Gå til innhold

November 2014 baby❤️

DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Det letta heldigvis litt i går, etterhvert ville han se ferdig filmen sammen, og i dag er han på heia med valpen. :)

Er det noen som har vært på innskrivningssamtale på fødestedet, eller som har noen formening om hvor lenge de eventuelt skal ligge på sykehuset ved fødselen?

Da jeg fikk lillemor mistrivdes jeg sånn på sykehuset (fødte på Åse Sykehus i Ålesund) at jeg dro hjem straks de var ferdige med alle prøvene på dag tre. (Det er jo visse ting de må vente til 3. dagen med å sjekke, og det var såpass langt til og fra sykehuset at jeg ikke ville dra med babyen frem og tilbake)

Nå skal jeg jo føde ved et annet sykehus denne gangen, og her har jo far mulighet til å være på sykehuset sammen med oss hele tiden, så det kan jo være at det blir bedre denne gangen (Ved Åse så var det kun to timers besøkstid for far hver dag, og den ene av de timene var det også lov for familie å besøke, men har hørt at de har blitt enda strengere nå, og at kun pappa og søsken får lov å besøke... Jeg delte også rom med tre andre damer som hadde babyer som gråt hele natten mens min sov.), men om det føles like upersonlig og kaldt denne gangen så drar jeg hjem samme dag som fødselen, om den går like bra som sist.

Jeg hadde en rask og enkel fødsel sist, og hun tok bryst med en gang, så vi trengte ikke noe oppfølging utover de prøvene som skulle bli tatt 3. dagen.

Så bra at det ble bedre! :) kanskje han er litt nedfor ? Kan, kanskje høres ut som det :-/ 

Jeg å har mye smerter fortiden så får ikke gjort så utrolig mye. Og kjæresten min ser ikke på tv. Så jeg har kjøpt inn litt forskjellige "brett spill" haha huff, veldig spennende :P Men, vi har det gøy og vi gjør noe sammen. 

Kanskje du skulle kjøpe inn noen spill også?  Jeg tenkte faktisk å kjøpe inn et stort puslespill som vi kunne legge sammen også. Men, vet ikke om vi har tid til det. Herregud, så sært, men,men :P hehe Det viktigste er å gjøre noe sammen, som ikke er bare "jobb" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er en utemann, så etter en tur på heia i dag så fikk jeg hjem en ny mann. :-) Friluftsliv er kanskje vår største felles interesse. :-)

Vi har en del spill, men spiller mest når vi er på hytta. Nå skal han jobbe mntt til helgen, men jeg tenkte kanskje foreslå at vi dro på besøk til, eller inviterte et vennepar på besøk neste helg igjen. Og kanskje en kunne spilt noen spill da? Jeg synes det er supergøy, men vet ikke om vennene hans er like glad i det, men det er uansett gøy med besøk da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Kleint spørsmål, men.. Hvordan er sexlivet deres?

Vårt er dødt. Vi har ikke hatt siden tidlig i juli. Og dagen etter det fikk jeg magekramper i et døgn, og jeg tror det kan ha skremt han litt.
Men han er totalt uintressert i meg, og vil ikke ha sex. Jeg prøvde igjen i går, men han avviste meg fullstendig. Uten å si hvorfor eller hva det er. Jeg kan ikke noe for annet enn å tro at han ikke er tiltrukket av meg lenger. Han vil aldri kose eller ha noe nærhet og når jeg først tar iniativ snur han seg unna og sovner.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Kleint spørsmål, men.. Hvordan er sexlivet deres?

Vårt er dødt. Vi har ikke hatt siden tidlig i juli. Og dagen etter det fikk jeg magekramper i et døgn, og jeg tror det kan ha skremt han litt.

Men han er totalt uintressert i meg, og vil ikke ha sex. Jeg prøvde igjen i går, men han avviste meg fullstendig. Uten å si hvorfor eller hva det er. Jeg kan ikke noe for annet enn å tro at han ikke er tiltrukket av meg lenger. Han vil aldri kose eller ha noe nærhet og når jeg først tar iniativ snur han seg unna og sovner.......

Ja sist vi hadde sex var i juli det også :P Hehe, så ikke så mye action akkurat.. 

Han, ble vel sikkert litt redd og ønsker ikke å gjøre noen "skade" på hverken deg eller babyen.. Men, prøv å prat med han(?) 

Si hvordan du føler deg når han "avviser" deg. Jeg er VELDIG sikker på at han tenner på deg. Men, han er nok sikkert redd for at du skal få vondt osv igjen.. :-/ 

Her i gården er det meg som er "problemet" jeg har typ null sexlyst. Føles helt merkelig å prøve da,, Men, sist vi hadde sex så var det jo dødsbra! Men, jeg må ærlig innrømme at jeg var egentlig ikke så keen før vi hadde kommet i gang. 

Og siden jeg ikke har noe sexlyst, så virker det bare rart og merkelig å prøve, selvom det sikkert er veldig bra når vi først kommer igang. Og jeg synes han er veldig flink og snill som lar meg være i "fred", (hehe høres rart ut :P ) Men, det frister mye mere å kose og være sammen enn å ha sex. 

Endret av monson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sist vi hadde sex var i juli det også :P Hehe, så ikke så mye action akkurat.. 

Han, ble vel sikkert litt redd og ønsker ikke å gjøre noen "skade" på hverken deg eller babyen.. Men, prøv å prat med han(?) 

Si hvordan du føler deg når han "avviser" deg. Jeg er VELDIG sikker på at han tenner på deg. Men, han er nok sikkert redd for at du skal få vondt osv igjen.. :-/ 

Her i gården er det meg som er "problemet" jeg har typ null sexlyst. Føles helt merkelig å prøve da,, Men, sist vi hadde sex så var det jo dødsbra! Men, jeg må ærlig innrømme at jeg var egentlig ikke så keen før vi hadde kommet i gang. 

Og siden jeg ikke har noe sexlyst, så virker det bare rart og merkelig å prøve, selvom det sikkert er veldig bra når vi først kommer igang. Og jeg synes han er veldig flink og snill som lar meg være i "fred", (hehe høres rart ut :P ) Men, det frister mye mere å kose og være sammen enn å ha sex. 

Kan han ikke bare si det da? Sist jeg sa at nå er det lenge siden sa han bare "det er det siste som står i hodet mitt", jeg ble mildt sagt overrasket. og han sa da at "det er ikke deg jeg ikke har lyst på".. Og det var det.. Ehm. Men han sa ikke noe mer utover det. Kanskje jeg må spørre og be om et konkret svar.

Har ikke noe spesielt lyst jeg heller akkurat, men jeg føler vi "må" komme i gang, det blir jo ikke noe etter fødsel for å si det sånn! SKulle ønske jeg synes det var godt at han holder seg unna. Men han legger seg aldri sammen med meg, så det er ikkenoe kos heller. Føler vi bare bor sammen, men ikke er kjærester. Skikkelig kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han ikke bare si det da? Sist jeg sa at nå er det lenge siden sa han bare "det er det siste som står i hodet mitt", jeg ble mildt sagt overrasket. og han sa da at "det er ikke deg jeg ikke har lyst på".. Og det var det.. Ehm. Men han sa ikke noe mer utover det. Kanskje jeg må spørre og be om et konkret svar.

Har ikke noe spesielt lyst jeg heller akkurat, men jeg føler vi "må" komme i gang, det blir jo ikke noe etter fødsel for å si det sånn! SKulle ønske jeg synes det var godt at han holder seg unna. Men han legger seg aldri sammen med meg, så det er ikkenoe kos heller. Føler vi bare bor sammen, men ikke er kjærester. Skikkelig kjipt.

Ja, jeg skjønner. Men, jeg tror dere må prate om det, slik at han skjønner hva du faktisk føler, også kan han fortelle deg hva som foregår med han. Men, utifra det han sa og utfra det jeg vet når det kommer til menn. Så er jeg ganske sikker på at det han mente var at han ikke ønsker å skade barnet eller deg på noen måte, med tanke på hvordan det gikk sist osv.. 

Jeg er ganske sikker. Og om det ikke er slik, men at han bare rett og slett ikke har sexlyst for tiden, så skjer det med menn også, og det må vi ikke glemme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe bedre her i gården. Vi er kommet helt ut av det. Men jeg tenker som deg bonusmamma, at vi burde hatt litt nå, for etter at babyen har kommet blir det nok null sex i en del måneder. Vi trenger liksom litt å gå på;) Hos oss har det vært andre konflikter som har gjort at vi ikke har hatt sex. Nå er det litt bedre, men nå er terskelen liksom blitt så høy… ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexlivet er som før :-) Synes gravidsex er fantastisk! Sånn rent bortsett fra at jeg er langt fra så spretten og fleksibel lenger :P

:angry:  :angry:  .......  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt som ei skrev her inne sist vi snakket om sexliv (eller mangel på sådan), man har ikke så lyst på sex selv, men _han_ kan jo ha lyst på en for det! ;-)

Selv om vi kanskje ikke orker sex så er det jo godt å føle seg begjært. :-)

Ikke mye som skjer på den fronten her heller, vi har litt forskjellige døgnrytme og har lyst på sex til litt forskjellige tider. :-P

Jeg er mer klar på morgenen, og da er han i koma, han blir gjerne lysten når han legger seg, men da har jeg gjerne sovet litt allerede, og nå som jeg er gravid så vil jeg helst være i fred når jeg endelig klarer sove. :-P

Vi har hatt sex noen ganger i løpet av svangerskapet, men generelt litt mer sjeldent. Det er nok enkelte ganger jeg har blitt skuffet fordi det ikke har blitt noe på meg, men tror det like gjerne er jeg som ikke har vært tydelig nok på hva jeg var ute etter. :-P

Og jeg har nok følt at han ikke er spesielt tiltrukket av meg i den fasongen jeg har nå, men tror det er mer jeg som ikke er fornøyd med hvordan jeg ser ut nå enn at han ikke er det

Hjalp også mye at han plutselig betrodde meg at han selv følte at han ikke var flink nok å si, vise og få meg til å føle hvor flott han synes jeg er. <3

De er treige på hint og tankelesing de mannfolka, men jaggu kan de imponere også, bare vi gir dem en sjanse. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt inspirert av emnet og mens han sto og forklarte meg litt om turnuslisten som henger på kjøleskapet så forsøkte jeg meg på litt forsiktig nibling på halsen hans

Ble besvart med at han tok et skritt tilbake, ser på meg med litt panikk i blikket og sier "Beklager, men jeg må fise! Og nå kjenner jeg at jeg må noe mer!"

Haha! Måtte bare le av hvor romantisk enkelte situasjoner ender. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe bedre her i gården. Vi er kommet helt ut av det. Men jeg tenker som deg bonusmamma, at vi burde hatt litt nå, for etter at babyen har kommet blir det nok null sex i en del måneder. Vi trenger liksom litt å gå på;) Hos oss har det vært andre konflikter som har gjort at vi ikke har hatt sex. Nå er det litt bedre, men nå er terskelen liksom blitt så høy… ikke bra.

Uff, da tror jeg kanskje jeg ville bitt i det sure eplet og tatt initiativ. Noen ganger er det viktigere å bygge broer enn å "vinne". Og kanskje initiativet til nærhet er den beste måten å komme nærmere hverandre igjen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det letta heldigvis litt i går, etterhvert ville han se ferdig filmen sammen, og i dag er han på heia med valpen. :)

Er det noen som har vært på innskrivningssamtale på fødestedet, eller som har noen formening om hvor lenge de eventuelt skal ligge på sykehuset ved fødselen?

Da jeg fikk lillemor mistrivdes jeg sånn på sykehuset (fødte på Åse Sykehus i Ålesund) at jeg dro hjem straks de var ferdige med alle prøvene på dag tre. (Det er jo visse ting de må vente til 3. dagen med å sjekke, og det var såpass langt til og fra sykehuset at jeg ikke ville dra med babyen frem og tilbake)

Nå skal jeg jo føde ved et annet sykehus denne gangen, og her har jo far mulighet til å være på sykehuset sammen med oss hele tiden, så det kan jo være at det blir bedre denne gangen (Ved Åse så var det kun to timers besøkstid for far hver dag, og den ene av de timene var det også lov for familie å besøke, men har hørt at de har blitt enda strengere nå, og at kun pappa og søsken får lov å besøke... Jeg delte også rom med tre andre damer som hadde babyer som gråt hele natten mens min sov.), men om det føles like upersonlig og kaldt denne gangen så drar jeg hjem samme dag som fødselen, om den går like bra som sist.

Jeg hadde en rask og enkel fødsel sist, og hun tok bryst med en gang, så vi trengte ikke noe oppfølging utover de prøvene som skulle bli tatt 3. dagen.

Det er som regel bare med førstemann at man får tilbud om 3 dager, med nr 2 er det 2 dager. Sånn er det ihvertfall på Ullevål. Jeg syns det var greit nok på sykehuset, med kunne tenkt meg å dra hjem rett etter fødselen, men det vil ikke gubben, da snuppa gikk ned en del i vekt etter fødselen. Hun var for sliten til å spisse ordentlig. Fordelen med barselhotell, er at man kan få besøk som det passer en selv, og gubben kan overnatte han å. Ulempen er at sengene er helt jævlige, da de er ligget istykker, og har man sydd, er det ikke bare bare å komme over sengekanten :) så det blir vel 2 dager på oss.

Har ikke fått tilbud om innskrivingssamtale, hadde ikke det forrige heller

Endret av Sminth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innskriving? Må man bli innskrevet før fødsel?

Vi har vurdert å ringe sykehuset og høre om vi kan komme på slik ... eh, guidetur på fødeavdelingen. Vi har aldri vært på det sykehuset vi skal føde på, så vi vet jo ikke hvordan det ser ut engang.

Er det noen som anbefaler å dra på befaring, eller er det bortkastet tid? (er litt kjørevei..)

Jeg har vel tenkt å være der i de tre dagene til alle testene er tatt. Føler jeg meg bra og baby har det bra + amming, så drar vi hjem så fort som mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er imponert hva alle har klart her inne. Vi har jo en del fra før etter eldstemann, men det er på ingen måte klargjort. Det ligger i kjelleren, klart for å vaskes og brettes og skrus sammen etc. Akkurat nå har jeg mer enn nok med å komme gjennom hverdagen med alle andre gjøremål. 

Men får vel snart bestilt litt mer ull til lillebror og begynt å vaske det jeg har fra før. Forrige gang var det mannen som puttet klærne mine i fødebagen for han mente jeg var altfor avslappet. Og godt var det, for bare timer senere måtte vi rushe til sykehuset. Men det er da fremdeles god tid..... Jeg satser på at jeg får gjort litt mer når permisjonen begynner. :)  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innskriving? Må man bli innskrevet før fødsel?

Vi har vurdert å ringe sykehuset og høre om vi kan komme på slik ... eh, guidetur på fødeavdelingen. Vi har aldri vært på det sykehuset vi skal føde på, så vi vet jo ikke hvordan det ser ut engang.

Er det noen som anbefaler å dra på befaring, eller er det bortkastet tid? (er litt kjørevei..)

Jeg har vel tenkt å være der i de tre dagene til alle testene er tatt. Føler jeg meg bra og baby har det bra + amming, så drar vi hjem så fort som mulig. :)

I Ålesund fikk man ligge 4-5 dager ved første. Men det var jo for 12 år siden, så det er sikkert mye som er forandret siden den gang. :-)

Man må ikke skrive seg inn før fødselen, men er mer som en informasjonssamtale om selve fødeavdelingen. :-)

Da jeg var på føden (de ville bare sjekke meg pga mye kynnere og vondt i ryggen) så forsto jeg det slik at jeg kom til å få tilbud om det rundt uke 36. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, sex. Var ment å spørre om flere hadde det litt slik og nå kom jo temaet opp, men ser ut for at det er mye tørke rundt om (sammenheng med møkkamanntendensene ;-)? ). Vel, uansett. Vi prøver, men vi hadde jo sexnekt mer eller mindre til uke 20, og jeg har hele veien slitt med fryktelig tørre slimhinner, noe jeg tror begynte med progesterontilskudet jeg gikk på, men som nå skyldes selve graviditeten, kan det stemme? Så blir fort sårt og ubehagelig, sånn etterpå, ikke underveis. Men det "verste" er jo kynnere, jeg føler hele meg blir en diger muskelknute etter en runde, og jeg liker det ikke. Er jo ikke vondt, men ekkelt, rett og slett. Så jeg tror lysta mi har slått seg litt av, for å slippe ubehaget etterpå :-p 

Nå er mannen hjemvendt fra storbyen, og med seg hadde han div jeg hadde fiksa brukt, klær for i overkant av 5000 (Nøstebarn, tiljamid+div ull+++), som vi betalte 1350 for. Enorme mengder, så nå er vi klare. Nesten ;-) 

Endret av PrinsesseHengepupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er sexlivet faktisk ganske bra. Føler at mannen er tiltrukket av meg, stryker meg over magen og koser. Så selv om jeg føler meg som ei feit ku selv så får han meg til å føle meg bedre. Så sånn sett føler jeg meg veldig heldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex sist i juni: check

Tørre slimhinner: check

Lite lyst: check

Mann som føler seg avvist: check

Mann som vil kose: check

Gravid monster som ikke orker nærkontakt: check

Anspent stemning: check

For meg er det bare rart med sex når frøkna beveger seg og sparker, det blir liksom underlig :-P

I tillegg er brystvortene så ømme, og de er vanligvis en stor del av "opplegget":-P

Så her har jeg er mann som virkelig prøver å være snill og grei og kosete, og som tar masse på meg for å vise at han liker det han ser.. Og så får han sur gravid-purke i retur... Huffameg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat som Opatium over her - bortsett fra at vi fremdeles har sex 1 gang i uka (søndag, for det er den eneste dagen jeg har overskudd). Mannen er kosete og vil gjerne ha mer - jeg føler meg tørr, øm, sår og tafsing på puppene føles mer irriterende enn tennende! :P Han er heldigvis veldig forståelsesfull da.

Jeg skriver ikke så mye her, men er innom og leser med jevne mellomrom. Har fått påvist intrahepatisk kolestase og får tett oppfølging på sykehuset. Har startet medisinering, og krysser alt jeg har for at blodprøvene holder seg stabile slik at babyen kan få være i magen så lenge som mulig. Blir litt stressa av å se at dere andre har så mye klart - her har vi vasket en del tøy, men ellers har vi ikke gjort noe, enda vi vet at det er en viss risiko for at jeg må settes i gang før termin. Må snart få ut finger'n og handle resten av det vi trenger... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig i bakemodus her! Bakt krydderkake, horn med ost og skinke, og en med taco. I morgen blir det horn med eple fyll og en ny runde med vaniljefyll :) redebyggingsmodus??? Nei det har vi ikke sett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig stolt over meg selv i dag :)

Gått en times tur men bare oppover bakker. Trodde jeg aldri skulle klare det men greide det :D meen fikk svi etterpå. Har lagt med vonde kynnere hele kvelden :/ så kroppen gir tydeligvis beskjed om at det ikke var så bra likevell :/

32 uker i dag :) begynner å grue meg til fødsel ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

And guess who got lucky yesterday! *Bowchickabowow*

(Trodde aldri jeg skulle begynne å skryte av å ha fått meg no' i en alder av 30! :P )

Hadde nesten glemt hvor digg det kunne være.

Håper virkelig det løsner for resten av dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig i bakemodus her! Bakt krydderkake, horn med ost og skinke, og en med taco. I morgen blir det horn med eple fyll og en ny runde med vaniljefyll :) redebyggingsmodus??? Nei det har vi ikke sett!

:spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal absolutt prøve å hente litt inspirasjon til sex…:) Er ganske fornøyd med at vi faktisk har hatt litt kos og nærhet i det siste. Så vi er litt på glid i alle fall. Jeg vet jo at min kjære har veldig lyst, så det er meg det står på… Som jeg har nevnt, så er det egentlig andre omstendigheter som gjør at sexen har lidd. Jeg er avhengig av at resten av relasjonen funker om jeg skal ha lyst på han… Er jo dessuten så sliten at det føles som om jeg har influensa når jeg legger meg om kvelden, så vi må eventuelt finne et annet tidspunkt;) Det er jo utrolig viktig å ha sex! Verdens beste lim i et forhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...