Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #1 Skrevet 9. august 2014 Har ei jente på 1 år. Hun bruker 80 og 86 i klær. Hun hadde nettopp bursdag og fikk masse klær. Problemet er at folk kjøper så store størrelser " så hun har noe å vokse i". Hun fikk masse i 110 og slikt. Synes det er så dumt, for hadde virkelig trengt litt klær i 86 til barnehagestart. Moren min kjøpte en parkdress i 2 år, for den var hun sikker på at jenta passet i høst !!? Problemet er også at folk kjøper sommerkjoler, og når jenta passer den størrelsen er det vinter. Hvorfor kan ikke folk spørre hva vi ønsker oss? Jeg sender alltid melding og spør hvilken klesstørrelse de ønsker seg til baby. Noen som har opplevd det samme? Anonymous poster hash: 1694e...032
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #2 Skrevet 9. august 2014 Nei. Litt spesielt. Og synes vel du er litt sytete. Har du hørt om å bytte?? De er ganske liberale på å bytte barnetøy så lenge lappen er på nettopp pga at størrelse til barn kan være vanskelig. Ta deg sammen og BYTT. Anonymous poster hash: f4788...32a
Mikkemafian Skrevet 9. august 2014 #3 Skrevet 9. august 2014 Har du sagt hvilken størrelse du ønsker deg til henne, og hvilken type klær?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #4 Skrevet 9. august 2014 Ja, sier det ofte. Problemet er ofte at tøyet er kjøpt i en annen by, og har vært salgsvare. Da er det vanskelig å bytte. Anonymous poster hash: 1694e...032
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #5 Skrevet 9. august 2014 Når min har bursdag så har jeg jo allerede kjøpt inn klær til den årstiden, og blir derfor glad for å få klær som er lenger frem i tid, og dermed ikke gjør skapene fulle. Og etter størrelse 80, så varer jo klærne som oftest et år, så feil størrelse sommer og vinter er ikke noe problem. :-) Anonymous poster hash: 33177...73f
Mikkemafian Skrevet 9. august 2014 #6 Skrevet 9. august 2014 Da er det tydelig at folk ikke hører etter, og det synes jeg er rart!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #7 Skrevet 9. august 2014 Jeg kjøper sånn at jeg er sikker på at klærne ikke er for små. Er de for store så blir de jo passe en gang. Men 110 til en 1-åring er vel å ta i litt, da kan vel ikke vedkommende ha mye peiling på størrelser? Til en 1-årsdag ville jeg kjøpt 86, eller 92 hvis plagget er lite i størrelsen eller barnet stort for alderen... Anonymous poster hash: 86c2e...bb7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #8 Skrevet 9. august 2014 Jeg syns også det er rart at mange kjøper så store klær. Vi fikk en bukse i str 92 i barselgave, den størrelsen hadde storebroren på 3 år akkurat vokst fra... Jeg la den bort sammen med resten av klærne etter storebror så den ble brukt da. Mye annet byttet vi. Med sommerbaby som brukte str 50 i en mnd og 56 en stund etter det, var det helt unødvendig med sommerklær i str 62, så alt det ble byttet. Bytt det som lar seg bytte og resten legger du bort til det passer. Hvis det er sommerkjoler du har fått som vil passe i vinter, så er det perfekt i barnehagen utenpå ullklærne. Og så bruker de hver størrelse lengre når de er over et år, så det kan hende at noe av det vil passe til neste sommer også. Anonymous poster hash: 38c13...c8c
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #9 Skrevet 9. august 2014 Det virker som de vet at det er altfor stort. Fadderen til barnet leverte den og sa, den er nok altfor stor nå, men så har hun noe om noen år.. Anonymous poster hash: 1694e...032
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #10 Skrevet 9. august 2014 VI har en liten leilighet med lite lagringsplass. Det er også et problem med at folk kjøper så stort. Men tror ikke folk tenker på det.. Anonymous poster hash: 1694e...032
Elsker livet Skrevet 9. august 2014 #11 Skrevet 9. august 2014 Det er utrolig kjedelig, en størrelse over til de minste er greit, og gjerne en eller to størrelser om det er til nyfødt. Men å ha vanlige inneklær liggende lenge liker jeg ikke. Blir litt lei hele plagget når det først passer. Pakkes det for langt bort er det lett å glemme det.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #12 Skrevet 9. august 2014 Hater slik tråder der det renner inn "tilleggsinformasjon" får ikke byttet, kjøpt i nabobyen ikke kjedebutikk på salg. Har kjempe liten leilighet uten lagringsplass. Disse dukker opp etter hvert som tråden skrider frem med forslag. Ut i fra hva jeg leser vil jeg si du aktivt blir boikottet av mennesker som åpenbart ikke liker deg. Hvis du gir beskjed om str og hva du ønsker deg og får stikk motsatt så er det faktisk et sterkt signal til DEG. Spesielt at de da også kjøper ting som er umulig å bytte. Anonymous poster hash: f4788...32a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #13 Skrevet 9. august 2014 110 til en 1-åring var litt drøyt... Du får prøve å bytte det som kan byttes. Anonymous poster hash: 40c9b...f05
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #14 Skrevet 9. august 2014 Anonym som hater slike tråder. Du trenger hverken lese eller svare på tråden. Så enkelt og så vanskelig Anonymous poster hash: 1694e...032
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #15 Skrevet 9. august 2014 Anonym som hater slike tråder. Du trenger hverken lese eller svare på tråden. Så enkelt og så vanskelig Anonymous poster hash: 1694e...032 Haha. Du er åpenbart en person som må strykes MED hårene. Hvis du lager en tråd her må du faktisk tåle å høre hva andre mener. Hvis ikke kan du bare la være å lage en. Siden du svarer slik kan jeg forstå ønsket om å handle gave som du ikke ønsker deg. Anonymous poster hash: f4788...32a
prekæs Skrevet 9. august 2014 #16 Skrevet 9. august 2014 Syns, helt ærlig at det ikke er noe problem. Vår yngste har bursdag 1 juledag og får derfor masse klær både til jul og bursdag. Det er jo ikke slik heller at str passer kun når de matcher lengden på barnet. Forleden oppdaget jeg at favorittshortsen i sommer egentlig er 12 cm for liten.
Nettie+jentungen Skrevet 9. august 2014 #17 Skrevet 9. august 2014 Samme her, fikk masse klær på toårsdagen. Sa i fra at hun ønsket seg sommerklær i str 86/92, men fikk omtrent bare i 98..
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #18 Skrevet 9. august 2014 Har det motsatte problemet, alltid størrelse etter butikkene standard. Har store barn og det er ingen hemmelighet. Veldig kjipt med for små klær som man ikke får byttet! Anonymous poster hash: 4c879...8dc
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #19 Skrevet 9. august 2014 Folk er redd for å kjøpe for lite slik at gaven ikke blir brukt. For min egen del kjøper jeg mye klær til ungene i store str f.eks. på salg, fordi de vokser så jævlig raskt at jeg blir helt tullete. Anonymous poster hash: b2d09...edb
☆☆☆ Skrevet 9. august 2014 #20 Skrevet 9. august 2014 Synes det er kjekt med store klede eg, det som passar har vi jo nok av..
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #21 Skrevet 9. august 2014 Selg det på finn? Anonymous poster hash: 2bc2c...0b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå