Gå til innhold

Anbefalte innlegg

God morgen damer! Skal si her har vært liv i natt:) Jeg sov som en stein jeg, bortsett fra at jeg var oppe med koseklumpen min på 2 år klokka 3 og 6… Han hoster og har feber. Men kom under dyna mi klokka 6 og sov videre til halv 8. Deilig!

Vi har fri i dag siden hele jobben min er bortreist på kollegatur. Litt trist å ikke kunne være med, men samtidig har jeg jo ikke behov for det akkurat nå. Men i dag og i morgen skal jeg nyte å ha litt ekstra fri! Blir godt for minsten å få hentet seg inn igjen også. Han spiste så å si ikke i går, men virker litt bedre nå. Og når han hviler i dag, så skal jeg krype under dyna jeg også. Det er toppen av lykke for tida!

Er det andre enn meg som merker trykket på blæra bedre nå? Jeg føler jeg må tisse minst 2 liter og springer som en gal på do, men når jeg sitter der kommer det bare noen dråper… Det siste jeg gjør før jeg går fra jobb er å tisse, og det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å springe på do igjen. Svir ikke eller noe altså, men lurer på om jeg skal levere en urinprøve i morgen bare sånn for sikkerhetsskyld...

Jeg har tro på at dette blir en deilig dag:) 

Fortsetter under...

I natt har folk virkelig vært aktive altså! Dumt at folk ikke får sove, men gøy å våkne til! ;)

Jeg har natt nummer to med ganske god sammenhengende søvn! :) Fantastisk!

Men hadde fått melding fra venninnen min kl 8 i dag tidlig med spørsmål om jeg var våken.

Jeg var jo våken, men drar sjeldent med meg telefonen rundt i huset så jeg så ikke det før en halvtime senere...

Merker forsåvidt godt at lillemann begynner å få lite plass, for det kan være ganske ømt når han sparker...

Og innimellom så romsterer han noe veldig nedover! Særdeles ubehaglig, på grensen til vondt, noen ganger!

Flere enn meg som har det sånn?

Bare hyggelig det, Corneliuss! Her er alle velkomne. :)

He he! Ja, det er ikke godt å ligge oppe sånn. Jeg la etterhvert bort telefonen og dormet inn ca kl 02 tror jeg. Satser på at kynnerene blir litt mindre av etterhvert. Har vært rolig i dag i alle fall. Ikke noe merkbart etter jeg sto opp. Tror nesten det med mindre søvnbehov er kroppens måte å klargjøre oss på at babyen kommer. Men samtidig så blir man jo het kjørt om de ikke-sove- periodene blir for lange (hormoner til tross).

Fikk akkurat en sms om tilbud på en vare til 20% fra babyshop. Har dere fått samme tilbud? Er den babyshop- klubben. Så da tror jeg faktisk at jeg kjøper stellevesken jeg hadde tenkt i dag. Det er en skinnveske og jeg står mellom lys brun/ cognac og svart. Tror det blir den brune. 😊 er så fint med hver ting som er unnagjort! 😜

Skal kjøpe ammepute og stokkestol med babydel. Ellers begynner jeg å bli godt dekket! Men så er det jo tredjemann så da har man jo en og annen ting fra før også! 😊 venter på at Stokke skal komme med tilbud (det pleier jo å være noen ganger i løpet av et år så smører meg med tålmodighet her).

Startet med permisjonspapirene før denne uken og tenkte å se om jeg kunne få det ferdig i dag. Hadde en prat med mannen i forrigårs så begynner å bli nogenlunde klart for meg hvordan vi gjør det. Mannen er en fantastisk pappa som er like delaktig med barna som meg. Før har jeg alltid vært veldig opptatt av at han skulle være alene med de små en periode. Så skjønner han bedre hva som trengs for å å passe på de + knytte bånd. Men vi har også reist en del i permisjonen tidligere. 6 uker sammenhengende + ferie. Det har bare vært fantastisk for alle. Knytter bånd som en familie og får nye opplevelser sammen. Nå tror jeg vi vil legge mest vekt på å maksimere rensingen. Må ta hensyn til at sønnen er på skolen så det er mer pes! 😉 Men vi får til noe likevel.

Ha en superdag! 😘

Er det noen som vet hvordan det er med egenmeldinger når man er 50% sykemeldt?

