Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #1 Skrevet 9. august 2014 Min ekssvigerfamilie snakker så stygt om meg til "alle". Kjenner at det gjør så vondt. Jeg dumpet min eks til fordel for en annen mann etter flere år med dårlig forhold og min eks ikke har oppført seg bra ovenfor meg og barna. Noen som har opplevd det samme. Hvordan taklet dere det? Anonymous poster hash: 47571...80a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #2 Skrevet 9. august 2014 De vil alltid ta din eks parti. Det du gjorde ser selvsagt stygt ut. Det at eksen behandlet deg dårlig kan ikke bevises på samme måte som at du forlot han for en annen mann. Slik jeg ser det må du leve med dette og håpe de møter seg selv i døra. Sette seg til motverge og prøve å få stopp på det vil gjøre at det eskalerer dessverre. Anonymous poster hash: dcdc9...a7c
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #3 Skrevet 9. august 2014 Løft hodet, og ikke fall for fristelsen av å "gi tilbake med samme mynt". Du kommer så UTROLIG mye bedre ut av det om du snakker positivt om din svigerfamilie og eksmann til perifere bekjente. Så klager du heller din nød til dine nærmeste Om det blir så ille at det ikke er til å holde ut, ville jeg bedt meg selv over til ekssvigers, eller invitert dem til deg og forklart på en rolig og sindig måte hvordan det oppleves for deg, med fokus på den negative effekten dette vil ha på sikt overfor barna, at de snakker så negativt om deg rundt seg. Da er det viktig å komme med konkrete eksempler på hva de har sagt til hvem, og hvor negativ effekt dette har på samarbeidet mellom deg og eksen. Jeg ville lagt til at det viktige her er ikke at dere voksne liker hverandre, men at her må barna være i fokus, og da må dere voksne kunne forholde dere til hverandre slik at de små unngår å stå i skuddlinjen til konflikten. Lykke til, det er noe DRITT mens det står på Anonymous poster hash: d1eb5...f14
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #4 Skrevet 9. august 2014 Takk for svar. Det er vanskelig å heve meg over det. Vet at det ser fælt ut på utsiden. Min familie og mine venner vet sannheten. Det gjør forsåvidt eksens familie også selv om de ikke vil innse det. Håper at det vil endre seg etterhvert. Anonymous poster hash: 47571...80a
MammantilNurket Skrevet 9. august 2014 #5 Skrevet 9. august 2014 Min ekssvigerfamilie snakker så stygt om meg til "alle". Kjenner at det gjør så vondt. Jeg dumpet min eks til fordel for en annen mann etter flere år med dårlig forhold og min eks ikke har oppført seg bra ovenfor meg og barna. Noen som har opplevd det samme. Hvordan taklet dere det? Anonymous poster hash: 47571...80a Den er lei, men dette er dessverre noe vi bare må leve med. Selvom min skilsmisse foregikk uten særlig dramatikk har min eks-svigerfamilie ikke snakket til meg siden det ble kjent. Ikke ett pip!!Min eks-mann og jeg hadde ikke barn sammen, men vi har faktisk et greit forhold. Hans foreldre synes nok at jeg har ødelagt familiens "gode navn og rykte" Da de fikk vite at jeg hadde fått barn med ny mann (de så annonsen i avisen) hadde de reagert med raseri (!). Ellers er jeg nok et "ikke-tema" da jeg har bragt skam over familien og laget sprekker i idyllen. Det er litt sårende, men jeg prøver å ikke tenke så mye på det. Jeg tenker at de er triste og smålige mennesker. Det sier mer om dem enn om deg og meg. God klem til deg, HI
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #6 Skrevet 9. august 2014 Om du var så ulykkelig i ekteskapet skulle du gått uten at du trengte en ny mann i bildet først. Det ser stygt uansett hvordan du mener du hadde det. Anonymous poster hash: 5a414...5cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå