Gå til innhold

November 2014 baby❤️

DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Æsj nei.. Heldigvis har jeg ikke vasket den nye dundyna vi kjøpte, som er sviiindyr. (men den burde jeg vaske? Eller går det greit om jeg henger den ut til lufting?)

Dette var en vi hadde på boden, men i annen str, så tenkte at yes nå slipper vi å kjøpe ny.. Det gikk jo bra  :sukk:  

Wii, vi nærmes oss nå da! jeg har 51 dager igjen! Straks offisielt høygravid :nigo:

Jeg gjorde det samme, og ble like overrasket som deg da dyna plutselig var et ganske så trist syn...

Heldigvis hadde jeg en supersnill nabo som tilbydde meg å låne tørketrommelen sin. :)

Tiden kan ikke gå fort nok nå! Kroppen har fått så mye juling dette svangerskapet, så jeg gleder meg til å få kroppen min for meg selv igjen!

Snakket forresten med Ikea i dag, og hun jeg snakket med var superhjelpsom, så nå kommer det skruer til barnesengen i posten! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm, når er man egentlig offesielt høygravid?

Angående dyna: Hvis du vasker den en gang til og låner en tørkstrommel av for eks. naboen så bør den få sin form igjen. Må bare få "slått duna" opp igjen. :)

Når man har 40 dager igjen  :nigo: 

har 3 naboer og ingen av dem har.. INGEN!!!!!!  :bond: Wræææl. Det er tydeligvis ikke så vanlig med tørketrommel her. Ingen i familien min har heller, og ikke svigermor. Haha.. Her vasker vi klærne og henger de ut for tørk!  :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke å komme med innlegg. Gå innom oftes inn om kvelden når jeg har tid og da er det alltid nye innlegg.

Føler meg litt dårlig som ikke kommer med så mye. Imorgen skal jeg på ny ultralyd for å se om lille nurket vokser som det skal. Da jeg har ganske liten mage og ligger under gjennomsnittet på symfysemålet måtte jeg opp igjen. Veldig spent. For 2 uker siden var alt som det skulle men vi fikk plutselig vite at det kanskje ble jente da og ikke gutt. Så jeg har gått i 2 uker og er ganske forvirret hehe. Så håper de kan ta seg tid til å se imorgen.

Nurket gir i allefall EXTREMT mye bevegelse fra seg. Tror ikke h*n har sovet i hele dag. Andre som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, når er man egentlig offesielt høygravid?

Angående dyna: Hvis du vasker den en gang til og låner en tørkstrommel av for eks. naboen så bør den få sin form igjen. Må bare få "slått duna" opp igjen. :)

Når man har 40 dager igjen :nigo:

har 3 naboer og ingen av dem har.. INGEN!!!!!! :bond: Wræææl. Det er tydeligvis ikke så vanlig med tørketrommel her. Ingen i familien min har heller, og ikke svigermor. Haha.. Her vasker vi klærne og henger de ut for tørk! :sprettoy:

Jeg har ikke hatt tørketrommel så veldig mange år. Klarte meg helt fint uten før, men nå som jeg først har det så kunne jeg ikke tenkt meg å være uten. ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woop! Nå har jeg (eller, mamma har) sydd ferdig nytt trekk til voksiposen. Er så fornøyd at jeg nesten tvinger katta til å være prøvekanin så jeg får trilla tur med noen inni :-D I morgen går jeg igang på et babynestprosjekt, men det skal jeg fikse helt alene ;-) Har så mye stoff at jeg skulle gjerne hatt flere idèer, men det stoppet litt opp. Skal sy meg tøybind og truseinnlegg da, men venter på knapper som kommer i posten. Ikke like gøy å sy slikt når man ikke har alt utstyret på plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke å komme med innlegg. Gå innom oftes inn om kvelden når jeg har tid og da er det alltid nye innlegg.

Føler meg litt dårlig som ikke kommer med så mye. Imorgen skal jeg på ny ultralyd for å se om lille nurket vokser som det skal. Da jeg har ganske liten mage og ligger under gjennomsnittet på symfysemålet måtte jeg opp igjen. Veldig spent. For 2 uker siden var alt som det skulle men vi fikk plutselig vite at det kanskje ble jente da og ikke gutt. Så jeg har gått i 2 uker og er ganske forvirret hehe. Så håper de kan ta seg tid til å se imorgen.

Nurket gir i allefall EXTREMT mye bevegelse fra seg. Tror ikke h*n har sovet i hele dag. Andre som har det slik?

Hvor ligger du på symfysemålet? Jeg lå også under siste kontroll, og hadde bare gått opp 700 gr. På fire uker. Spiser helt vanlig. Ikke noe mager slankekost her. Synes selv magen er liten, og noen andre har også bemerket det. Har alltid vært større de andre gangene. Skal til JM på mandag, og får høre med henne da. Var hos legen sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på kontroll i dag:) 34 uker blank. Alt vel denne gangen også, så nå blir det ikke flere besøk før i uke 38. Veldig rart! Fra da av er det jo bare å vente på fødsel egentlig. Syns plutselig tida har begynt å gå fort, etter å ha vært megautålmodig hele sommeren... Symfysemålet lå midt på streken, og det har det egentlig gjort hele vegen. Hodet var ned, men ikke festet. Det var visstnok også normalt.

Nå teller jeg bare ned til å kunne kalle meg høygravid (fire dager igjen) og til å ta permisjon!

Prinsessehengepupp: Syr du truseinnlegg og bind? Hvordan funker det? Med knapper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsessehengepupp: Syr du truseinnlegg og bind? Hvordan funker det? Med knapper?

Veel, har prøvd meg litt frem, ligger oppskrifter ute på nett. Blir som en firkant hvor man bretter to av hjørnene inn under trusa hvor det festes med en liten plastknapp. Er mange ferdige å få kjøpt også, men tenkte at i gjenbrukets ånd kunne det ikke skade å forsøke seg litt. Klipper opp gamle t-skjorter (ytterlag) og håndduker (innlegg). Naturlig nok ikke fått prøvd effekten av bind enda, men truseinleggene gjør så langt nytten =) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på kontroll i dag, og snuppa veide ca 1920gr. Har begynt å så litt symptomer på svangerskapsforgiftning, så nå må bt kontrolleres 1 gang i uka, og jeg må på kontroll på sykehuset hver 2 uke. God å vite at man blir tatt vare på. Fikk også vite at jeg var på god vei til å utvikle svangerskapsforgiftning forrige gang også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ligger du på symfysemålet? Jeg lå også under siste kontroll, og hadde bare gått opp 700 gr. På fire uker. Spiser helt vanlig. Ikke noe mager slankekost her. Synes selv magen er liten, og noen andre har også bemerket det. Har alltid vært større de andre gangene. Skal til JM på mandag, og får høre med henne da. Var hos legen sist.

Har selv ikke gått opp noen kg forsatt på -3 kg siden jeg ble gravid. Symfysemålet mitt er 25 og jeg er 31+2 uker er ikke bekymret bare spent på om alt går bra. Synes jeg er alt utenom sunn under graviditeten. Men spiser ikke noe mer enn vanlig kanskje litt mindre. Orker ikke mat for tiden. Og har byttet ut ALL drikke med vann.

Synes bare det er rart å være gravid snart i 8ende mnd og det er ingen som kan se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på kontroll i dag, og snuppa veide ca 1920gr. Har begynt å så litt symptomer på svangerskapsforgiftning, så nå må bt kontrolleres 1 gang i uka, og jeg må på kontroll på sykehuset hver 2 uke. God å vite at man blir tatt vare på. Fikk også vite at jeg var på god vei til å utvikle svangerskapsforgiftning forrige gang også!

Oi!!! Hva slags symptomer er det snakk om? Hvordan føler du deg? Høres ikke bra ut!! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj!. Behandler de det på noen måte eller hvordan gjør de det ? God bedring og håper alt går bra med dere! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene jeg har er at jeg ser sånne fine stjerner, og så har jeg en hodepine som sitter som en bøyle over panna. Foreløpig blir jeg bare fulgt opp tettere, og så blir jeg vel mest sannsynlig satt igang før tiden :) hvis bt stiger, øker de nok bare btmedisinen min, men får jeg proteiner så blir jeg vel lagt inn. Må vel levere urinprøver i gang i uka å tenker jeg :)

Føler meg egentlig helt normal, kan vel virke litt fjern når stjernene kommer, for de er så fine å se på 😜 Takk Monson, satser på at det ordner seg :)

Endret av Sminth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samma här. Skriver sällan inlägg, men är inne och kollar nästan varje dag. :)

Och JA, mycket bevegelser här också!

Sitter nu här igen utan att fått sova på 3 timmar pga bebisen är så aktiv! Oftast beveger den sig en stund när jag lagt mig, men roar sig tillslut. Men ibland, som denna natt, så håller den på konstant i flera timmar. Sitter nu med headphones på magen och spelar någon "sleep music" mix jag fann på youtube för bebisen och hoppas att hen ska slappna av. Den roar sig faktiskt ned, men så plötsligt inimellom massa bevegelser igen. Försökte först med Mozart, för jag hade hört att det skulle vara så bra och utvecklande för bebisen att lyssna på, men då var det bara full cirkus! haha.  :duskedame:

Är i vecka 34 nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene jeg har er at jeg ser sånne fine stjerner, og så har jeg en hodepine som sitter som en bøyle over panna. Foreløpig blir jeg bare fulgt opp tettere, og så blir jeg vel mest sannsynlig satt igang før tiden :) hvis bt stiger, øker de nok bare btmedisinen min, men får jeg proteiner så blir jeg vel lagt inn. Må vel levere urinprøver i gang i uka å tenker jeg :)

Føler meg egentlig helt normal, kan vel virke litt fjern når stjernene kommer, for de er så fine å se på Takk Monson, satser på at det ordner seg :)

Pass på deg selv! Og pass på at de passer godt nok på deg:) Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye ting å tenke på, og følge med på når man er gravid...

Jeg er utrolig glad for at det ser ut til at alle de som trenger ekstra oppfølging i gruppa vår, ser ut til å få det.

Vi er utrolig heldige som går gravide og skal føde i Norge, hvor vi er sikret et godt helsetilbud uavhengig av hvem vi er og hvilket samfunnslag vi tilhører!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig på ultralyd og alt var fint med den lille. Igjen kunne man ikke se 100% hvilket kjønn :/ men om legen skulle si noe ville hun også si jente så nå 2 av 3 ultralyd har vi fått jente. Skal på ny kontroll 10.okt så kanskje vi får endelige svaret da. Utroooolig irriterende å ikke vite.... hehe

Men ellers alt bra. Barnet estimert til å bli litt over 3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig på ultralyd og alt var fint med den lille. Igjen kunne man ikke se 100% hvilket kjønn :/ men om legen skulle si noe ville hun også si jente så nå 2 av 3 ultralyd har vi fått jente. Skal på ny kontroll 10.okt så kanskje vi får endelige svaret da. Utroooolig irriterende å ikke vite.... hehe

Så frustrerende når man vil vite og de ikke er sikre... Men bedre at de sier at det er usikkert enn at de tar en råsjans. Litt kjipt å handle mye rosa kjoler og stæsj og så kommer man hjem med en gutt. :P

Her er man virkelig i det sunne hjørnet... Kokkosboller til frokost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så frustrerende når man vil vite og de ikke er sikre... Men bedre at de sier at det er usikkert enn at de tar en råsjans. Litt kjipt å handle mye rosa kjoler og stæsj og så kommer man hjem med en gutt. :P

Yeiiii! Takk! (kom på at jeg kjøpte en donut i går som jeg uforklarlignnok ikke har spist enda) 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrgh... nå har jeg kastet opp to morgener på rad. Ikke vært kvalm tidligere i svangerskapet. Er nå uke 30+6. Bør jeg være bekymret?

Ellers har jeg begynt å sove dårligere. Våkner i fem-tiden og slumrer bare fram til jeg skal opp en time senere. Irriterende :(

Jeg legger meg i samme kategori som Mabanovember bl.a. med at jeg er ofte her inne og leser, men skriver ikke så ofte innlegg. Er som regel helt skutt på kveldene når jeg vanligivs har tid og da blir det bare litt lesing før jeg hengir meg til tvboksen og strikketøyet. Har strikket litt til babyen, men nå er det bursdagsgave til en liten niese - Mariuskjole. Men skulle ønske jeg kunne sy slik som jeg leser flere andre her gjør. Hadde vært gøy å sy ny pose eller lignende til poden som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ! Hørtes godt ut! *skuler på eplet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrgh... nå har jeg kastet opp to morgener på rad. Ikke vært kvalm tidligere i svangerskapet. Er nå uke 30+6. Bør jeg være bekymret?

Ellers har jeg begynt å sove dårligere. Våkner i fem-tiden og slumrer bare fram til jeg skal opp en time senere. Irriterende :(

Jeg legger meg i samme kategori som Mabanovember bl.a. med at jeg er ofte her inne og leser, men skriver ikke så ofte innlegg. Er som regel helt skutt på kveldene når jeg vanligivs har tid og da blir det bare litt lesing før jeg hengir meg til tvboksen og strikketøyet. Har strikket litt til babyen, men nå er det bursdagsgave til en liten niese - Mariuskjole. Men skulle ønske jeg kunne sy slik som jeg leser flere andre her gjør. Hadde vært gøy å sy ny pose eller lignende til poden som kommer :)

Jeg driver også og våkner i 5-tida! Hva er den greia der egentlig??? Men om det er helg og jeg har god tid, sovner jeg ofte igjen og sover til 9-10. Men i ukene rekker jeg det ikke for da har jeg klokka på 6.15… Grrrrr!

Det strikkes her også forresten. Holder på med en søt babyromper i knall rødt:) Veldig enkel og grei. Jeg er ikke på noe mariuskjolenivå…:) Koselig og avstressende å strikke noe til den vesle man venter på. Den eneste syinga som gjøres ved min maskin er gardiner og lapper på bukseknær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ! Hørtes godt ut! *skuler på eplet*

Og jeg som hadde dårlig samvittighet for to skiver med syltetøy til frokost;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha. Fint å vite at folk har like sunne frokoster som meg idag. Her ble det kvikk lunsj. Herregud! :P

Fikk litt dårlig samvittighet sist temaet var oppe, for da hadde jeg tilfeldigvis den sunne frokosten, og det har strengt tatt ikke vært normalen akkurat. :-P

Så følte nesten jeg måtte dele frokosten i dag også, følte meg litt meg mer ærlig denne gangen. ;-)

Var forresten hos legen i dag for å fornye sykemeldingen min, og da sjekket de blodprosenten igjen, og endelig har den steget litt! :-D

De sjekket også blodsukkeret og det var veldig fint (frokosten min til tross :-P ). :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...