PrinsesseHengepupp Skrevet 30. september 2014 #876 Del Skrevet 30. september 2014 Starta på 64 kg, gikk litt opp i begynnelsen, så samla jeg ca 5 kg vann på en varm ferieuke. Men mesteparten av vannet er borte nå, så reell vektoppgang har vel ikke vært mer enn 5 kg totalt. Ser på overarmene som sagt, og fingrene og ansikt at jeg er blitt mager bak magen. Men til gjengjeld er jo den diger da, så trøster meg med at Reka ikke lider noen nød. Tror jeg gjør best i å senke skuldrene, blir jo uansett ikke noe større av å stresse :-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 30. september 2014 #877 Del Skrevet 30. september 2014 Starta på 64 kg, gikk litt opp i begynnelsen, så samla jeg ca 5 kg vann på en varm ferieuke. Men mesteparten av vannet er borte nå, så reell vektoppgang har vel ikke vært mer enn 5 kg totalt. Ser på overarmene som sagt, og fingrene og ansikt at jeg er blitt mager bak magen. Men til gjengjeld er jo den diger da, så trøster meg med at Reka ikke lider noen nød. Tror jeg gjør best i å senke skuldrene, blir jo uansett ikke noe større av å stresse :-p Nei, ikke stress. Det er grenser for hva man klarer å gjøre noe med. Vi gjør så godt vi kan og det holder! Du tar jo sikkert vitaminer og tran og sånn også, så minsten får det den trenger:) Men husk å passe på deg selv etter fødselen også. Jeg gikk på en skikkelig smell sist (har sikkert skrevet om det før) og gikk totalt tom for d-vitamin og jern. Det tok fastlegen et halvt år å finne ut av det og da hadde jeg jo slept rundt på meg selv i et år allerede. Trodde seriøst at jeg hadde fått kreft... Så fikk jeg en hestekur av vitaminer, men det tok nesten et halvt år får jeg følte meg bedre og da var jeg langt inni denne graviditeten;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 30. september 2014 #878 Del Skrevet 30. september 2014 Tar bøttevis med vitaminer så den biten er dekka, og vel så det. Sist jeg la i dosetten oppdaga jeg at jeg har tatt dobbel dose av ettpar tilskudd så nå har jeg "kun" 8 tabletter for dag :-) Har fått vaska opp litt sengklær i dag og klargjort siste runde med bleier. Rydda i noen skuffer og fått laget meg en egen baby-flaske-punpe-skuff på kjøkkenet. Bekkenet krangler, men det klør så innmari etter å bli ferdig, skjønner det ikke. Men er flink og sitter på stol mens jeg holder på. Kan ikke huske at jeg var grepet av slik "nesting"-trang sist, mulig kroppen vet den kommer til å klappe sammen snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonusmamma Skrevet 30. september 2014 #879 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg finner ikke helt halvveien når det kommer til vektoppgangen jeg altså. Aldri før har jeg gått lett opp i vekt - heller lett ned! Men denne graviditeten tar jo helt av. Jeg startet på 65 kg og er nå på 90!!!! Altså 25 kg opp.Jeg er veldig ukomfortabel med det, men vekta fortsetter å stige og jeg er vel oppe i 30 før mini vil ut.Huff, håper virkelig det går lett av igjen etter fødsel. Jeg har aldri veid mer enn 67 kg før. Når sant skal sies har jeg vært i null aktivitet og spist som om det er helg hver dag, så det er nok 20 % baby, og 80 % dårlig kosthold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 30. september 2014 #880 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg finner ikke helt halvveien når det kommer til vektoppgangen jeg altså. Aldri før har jeg gått lett opp i vekt - heller lett ned! Men denne graviditeten tar jo helt av. Jeg startet på 65 kg og er nå på 90!!!! Altså 25 kg opp. Jeg er veldig ukomfortabel med det, men vekta fortsetter å stige og jeg er vel oppe i 30 før mini vil ut. Huff, håper virkelig det går lett av igjen etter fødsel. Jeg har aldri veid mer enn 67 kg før. Når sant skal sies har jeg vært i null aktivitet og spist som om det er helg hver dag, så det er nok 20 % baby, og 80 % dårlig kosthold. Du får nok hjelp av amminga til å få det av igjen skal du se:) Men det er jo aldri for seint å snu;) Om du føler at du bare spiser dårlig mat, så går det jo an å legge om litt? Ikke at jeg er så mye flinkere... Har ikke trimmet noe særlig dette svangerskapet. Har lite energi. I dag stod jeg opp klokka 7, kjørte ungene, kom hjem klokka 9 og la meg i halv ti-tida. Våkna igjen klokka 12... satt i sofaen til nærmere to... Er det mulig å være så trøtt??? Etter det fikk jeg ræva i gir og gjorde husarbeid og laget middag;) Det er en enorm kontrast til forrige svangerskap..Da trente jeg flere ganger i uka helt ut! Skjønner ikke hvordan jeg orket;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scai Skrevet 30. september 2014 #881 Del Skrevet 30. september 2014 Någon fler som säger "Aou!" minst en gång per dag, pga att bebisen beveger seg och trycker ned så att det plötsligt strålar rakt ned i skeden? Idag när hen höll på fick jag som en elektrisk stöt/kniv rakt ned i vänstra benet/höften också. Hen måste ha kommit åt någon nerv. Tycker det är obehagligt när hen bökar runt, hen är så stor och stark och det är trångt! Men jag är ju också glad när hen gör det eftersom man ska känna mycket rörelser varje dag nu. Är bara sååååå tacksam för de nätter hen låter mig sova!! De börjar bli färre och färre nu... Vecka 35 + 4 idag. Längtar till att gå ut i permisjon! Mest för att då vet jag att jag kan sova på morgonen/förmiddagen om jag inte fått sova på natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malv Skrevet 30. september 2014 #882 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg har absolutt ikke vært sunn i løpet av dette svangerskapet jeg heller, Bonusmamma... Du er ikke alene der ... Når jeg først ble gravid var jeg veldig innstilt på å totalt forandre kosthold, og har til en viss grad spist sunnere.. Stikkordet er "sunnere"... ikke "sunt" .... Har f.eks kuttet ut cola, men har aldri spist så mye drittmat som jeg har i løpet av de siste månedene. Frister blant annet så mye med Mc Donalds til tider... Helt forferdelig med sånne cravings.... Når jeg var på fødselskurs/bassengopplegg igår, satt vi gravide og snakket om godteri, lovehearts og is.. Jordmor satt der og fikk helt noia av oss! " Husk at man ikke skal spise så mye sånt da"var det eneste hun klarte å si Scai: Jeg sier stadig "au", fordi babyen sparker meg i ribbeina. Er så utrolig vondt til tider. Har veldig ømme magemuskler for tiden, siden jeg har vært forkjølet og HOSTET konstant. Da er det skikkelig vondt med en aktiv baby som sparker og snur seg, og slår.. Er nesten flaut når jeg sitter på trikken og plutselig ynker siden det gjør vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scai Skrevet 1. oktober 2014 #883 Del Skrevet 1. oktober 2014 Malv: Vilken uheldig kombinasjon! Med hoste och en baby som sparker på ribbeina! huff! Har också fått mig ett par dunkar under ribbeina, men heldigvis ikke varje dag/natt. Och det där med kosthold.. har varit ganska flink .. fram till ferien i sommar!! där satte det igång med is och gotta lite titt som tätt. Försöker hålla mig sund i vardagarna i alla fall, men den sista tiden nu har cravings på carbs - is/boller/chips/sött etc blivit ganska påtaglig! Vill ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 1. oktober 2014 #884 Del Skrevet 1. oktober 2014 Sammenhengende søvn i natt! Fysioterapeuten min er en helt! <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 1. oktober 2014 #885 Del Skrevet 1. oktober 2014 I dag har Prinsessen sendt sin gemal ut på oppdrag: "finn en krakk som Prinsessen kan sitte på i dusjen!" :-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monson Skrevet 1. oktober 2014 #886 Del Skrevet 1. oktober 2014 I dag har Prinsessen sendt sin gemal ut på oppdrag: "finn en krakk som Prinsessen kan sitte på i dusjen!" :-p Hehe, jeg er så glad jeg har et hjørne badekar, med sete. For nå sitter jeg der og dusjer Og i går fikk jeg nok, og måtte krype til korset og hente krykkene mine. Har fått skikkelig bekkenløsning spesielt på høyre side.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 1. oktober 2014 #887 Del Skrevet 1. oktober 2014 Ok, nå har det tatt helt av her... Jeg har fått totalt sovesyken! Selv etter en hel natts god søvn (bortsett fra 4 tisseturer) så er jeg kjempetrøtt etter en times tid igjen. Jeg kunne lagt i sengen hele dagen, tror jeg. Orker ingenting, men kjeder vettet av meg. Har fremdeles fire uker igjen, så dette kan bli utfordrende Noen andre som har det sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 1. oktober 2014 #888 Del Skrevet 1. oktober 2014 Han fant ikke! Plastkrakk er IKKE å oppdrive her i byen :-o Er tydeligvis en mnd for sent ute, for jeg VET jeg har sett slike som jeg tenker på i hageavdelingene og slikt rundt om. Gahh! Nesten så jeg ringer hjelpemiddelsentralen i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 1. oktober 2014 #889 Del Skrevet 1. oktober 2014 Han fant ikke! Plastkrakk er IKKE å oppdrive her i byen :-o Er tydeligvis en mnd for sent ute, for jeg VET jeg har sett slike som jeg tenker på i hageavdelingene og slikt rundt om. Gahh! Nesten så jeg ringer hjelpemiddelsentralen i morgen De har sikkert på eldresenteret Kanskje de låner ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 1. oktober 2014 #890 Del Skrevet 1. oktober 2014 Hehe, ja jeg vet de har der jeg jobba før ;-) Nei faktisk, må finne en løsning. For nå er blodtrykket mitt gått såpass ned igjen i tillegg til den forb***** rumpevondten og alle mulige andre vondter at jeg sliter med å stå oppreist i et såpass trangt rom lenge nok til å feks vaske håret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 1. oktober 2014 #891 Del Skrevet 1. oktober 2014 Hehe, ja jeg vet de har der jeg jobba før ;-) Nei faktisk, må finne en løsning. For nå er blodtrykket mitt gått såpass ned igjen i tillegg til den forb***** rumpevondten og alle mulige andre vondter at jeg sliter med å stå oppreist i et såpass trangt rom lenge nok til å feks vaske håret. Uff, det der høres ikke bra ut. Rumpevondt? Er det bekkenløsningen? Hva med en hagestol? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 1. oktober 2014 #892 Del Skrevet 1. oktober 2014 Hehe, ja jeg vet de har der jeg jobba før ;-) Nei faktisk, må finne en løsning. For nå er blodtrykket mitt gått såpass ned igjen i tillegg til den forb***** rumpevondten og alle mulige andre vondter at jeg sliter med å stå oppreist i et såpass trangt rom lenge nok til å feks vaske håret. Uff, det der høres ikke bra ut. Rumpevondt? Er det bekkenløsningen? Hva med en hagestol? Ja, er vel en slags låsning. Orker ikke gå til behandling heller har jeg funnet ut, for det som funker (har jo hatt den fra og til i 12 år) er å unngå belastning og tøye på rett måte. Men tjo, hagemøbelkrakk er det jeg ser for meg. Problemet er at det ikke er å oppdrive her. Og hagemøblene vi har er massive trestoler i 40-kg-klassen :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monson Skrevet 1. oktober 2014 #893 Del Skrevet 1. oktober 2014 Hehe, ja jeg vet de har der jeg jobba før ;-) Nei faktisk, må finne en løsning. For nå er blodtrykket mitt gått såpass ned igjen i tillegg til den forb***** rumpevondten og alle mulige andre vondter at jeg sliter med å stå oppreist i et såpass trangt rom lenge nok til å feks vaske håret. Men, jo på jysk eller biltema har de nok helt sikkert en eller anna plastkrakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monson Skrevet 1. oktober 2014 #894 Del Skrevet 1. oktober 2014 Hehe, ja jeg vet de har der jeg jobba før ;-) Nei faktisk, må finne en løsning. For nå er blodtrykket mitt gått såpass ned igjen i tillegg til den forb***** rumpevondten og alle mulige andre vondter at jeg sliter med å stå oppreist i et såpass trangt rom lenge nok til å feks vaske håret. Uff, det der høres ikke bra ut. Rumpevondt? Er det bekkenløsningen? Hva med en hagestol? Jeg har også rompevondt, spesielt på høyre rumpeball Kjennes helt jævlig ut etter å ha gått eller stått litt.. Så nå går jeg med krykker så mye som mulig inne, og blir vel bare pent nødt til å ta med krykkene ut når jeg skal på shopping :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 1. oktober 2014 #895 Del Skrevet 1. oktober 2014 Hehe, ja jeg vet de har der jeg jobba før ;-) Nei faktisk, må finne en løsning. For nå er blodtrykket mitt gått såpass ned igjen i tillegg til den forb***** rumpevondten og alle mulige andre vondter at jeg sliter med å stå oppreist i et såpass trangt rom lenge nok til å feks vaske håret. Men, jo på jysk eller biltema har de nok helt sikkert en eller anna plastkrakk Jysk, Biltema, Europris, Clas Ohlson, Plantasjen, OBS og ettpar av møbelbutikkene ble sjekket i dag. Nothing. Problemet er at krakkene gjerne er litt fiiiine med treverk. Og det funker jo dårlig i dusjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scai Skrevet 1. oktober 2014 #896 Del Skrevet 1. oktober 2014 Ok, nå har det tatt helt av her... Jeg har fått totalt sovesyken! Selv etter en hel natts god søvn (bortsett fra 4 tisseturer) så er jeg kjempetrøtt etter en times tid igjen. Jeg kunne lagt i sengen hele dagen, tror jeg. Orker ingenting, men kjeder vettet av meg. Har fremdeles fire uker igjen, så dette kan bli utfordrende Noen andre som har det sånn? Oj, det var mycket trötthet. För mig går det bra, så länge bebisen låter mig sova om natten (nok med tisseturer och att jag vaknar och vrider och vänder på mig). Men har märkt att jag denna veckan har somnat en liten stund på soffan efter middag varje dag. Har också 4 veckor kvar.. Men hade jag inte haft jobb att gå upp till på morgonen så hade jag säkert sovit till lunch! Längtar till permisjon! Bara 1,5 vecka kvar nu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 1. oktober 2014 #897 Del Skrevet 1. oktober 2014 Ok, nå har det tatt helt av her... Jeg har fått totalt sovesyken! Selv etter en hel natts god søvn (bortsett fra 4 tisseturer) så er jeg kjempetrøtt etter en times tid igjen. Jeg kunne lagt i sengen hele dagen, tror jeg. Orker ingenting, men kjeder vettet av meg. Har fremdeles fire uker igjen, så dette kan bli utfordrende Noen andre som har det sånn? Oj, det var mycket trötthet. För mig går det bra, så länge bebisen låter mig sova om natten (nok med tisseturer och att jag vaknar och vrider och vänder på mig). Men har märkt att jag denna veckan har somnat en liten stund på soffan efter middag varje dag. Har också 4 veckor kvar.. Men hade jag inte haft jobb att gå upp till på morgonen så hade jag säkert sovit till lunch! Längtar till permisjon! Bara 1,5 vecka kvar nu! Jeg ble sykemeldt på fredag og det var helt vidunderlig:) Men må jo opp å få ungene i barnehage og på skole uansett... Men etter det er sofaen min beste venn...Min kjære reiser bort med sine barn til helga, så jeg er spent på hvordan jeg takler en helg alene med 2-åringen. Må nesten prøve å få aktivisert han litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scai Skrevet 1. oktober 2014 #898 Del Skrevet 1. oktober 2014 Ok, nå har det tatt helt av her... Jeg har fått totalt sovesyken! Selv etter en hel natts god søvn (bortsett fra 4 tisseturer) så er jeg kjempetrøtt etter en times tid igjen. Jeg kunne lagt i sengen hele dagen, tror jeg. Orker ingenting, men kjeder vettet av meg. Har fremdeles fire uker igjen, så dette kan bli utfordrende Noen andre som har det sånn? Oj, det var mycket trötthet. För mig går det bra, så länge bebisen låter mig sova om natten (nok med tisseturer och att jag vaknar och vrider och vänder på mig). Men har märkt att jag denna veckan har somnat en liten stund på soffan efter middag varje dag. Har också 4 veckor kvar.. Men hade jag inte haft jobb att gå upp till på morgonen så hade jag säkert sovit till lunch! Längtar till permisjon! Bara 1,5 vecka kvar nu! Jeg ble sykemeldt på fredag og det var helt vidunderlig:) Men må jo opp å få ungene i barnehage og på skole uansett... Men etter det er sofaen min beste venn...Min kjære reiser bort med sine barn til helga, så jeg er spent på hvordan jeg takler en helg alene med 2-åringen. Må nesten prøve å få aktivisert han litt... Åh, Jag är så imponerad av alla som är gravida och redan har små barn att passa på! Med tanke på det så njuter jag och sambo av den egentid vi har kvar nu före vårt första barn. Hoppas du får lite mer energi till helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrømmeSofie Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter #899 Del Skrevet 1. oktober 2014 Noen som vet hvor mange dager man kan gå på overtid, før man evt blir igangsatt? Og om det er en standard på dette eller forskjellig praksis fra sykehus til sykehus?😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 1. oktober 2014 #900 Del Skrevet 1. oktober 2014 Ullevål har 12 dager mener jeg. Men det er ikke likt over hele landet. Fra 7 til 11 dager mener jeg å huske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå