Corneliuss Skrevet 22. september 2014 #701 Del Skrevet 22. september 2014 Tips i forhold til sex jenter... Prøv på morgen i stedenfor kvelden (lettest å få til i helgen kanskje). Jeg er kvalm hele døgnet så på kvelden er helt umulig. Men på morgen er jeg i alle fall ikke utslitt så da er det litt lettere. 😉 det er som noen skriver her... Det er jo en stund til, etter at babyen kommer ut, at man orker tanken på sex igjen... Så om ikke man orker så ofte i graviditeten, så kan det være fint å ha noen minner fra mnd før fødsel. Men er man helt kjørt så skal man selvsagt ikke presse seg helt. Det er bare sånn at det er litt ok når man først kommer i gang ofte... 😊 Apropos noe helt annet; Så at NHO fremmet forslag om å kutte permisjonen med 7 uker... Hva synes dere? Sett i sammenheng med gubbeuttalelsene fra finanseliten i sommer (at finanssektoren ikke kunne ta perm for de var for viktige. Blæh!) så synes jeg ikke vi går helt rett vei akkurat nå. Jeg er ikke så politisk ensidig at jeg er helt rød eller helt blå (stemmer litt annen hver gang kanskje). Men nå kjente jeg på at jeg savnet litt ap i regjering her... Det kommer jo ikke til å gjelde oss heldigvis! Men må jo si at jeg synes det er helt fab og unikt for norge; både at vi har så lang fin ordning for permisjon + at vi har en pappagenerasjon som er så involvert i barna sine! 🎉🎉🎉 synes dere jeg er helt rødstrømpe nå eller??? He he he. 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mabanovember Skrevet 22. september 2014 #702 Del Skrevet 22. september 2014 Tips i forhold til sex jenter... Prøv på morgen i stedenfor kvelden (lettest å få til i helgen kanskje). Jeg er kvalm hele døgnet så på kvelden er helt umulig. Men på morgen er jeg i alle fall ikke utslitt så da er det litt lettere. det er som noen skriver her... Det er jo en stund til, etter at babyen kommer ut, at man orker tanken på sex igjen... Så om ikke man orker så ofte i graviditeten, så kan det være fint å ha noen minner fra mnd før fødsel. Men er man helt kjørt så skal man selvsagt ikke presse seg helt. Det er bare sånn at det er litt ok når man først kommer i gang ofte... Apropos noe helt annet; Så at NHO fremmet forslag om å kutte permisjonen med 7 uker... Hva synes dere? Sett i sammenheng med gubbeuttalelsene fra finanseliten i sommer (at finanssektoren ikke kunne ta perm for de var for viktige. Blæh!) så synes jeg ikke vi går helt rett vei akkurat nå. Jeg er ikke så politisk ensidig at jeg er helt rød eller helt blå (stemmer litt annen hver gang kanskje). Men nå kjente jeg på at jeg savnet litt ap i regjering her... Det kommer jo ikke til å gjelde oss heldigvis! Men må jo si at jeg synes det er helt fab og unikt for norge; både at vi har så lang fin ordning for permisjon + at vi har en pappagenerasjon som er så involvert i barna sine! synes dere jeg er helt rødstrømpe nå eller??? He he he. Jeg synes at permisjonen er for kort slik den er nå allerede. og jeg synes det burde vært opp til enn og en hver om hvordan man ville bruke fedrekvoten. Jeg synes man burde får 2 år hjemme med barn med foreldrepenger. dette hadde løst barnehage problemet MYE. Det er ikke mange som har råd til å gå hjemme uten lønn :/ Så jeg synes det er HELT på tryne hehehehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 22. september 2014 #703 Del Skrevet 22. september 2014 Uff, ja. Vi er jo så stolte av denne ordningen som den er (ovenfor våre utenlandske venner), så kjempesynd om det kommer stadige nye kutt i den for å få den kortere. Permisjonen har jo også være suksess for å holde kvinner i arbeid samtidig som fødselstallene er positive i Norge. Vi har venner fra Italia og Tyskland hvor de sliter som land med at det ikke fødes nok barn. No Wonder når mammaene må velge enten å få ett barn og kunne jobbe videre, eller få flere barn og bli hjemme. Og mange har heller ikke råd til å være hjemme selv om de vil. Vi er heldige her i Norge! 😄 Når det gjelder pappa-permen så er jeg også for at familiene skal kunne velge. Men det jeg blir så kritisk til, er når arbeidsgiverne legger et press på at pappaene ikke skal ta ut permisjon (typisk i mannsdominerte og konservative bransjer). Mannen min opplevde også et press (men ikke like ille som i finansbransjen), men han var så bestemt på at han skulle være med barnet at han presset det gjennom. Dumt om det ikke blir et reelt valg for familiene hvis det danner seg noen normer om at "damene får ta den oppgaven". Ikke bra for familien (er jo ikke et valg) og ikke bra for oss kvinner i jobbsammenheng. 😊 Er det noen av dere som har erfaring med bugaboo bee+ (liten vogn/ stor trille)? Vurderer å kjøpe en sånn i tillegg til vanlig vogn. Lettere å ha i bilen og bruke inn og ut av butikker mm. God ide? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sminth Skrevet 22. september 2014 #704 Del Skrevet 22. september 2014 Uff, ja. Vi er jo så stolte av denne ordningen som den er (ovenfor våre utenlandske venner), så kjempesynd om det kommer stadige nye kutt i den for å få den kortere. Permisjonen har jo også være suksess for å holde kvinner i arbeid samtidig som fødselstallene er positive i Norge. Vi har venner fra Italia og Tyskland hvor de sliter som land med at det ikke fødes nok barn. No Wonder når mammaene må velge enten å få ett barn og kunne jobbe videre, eller få flere barn og bli hjemme. Og mange har heller ikke råd til å være hjemme selv om de vil. Vi er heldige her i Norge! 😄 Når det gjelder pappa-permen så er jeg også for at familiene skal kunne velge. Men det jeg blir så kritisk til, er når arbeidsgiverne legger et press på at pappaene ikke skal ta ut permisjon (typisk i mannsdominerte og konservative bransjer). Mannen min opplevde også et press (men ikke like ille som i finansbransjen), men han var så bestemt på at han skulle være med barnet at han presset det gjennom. Dumt om det ikke blir et reelt valg for familiene hvis det danner seg noen normer om at "damene får ta den oppgaven". Ikke bra for familien (er jo ikke et valg) og ikke bra for oss kvinner i jobbsammenheng. 😊 Er det noen av dere som har erfaring med bugaboo bee+ (liten vogn/ stor trille)? Vurderer å kjøpe en sånn i tillegg til vanlig vogn. Lettere å ha i bilen og bruke inn og ut av butikker mm. God ide? Vet det fines adaptere til de fleste vogner, sånn at du kan klikke bilstolen på vogna, istedenfor baggen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 22. september 2014 #705 Del Skrevet 22. september 2014 Uff, ja. Vi er jo så stolte av denne ordningen som den er (ovenfor våre utenlandske venner), så kjempesynd om det kommer stadige nye kutt i den for å få den kortere. Permisjonen har jo også være suksess for å holde kvinner i arbeid samtidig som fødselstallene er positive i Norge. Vi har venner fra Italia og Tyskland hvor de sliter som land med at det ikke fødes nok barn. No Wonder når mammaene må velge enten å få ett barn og kunne jobbe videre, eller få flere barn og bli hjemme. Og mange har heller ikke råd til å være hjemme selv om de vil. Vi er heldige her i Norge! Når det gjelder pappa-permen så er jeg også for at familiene skal kunne velge. Men det jeg blir så kritisk til, er når arbeidsgiverne legger et press på at pappaene ikke skal ta ut permisjon (typisk i mannsdominerte og konservative bransjer). Mannen min opplevde også et press (men ikke like ille som i finansbransjen), men han var så bestemt på at han skulle være med barnet at han presset det gjennom. Dumt om det ikke blir et reelt valg for familiene hvis det danner seg noen normer om at "damene får ta den oppgaven". Ikke bra for familien (er jo ikke et valg) og ikke bra for oss kvinner i jobbsammenheng. Er det noen av dere som har erfaring med bugaboo bee+ (liten vogn/ stor trille)? Vurderer å kjøpe en sånn i tillegg til vanlig vogn. Lettere å ha i bilen og bruke inn og ut av butikker mm. God ide? Det er jo nettopp det du skriver om press osv. som er en del av bakgrunnen for fedrekvoten. Så lenge samfunnet stiller ulike forventninger til kvinner og menn, får vi ikke et reelt likestilt valg. Så fedrekvoten er jo ikke målet, men et middel på vegen så lenge det trengs. Syns kanskje likevel at unntaksreglene kunne vært noe mer lempelige…Nå er det jo bare sykdom, mer eller mindre, som gir grunnlag for unntak. Jeg syns man burde ha ett år samlet foreldrepermisjon med full lønn, og ikke noe tull med tap av feriepenger osv. Det burde ha vært et minimum i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 22. september 2014 #706 Del Skrevet 22. september 2014 Uff, ja. Vi er jo så stolte av denne ordningen som den er (ovenfor våre utenlandske venner), så kjempesynd om det kommer stadige nye kutt i den for å få den kortere. Permisjonen har jo også være suksess for å holde kvinner i arbeid samtidig som fødselstallene er positive i Norge. Vi har venner fra Italia og Tyskland hvor de sliter som land med at det ikke fødes nok barn. No Wonder når mammaene må velge enten å få ett barn og kunne jobbe videre, eller få flere barn og bli hjemme. Og mange har heller ikke råd til å være hjemme selv om de vil. Vi er heldige her i Norge! Når det gjelder pappa-permen så er jeg også for at familiene skal kunne velge. Men det jeg blir så kritisk til, er når arbeidsgiverne legger et press på at pappaene ikke skal ta ut permisjon (typisk i mannsdominerte og konservative bransjer). Mannen min opplevde også et press (men ikke like ille som i finansbransjen), men han var så bestemt på at han skulle være med barnet at han presset det gjennom. Dumt om det ikke blir et reelt valg for familiene hvis det danner seg noen normer om at "damene får ta den oppgaven". Ikke bra for familien (er jo ikke et valg) og ikke bra for oss kvinner i jobbsammenheng. Er det noen av dere som har erfaring med bugaboo bee+ (liten vogn/ stor trille)? Vurderer å kjøpe en sånn i tillegg til vanlig vogn. Lettere å ha i bilen og bruke inn og ut av butikker mm. God ide? Det er jo nettopp det du skriver om press osv. som er en del av bakgrunnen for fedrekvoten. Så lenge samfunnet stiller ulike forventninger til kvinner og menn, får vi ikke et reelt likestilt valg. Så fedrekvoten er jo ikke målet, men et middel på vegen så lenge det trengs. Syns kanskje likevel at unntaksreglene kunne vært noe mer lempelige…Nå er det jo bare sykdom, mer eller mindre, som gir grunnlag for unntak. Jeg syns man burde ha ett år samlet foreldrepermisjon med full lønn, og ikke noe tull med tap av feriepenger osv. Det burde ha vært et minimum i alle fall! Jeg er så 200% enig i absolutt alt du skriver! 😍 synd at enkelte bransjer mener at de heller må kjøpe ut far med bonus om han ikke tar fedrekvoten sin. Det meste kan fikses med tilrettelegging og planlegging. Her i huset har både jeg og mannen lederstillinger. Men ingen av oss er uunværlige for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malv Skrevet 22. september 2014 #707 Del Skrevet 22. september 2014 Syntes det er helt håpløst at de skal begynne å kutte i permisjonen. Syntes den er perfekt som den er. Jeg har jo planer om å være hjemme et år ekstra uten lønn, men det er jo mitt valg. Jeg fatter ikke hvordan kutt i permisjonstiden skal fremme likestilling. Syntes det er helt på tryne! Når det er sagt, så skal ikke samboeren min ha permisjon, siden jeg ikke har opparbeidet med foreldrepenger. Men dette syntes vi forsåvidt er helt greit begge to. Uten hans jobb hadde jo ikke jeg hatt muligheten til å være hjemme ekstra, så jeg er veldig takknemmelig for det iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 22. september 2014 #708 Del Skrevet 22. september 2014 Jahh. Må vel komme meg på NAV og finne ut hvordan vi skal gjøre dette. Sist var jeg jo alene og hadde ingen å dele med, men nå må vi vel legge en slagplan. Heldigvis arbeider mannen foreløbig (mulig det blir bytta da, men den tid - den sorg) et sted hvor de er veldig ok på dette med perm. Men vi må se på hvordan vi gjør det i forhold til mangel på barnehageplass og div, må vel forsøke å strekke permisjonen lengst mulig ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 22. september 2014 #709 Del Skrevet 22. september 2014 Jahh. Må vel komme meg på NAV og finne ut hvordan vi skal gjøre dette. Sist var jeg jo alene og hadde ingen å dele med, men nå må vi vel legge en slagplan. Heldigvis arbeider mannen foreløbig (mulig det blir bytta da, men den tid - den sorg) et sted hvor de er veldig ok på dette med perm. Men vi må se på hvordan vi gjør det i forhold til mangel på barnehageplass og div, må vel forsøke å strekke permisjonen lengst mulig ja. Samme her! Vil strekke permen lengst mulig! 