Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

var hos jordmora i dag og alt så greit ut. Har lagt for lite på meg, så er beordra til å småspise mer. Greit nok, var jo klar over ståa, og alt annet var ok. Så hadde jeg noen ærend i byen før jeg kjørte hjem. Kom hjem og gikk på do, og jadda, jeg blør Ikke spotting eller litt eller slim, men blod, som mens. Var det ikke det ene liksom... Ringte føden og de ville egentlig ha meg inn. Men siden jeg ikke har påfallende smerter eller annet ubehag + at jeg kjenner babyen godt og mye skal vi avvente litt. Så nå ligger jeg i senga og kjenner etter på ett og alt Skulle jo selvsagt ta det med ro, så da får jeg iallefall tid til å tenke og bekymre meg.

Huff da.. Håper det går bra med dere! 

Huff! Blødning høres ikke gøy ut PrinsesseHengepupp!!! :( Har de sluttet da? Tenker at det kan være et blodkar eller noe? Men at dersom det ikke slutter, at det er lurt å ta turen inn til føden?

Jeg har blitt forkjølet. Hurra. Gikk jo bare og ventet på det, siden jeg er omringet av syke mennesker for tiden.... Idag lå jeg i sengen helt til halv 2. Var sporadisk våken fra 9 tiden, lå på facebook på mobilen, men så sovnet jeg innimellom. Skal tvinge samboeren til å lage taco til meg nå.

Vi var forresten på fødselskurs igår. :laugh:  Var veldig greit. Lærte kanskje ikke så veldig mye nytt, men merker at samboeren hadde MYE nytte av det! :P Det eneste jeg reagerte litt på var at Bærum sykehus ifølge jordmødrene hadde veldig høyt antall av folk som brukte epidural, og det virket som om de "promoterte" det på en måte. Jeg er ikke hundre prosent imot epidural, men hadde egentlig håpet på en fødsel uten... Er redd for at det skal bli "prakket" på meg :huh: ...... Noen her som har erfaringer med/uten, og har noe innsikt å komme med? 

Jeg har ingen erfaringer med hverken det ene eller det andre. Meeen, ikke noe kult å føle at man kanskje kan bli "prakket" på epidural :-S 

Hva skrev du i fødselsbrevet ditt da ? nevnte du noe om hva du ønsker eller ikke ønsker av medisiner osv ? 

Takk :) 

Ja syns liksom godt vi kunne sluppet akkurat dette :P 

Blør litt brunere og mye mindre nå, så satser på at det var et (stressende) men ufarlig blodkar eller noe. Men mannen som er på tur ut med bikja har fått streng beskjed om å ikke miste dekninga. For helt ærlig, jeg har hatt noen litt ekle vondter de siste par dagene, men har, som med det meste annet, avskrevet det som svangerskapsrelatert og ufarlig. Nå er jeg jo plutselig litt i tvil og forbereder meg på det meste, egentlig. 

​Damer som går gjennom hele svangerskapet uten en bekymring, en vondt eller en komplikasjon ANER virkelig ikke hvor heldige de er. 

Vi kjøpte den på siba… Ja med en Laika så kommer du til å elske den! Man, må såklart støvsuge med vanlig støvsuger, men digg å ikke ha pels liggende på gulvet hele tiden.. Jeg har en samojed, åååh gud han er jo så fin og snill å go, meeeen den pelsen altså!!! blir gal.. og på stua har vi et mørkebrunt gulv, så de hvite hårene hans vises jo med en gang...

Polarhunder altså! De er nydelige, men så mye pels som de slipper så er det helt utrolig at de ikke ser ut som gigantiske kinesiske nakenhunder!

Haha ja.. Herregud, det er helt drøyt hvor mye de røyter altså. Jeg skal ta med bamse til hundesalongen på torsdag, og håper på å få ordnet en deal med de, å få han inn en gang i mnd for ordentlig børsting og blåsing. og bading når nødvendig. Uten at det koster skjorta.. 

Men, lurer på om det er verdt det uansett.. Nå som vi får en baby som kommer til å ligge å kave på gulvet etterhvert, og pluss at vi kommer nok til å ha nok å gjøre ellers å utenom all støvsuginga. 

Takk :)

Ja syns liksom godt vi kunne sluppet akkurat dette :P

Blør litt brunere og mye mindre nå, så satser på at det var et (stressende) men ufarlig blodkar eller noe. Men mannen som er på tur ut med bikja har fått streng beskjed om å ikke miste dekninga. For helt ærlig, jeg har hatt noen litt ekle vondter de siste par dagene, men har, som med det meste annet, avskrevet det som svangerskapsrelatert og ufarlig. Nå er jeg jo plutselig litt i tvil og forbereder meg på det meste, egentlig. 

​Damer som går gjennom hele svangerskapet uten en bekymring, en vondt eller en komplikasjon ANER virkelig ikke hvor heldige de er. 

Men, de damene tror jeg ikke finnes :P hehe.. 

Bra det har blitt mindre blødning hvertfall! Men, skal du ikke kanskje ta en tur ned til sykehuset bare for å være på den sikre siden da ? mye greiere å få sjekket det, enn å være bekymret ? 

Annonse

Er egentlig ikke bekymret, ble redd med det samme, men siden Reka spreller som normalt og formen ellers er okei, er jeg mer der at jeg heller ser det an. En sjekk vil jo neppe avdekke mer enn det jeg "vet", Reka turner, jeg har ikke UVI, blodtrykket er bra, null rier og ingen vannavgang. Merkelig avslappet faktisk. 

Ufff høres ikke bra ut med blødninger :(

Jeg sitter på sykehuset for å sjekke om jeg lekker fostervann. Var hos jordmor og hun sendte meg rett opp her. Har ventet nå snart i 1.5 time...... Kjedelig. ..

Shit, nei! Dagen for de litt gufne oppdagelser i dag eller :-/ Ikke mange ganger i livet man får mulighet til å si dette, men; jeg håper du bare har masse utflod ;-) Vannavgang og blødninger hadde vi jo ikke bestilt, så vi får satse på at det er en feilordre, tenker jeg . 

Huff! Blødning høres ikke gøy ut PrinsesseHengepupp!!! :( Har de sluttet da? Tenker at det kan være et blodkar eller noe? Men at dersom det ikke slutter, at det er lurt å ta turen inn til føden?

Jeg har blitt forkjølet. Hurra. Gikk jo bare og ventet på det, siden jeg er omringet av syke mennesker for tiden.... Idag lå jeg i sengen helt til halv 2. Var sporadisk våken fra 9 tiden, lå på facebook på mobilen, men så sovnet jeg innimellom. Skal tvinge samboeren til å lage taco til meg nå.

Vi var forresten på fødselskurs igår. :laugh: Var veldig greit. Lærte kanskje ikke så veldig mye nytt, men merker at samboeren hadde MYE nytte av det! :P Det eneste jeg reagerte litt på var at Bærum sykehus ifølge jordmødrene hadde veldig høyt antall av folk som brukte epidural, og det virket som om de "promoterte" det på en måte. Jeg er ikke hundre prosent imot epidural, men hadde egentlig håpet på en fødsel uten... Er redd for at det skal bli "prakket" på meg :huh: ...... Noen her som har erfaringer med/uten, og har noe innsikt å komme med?

Jeg har ingen erfaringer med hverken det ene eller det andre. Meeen, ikke noe kult å føle at man kanskje kan bli "prakket" på epidural :-S

Hva skrev du i fødselsbrevet ditt da ? nevnte du noe om hva du ønsker eller ikke ønsker av medisiner osv ?

Hvor sender man eventuelt ett fødselsbrev? Og når skal man sende det inn?

Jeg sitter på sykehuset for å sjekke om jeg lekker fostervann. Var hos jordmor og hun sendte meg rett opp her. Har ventet nå snart i 1.5 time...... Kjedelig. ..

Shit, nei! Dagen for de litt gufne oppdagelser i dag eller :-/ Ikke mange ganger i livet man får mulighet til å si dette, men; jeg håper du bare har masse utflod ;-) Vannavgang og blødninger hadde vi jo ikke bestilt, så vi får satse på at det er en feilordre, tenker jeg .

Hehehe nå måtte jeg le. Ja la oss håpe det hehehe:p

Vi var forresten på fødselskurs igår. :laugh: Var veldig greit. Lærte kanskje ikke så veldig mye nytt, men merker at samboeren hadde MYE nytte av det! :P Det eneste jeg reagerte litt på var at Bærum sykehus ifølge jordmødrene hadde veldig høyt antall av folk som brukte epidural, og det virket som om de "promoterte" det på en måte. Jeg er ikke hundre prosent imot epidural, men hadde egentlig håpet på en fødsel uten... Er redd for at det skal bli "prakket" på meg :huh: ...... Noen her som har erfaringer med/uten, og har noe innsikt å komme med?

Hvor sender man eventuelt ett fødselsbrev? Og når skal man sende det inn?

Før første ultralyd, så får man et skjema man skal fylle ut, og der kan man skrive div. saker om hvordan du "ønsker" fødsel skal forløpe, eller hva du er bekymret for, eller hvordan tanker du har rundt fødsel osv.. 

Det står også på det arket, at om man ønsker å skrive mere, så kan man skrive et brev og sende det inn til føden. (Det har ikke jeg gjort, men jeg skreiv, om hvordan jeg håper at fødselen skal være. At jeg ønsker å være bevegelig, bruke tygdekraften så mye som mulig under fødsel, og at jeg helst ikke ønsker smertestillende, annet enn lystgass, og at kjæresten min er gresk og vi snakker hovedsakelig engelsk osv pluss at både min mor og min søster hadde raske fødsler, så jeg ønsker ikke å bli sendt hjem når ting er igang.. )

Ja, litt sånne ting kan man skrive på det arket.. Men, det vel ikke nødvendig å skrive noe som helst tror jeg. Men, man kan om man ønsker :) 

Endret av monson

Jøss, her skjer det saker og ting!

Hvordan går det, mabanovember?? 
Og du da, prinsessehengepupp, kanskje du skulle ha sjekket om du er moden? Kan jo hende du har 1 cm eller 2 åpning. Det er jo mange som går med det i noen uker før fødsel også. men da vet du i alle fall :)

Annonse

Og du da, prinsessehengepupp, kanskje du skulle ha sjekket om du er moden? Kan jo hende du har 1 cm eller 2 åpning. Det er jo mange som går med det i noen uker før fødsel også. men da vet du i alle fall :)

Tja, hadde jo sikkert gjort det om jeg hadde hatt jordmortimen etter jeg oppdaga blødninga, men hun kjente at hodet lå godt over bekkenet så jeg er uansett ikke redd for en rask utvikling, sånn sett. Så lenge Reka fortsatt er i full vigør og det ikke kommer mer blod (bank i bordet) eller vann skulle jeg bare se det an og ta kontakt ved smerter eller andre forandringer. Men jeg var hjertelig velkommen for en sjekk da, om jeg ville. Kanskje jeg ringer i morgen. Har som sagt hatt litt smerter (småvonde kynnere + litt mensmurring under magen), men har liksom ikke følt at det har vært grunn for bekymring, inntill nå iallfall. 

Æsj hvor forvirra jeg egentlig er, jeg som har VM-tittel i Avslappa :P 

Tja, hadde jo sikkert gjort det om jeg hadde hatt jordmortimen etter jeg oppdaga blødninga, men hun kjente at hodet lå godt over bekkenet så jeg er uansett ikke redd for en rask utvikling, sånn sett. Så lenge Reka fortsatt er i full vigør og det ikke kommer mer blod (bank i bordet) eller vann skulle jeg bare se det an og ta kontakt ved smerter eller andre forandringer. Men jeg var hjertelig velkommen for en sjekk da, om jeg ville. Kanskje jeg ringer i morgen. Har som sagt hatt litt smerter (småvonde kynnere + litt mensmurring under magen), men har liksom ikke følt at det har vært grunn for bekymring, inntill nå iallfall. 

Æsj hvor forvirra jeg egentlig er, jeg som har VM-tittel i Avslappa :P

Uff, blødning høres utrivelig ut. Håper det stopper skikkelig opp. Jeg hadde nok dratt for en sjekk, men jeg er av den nervøse sorten..;) Ta vare på deg selv i alle fall Prinsessa vår!

Maban: Hva skjer med deg? Har vannet gått?

Store bamseklemmer til dere begge!!!

Jeg visste ikke at sånn fødselsbrev var noe man allerede kan ha sendt inn.. Har vurdert å skrive noe, og ta med meg på sykehuset, men jeg aner ikke..Jeg har jo egentlig ikke planlagt så mye. Eneste jeg vet er at jeg gjerne vil prøve naturlig smertelindring. Jeg har ikke særlig lyst til å ta epidural... Har ikke sett noe skjema eller noe man kan fylle ut, og jordmor har heller ikke nevnt det for meg, selvom jeg ser henne 2 ganger i mnd... Får vel snakke med henne om fødsel neste gang jeg er der...

..Liker ikke å høre om blødningene eller lekking av fostervann.. :(  Håper virkelig at det går bra med dere!! 

Jeg skal ikke klage for høyt, siden jeg vet at det er MYE verre med sånne svangerskapsplager. Men fy faen, idag har jeg spydd som bare det :spy: ... Er så dårlig......I tillegg har jeg en dundrende hodepine, og verdens såreste hals.

Denne dagen kan egentlig bare forsvinne så fort som mulig. 

Man kan også bare ta med fødebrev til sykehuset når man kommer inn for fødselen. 😊

Og dere trenger nok ikke være redd for å bli påprakket epidural... Det koster mye for sykehusene å gi det, og anestesilegene skal jo serve hele sykehuset, hvorpå de fødende kommer nederst (operasjoner gå foran selvsagt...). Så jeg har hørt om mange som har tigger og bedt og ventet på å få epidural, men jeg har aldri hørt om noen som har blitt tvunget til å ta det. 😊 det vanligste er vel at mange er engstelige for å ikke få det om de ber om det, og det var sikkert derfor de sa det på kurset. Altså for å berolige at det er mulig å få det om man ber om det. 👍❤️

Jeg visste ikke at sånn fødselsbrev var noe man allerede kan ha sendt inn.. Har vurdert å skrive noe, og ta med meg på sykehuset, men jeg aner ikke..Jeg har jo egentlig ikke planlagt så mye. Eneste jeg vet er at jeg gjerne vil prøve naturlig smertelindring. Jeg har ikke særlig lyst til å ta epidural... Har ikke sett noe skjema eller noe man kan fylle ut, og jordmor har heller ikke nevnt det for meg, selvom jeg ser henne 2 ganger i mnd... Får vel snakke med henne om fødsel neste gang jeg er der...

..Liker ikke å høre om blødningene eller lekking av fostervann.. :(  Håper virkelig at det går bra med dere!! 

Jeg skal ikke klage for høyt, siden jeg vet at det er MYE verre med sånne svangerskapsplager. Men fy faen, idag har jeg spydd som bare det :spy: ... Er så dårlig......I tillegg har jeg en dundrende hodepine, og verdens såreste hals.

Denne dagen kan egentlig bare forsvinne så fort som mulig. 

Jeg fikk det brevet av St.Olavs når jeg fikk time bekreftelse på ul. Meeen, som hun under her sa også så kan du bare skrive et vanlig brev og levere når fødselen starter :) 

Ååååh æsje :-S God bedring til deg!:( håper du blir bedre snart! 

Vi var forresten på fødselskurs igår. :laugh:  Var veldig greit. Lærte kanskje ikke så veldig mye nytt, men merker at samboeren hadde MYE nytte av det! :P Det eneste jeg reagerte litt på var at Bærum sykehus ifølge jordmødrene hadde veldig høyt antall av folk som brukte epidural, og det virket som om de "promoterte" det på en måte. Jeg er ikke hundre prosent imot epidural, men hadde egentlig håpet på en fødsel uten... Er redd for at det skal bli "prakket" på meg :huh: ...... Noen her som har erfaringer med/uten, og har noe innsikt å komme med?

Fødselsbrev? Hva er det?

Mabanovember: hvordan går det?

Her har vi bestemt oss for navn!

Frøkna i magen skal hete Petronelle <3

Fødselsbrev? Hva er det?

Mabanovember: hvordan går det?

Her har vi bestemt oss for navn!

Frøkna i magen skal hete Petronelle <3

Fødebrev var kanskje det jeg mente? :P Sånn som andre skrev om tidligere her, hvor man skriver litt om hvordan man ønsker at fødselen skal gå. (Hva man gjerne vil ha av smertelindring osv).. Har ikke skrevet et selv enda, men virker som om det er mange som gjør det. 

Petronelle var veldig fint! :)  Har aldri hørt det før faktisk!! 

Nå er vi nok mange som tenker på deg, håper alt står bra til og at du bare har tatt tidlig kveld uten tanke for oss her inne ;-) 

Selv har jeg, i samråd med min 4barnsmorvenninne bestemt at jeg skal ringe i morgen for å få en sjekk av modning. Blødningen har stoppet opp, og vondtene er ikke hverken kraftige eller urovekkende, mer som et svakt ubehag i kroppen. Og ikke minst; Reka er i full vigør, ingen endring hverken på nivå eller form på aktiviteten der. 

Avslutter dagen med en dusj, har bestilt minst 6 timer sammenhengende søvn (moahaha som om DET skulle skje), og satser på å våkne til gode nyheter Mabanovember :) 

Nei, tror absolutt ikke at alle skriver fødebrev! :P Men jeg har snakket med en bekjent som er gravid for andre gang nå, og hun sier at hun skal skrive et denne gangen. Kanskje folk føler seg mer forberedt dersom de skriver ned hva de faktisk ønsker under fødsel?

Har som sagt ikke skrevet noe enda, men vurderer å gjøre det. Skal snakke med jordmor neste uke og spørre hvor vanlig det er! :P

Jeg og samboeren skal egentlig på omvisning på fødeavdelingen imorgen, men jeg har blitt så himla syk. Håper jeg er friskere imorgen. Stakkars samboeren min har hjemmekontor, og får høre ca 10 ganger i timen "Du har smittet meg!!! Jeg sa du ikke skulle smitte meg!!!.. osv osv osv..." :P

Oppdatering: blødningen har stoppet og jeg sov faktisk godt (eller, greit heter det vel :-p) i natt, uten vondter av noe slag. Snakket med føden i 9-tiden, de mente også at vi skulle fortsette å se det an, men at nå ikke er tiden for å begynne med ny idrett eller skifte dekk. Så jeg sitter og skal skrive en liste over alt som må gjøres (av gubben, hihi) før fødsel ;-) 

Ang fødebrev/fødselsønsker tror jeg det er stor forskjell fra sted til sted og fra fødende til fødende. Før min første var det ikke i tankene mine, men nå som jeg vet litt mer har jeg jo gjort meg opp noen meninger om hvordan jeg vil ha det og hva som er viktig for oss. Nå ser det jo ut for at jeg får lite regi denne gangen også, men ved kontrollen 10.okt skal jeg i alle fall få frem noe av det jeg håper vi kan få til, og blir da sikkert enige om å få det skriftliggjort, slik at det ligger klart på føden når jeg kommer inn. Vet at ved større sykehus er dette mer vanlig enn ved fødestuer, siden det er flere på vakt og ofte mer uoversiktlig. Da er det greit at man før fødsel starter har noe i journalen som kan hjelpe JM/pleiere til å støtte den fødende på den måten som er best for henne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...