Jeg er så innmari sliten, har så vondt i hodet og føler meg generelt i dårlig form.. Er 50% sykemeldt! men tenkte at det hadde vært godt å være hjemme imorgen.. Vet noen hvordan det fungerer? Har aldri vært delvis sykemeldt og syk før :-P

Egenmelding kan ikke benyttes ved gradert sykemelding. Sykemeldingen må oppgraderes med 100 % den/ de dagene du er fraværende! Mulig du har en leder som er fleksibel og som som sier at du kan ta igjen dagen senere, men ellers må du ta kontakt med legen! Egenmelding kan først nyttes 16 dager (arbeidsgiverperioden) etter sykemeldingsperioden er over! Med hilsen ei som jobber mye med IA- oppfølging!

Takk for svar!

Formen er bedre, så blir jobb uansett, men kjekt å vite :-)

Ble ikke jobb på meg likevel, istedet ble det en tur til føden :-P

Hadde så vonde menssmerter i morges og utover, ringte inn og de ville sjekke. Legen kalte det maserier og at jeg burde stresse mindre og hun syns jeg burde sykemeldes. Jeg sa jeg allerede var sykemeldt, da sa hun at det ikke var nok.. Så da går det nok mot 100% sykemelding fra imorgen.

Litt godt og litt kjedelig :-P

Ojda Optatium! Sånn spenning skal vi ikke ha her inne på enda noen uker! Godt det blir sykemelding, ingen grunn til å risikere noe. 

Jeg sitter og moter meg opp for å dra bortom håndarbeidsbutikken her for å se etter mer strikk slik at jeg kan fortsette på prosjekt "gjøre oldemors gamle håndduker om til bleier". Men det var det der med å komme seg opp av sofa'n :P 

Ojda Optatium! Sånn spenning skal vi ikke ha her inne på enda noen uker! Godt det blir sykemelding, ingen grunn til å risikere noe. 

Jeg sitter og moter meg opp for å dra bortom håndarbeidsbutikken her for å se etter mer strikk slik at jeg kan fortsette på prosjekt "gjøre oldemors gamle håndduker om til bleier". Men det var det der med å komme seg opp av sofa'n :P

Syns det var litt tidlig ja, er aldeles ikke klar for baby enda!:-P

Lurer på om det går an å bestille noe fra dere håndarbeidsdamer jeg:-P mine ferdigheter holder bare til brodering, og det blir det ikke sp mye stilig av:-P

Får konsentrere meg om bunadsskjorta til mannen jeg :-P

Annonse

Lurer på om det går an å bestille noe fra dere håndarbeidsdamer jeg:-P mine ferdigheter holder bare til brodering, og det blir det ikke sp mye stilig av:-P

For å si det slik, bunadsskjorte hadde jeg aldri begitt meg ut på ;-) Så vi har vel alle våre sider tenker jeg, og det er vel like greit. Babynestet var forresten et jæ**** plunder, noe jeg aldri gjør igjen. Men det ble bra til slutt da. Bleier var enklere, men sliter med å få strikken rundt beina til å ikke bli for stramme/slakke/harde. Så må forske litt mer der. Men utrolig morsomt å se oldemors gamle håndduker komme til en slik nytte <3 

Optatium: Oi, shit! Høres skummelt ut med tur til føden!!! Er bra at du ble 100% sykemeldt da. Er jo viktig å slappe av og ta det med ro :)

Corneliuss: Jeg fikk også sms fra babyshop idag!!! Har jo vært på skikkelig shoppingkick siden Fredag, så hadde egentlig tenkt til å ta det med ro idag, men nå må jeg jo selvfølgelig en tur og se hva jeg kan finne! Kan hende jeg kjøper babysettet til tripp trapp. Er fristet til å kjøpe voksi urban posen, men er redd for at moren min kan ha funnet på å kjøpe den til oss i gave allerede... Kan jo forsåvidt ta vare på kvitteringen da men :P

Jeg sover mye for tiden, men fy f@@n så vondt jeg har i bekkenet og i korsryggen hver gang jeg våkner opp. Her om dagen kjentes det jo ut som om hele hoften min hadde gått ut av ledd. Var så vondt å våkne. Klarte såvidt å reise meg. Tror jeg brukte 10 min minst på å komme meg opp av sengen.... 

Jeg sover mye for tiden, men fy f@@n så vondt jeg har i bekkenet og i korsryggen hver gang jeg våkner opp. Her om dagen kjentes det jo ut som om hele hoften min hadde gått ut av ledd. Var så vondt å våkne. Klarte såvidt å reise meg. Tror jeg brukte 10 min minst på å komme meg opp av sengen.... 

Jeg har samme problemet! Ikke at jeg sover så mye (For det hadde jo vært et problem. :P ), men at når jeg skal ut av sengen på morgenen så kjennes det ut som jeg har fått masasje av en gravemaskin! Au!

Og det knekker og knaker i det stakkar bekkenet mitt til stadighet! Usj!

Men stadig kortere tid igjen! <3

Ellers har jeg faktisk litt energi i dag, men det hjelper lite for jeg har så vondt i magen og løper på do i ett sett, så jeg får ikke gjort noe (annet) fornuftig likevel. :P

For å si det slik, bunadsskjorte hadde jeg aldri begitt meg ut på ;-) Så vi har vel alle våre sider tenker jeg, og det er vel like greit. Babynestet var forresten et jæ**** plunder, noe jeg aldri gjør igjen. Men det ble bra til slutt da. Bleier var enklere, men sliter med å få strikken rundt beina til å ikke bli for stramme/slakke/harde. Så må forske litt mer der. Men utrolig morsomt å se oldemors gamle håndduker komme til en slik nytte <3 

Uff da Optatium! Nå må du virkelig ta det med ro! Vi vil ha alle babyene i hus frem til uke 37:) Finn fram pledd og pute og innta sofaen:) Blir helt svett av dere damer altså! Bunadsskjorter og babynest… Puh! Jeg er ikke i samme liga som dere, spiller langt nede i 7.divisjon i håndarbeidssporten!

Der dro mannen på tredagers jobb-fest-tur, stort jubileum i firmaet. Så om dere har kjempetips om lure ting å kjøpe i Oslo: let me know. Han er greit oppdratt så enkle instrukser i forhold til shopping skulle la seg gjøre ;-) 

Nå skal sofa slites enda mer, har vært effektiv nok med å klippe katt, hund og mann i dag. Da sier magen ifra om å ta det med ro resten av dagen. Men har kjøpt strikk så det blir kanskje mer bleie-sying om jeg får ånden over meg ;-) 

Har gått rundt på shopping med noen venninner i flere timer idag. Føler at jeg kommer til å dø pga bekkenet, men hadde i det minste en fin liten tur på senteret isted. Kjøpte noen sånne aden og anais swaddle kluter. Kan jo brukes til litt av hvert. Kjøpte de bare fordi babyshop hadde 20 prosent idag! haha.. Har jo ønsket meg sånne en stund nå, så jeg bestemte meg for å drite litt i prisen! :P

Annonse

Skrev dette i den andre termingruppa, men jeg må få det ut her også tilfelle noen av dere har noen innspill/erfaringer:

Må bare ut med det. Nå er jeg blitt litt bekymret.. Etter noen fortalte om vannvekt på tre dager, tok jeg mot til meg og gikk på vekta i stad.

Jeg veier meg på dagtid hos jordmor (etter frokost og lunsj med klær, så jeg tror ikke forskjellen er stor nå på kvelden uten klær)..

Uansett. Var på kontroll for tre uker siden, med null vann i kroppen... Det kom over natta og jeg har djupe sokkemerker og legga går snart i ett med låra. Det som er, er at vekta viser 7 kg opp på disse tre ukene. Det er ikke mulig at dette er sukker/fett-vekt?

Jeg har aldri i mitt liv lagt på meg pga kosthold, og har god forbrenning. Nå bare skyter vekta helt vilt. Det må være vann? Det kan umulig være bra med så mye vekt på så kort tid?? Har kontroll om en uke, skal jeg vente, eller be om urinprøve på mandag? Tenk om det er SF på gang.. ??

Føler meg fin ellers. Har altså nådd 24 kg og er 33+4 uker. Trives ikke med det. Alltid vært stram og trent på en måte, så kroppen følger ikke med nå :(

Skrev dette i den andre termingruppa, men jeg må få det ut her også tilfelle noen av dere har noen innspill/erfaringer:

Må bare ut med det. Nå er jeg blitt litt bekymret.. Etter noen fortalte om vannvekt på tre dager, tok jeg mot til meg og gikk på vekta i stad.

Jeg veier meg på dagtid hos jordmor (etter frokost og lunsj med klær, så jeg tror ikke forskjellen er stor nå på kvelden uten klær)..

Uansett. Var på kontroll for tre uker siden, med null vann i kroppen... Det kom over natta og jeg har djupe sokkemerker og legga går snart i ett med låra. Det som er, er at vekta viser 7 kg opp på disse tre ukene. Det er ikke mulig at dette er sukker/fett-vekt?

Jeg har aldri i mitt liv lagt på meg pga kosthold, og har god forbrenning. Nå bare skyter vekta helt vilt. Det må være vann? Det kan umulig være bra med så mye vekt på så kort tid?? Har kontroll om en uke, skal jeg vente, eller be om urinprøve på mandag? Tenk om det er SF på gang.. ??

Føler meg fin ellers. Har altså nådd 24 kg og er 33+4 uker. Trives ikke med det. Alltid vært stram og trent på en måte, så kroppen følger ikke med nå :(

Bare til å ringe å få det sjekket.

Forstår godt at du ikke er komfortabel :(

Men kan hørrs ut som vann i kroppen.

JEG HAR SÅ LYST PÅ HERMETISKE FERSKNER !!

(Det er det jeg kommer med etter å ikke ha vært innom forumet på halvannen uke. Bra.)

Åhh nå ble jeg glad, var redd alle hadde begynt med soving på natt. Det går jo ikke! ;)

Hehe, soving nei? Sov 12 timer i strekk natt til i dag (det har jeg ikke gjort på mange mnd. Begrenser seg til 2 timer sammenhengende for tia gitt) - uten å måtte stå opp for å tisse. Helt utrolig!! Til gjengjeld er jeg tydeligvis ferdigsovet for en stund..

Så jeg har vært oppe og spist fersken med gaffel rett fra boksen. I mørket. Nå er jeg helt klissete, og frykter spor av sukkerlake på kjøkkengulvet.

Jeg gikk opp 7 kg i august og synes dette var litt drøyt!😡 Har slitt med ødemer siden jeg var i uke 16, men de holder seg konstant rundt +1! Blir værre hvis jeg sitter med beina ned lenga eller det er varmt... 🐷 Sommeren har vært plagsom for min del!

Jeg har gått opp 22 kg og er 33+6, men siden august har jeg "bare gått opp 3 kg! Jeg har ikke noe som tyder på sv.f, men det høres lurt av deg å sjekke det opp! Lykke til!❤️

Hilsen flodhesten!

I går formiddag tok jeg til slutt mot til meg og sendte en melding til venninnen min og skrev at jeg ble skuffet over at hun alltid utsatte telefonavtalene våre og at jeg savnet henne, i går kveld ringte hun! :D

Hun la seg totalt langflat og vi snakket i halvannen time! Så utrooolig koselig! :D

Bifrost, kjenner jeg faktisk litt misunnelig på det å sitte oppe i mørket og spise ferskener rett fra boksen!

Her i huset så blir det mer sjokolade rett fra papiret når jeg har lyst på noe. :P

1. Silhouette (gutt), Sunnisol (gutt)

2. Scai

3.

4. DrømmeSofie

5. VurdererBaby (gutt), bonusmamma (gutt)

6. Makemyday.

7. micke78 (jente)

8.

9. Bifrost (gutt), Ulvemamma (gutt)

10.

11. Monson (gutt), Lillyheart

12.AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia:D (gutt)

13. Malv (gutt), Coccobahhia (jente)

14. PrinsesseHengepupp (Hemmelig huleboer), Snurrballong (Hemmelig huleboer), Hildeeliaslilleputt (gutt)

15. frø-i-magen (jente), Bridgeth (jente)

16. Sminth (Jente)

17. prøvestadiet (gutt)

18. Mabanovember (gutt eller jente)

19.

20.

21. DramaMama (gutt) Amone (gutt)

22. BryndisSnae (Hemmelig huleboer)

23. Tryllepike

24.

25. Eliamali (jente)

26. Zinas79 (gutt), To små troll (jente),

27.

28.

29.

30.

Misunner ikke dere søvnløse altså! Jeg våknet for en halvtime siden og har sovet siden 22 igår kveld :-P oppe to ganger for å tisse, ellers søvn!

Skjønner jeg er heldig!

Har ikke så veldig lys på søtsaker jeg, det smaker ikke så godt:-P men gi meg karbohydrater!! Loff, pasta, ris og poteter, I love it!:-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...