2 åringen begynte da han var 13 mnd. Men var ufattelig mye sjuk det første året. Det hadde jeg ikke gjort om igjen. .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 22. september 2014 #710 Del Skrevet 22. september 2014 At det skal være mulig å ha så j*****g med halsbrann/sure oppstøt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliamali Skrevet 22. september 2014 #711 Del Skrevet 22. september 2014 Permisjon: Syns det er et vanskelig tema. Er veldig rød og syns kutt er helt forferdelig. Stilte meg ganske så skeptisk til kutt av pappa-permen også da det automatisk blir press om lite pappaperm. Ser hjemme nå at det har passet oss ganske bra. Sleit med å få kabalen til å gå opp. Han ønsket så mye som mulig, men med ferieavvikling og avspasseringer i skolen ble det vanskelig å gi han mer enn 5 uker av fellesperioden, noe jeg er veldig lei meg for. (men igjen, skal jeg være matfat så må jeg liksom være hjemme også, hvor ble det av ammefri?) Sex: Går det ann å ha kvinnelige "bluebals"? Holder på å gå på veggen. Har lyst konstant, men her er det han som er flink. Har fått forbud, noe jeg har en tendens til å glemme i stundens hete. Føler meg en del avvist men vet at det er flott at han klarer å holde igjen. Har jo ikke lyst til at det skal gå ut over svangerskapet eller ungen heller. BLÆ! Kjenner jeg blir skikkelig misunnelig på dere som "får dere noe". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliamali Skrevet 22. september 2014 #712 Del Skrevet 22. september 2014 BTW; er det fler enn meg som syns all denne klappingen på magen er ubehagelig? Har mest lyst til å buse ut med noe som "hadde du likt om jeg skulle tatt deg på magen og sagt hvor stor den er? Babyen kjenner det ikke, det er bare jeg som er litt strekt!" Uff, kjenner at jeg har en litt negativ dag i dag... Sorry damer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 22. september 2014 #713 Del Skrevet 22. september 2014 BTW; er det fler enn meg som syns all denne klappingen på magen er ubehagelig? Har mest lyst til å buse ut med noe som "hadde du likt om jeg skulle tatt deg på magen og sagt hvor stor den er? Babyen kjenner det ikke, det er bare jeg som er litt strekt!" Uff, kjenner at jeg har en litt negativ dag i dag... Sorry damer Jeg har heldigvis ikke blitt tatt på av så mange; mannen, svigermor og datteren min bare. Og en kompis en gang. Mannen har jo kjent en del, mens lillemor og svigermor har kjent et par, tre ganger kanskje. Er generelt lite glad i å bli tatt på med mindre jeg inviterer til det selv, så grudde meg til dem biten, men har sluppet unna myyyye billigere denne gangen. Forrige svangerskap opplevde jeg at fremmede plutselig kom og strøk meg på magen. Hun følte tydeligvis at hun kjente meg bare fordi hun hadde vært stamgjest på utestedet hvor jeg var garderobevakt før graviditeten. Veldig ubehagelig situasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliamali Skrevet 22. september 2014 #714 Del Skrevet 22. september 2014 Her er det mest på jobben, og på grunn av sammenslåinger i kommunen er halvparten av kollegene nye, altså, jeg har jobbet med (les i samme bygg som) disse menneskene i 7 uker... hmf... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 22. september 2014 #715 Del Skrevet 22. september 2014 Ååååååå, herregud!!!!!!!! Jeg er så Happy! Har akkurat lagt på med NAV og Arbeidstilsynet for å sjekke at permisjonsoppsettet vårt ser ok ut! Brukte tid forrige uke for å tenke ut + avklare med mannen om han var enig. Han skal muligens bytte jobb i permisjonen min så da må det også tilrettelegges for. Har sittet leeenge i dag for å få det ned på papiret etter reglene (i excel - ikke på søknadspapiret da. Så har siste innspurt igjen, men det bør gå greit når jeg har oppsettet å se på). Ringte NAV og arbtilsynet for å sjekke at jeg har holdt meg til reglene. Og vet dere hva! Jeg tror jeg er i mål!!! Alt jeg har gjort er ok. Får overført ferien til neste år siden jeg er sykemeldt, har tatt ut full (men ikke ekstra denne gangen som før) pappaperm, og har holdt meg til regler på ulønnet perm mm. Herregud! Er så glad for å være i mål at det er jul og nyttår på en gang her. Nå er jeg godt inni reglene om noen er forvirret (i alle fall en del av det). Så bare spør om noen har behov. Vi har i første omgang satt opp perm ut januar 2016. Men tar en mnd + ++ ekstra ulønnet perm i feb siden vi nok ikke får barnehageplass. Dessuten bruker vi all ferie for neste år (samt 5 uker ferie som overflyttes fra dette året for meg (siden jeg har vært sykemeldt pga ekstrem svngerskapskvalme)). Det blir jo superbra. Mannen får ingen alenetid i perm. Men vi får veldig mye tid til å reise sammen som familie. Alle ferier, sommerferien og en lang juleferie. Vet ikke hvor vi skal men blir kanskje Thailand eller Australia pluss sør-Europa. I vinterferien osv drar vi nok tll Tyrkia hvor vi har tilgang til en leilighet som eies av familien. Vi har alltid vært veldig glad i reising - både før og etter vi har fått barn. 😄 føler vi knytter gode bånd og opplevelser sammen da. Spennende å få nye inntrykk og erfaringer. Og det trenger ikke nødvendigvis være så lukseriøst, bare det funker for familien og er tilrettelagt. Så nå er det bare å begynne å spare. Knipe på babyinnkjøpene og ikke bli fristet av alt det fine tøyet og utstyret. Har jo allerede kjøpt veldig mye og hadde mye fra før. Ang perm så venter vi vår nr tre, så føler at pappaen allerede er veldig godt knyttet til farsrollen og til barna. Hadde det vært førstemann så ville jeg ikke ha vært komfy med at han ikke skulle ha totalansvar alene over en lengre periode uten meg. Men han er så påkoblet at jeg ikke har samme innstilling nå som med første og dels med andrr. Det skal da sies at de siste to årene så har han vært mer delaktig og flinkere enn meg til å ta ansvar her hjemme pga at jeg har hatt den tyngste "karriere"jobben (mye reising og lange dager). Nå gleder jeg meg derimot til at det er min tur og at jeg kan være "hovedansvarlig" en stund. Jeg vet at han uansett er flink og prioriterer oss. Godt å kunne bytte på og ta hensyn til hverandre. 😍 Må nesten feire med en bolle og et glass Pepsi Max her! 🎉🎉🎉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marble Skrevet 22. september 2014 #716 Del Skrevet 22. september 2014 Åh, nå har jeg lett meg sprø! Noen som aner hvor jeg kan få kjøpt såpestykker fra Dr Greve? De skal visst være geniale å ha i kommoder og skap for å unngå vond lukt, samtidig som de er veldig sensitive, men finner dem ingen steder :-( #småbylivet..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malv Skrevet 22. september 2014 #717 Del Skrevet 22. september 2014 Kan skrive under på at det er mulig å få såkalte kvinnlige blue balls... Jeg har våknet to morninger på rad av noe som ligner på orgasme.. wtf liksom?.... Har ALDRI opplevd lignende før. Er nesten så jeg ikke tror på det selv, men magen min blir helt hard osv etterpå, så da antar jeg at det skjer i søvne.. Skjønner ingenting jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malv Skrevet 22. september 2014 #718 Del Skrevet 22. september 2014 Og ja, folk klapper på magen min i hist og pist. Nå har jeg blitt vant til det, men i begynnelsen ble jeg alltid så sjokkert når folk jeg ikke kjenner så godt plutselig tok på meg! .. Jeg har ALDRI tatt en gravid kvinne på magen før, uten at de har spurt meg først om jeg vil kjenne. Hadde aldri falt meg inn egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 22. september 2014 #719 Del Skrevet 22. september 2014 He he malv. Jeg kniser meg i hjæl her! 