Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Ta en kikk på denne oppdagelsen - en kjempepingvin http://www.aftenposten.no/webtv/Muligens-historiens-storste-pingvin-7662646.html#.U-VfLKP1vSg Og dette reiser spørsmålet, hvordan kunne man ha hindret at denne pingvinen døde ut? Jeg er nemlig sikker på at det må ha med det vi diskuterte tidligere i sommer/vår, at pingvinene trenger mer energiøkonomiske fremdriftsmåter fra rugested til havet og tilbake! Tenk bare på hvor mye energi det må ha gått med for denne kjempen å forflytte seg slike lange avstander! Har du tenkt ut nye fremkomstmiddel de kan ta i bruk? Jeg har tenkt, men ikke konkludert. Vi må først stille en del betingelser, synes jeg: - noenlunde miljøsikkert - noenlunde pingvintrafikksikkert Jeg husker ikke alle alternativene vi vurderte sist, burde kanskje finne tak i den gamle tråden igjen og gå i tenkeboksen - det vil jo snart være sesongen deres, så all verdens tid har vi kanskje ikke, bare noen måneder. Lenge siden den intellektuelle og kreative pingvinnattefilosoferingen, så synes den bør tas opp igjen Anonymous poster hash: 12505...dd6
Gjest Antarctica Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Ta en kikk på denne oppdagelsen - en kjempepingvin http://www.aftenposten.no/webtv/Muligens-historiens-storste-pingvin-7662646.html#.U-VfLKP1vSg Og dette reiser spørsmålet, hvordan kunne man ha hindret at denne pingvinen døde ut? Jeg er nemlig sikker på at det må ha med det vi diskuterte tidligere i sommer/vår, at pingvinene trenger mer energiøkonomiske fremdriftsmåter fra rugested til havet og tilbake! Tenk bare på hvor mye energi det må ha gått med for denne kjempen å forflytte seg slike lange avstander! Har du tenkt ut nye fremkomstmiddel de kan ta i bruk? Jeg har tenkt, men ikke konkludert. Vi må først stille en del betingelser, synes jeg: - noenlunde miljøsikkert - noenlunde pingvintrafikksikkert Jeg husker ikke alle alternativene vi vurderte sist, burde kanskje finne tak i den gamle tråden igjen og gå i tenkeboksen - det vil jo snart være sesongen deres, så all verdens tid har vi kanskje ikke, bare noen måneder. Lenge siden den intellektuelle og kreative pingvinnattefilosoferingen, så synes den bør tas opp igjen Anonymous poster hash: 12505...dd6 Åh - tenk at jeg har gått glipp av denne godbiten! Jeg er visst for sjeldent på DiB...
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 Ta en kikk på denne oppdagelsen - en kjempepingvin http://www.aftenposten.no/webtv/Muligens-historiens-storste-pingvin-7662646.html#.U-VfLKP1vSg Og dette reiser spørsmålet, hvordan kunne man ha hindret at denne pingvinen døde ut? Jeg er nemlig sikker på at det må ha med det vi diskuterte tidligere i sommer/vår, at pingvinene trenger mer energiøkonomiske fremdriftsmåter fra rugested til havet og tilbake! Tenk bare på hvor mye energi det må ha gått med for denne kjempen å forflytte seg slike lange avstander! Har du tenkt ut nye fremkomstmiddel de kan ta i bruk? Jeg har tenkt, men ikke konkludert. Vi må først stille en del betingelser, synes jeg: - noenlunde miljøsikkert - noenlunde pingvintrafikksikkert Jeg husker ikke alle alternativene vi vurderte sist, burde kanskje finne tak i den gamle tråden igjen og gå i tenkeboksen - det vil jo snart være sesongen deres, så all verdens tid har vi kanskje ikke, bare noen måneder. Lenge siden den intellektuelle og kreative pingvinnattefilosoferingen, så synes den bør tas opp igjen Anonymous poster hash: 12505...dd6 Åh - tenk at jeg har gått glipp av denne godbiten! Jeg er visst for sjeldent på DiB... Jeg er visst også for sjeldent her siden jeg var her akkurat når du oppdaget tråden jeg opprettet for halvannet år siden Anonymous poster hash: 12505...dd6
Gjest Antarctica Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 Ta en kikk på denne oppdagelsen - en kjempepingvin http://www.aftenposten.no/webtv/Muligens-historiens-storste-pingvin-7662646.html#.U-VfLKP1vSg Og dette reiser spørsmålet, hvordan kunne man ha hindret at denne pingvinen døde ut? Jeg er nemlig sikker på at det må ha med det vi diskuterte tidligere i sommer/vår, at pingvinene trenger mer energiøkonomiske fremdriftsmåter fra rugested til havet og tilbake! Tenk bare på hvor mye energi det må ha gått med for denne kjempen å forflytte seg slike lange avstander! Har du tenkt ut nye fremkomstmiddel de kan ta i bruk? Jeg har tenkt, men ikke konkludert. Vi må først stille en del betingelser, synes jeg: - noenlunde miljøsikkert - noenlunde pingvintrafikksikkert Jeg husker ikke alle alternativene vi vurderte sist, burde kanskje finne tak i den gamle tråden igjen og gå i tenkeboksen - det vil jo snart være sesongen deres, så all verdens tid har vi kanskje ikke, bare noen måneder. Lenge siden den intellektuelle og kreative pingvinnattefilosoferingen, så synes den bør tas opp igjen Anonymous poster hash: 12505...dd6 Åh - tenk at jeg har gått glipp av denne godbiten! Jeg er visst for sjeldent på DiB... Jeg er visst også for sjeldent her siden jeg var her akkurat når du oppdaget tråden jeg opprettet for halvannet år siden Anonymous poster hash: 12505...dd6 Lover å skjerpe meg, fra i morgen er det beinhard dibbing!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 Lover å skjerpe meg, fra i morgen er det beinhard dibbing! Ja, det synes jeg du må begynne med. Ser altfor sjelden noe til deg Anonymous poster hash: 12505...dd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå