Gå til innhold

November 2014 baby❤️

DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Jeg har mistet litt av slimproppen i kveld (etter at jeg skreiv siste innlegg faktisk), så jeg tror jeg kommer til å føde før tiden hvertfall.. Ringte til føden, og fikk høre at om fødselen startet nå, så kom de ikke til å prøve å stanse den. 

Så nå bare håper jeg at babyen ikke kommer før jeg har rukket å vasket klær og pakket. Malv jeg er "en sånn en" jeg også ;) her skal sminke, rettetang, tørr shampoo og div bli med også. Pluss at jeg kommer nok til å sminke meg litt før fødselen, så jeg ikke ser så sliten ut på bildene osv ;P heheh 

Må, man vel få lov til å gjøre synes jeg :)

Hva er MBT sandaler? 

:-O Men slimproppen kan bygge seg opp igjen da, så det er jo ikke sikkert du går i fødsel riktig enda da. En uke eller to til på innsida hadde jo vært det aller beste tenker jeg. 

MBT er slike sko/sandaler med tykk, buet såle. De gir en gyngende gange som kan være litt utfordrende å få til i begynnelsen, men som gjør underverker for bein, kne, hofter og rygg fordi man bruker andre muskelgrupper når man går. De kalles også massaisko, fordi man "ruller" føttene slik massaiene er kjent for, når man går. Sverger til dem på jobb, men nå har jeg jo ikke vært der på en god stund så kom ikke på dem før rumpa/ryggen sa i fra. Når jeg tenker meg om har jeg hørt flere gravide som sverger til sorten, så de er nok ideelle for bekkenplager. 

Kan den ?? 

hvorfor sa ikke hun på føden noe om det da ? 

Får bare se hva som skjer de neste dagene, om jeg mister mere ller ikke. Men,  jeg har litt på følelsen av at han kommer til å komme før tiden. Ikke at jeg egentlig har noe peiling, men nå har det skjedd så mye de siste dagene, at jeg føler at fødsel er rundt hjørnet (og en til to uker er rundt hjørnet føler jeg..) 

Og tillogmed jordmor sa etter å ha kjent på hvor babyen lå osv. at hun håpet at vi rakk fødselskurset den 17 oktober.. 

Han lå vist med hodet dypt ned i bekkenet, så vet ikke jeg, men føler bare at han kommer til å komme om et par uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mistet litt av slimproppen i kveld (etter at jeg skreiv siste innlegg faktisk), så jeg tror jeg kommer til å føde før tiden hvertfall.. Ringte til føden, og fikk høre at om fødselen startet nå, så kom de ikke til å prøve å stanse den. 

Så nå bare håper jeg at babyen ikke kommer før jeg har rukket å vasket klær og pakket. Malv jeg er "en sånn en" jeg også ;) her skal sminke, rettetang, tørr shampoo og div bli med også. Pluss at jeg kommer nok til å sminke meg litt før fødselen, så jeg ikke ser så sliten ut på bildene osv ;P heheh 

Må, man vel få lov til å gjøre synes jeg :)

Hva er MBT sandaler? 

:-O Men slimproppen kan bygge seg opp igjen da, så det er jo ikke sikkert du går i fødsel riktig enda da. En uke eller to til på innsida hadde jo vært det aller beste tenker jeg. 

MBT er slike sko/sandaler med tykk, buet såle. De gir en gyngende gange som kan være litt utfordrende å få til i begynnelsen, men som gjør underverker for bein, kne, hofter og rygg fordi man bruker andre muskelgrupper når man går. De kalles også massaisko, fordi man "ruller" føttene slik massaiene er kjent for, når man går. Sverger til dem på jobb, men nå har jeg jo ikke vært der på en god stund så kom ikke på dem før rumpa/ryggen sa i fra. Når jeg tenker meg om har jeg hørt flere gravide som sverger til sorten, så de er nok ideelle for bekkenplager. 

Kan den ?? 

hvorfor sa ikke hun på føden noe om det da ? 

Får bare se hva som skjer de neste dagene, om jeg mister mere ller ikke. Men,  jeg har litt på følelsen av at han kommer til å komme før tiden. Ikke at jeg egentlig har noe peiling, men nå har det skjedd så mye de siste dagene, at jeg føler at fødsel er rundt hjørnet (og en til to uker er rundt hjørnet føler jeg..) 

Og tillogmed jordmor sa etter å ha kjent på hvor babyen lå osv. at hun håpet at vi rakk fødselskurset den 17 oktober.. 

Han lå vist med hodet dypt ned i bekkenet, så vet ikke jeg, men føler bare at han kommer til å komme om et par uker. 

Altså, jeg er på ingen måte noen ekspert, men har hørt om flere tilfeller hvor slimproppen har bygget seg opp igjen dersom den har gått tidligere enn til termin. Kroppen streber jo etter å holde fosteret beskyttet, så om den av en eller annen grunn går før fødselen er nært forestående kan den (logisk tenker jeg) bygge seg opp igjen. Men unngå offentlig bad og slikt, just in case. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!!! Hvordan ser slimproppen ut egentlig?  :huh:  Unnskyld for at jeg spør om sånne detaljer, men jeg har alltid lurt.... Får håpe at fødselen fremdeles er ett stykke unna.. Kanskje fint å få pakket fødebagen nå da? Bare i tilfelle!  :P Kjenner til den følelsen av at babyen kommer før termin.... Selv om jeg er fullt klar over at det er vanlig for førstegangsfødende å gå over termin, har jeg liksom alltid tenkt at min kommer litt før.,, (Men nå hadde jo jeg også SÅÅ magefølelse på at det var en jente der inne.... Det sier jo sitt om min magefølelse!! :P

Bra å vite at jeg ikke er den eneste som har planer om å drasse med meg sminke og rettetang... Føler at mange ser på det som totalt unødvendig, så det er betryggende å vite at det er likesinnede der ute!  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk lillemor gikk slimproppen i god tid før fødselen, rundt en uke tror jeg. Når den går er det normalt at fødselen starter i løpet av 1-7 dager. Vi får prøve å holde dem i rugekassa litt til, men om noen av de skulle komme nå så går det mest sannsynlig helt fint. :)

Jeg har også en magefølelse på at han kommer litt før termin (men innenfor de + - 14 dagene), og har merket en generell endring i formen, nedpress osv de siste dagene, men det kan jo like gjerne bare være meg som er sliten og lei. :)

Tenkte jeg skulle pakke klar bag'en med det jeg kan legge klart, og så feste på en lapp med hvilke ting jeg må huske å legge nedi ved avreise til sykehuset.

Kjenner jeg har litt behov for å snakke om at det nærmer seg, men når jeg prøver får samboer panikk og begynner å tulle... Frustrerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også at jeg er nødt til å begynne å snakke om fødselen og ikke minst forberede meg mentalt. Sist var jeg så utrolig klar og motivert, men kan ikke si at jeg har det på samme måte nå. Vet ikke om jeg helt har fattet at vi skal få en liten baby, sånn innerst inne;) Tror jeg må få skrudd opp seng og gjort de siste forberedelsene, slik at det bli litt mer virkelig:)

Fødebagen pakker jeg etter at jeg har vært på en helgetur i høstferien. Det blir to og en halv uke før termin. Men jeg har skrevet pakkeliste og har begynt å legge frem hentesett osv. Innser at jeg må få tak i flere ammebh-er, men de er så dyre at jeg syter med det... Men kan ikke dra på sykehuset med bare en ammetopp heller;)

Jeg ser at det er veldig mange som innstiller seg på  føde før tida, og det er sikkert lurt i forhold til det praktiske. Men samtidig vet vi jo at en del av oss kommer til å gå over tida også, og det er viktig å være litt åpen for den muligheten. Hvis man ikke er forberedt på at det kan skje, så kan de ukene bli vanvittig tunge. Det har jeg sett hos flere av venninene mine, dessverre. Flere har opplevd at jordmor har spådd at de kommer til å føde før tida, og så har de endt opp med å gå ei uke og vel så det over termin i stedet.. Det er ikke lett å takle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også at jeg er nødt til å begynne å snakke om fødselen og ikke minst forberede meg mentalt. Sist var jeg så utrolig klar og motivert, men kan ikke si at jeg har det på samme måte nå. Vet ikke om jeg helt har fattet at vi skal få en liten baby, sånn innerst inne;) Tror jeg må få skrudd opp seng og gjort de siste forberedelsene, slik at det bli litt mer virkelig:)

Fødebagen pakker jeg etter at jeg har vært på en helgetur i høstferien. Det blir to og en halv uke før termin. Men jeg har skrevet pakkeliste og har begynt å legge frem hentesett osv. Innser at jeg må få tak i flere ammebh-er, men de er så dyre at jeg syter med det... Men kan ikke dra på sykehuset med bare en ammetopp heller;)

Jeg ser at det er veldig mange som innstiller seg på  føde før tida, og det er sikkert lurt i forhold til det praktiske. Men samtidig vet vi jo at en del av oss kommer til å gå over tida også, og det er viktig å være litt åpen for den muligheten. Hvis man ikke er forberedt på at det kan skje, så kan de ukene bli vanvittig tunge. Det har jeg sett hos flere av venninene mine, dessverre. Flere har opplevd at jordmor har spådd at de kommer til å føde før tida, og så har de endt opp med å gå ei uke og vel så det over termin i stedet.. Det er ikke lett å takle.

Ja, det er godt å snakke sammen om det på forhånd. Da vet far litt om hva man er bekymret for, forventninger til ham, han får muligheten til å spørre om det han lurer på og komme med sine tanker og bekymringer.

Tror også at mor føler seg tryggere på far etter en slik samtale, og da føler seg mer forberedt og klar.

Her er både seng og vugge klar, bare stellebordet som ikke er satt inn på badet, men det står i gangen rett utenfor så det er fort gjort. Selv om det er min nummer to så føles det ikke som det har gått totalt opp for meg ennå...

Jeg fikk første på termin, håper jo at jeg gjør det denne gangen også. Magefølelsen sier før tiden, men prøver å innstille meg på å gå over tiden slik at noe annet blir en positiv overraskelse. Men det er vanskelig når man lengter sånn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kom det mere av slimproppen i dag også.. Så nå klarer jeg ikke å tenke noe annet enn at jeg kommer til å føde før tiden. 

Herregud, om jeg skal gå rundt sånn til over termin dato, da tror jeg at jeg blir sprø.. 

Malv slimproppen ligner på eggehvite eller eggløsningsslim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå føles det nesten ut som om jeg har menssmerter i ryggen. Eller så er det fordi at jeg lå merkelig i natt.. 

Herregud, monson!!! Så spennende! Hvor langt på vei er du? Du kan jo ringe føden og høre om du kan komme inn for en sjekk, så kan de se om du er moden eller ikke :) Da har du hvert fall en liten pekepinn. De kan nok bekrefte tankene dine.

Skjønner at vi virkelig nærmer seg når det blir snakk om slimpropp og fødebag her! Jeg er overraskende rolig og føler jeg har all verdens av tid. Er 35+0 og er bombesikker på overtid. Men, det er jo bare 14 dager igjen, så er jeg "innafor termin". :) Spennende atlså. Nå blir vi mammaer (noen igjen) alle sammen snart! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå føles det nesten ut som om jeg har menssmerter i ryggen. Eller så er det fordi at jeg lå merkelig i natt.. 

Herregud, monson!!! Så spennende! Hvor langt på vei er du? Du kan jo ringe føden og høre om du kan komme inn for en sjekk, så kan de se om du er moden eller ikke :) Da har du hvert fall en liten pekepinn. De kan nok bekrefte tankene dine.

Skjønner at vi virkelig nærmer seg når det blir snakk om slimpropp og fødebag her! Jeg er overraskende rolig og føler jeg har all verdens av tid. Er 35+0 og er bombesikker på overtid. Men, det er jo bare 14 dager igjen, så er jeg "innafor termin". :) Spennende atlså. Nå blir vi mammaer (noen igjen) alle sammen snart! :duskedame:

Ja, jeg tenkte jeg skulle gå ned å legge meg litt, å vente noen timer før jeg evnt tar kontakt med føden. Jeg er 34+3 så de sa at om fødselen startet nå så kom de ikke til å prøve å stanse den siden jeg var så langt på vei. 

(Jeg ringte i går shø, hehe) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare ta det med ro og holde deg mest mulig på sofaen! Håper lille holder seg inne i 14 dager til da, så dere evt. slipper for mye starthjelp når h*n kommer ut!:)
de bryr seg nok ikke om du ringer igjen, det er jo der de er der for! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen går jammen opp og ned som gravid! Igår følte jeg meg kjempedårlig, svimmel og kvalm, kaldsvettet, masse falske rier pg generelt sliten. La meg og sov et par timer, og var helt fin etterpå!

Er ikke første gang dette skjer, når jeg blir sliten blir jeg dårlig, kroppen sier virkelig ifra.

Har ikke tenkt på fødebag enda, tenkte også å gjøre det etter permisjonsstart. Har liksom god tid enda :-)

Var på Billy Elliot på Folketeateret igår, og kjente på tyngden ved være gravid :-P køen til doen var så lang så lang, og jeg måtte SÅ tisse :-P temperaturen i salen var skrekkelig tidvis, svettet som en gris :-P

Men det var en fantastisk forestilling da, pg så moro siden broren min er med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har begynt å pakke fødebagen?

Når tørketrummelen min er opp å går igjen på mandag, så skal jeg begynne å pakke bagen tror jeg altså..

Jeg er fristet, men er redd for å sette igang med ventinga for tidlig.... Så holder meg litt til 😉
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt å snakke sammen om det på forhånd. Da vet far litt om hva man er bekymret for, forventninger til ham, han får muligheten til å spørre om det han lurer på og komme med sine tanker og bekymringer.

Tror også at mor føler seg tryggere på far etter en slik samtale, og da føler seg mer forberedt og klar.

Her er både seng og vugge klar, bare stellebordet som ikke er satt inn på badet, men det står i gangen rett utenfor så det er fort gjort. Selv om det er min nummer to så føles det ikke som det har gått totalt opp for meg ennå...

Jeg fikk første på termin, håper jo at jeg gjør det denne gangen også. Magefølelsen sier før tiden, men prøver å innstille meg på å gå over tiden slik at noe annet blir en positiv overraskelse. Men det er vanskelig når man lengter sånn! ;)

Ja, det er vanskelig å innstille seg på å gå over:) Med førstemann klarte jeg det, for mamma hadde mast sånn om at hun hadde gått over og at det var vanlig for førstegangsfødende å gå over osv. Så da jeg havna på sjukehuset 2 dager før termin, så måtte mannen min kjøre hjem å pakke bagen etter at jeg ble innlagt;) Andremann kom også som en overraskelse, 10 dager før. Men da hadde jeg pakket sånn noenlunde i alle fall. Med tredjemann var jeg totalt forberedt for da startet fødselen to ganger og stoppet opp igjen, før den endelig startet på alvor...;)

Denne gangen satser jeg på to og ei halv uke altså...;) Men det er rart med det. Jeg venter nr. 4 og likevel er det litt uvirkelig. Det har ikke gått helt opp for meg heller... Men det har skjedd så mye i det siste, at jeg ikke har hatt tid til å fokusere på den lille som skal komme...

Statistikken sier at de fleste av oss vil føde fra tre dager før til tre dager etter termin... Men om man har fulgt med på august- og septembergruppene her inne, så ser man jo at det er store sprik! Damer med samme termin kan føde med en måneds mellomrom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Idag har jeg en typisk sånn "bekymringsdag"... Har vært forkjølet i en uke nå, og hoster konstant. Pga dette har jeg skikkelig såre magemuskler, og skikkelig vondt på venstresiden av magen.. Allikevel tenker jeg jo at det er "noe galt" og at smertene kan være svangerskapsrelatert... Helt paranoid rett og slett.. :( 

I tillegg har jeg gått ned i vekt istedenfor opp, og det syntes jeg er litt merkelig... Er bare snakk om at jeg har gått ned 2 kg siden forrige jordmortime (2 uker siden).. Når man har mye å ta fra i utgangspunktet er vel ikke dette så mye?  Hadde bare forventet å legge på meg mer nå i 3 trimester, ikke gå ned... Hvordan er det for dere andre egentlig? Hva er "normalt"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Idag har jeg en typisk sånn "bekymringsdag"... Har vært forkjølet i en uke nå, og hoster konstant. Pga dette har jeg skikkelig såre magemuskler, og skikkelig vondt på venstresiden av magen.. Allikevel tenker jeg jo at det er "noe galt" og at smertene kan være svangerskapsrelatert... Helt paranoid rett og slett.. :(

I tillegg har jeg gått ned i vekt istedenfor opp, og det syntes jeg er litt merkelig... Er bare snakk om at jeg har gått ned 2 kg siden forrige jordmortime (2 uker siden).. Når man har mye å ta fra i utgangspunktet er vel ikke dette så mye?  Hadde bare forventet å legge på meg mer nå i 3 trimester, ikke gå ned... Hvordan er det for dere andre egentlig? Hva er "normalt"? 

Jeg har lest at det ikke er uvanlig å gå ned i vekt i de siste ukene i 3.trimester, for babyen tar så mye mere næring nå. Og med tanke på at du har vært syk i tilegg så tenker jeg at det sikkert ikke er så rart at du har gått ned i vekt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at det ikke er uvanlig å gå ned i vekt i de siste ukene i 3.trimester, for babyen tar så mye mere næring nå. Og med tanke på at du har vært syk i tilegg så tenker jeg at det sikkert ikke er så rart at du har gått ned i vekt

Det er jo sant.. Har jo vært ganske redusert, så det kan jo kanskje være grunnen... Blir bare så forvirret når magen blir større og større, mens vekten går nedover!  :fnise: Får håpe jeg har forbrent masse fett fra ræva da!  :P 

Trodde virkelig ikke at liten vektoppgang skulle bekymre meg.. Jeg vil jo helst ikke gå opp noe... Men jeg merker nå at jeg begynner å tenke de verste tankene, om at babyen kanskje ikke tar til seg næring osv.. huff.. Ikke lett å være gravid! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at det ikke er uvanlig å gå ned i vekt i de siste ukene i 3.trimester, for babyen tar så mye mere næring nå. Og med tanke på at du har vært syk i tilegg så tenker jeg at det sikkert ikke er så rart at du har gått ned i vekt

Det er jo sant.. Har jo vært ganske redusert, så det kan jo kanskje være grunnen... Blir bare så forvirret når magen blir større og større, mens vekten går nedover!  :fnise: Får håpe jeg har forbrent masse fett fra ræva da!  :P 

Trodde virkelig ikke at liten vektoppgang skulle bekymre meg.. Jeg vil jo helst ikke gå opp noe... Men jeg merker nå at jeg begynner å tenke de verste tankene, om at babyen kanskje ikke tar til seg næring osv.. huff.. Ikke lett å være gravid! :P 

Heheh har du å fått en "tvilling" i rompa? 

Kjæresten tror nemmelig at tvilling bror eller søster har gjemt seg bak i rompa mi ;) 

Nei, jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for å ha gått ned litt i vekt, hvertfall når magen vokser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke lett. Man bekymrer seg jo hele tiden. Men kanskje det er ment å være litt sånn? At vi skal følge godt med på alt som skjer liksom? Jeg har også hatt mange av de samme bekymringene. Får hele tiden høre at jeg har så liten mage og da begynner det å sette seg litt bekymringer i bakhodet… Jeg var hos legen for å få sykemelding på fredag og da ba jeg henne om å sjekke symfysemålet en ekstra gang, for å være sikker på at minien vokste som den skulle. Og det var helt fint heldigvis… ;) Så du er ikke alene om å være bekymret hønemor…:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med symfysemål stoler ikke jeg helt på. Jeg har nesten INGEN mage i forhold til andre og jeg ligger i den grønne streken. Og da tenker jeg hva gjør de som er 5 ganger så stor som meg ? :/ jeg er jo litt rund i kantene fra før men forstår ikke helt det greiene der. Men jeg går til kontroll med ultralyd. Og der får jo de målt det riktige målet. Men synes min jordmor tok helt EKSTREMT godt i her i uken :/ når jeg måler selv får jeg MYE mindre mål. Og hun hadde jo så slakt målebånd at jeg kunne hatt kjeldress under målebåndet. :/ jeje bryr oss ikke så mye om det.. nå er det natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen Monson? 

Her går det bare nedover, kjennes ut som om "noen" har tenkt seg ut, og at "noen" har tenkt til å gjøre det på skikkelig dvergvis (les: grave seg ut med hakke og spade) :-p Det stikker og stråler og presser og er rett og slett ubehagelig. Håper at det ikke skal fortsette slik i 7-8 uker. Mamma gav meg nr til en naprapat hun har vært hos tidligere, så skal ta kontakt med han nå i morgen, kan neppe skade. Men håper at resten av formen snur litt, akkurat nå er det meste litt vondt, litt ubehagelig, litt tungt og litt slitsomt. All respekt til de av dere som fortsatt står i jobb og/eller har små barn som trenger dere. Jeg er utrolig takknemmlig for at gjengen her stort sett er selvdreven og at jeg ikke er i jobb, det må jeg ærlig innrømme. 

I morgen drar forresten poden på leirskole, så her har vært pakking og merking av klær og utstyr i dag, nå er det et helt lite flyttelass i gangen. Blir en spennende uke, men jeg satser på at han klarer seg. Har heldigvis verdens beste lærere, så han er i trygge hender, men det er rart når han for første gang skal være så lenge vekke i en slik setting. Gleder med veldig til å hente han på fredag, for å si det mildt ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la meg ned og sov litt i går og våknet uten noen murring i ryggen :) så kan tenke meg at det var stramme muskler eller noe. Nå er jeg førstegangs, men jeg tror kanskje at han har festet seg. "Plutselig" har jeg ingen ben som ligger å klemmer eller sparker meg i ribbena, og det er lettere å puste og sitte. Noen med erfaring som vet om det er et tegn på at hodet har festet seg eller ikke?

Nedpresset er der hvertfall, og det stikker og river der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også går alt nedover, både baby, humør og den fysiske formen...

Merker at tyngdepungtet synker, og det stikker og stråler alle veier "der nede". I tillegg er bekkenet ganske langt fra godt, og hver natt våkner jeg med sterke smerter som stråler fra bekkenet og helt ned i anklene. Ribbeina, spesielt på venstre side, stikker og gjør det smertefullt å sitte.

Sleng på stikkinger både i korsryggen og skulderbladet på venstre side og jeg trodde ikke det kunne bli så mye tyngre.

Men så har plutselig de gamle problemene med venstrearmen slått ut i full blomst, så nå har jeg også en venstrearm jeg ikke kan løfte uten at smertene skyter fra albuen og til det stikkende punktet i skulderbladet...

Det slo plutselig ut i går kveld, og jeg gråt i dag tidlig da smertene ikke bare fortsatt var der, men hadde blitt verre siden i går kveld. Jeg hadde håpet at det skulle roe seg etter en "god natts søvn", men tvert imot...

Så da har man plutselig perioder med smerter som går fra albuen, opp i skulderen, ned i ryggen, videre i bekkenet og helt ned i anklene.

Kjenner at det mentale blir helt på felgen nå som det føles som hele kroppen svikter.

Hadde ikke trodd at kroppen min skulle tåle dette så dårlig, når jeg i utgangspunktet var i god form...

Fikk meg heldigvis time hos fysio i morgen, og ba dem like greit sette opp dobbel time slik at han kan sjekke meg ordentlig og hva han eventuelt kan gjøre for nå orker jeg snart ikke mer. (Haha, som om jeg har noe valg, han kommer uansett ikke ut før han er klar, så jeg kan jo ikke akkurat bestemme meg for at jeg ikke vil være gravid mer... :P )

Så det var virkelig en syte- og klagepost! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...