😄😜😉👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krepsen79 Skrevet 22. september 2014 #720 Del Skrevet 22. september 2014 Sjefen min ble litt lang i maska da jeg sa at jeg kom til å bruke to timer ammefri hver dag frem til ungen blir et år, de dagene jeg kommer tilbake mens mannen min avvikler fedrekvote. Jeg tar gradert uttak og så deler mannen min opp fedrekvoten sin slik at jeg er på jobb 2 dager i uken fra midten av april sånn ca, og han jobber 3 dager i uken. Da blir det 5 timer og 25 minutter med arbeid, inkludert lunsj her. Står i Hovedtariffavtalen 8.3.4 hvis du jobber i kommunen (ikke Oslo). Er ikke noe man kan regne med at sjefen finner frem for en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 22. september 2014 #721 Del Skrevet 22. september 2014 Corneliuss: Virker som om du har litt oversikt. Kan man overføre ferie når man har vært sykemeldt og ikke rekker å ta ferie i år? Jeg trodde jeg mista min ferie, fordi det bare er 9 uker igjen av året når jeg går ut i permisjon. Og jeg er nå på svangerskapspenger, som jeg gikk direkte over på etter sykemelding, har altså ikke vært i ordinært arbeid i hele 2014. Jeg var inne og så litt på nav for en tid tilbake og da fikk jeg inntrykk av at jeg ikke har rett til å overføre noe, siden jeg i teorien kun vil kunne ta ut ferie i mine lovpålagte permisjonsuker, noe som jo ikke går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coccobahhia Skrevet 22. september 2014 #722 Del Skrevet 22. september 2014 Jeg lurer på hvor mye dere jobber, og evt med hva? Jeg er 33 uker og fortsatt i 100%. Jobber som pedagogisk leder i barnehage. Jeg syns det begyner å bli tungt, mest pga energimangel. Jeg er egentlig veldig heldig, og har lite plager, eneste som jeg sliter med er at jeg føler meg suuperlat!! Blir fort trøtt, og får magesmerter når jeg beveger meg og går for mye. Med andre ord, så anser jeg meg ikke som noe syk(bekkenløsning, kvalme etc). Men på slutten av uka så føles de ut som man går med influensa.. Å det syns jeg ikke er helt ok. Jeg vil egentlig kutte litt ned på jobbingen selv om jeg ikke er syk. Flere som har gjort det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monson Skrevet 22. september 2014 #723 Del Skrevet 22. september 2014 Når går dere ut i permisjon? jeg tror jeg skal gå ut i permisjon den 20 oktober og har termin 11 Nov. Høres det "rett ut" eller vanlig ? Jeg føler meg skikkelig dum når jeg prøver å få en oversikt over når jeg skal gå ut i permisjon og når permisjonen min er over.. Er det mulig å ikke ha sammenhengende permisjon? Og om man ønsker å ha et par uker sammen med babyen for å reise F.eks. Burde far ta ut ferie da ? slik at permisjonen ikke blir kortere ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 22. september 2014 #724 Del Skrevet 22. september 2014 Corneliuss: Virker som om du har litt oversikt. Kan man overføre ferie når man har vært sykemeldt og ikke rekker å ta ferie i år? Jeg trodde jeg mista min ferie, fordi det bare er 9 uker igjen av året når jeg går ut i permisjon. Og jeg er nå på svangerskapspenger, som jeg gikk direkte over på etter sykemelding, har altså ikke vært i ordinært arbeid i hele 2014. Jeg var inne og så litt på nav for en tid tilbake og da fikk jeg inntrykk av at jeg ikke har rett til å overføre noe, siden jeg i teorien kun vil kunne ta ut ferie i mine lovpålagte permisjonsuker, noe som jo ikke går. Har du vært 100% sykemeldt har du rett på å få overført ferien til neste år siden du ikke har mulighet i år. Jeg har fått overført tre uker og tre dager da dette er ferie jeg ikke får tatt ut pga sykemelding/permisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zinas79 Skrevet 22. september 2014 #725 Del Skrevet 22. september 2014 Jeg lurer på hvor mye dere jobber, og evt med hva? Jeg er 33 uker og fortsatt i 100%. Jobber som pedagogisk leder i barnehage. Jeg syns det begyner å bli tungt, mest pga energimangel. Jeg er egentlig veldig heldig, og har lite plager, eneste som jeg sliter med er at jeg føler meg suuperlat!! Blir fort trøtt, og får magesmerter når jeg beveger meg og går for mye. Med andre ord, så anser jeg meg ikke som noe syk(bekkenløsning, kvalme etc). Men på slutten av uka så føles de ut som man går med influensa.. Å det syns jeg ikke er helt ok. Jeg vil egentlig kutte litt ned på jobbingen selv om jeg ikke er syk. Flere som har gjort det? Jeg er nå 31 uker. Har jobbet 100 %frem til nå. Har jobb i helsevesenet som krever litt fysisk. Skal til legen i morgen og må sykemelde meg iallefall litt... Får sånn smerter under høyre ribbe og bak mot rygg. Noen som har det samme? Må legge meg rett etter jobb skikkelig kjedelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå