanskelig å komme seg ut av sofa'ni det siste :P

Jeg er så trøtt.. Men, har så vondt at jeg finner ingen behagelig stilling å ligge i.. Håper virkelig at det hjelper å dra til fysio på fredagen altså.. 

Men, det merkelige er at nå som jeg er gravid, så tåler jeg fryktelig mye mindre søvn enn det jeg gjør til vanlig! Utrolig hvor stor forskjell på før jeg ble gravid å nå. 

Jeg er å blir trøtt osv, om jeg ikke får sovet nok, men jeg får fint til å fungere fordi om. Og jeg trenger betraktelig mye mindre søvn nå som jeg er gravid kontra når jeg ikke var gravid. 

Er det sånn for deg også? Eller er det bare jeg som er rar ? hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trøtt.. Men, har så vondt at jeg finner ingen behagelig stilling å ligge i.. Håper virkelig at det hjelper å dra til fysio på fredagen altså.. 

Men, det merkelige er at nå som jeg er gravid, så tåler jeg fryktelig mye mindre søvn enn det jeg gjør til vanlig! Utrolig hvor stor forskjell på før jeg ble gravid å nå. 

Jeg er å blir trøtt osv, om jeg ikke får sovet nok, men jeg får fint til å fungere fordi om. Og jeg trenger betraktelig mye mindre søvn nå som jeg er gravid kontra når jeg ikke var gravid. 

Du er helt sikkert bare rar ;-) 

Nei jeg vet ikke, er mye rart som skjer med kroppene våre. Husker når jeg skulle ha førstemann, jeg sov som en ihjelslått tenåring hele svangerskapet (før det også!) frem til han var ute. Første natta etter han var født (han lå til og med på intensiven, så jeg trengte jo ikke akkurat følge med på noe, han var jo ikke der jeg var), så hadde jeg utviklet en ekstrem radar. Fikk med meg alt som skjedde på hele sykehuset tror jeg. Hadde null behov for søvn de første ukene, og senere har jeg beholdt radaren, men har lært meg å sile viktig informasjon, selv i søvne. Nå derimot vet jeg ikke hva som skjer. Døgnet er bare litt snudd tror jeg. Sover best fra 3-4 på natta, til utpå formiddagen en gang. Men blir trøtt da, utfordringen er å finne søvnen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt sikkert bare rar ;-) 

Nei jeg vet ikke, er mye rart som skjer med kroppene våre. Husker når jeg skulle ha førstemann, jeg sov som en ihjelslått tenåring hele svangerskapet (før det også!) frem til han var ute. Første natta etter han var født (han lå til og med på intensiven, så jeg trengte jo ikke akkurat følge med på noe, han var jo ikke der jeg var), så hadde jeg utviklet en ekstrem radar. Fikk med meg alt som skjedde på hele sykehuset tror jeg. Hadde null behov for søvn de første ukene, og senere har jeg beholdt radaren, men har lært meg å sile viktig informasjon, selv i søvne. Nå derimot vet jeg ikke hva som skjer. Døgnet er bare litt snudd tror jeg. Sover best fra 3-4 på natta, til utpå formiddagen en gang. Men blir trøtt da, utfordringen er å finne søvnen :P

Heheh herregud så snodig at man bare helt plutselig får super radar.. 

Jeg kan til vanlig sove igjennom ALT! og var egentlig ganske bekymret for hvordan jeg skulle våkne av en baby når man er så trøtt.. Men, roet meg ned og tenkte at hvertfall så våkner kjæresten min. 

Men, etter at jeg har blitt gravid, så våkner jeg av lyder jeg aldri har enset i søvne før så har sluttet å bekymre meg for om jeg kommer til å våkne eller ikke.., å godt er det :P hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan det er med egenmeldinger når man er 50% sykemeldt?

Jeg er så innmari sliten, har så vondt i hodet og føler meg generelt i dårlig form.. Er 50% sykemeldt! men tenkte at det hadde vært godt å være hjemme imorgen.. Vet noen hvordan det fungerer? Har aldri vært delvis sykemeldt og syk før :-P

Egenmelding kan ikke benyttes ved gradert sykemelding. Sykemeldingen må oppgraderes med 100 % den/ de dagene du er fraværende! Mulig du har en leder som er fleksibel og som som sier at du kan ta igjen dagen senere, men ellers må du ta kontakt med legen! Egenmelding kan først nyttes 16 dager (arbeidsgiverperioden) etter sykemeldingsperioden er over! Med hilsen ei som jobber mye med IA- oppfølging!😄

Takk for svar!

Formen er bedre, så blir jobb uansett, men kjekt å vite :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...