Gå til innhold

November 2014 baby❤️

DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Corneliuss: Virker som om du har litt oversikt. Kan man overføre ferie når man har vært sykemeldt og ikke rekker å ta ferie i år? Jeg trodde jeg mista min ferie, fordi det bare er 9 uker igjen av året når jeg går ut i permisjon. Og jeg er nå på svangerskapspenger, som jeg gikk direkte over på etter sykemelding, har altså ikke vært i ordinært arbeid i hele 2014. Jeg var inne og så litt på nav for en tid tilbake og da fikk jeg inntrykk av at jeg ikke har rett til å overføre noe, siden jeg i teorien kun vil kunne ta ut ferie i mine lovpålagte permisjonsuker, noe som jo ikke går.

Svarer jeg😄:

Du har full rett på full overføring av ferie til neste år, hvis du har vært 100 % sykemeldt! Det derimot mange arbeidsgivere gjør er å pålegge ferie i permisjonstiden i stedet for etterpå, men da blir bare permisjonen forlenget med samme antall uker. Har man derimot vært gradert sykemeldt, f. eks i teorien jobbet 10 %, kan arbeidsgiver pålegge at man tar ut ferie.

Det kom endringer i Ferieloven både i 2012 og 2014! Først ble ansvaret for uttak av ferie likestilt, slik at hvis man kommer 31. Desember og ikke har tatt ut alle dager, kan disse forsvinne! Det er altså ikke kun arb. givers ansvar at du avvikler ferie. Nytt i år er at ferien tilgodeses ved dag 1 når man sykemeldes, tidligere var dette 6 dager ut i ferien!😄

Håper dette ikke ble helt gresk!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker før termin er mest vanlig. Det må man, men man kan gå ut tidligere dersom det er ønskelig. Da blir permisjonen kortere i andre enden.

Jeg jobber 100% som lærer og er også veldig sliten etter jobb. Torsdag og fredag er jæ@#$/&. Tror jeg hadde blitt gal uten jobben da, så får bare holde ut. Kjenner at jeg gruer meg til å gå ut i permisjon. Ukene uten baby tror jeg blir kjedelige.

Pendler 50 min hver vei så ammefri blir litt vanskelig. Håper på jobb nærmere fra neste skoleår :-)

Endret av Eliamali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor mye dere jobber, og evt med hva?

Jeg er 33 uker og fortsatt i 100%. Jobber som pedagogisk leder i barnehage. Jeg syns det begyner å bli tungt, mest pga energimangel. Jeg er egentlig veldig heldig, og har lite plager, eneste som jeg sliter med er at jeg føler meg suuperlat!! Blir fort trøtt, og får magesmerter når jeg beveger meg og går for mye. Med andre ord, så anser jeg meg ikke som noe syk(bekkenløsning, kvalme etc). Men på slutten av uka så føles de ut som man går med influensa.. Å det syns jeg ikke er helt ok. Jeg vil egentlig kutte litt ned på jobbingen selv om jeg ikke er syk. Flere som har gjort det?

Kjenner meg igjen i influensabeskrivelsen! Trodde dette bare var meg... jeg jobber 100% som lærere og blir brukt som vikar. Så arbeidsmengden er veldig varierende. Har to uker igjen til høstferie og så permisjon. Tar noen egenmeldingsdager enkelte uker for å holde ut... Gleder meg til perm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har type kontorjobb, men er 20%sykmeldt for jeg blir så sliten at det går utover familielivet. Jeg er en del alene i løpet av uka med treåringen så det blir mye stress der når jeg ikke får satt meg ned og slappet av før han er i seng. Hjalp masse med en dag fri i uka da jeg får hentet meg litt inn og samtidig ordnet litt småtteri som jeg ellers ikke rekker å gjøre og som jeg går og irriterer meg over. 

Jeg gleder meg til permisjonen - har mye jeg skulle gjort før babyen kommer og har ikke sjans til å få gjort det så lenge jeg jobber. Har ikke overskudd når kvelden kommer til annet enn det mest nødvendige for å få hverdagslivet til å henge i hop. 

Tror det er viktig at man lytter til kroppen sin og tar det med ro om man blir sliten. Det blir ikke noe roligere etter at babyen er født.... Og det er ingen som takker deg for at du "holder ut" på jobb.

Endret av Amone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia dere!

Tilleggskommentar for ferie;

Slik jeg fikk referert fra Arbeidstilsynet i dag så har faktisk arbeidsgiver nå plikt til å overføre ferien. Dvs hvis jeg bruker meg selv som eksempel så har jeg altså ikke brukt ferien i år pga sykemelding. Dvs at den SKAL overføres til neste år. Da får jeg faktisk ti uker med ferie i stedenfor fem. Jeg vil minne arbeidsgiver på dette når jeg nå sender inn papirene. Jeg kan jo selv velge når jeg tar ut ferien til en viss grad, men det er jo naturlig å ta den ut i forbindelse med permisjonen for min del uansett. Hvis man setter opp at man skal tilbake til jobb i en kort periode og det er lite hensiktsmessig for arbeidsgiver, så kan de nekte dette (feks borte i 6 mnd og deretter jobbe i tre uker før man går i permisjon igjen for 6 mnd). Men ellers bruker man jo ferie på normal måte. Det skal vel ganske mye til for at arbeidsgiver nekter deg å ta ut ferie så lenge man gjør det i tilknytning til permisjonen.

Hva jeg jobber med;

Jeg har en lederstilling og har sivøk bakgrunn. Men har ekstrem svangerskapskvalme (som ikke gir seg ordentlig før babyen er ute om jeg følger tidligere svangerskap). Kaster ikke like mye opp som før. Men bittelitt stress utløser at jeg må på doen. Har også en historikk med å få alvorlige infeksjoner pga utslitt kropp etter svangerskapskvalmen så legen sier at jeg uansett ikke blir friskemeldt før fødsel. Nå har jeg jammen fått bekkenløsning også. Vet ikke helt hva jeg skal si, annet enn at jeg føler meg som en drama-dame som er hypokonder (men er helt normal altså. He he. Bare veldig mye dårlig som gravid...).

Kastet opp ti ganger på samme dag siste gang jeg var på kontoret (i uke 8) så da sa legen stopp. Var jo ikke min mest produktive uke for å si det sånn... 😁

Eliamali; tror ikke du må ta ammefri midt på dagen. Mener at du kan starte senere eller gå før. Men dette er ikke mitt ekspertområde ettersom jeg aldri har hatt ammefri selv. Men det er det sikkert noen andre som vet her inne?

Når det gjelder permisjon og ferie monson;

Hvis dere vil reise et sted sammen så kan dere gjøre følgende; en av dere tar permisjon mens den andre tar ferie. Om dere ikke har nok ferie i løpet av året til å kunne dekke dette så kan en av dere ta ulønnet perm, men det forutsetter at ikke far tar mer enn fedrekvoten tilsier. Helt teit regel som jeg ikke skjønner opphavet til. Men dvs tar far ut ti uker i pappaperm, og dere ønsker feks å reise sammen et sted i fem av disse ukene så kan du enten bruke din ferie eller om den er brukt opp allerede så kan du ta ulønnet perm. Hvis far derimot skal ha tolv uker pappaperm så må du bruke ferien din når han har pappaperm (du har ikke lov til å ta ut ulønnet permisjon da). Men om dere ikke får regnestykket til å få opp så tar du perm i noen uker mens han tar ferie, og så bytter dere etterpå og gjør motsatt. Da holder jo ferieukene lengre. Dvs først du perm i tre uker mens han tar ferie og deretter tar han perm feks tre uker mens du tar ferie. Vips så kan dere dra av gårde i seks uker sammen.

Vi har alltid prioritert reising sammen. Synes det er en flott måte å binde bånd og dele fine erfaringer sammen som familie. Men vil anbefale spesielt nye pappaer å ha noen uker alene med babyen også. Det tror jeg gjør hele familien veldig godt. Pappaen forstår hva som skal til og blir mye flinkere til å hjelpe til og ta ansvar for barnet senere. Gutta kan jo like godt som oss, men om de aldri har hatt hele ansvaret så blir det fort til at de henger med og stoler på at mor har kontroll. 😊 for førstemann gjorde vi det sånn at vi reiste i seks uker på pappaene perm og at han deretter hadde seks eller åtte uker alene hjemme med barnet. Helt topp! Har aldri angret på at jeg fikk noen få færre uker mot at han virkelig kom på banen for barna. Men alle må jo finne hva som fungerer for seg. Dette er min opplevelse og mitt råd bare. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått kjøpt 12 refiller til bleiebøtta min til 595, istedenfor 329,- for 3!! De kaller jeg røverkjøp! Har pleid å bruke bæreposer, men det blir liksom ikke det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia dere!

Slik jeg fikk referert fra Arbeidstilsynet i dag så har faktisk arbeidsgiver nå plikt til å overføre ferien. Dvs hvis jeg bruker meg selv som eksempel så har jeg altså ikke brukt ferien i år pga sykemelding. Dvs at den SKAL overføres til neste år. Da får jeg faktisk ti uker med ferie i stedenfor fem. Jeg vil minne arbeidsgiver på dette når jeg nå sender inn papirene. Jeg kan jo selv velge når jeg tar ut ferien til en viss grad, men det er jo naturlig å ta den ut i forbindelse med permisjonen for min del uansett. Hvis man setter opp at man skal tilbake til jobb i en kort periode og det er lite hensiktsmessig for arbeidsgiver, så kan de nekte dette (feks borte i 6 mnd og deretter jobbe i tre uker før man går i permisjon igjen for 6 mnd). Men ellers bruker man jo ferie på normal måte. Det skal vel ganske mye til for at arbeidsgiver nekter deg å ta ut ferie så lenge man gjør det i tilknytning til permisjonen.

Hva jeg jobber med;

Jeg har en lederstilling og har sivøk bakgrunn. Men har ekstrem svangerskapskvalme (som ikke gir seg ordentlig før babyen er ute om jeg følger tidligere svangerskap). Kaster ikke like mye opp som før. Men bittelitt stress utløser at jeg må på doen. Har også en historikk med å få alvorlige infeksjoner pga utslitt kropp etter svangerskapskvalmen så legen sier at jeg uansett ikke blir friskemeldt før fødsel. Nå har jeg jammen fått bekkenløsning også. Vet ikke helt hva jeg skal si, annet enn at jeg føler meg som en drama-dame som er hypokonder (men er helt normal altså. He he. Bare veldig mye dårlig som gravid...).

Kastet opp ti ganger på samme dag siste gang jeg var på kontoret (i uke 8) så da sa legen stopp. Var jo ikke min mest produktive uke for å si det sånn... 😁

Eliamali; tror ikke du må ta ammefri midt på dagen. Mener at du kan starte senere eller gå før. Men dette er ikke mitt ekspertområde ettersom jeg aldri har hatt ammefri selv. Men det er det sikkert noen andre som vet her inne?

Hvis dere vil reise et sted sammen så kan dere gjøre følgende; en av dere tar permisjon mens den andre tar ferie. Om dere ikke har nok ferie i løpet av året til å kunne dekke dette så kan en av dere ta ulønnet perm, men det forutsetter at ikke far tar mer enn fedrekvoten tilsier. Helt teit regel som jeg ikke skjønner opphavet til. Men dvs tar far ut ti uker i pappaperm, og dere ønsker feks å reise sammen et sted i fem av disse ukene så kan du enten bruke din ferie eller om den er brukt opp allerede så kan du ta ulønnet perm. Hvis far derimot skal ha tolv uker pappaperm så må du bruke ferien din når han har pappaperm (du har ikke lov til å ta ut ulønnet permisjon da). Men om dere ikke får regnestykket til å få opp så tar du perm i noen uker mens han tar ferie, og så bytter dere etterpå og gjør motsatt. Da holder jo ferieukene lengre. Dvs først du perm i tre uker mens han tar ferie og deretter tar han perm feks tre uker mens du tar ferie. Vips så kan dere dra av gårde i seks uker sammen.

Vi har alltid prioritert reising sammen. Synes det er en flott måte å binde bånd og dele fine erfaringer sammen som familie. Men vil anbefale spesielt nye pappaer å ha noen uker alene med babyen også. Det tror jeg gjør hele familien veldig godt. Pappaen forstår hva som skal til og blir mye flinkere til å hjelpe til og ta ansvar for barnet senere. Gutta kan jo like godt som oss, men om de aldri har hatt hele ansvaret så blir det fort til at de henger med og stoler på at mor har kontroll. 😊 for førstemann gjorde vi det sånn at vi reiste i seks uker på pappaene perm og at han deretter hadde seks eller åtte uker alene hjemme med barnet. Helt topp! Har aldri angret på at jeg fikk noen få færre uker mot at han virkelig kom på banen for barna. Men alle må jo finne hva som fungerer for seg. Dette er min opplevelse og mitt råd bare. 😄

Hva om man ikke ønsker å gå tilbake i jobb etter mammaperm. Man kan jo være hjemme uten lønn. Er jo ingen som kan si noe på det. Det blir jo ulønnet permisjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når går dere ut i permisjon? jeg tror jeg skal gå ut i permisjon den 20 oktober og har termin 11 Nov. Høres det "rett ut" eller vanlig ?

Jeg føler meg skikkelig dum når jeg prøver å få en oversikt over når jeg skal gå ut i permisjon og når permisjonen min er over..

Er det mulig å ikke ha sammenhengende permisjon?

Og om man ønsker å ha et par uker sammen med babyen for å reise F.eks. Burde far ta ut ferie da ? slik at permisjonen ikke blir kortere ?

Jeg går ut i permisjon 26, og har termin 16.nov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia dere!

Hva jeg jobber med;

Hva om man ikke ønsker å gå tilbake i jobb etter mammaperm. Man kan jo være hjemme uten lønn. Er jo ingen som kan si noe på det. Det blir jo ulønnet permisjon

Ja, det er helt rett. Du kan ta ulønnet permisjon i opp til ett år etter du har hatt barselpermisjon. Men sånn jeg forsto det på arbtilsynet i dag så må du ta denne ut direkte etter barselpermen for å ha krav på den (altså ikke jobbe i em mnd eller tre for så å ta ulønnet perm). Du må ikke si ifra om det enda. Men du må si ifra minst tre mnd før du skal ha det (dersom du skal ta ulønnet perm lengre enn 4 uker tror jeg det var).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så genialt med så mange flinke, opplyste damer, da står jeg litt bedre rusta til samtalen med Nav til neste uke =) 10 uker ferie i tillegg til permisjonen hadde jo gjort neste år ikke bare litt enklere ;-) Men vi får se hva vi lander på, slik det ser ut nå blir det flytting og bytte av jobb på både meg og gubbelusken i løpet av sommeren, så vi må nesten bare ta utgangspunkt i dagens situasjon, så får vi vel "redigere" litt etter som vi ser hvor vi evt havner. 

Var forresten (skjemmes litt, jeg som er så veldig gjenbruk) og henta en slik babybox i går, på Apotek1. Var ikke mye å skryte av, bortsett fra sokkene og flaska blir det nok stuet bort det som var oppi. Mannen lo godt når han så "bleiepakken" som i følge reklamen skulle være en hel pakke, men som viste seg å være en av hver i de 2 minste størrelsene :P Jeg hadde jo også sett for meg at vi kunne ha de bleiene i reserve til de første dagene med bek, men den ungen skal drite lite før de to hjelper på ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så genialt med så mange flinke, opplyste damer, da står jeg litt bedre rusta til samtalen med Nav til neste uke =) 10 uker ferie i tillegg til permisjonen hadde jo gjort neste år ikke bare litt enklere ;-) Men vi får se hva vi lander på, slik det ser ut nå blir det flytting og bytte av jobb på både meg og gubbelusken i løpet av sommeren, så vi må nesten bare ta utgangspunkt i dagens situasjon, så får vi vel "redigere" litt etter som vi ser hvor vi evt havner. 

Var forresten (skjemmes litt, jeg som er så veldig gjenbruk) og henta en slik babybox i går, på Apotek1. Var ikke mye å skryte av, bortsett fra sokkene og flaska blir det nok stuet bort det som var oppi. Mannen lo godt når han så "bleiepakken" som i følge reklamen skulle være en hel pakke, men som viste seg å være en av hver i de 2 minste størrelsene :P Jeg hadde jo også sett for meg at vi kunne ha de bleiene i reserve til de første dagene med bek, men den ungen skal drite lite før de to hjelper på ;-) 

Jeg har ikke giddet bry meg med en eneste pakke. Vi bruker så å si bare kluter med lunkent vann og bleier til stellet uansett. Jeg gidder ikke fylle skapene med plastembalasje og minituber av alt mulig...;) Jeg prøver, som deg, å tenke mest mulig miljø. Men er jo ikke så flink som deg med gjenbruk og alt mulig! Men prøver å kjøpe mest mulig brukt, bytter med venner osv. Skulle gjerne brukt tøybleier også, men det får vi ta litt etterhvert;) Fikk ikke orden på det sist, dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke giddet bry meg med en eneste pakke. Vi bruker så å si bare kluter med lunkent vann og bleier til stellet uansett. Jeg gidder ikke fylle skapene med plastembalasje og minituber av alt mulig... ;) Jeg prøver, som deg, å tenke mest mulig miljø. Men er jo ikke så flink som deg med gjenbruk og alt mulig! Men prøver å kjøpe mest mulig brukt, bytter med venner osv. Skulle gjerne brukt tøybleier også, men det får vi ta litt etterhvert;) Fikk ikke orden på det sist, dessverre!

Nei den var nok egentlig litt bortkasta for meg den pakken. Men jeg har aventpumpe, og liker flaskene deres, så fikk i det minste gratis flaske som passer der. Våtservietter er egentlig bannlyst her, men vi bruker dem til enkel håndvask på hytta (uten innlagt vann), så de blir vel (dessverre) brukt de og ;-) Du får følge med på tøybleieprosjektet vårt, kanskje du lar deg inspirere ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvor mye dere jobber, og evt med hva?

Jeg er 33 uker og fortsatt i 100%. Jobber som pedagogisk leder i barnehage. Jeg syns det begyner å bli tungt, mest pga energimangel. Jeg er egentlig veldig heldig, og har lite plager, eneste som jeg sliter med er at jeg føler meg suuperlat!! Blir fort trøtt, og får magesmerter når jeg beveger meg og går for mye. Med andre ord, så anser jeg meg ikke som noe syk(bekkenløsning, kvalme etc). Men på slutten av uka så føles de ut som man går med influensa.. Å det syns jeg ikke er helt ok. Jeg vil egentlig kutte litt ned på jobbingen selv om jeg ikke er syk. Flere som har gjort det?

Jeg kobber som lærer, og jobbet 100% fra skolestart. Så ble jeg 50% sykemeldt og var det i to uker, men nå på fredag var det slutt og nå er jeg 100% sykemeldt.

Plages med falske rier og en aktiv livmor, og legen på riksen ville at jeg skulle unngå stress.

Jeg var sliten på jobb, men ikke sånn som du beskriver. Mer sliten fordi timeplanen min var krevende (mye spes.ped som krever mye av meg som lærer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100% som lærer i 2.klasse på barneskolen. 

Stor klasse med mange energiske unger, men jeg koser meg likevel på jobb og ønsker å jobbe helt til jeg går ut i permisjon :rolleyes: Har ingen spesielle plager eller "vondter" og priser meg lykkelig over det. Ikke er jeg spesielt trøtt eller sliten, heller. Når det er sagt, fortsatt 8 uker igjen, så jeg skal vel ikke snakke for høyt enda!  :nigo:

Har permisjon fra 27. oktober, 3 uker før termin. Det er vel da man mååå begynne på permisjonen, slik jeg har skjønt det? 

Til dere stakkarer som har deres og slite med; Hold ut!! Nå er det pokker,n meg ikke lenge igjen!

Snart er vi i oktober, og neste måned har vi termin. alle mann!  :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når går dere ut i permisjon? jeg tror jeg skal gå ut i permisjon den 20 oktober og har termin 11 Nov. Høres det "rett ut" eller vanlig ? 

Jeg føler meg skikkelig dum når jeg prøver å få en oversikt over når jeg skal gå ut i permisjon og når permisjonen min er over.. 

Og om man ønsker å ha et par uker sammen med babyen for å reise F.eks. Burde far ta ut ferie da ? slik at permisjonen ikke blir kortere ? 

Det høres riktig ut :rolleyes: Jeg går ut i permisjon 27. oktober og har termin 17. november (3 uker senere). 

Det andre du lurer på har jeg ikke helt satt meg inn i, ettersom eneste alternativ her er å ha sammenhengende permisjon. Men jeg tror man kan ta ut usammenhengende... Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres riktig ut :rolleyes: Jeg går ut i permisjon 27. oktober og har termin 17. november (3 uker senere). 

Det andre du lurer på har jeg ikke helt satt meg inn i, ettersom eneste alternativ her er å ha sammenhengende permisjon. Men jeg tror man kan ta ut usammenhengende... Hmm

Ja i går sendte jeg inn permisjonssøknaden elektronisk, så nå håper jeg at jeg har regnet rett hehe.. 

Neida jeg satser på at det ordner seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg.. Vi kjøpte en billig robot støvsuger her forleden, for 400kr. Og den funker helt supert! Vi har blitt skikkelig glad i den, heheh Så vi har fått enda et lite familie medlem ;P 

Om dere har hund eller katt og er dritt lei av å støvsuge hele tiden for at det skal se sånn nogenlunde ut, så anbefaler jeg å kjøpe inn en sånn liten sak altså ! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg.. Vi kjøpte en billig robot støvsuger her forleden, for 400kr. Og den funker helt supert! Vi har blitt skikkelig glad i den, heheh Så vi har fått enda et lite familie medlem ;P

Om dere har hund eller katt og er dritt lei av å støvsuge hele tiden for at det skal se sånn nogenlunde ut, så anbefaler jeg å kjøpe inn en sånn liten sak altså ! :)

Hvor kjøpte du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herremin! Link pliiiis! (Om det finnes) Eller tips om hvor dere fikk tak i den!

Vi har en østsibirsk Laika, og en langhåret katt, så noe selvgående pelsfjernende ville vært en gave fra oven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte den på siba… Ja med en Laika så kommer du til å elske den! Man, må såklart støvsuge med vanlig støvsuger, men digg å ikke ha pels liggende på gulvet hele tiden.. Jeg har en samojed, åååh gud han er jo så fin og snill å go, meeeen den pelsen altså!!! blir gal.. og på stua har vi et mørkebrunt gulv, så de hvite hårene hans vises jo med en gang... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte den på siba… Ja med en Laika så kommer du til å elske den! Man, må såklart støvsuge med vanlig støvsuger, men digg å ikke ha pels liggende på gulvet hele tiden.. Jeg har en samojed, åååh gud han er jo så fin og snill å go, meeeen den pelsen altså!!! blir gal.. og på stua har vi et mørkebrunt gulv, så de hvite hårene hans vises jo med en gang...

Polarhunder altså! De er nydelige, men så mye pels som de slipper så er det helt utrolig at de ikke ser ut som gigantiske kinesiske nakenhunder!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😯

var hos jordmora i dag og alt så greit ut. Har lagt for lite på meg, så er beordra til å småspise mer. Greit nok, var jo klar over ståa, og alt annet var ok. Så hadde jeg noen ærend i byen før jeg kjørte hjem. Kom hjem og gikk på do, og jadda, jeg blør 😕 Ikke spotting eller litt eller slim, men blod, som mens. Var det ikke det ene liksom... Ringte føden og de ville egentlig ha meg inn. Men siden jeg ikke har påfallende smerter eller annet ubehag + at jeg kjenner babyen godt og mye skal vi avvente litt. Så nå ligger jeg i senga og kjenner etter på ett og alt 😐 Skulle jo selvsagt ta det med ro, så da får jeg iallefall tid til å tenke og bekymre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Blødning høres ikke gøy ut PrinsesseHengepupp!!! :( Har de sluttet da? Tenker at det kan være et blodkar eller noe? Men at dersom det ikke slutter, at det er lurt å ta turen inn til føden?

Jeg har blitt forkjølet. Hurra. Gikk jo bare og ventet på det, siden jeg er omringet av syke mennesker for tiden.... Idag lå jeg i sengen helt til halv 2. Var sporadisk våken fra 9 tiden, lå på facebook på mobilen, men så sovnet jeg innimellom. Skal tvinge samboeren til å lage taco til meg nå.

Vi var forresten på fødselskurs igår. :laugh:  Var veldig greit. Lærte kanskje ikke så veldig mye nytt, men merker at samboeren hadde MYE nytte av det! :P Det eneste jeg reagerte litt på var at Bærum sykehus ifølge jordmødrene hadde veldig høyt antall av folk som brukte epidural, og det virket som om de "promoterte" det på en måte. Jeg er ikke hundre prosent imot epidural, men hadde egentlig håpet på en fødsel uten... Er redd for at det skal bli "prakket" på meg :huh: ...... Noen her som har erfaringer med/uten, og har noe innsikt å komme med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...