Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Ser på traden om FB og bhg, at mange trekker fram at de ikke ville lagt til kollegaer heller fordi de vil skille mellom privatliv og jobb. Jeg lurer litt på hva dere jobber som da, og hvilket forhold dere har til kollegaene deres? Selv er jeg lærer, og jeg er blitt gode venner med mange av mine kollegaer. Følgelig har jeg også mange av dem som venn på FB. Derimot godtar jeg aldri forespørsler fra elever, der går en grense Anonymous poster hash: 0097f...283
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Det lurer jeg også litt på etter å ha lest tråden. Jeg tilbringer 40 timer i uken med kollegaene mine. Trivelige folk, som jeg snakker mye med, og som deler en stor del av min hverdag. Hadde syns det var helt unaturlig å ikke akseptere de som venner på FB, har virkelig mange andre venner som er mye "fjernere" enn kollegaene mine. Av nysgjerrighet: Hva jobber dere med, som ikke vil vere venn med kollegaene deres? Anonymous poster hash: f5752...e95
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 En av mine bestevenninner møtte jeg på jobb! Og syns ikke det er uprofesjonelt i det hele tatt. Vi har like interesser, en av dem er jobb med barn! Helt tilfeldig og ikke minst flaks at vi møtte hverandre der 😊 Jeg hadde aldri lagt til foreldrene til barna i barnehagen, men hadde de lagt til meg og sjefen sa det var ok hadde jeg ikke reagert på det. Hyggelig å følge med på ungene når de flytter over til skolen 😊 Anonymous poster hash: 74353...c24
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Jeg har da en hel drøss av kollegene mine på FB-lista mi. Mange av dem er også det jeg vil kalle venner, noen få av dem er blitt nære, gode venner, mens de fleste er folk jeg trives godt sammen med og som jeg har en del til felles med. Privatlivet mitt på FB er ikke mer privat enn at jeg kan dele det med gode kolleger! Utrolig god tone og høyt under taket på min arbeidsplass, og hipp hurra for det! Anonymous poster hash: 1c4cf...a75
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 Jeg har ingen av mine kolleger på Facebook. Har jobbet samme sted i snart to år. Jeg vil helst skille jobb og privatliv. Anonymous poster hash: 201a5...4ac
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #6 Skrevet 8. august 2014 Så rigide mange er.. Jeg møte mannen min på jobb, jeg. Verdens flotteste mann. I dag er vi gift og har 2 barn. Så lite profesjonell er jeg😉 Anonymous poster hash: 024db...a27
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. august 2014 #7 Skrevet 8. august 2014 Jeg har alle mine kolleger inkl sjefen på facebook... Jeg er også venn med noen av brukerne.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. august 2014 #8 Skrevet 9. august 2014 Jeg er venn med flere av mine kollegaer, både på fb og irl Fine folk, som jeg er glad for å ha i livet mitt. Noen av dem har jeg gått ut med, vært hjemme hos og hatt her hjemme på fest etc også. Det er jo snakk om mennesker jeg deler kontor med i nesten 40 timer i uka, så det ville vært helt merkelig om vi ikke hadde blitt godt kjent etterhvert.
Mor di! Skrevet 9. august 2014 #9 Skrevet 9. august 2014 Naturlig at de jeg deler kontor med, kan jeg ha på vennelista mi. Har såpass godt forhold
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #10 Skrevet 9. august 2014 Jeg har mine nærmeste kollegaer som venner. Vi er ca 300 på huset og for meg blir det rart når en som jeg aldri har noe med å gjøre sender forespørsel. Jeg MÅ ha en eller annen relasjon til venner på face. Anonymous poster hash: 3bd18...4ff
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #11 Skrevet 9. august 2014 Jeg er apoteker og ønsker et klart skille mellom jobb og privatliv. Det betyr ikke at jeg hater kollegaene mine, men at de ikke har noe med hva jeg gjør på fritiden min, og selvfølgelig motsatt. Vi kan snakke om helgeturer, hobbyer og andre ting mens vi er på jobb, men å dele det lille jeg har av bilder og statusoppdateringer ønsker jeg ikke. Anonymous poster hash: d5725...44c
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #12 Skrevet 9. august 2014 Dessuten holder det vel å omgås kollegaer åtte timer om dagen? Jeg hadde blitt sprø hvis jeg skulle pleiet omgang med de samme menneskene "hele døgnet". Anonymous poster hash: d5725...44c
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #13 Skrevet 9. august 2014 Jeg har alle mine kolleger inkl sjefen på facebook... Jeg er også venn med noen av brukerne. Hva slags brukerer er det snakk om? Jeg jobber i bolig og vi har ikke lov til å være venn med brukerene på fb, dette er kommunens retningslinjer. Anonymous poster hash: 6a661...805
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 9. august 2014 #14 Skrevet 9. august 2014 Jeg har alle mine kolleger inkl sjefen på facebook... Jeg er også venn med noen av brukerne. Hva slags brukerer er det snakk om? Jeg jobber i bolig og vi har ikke lov til å være venn med brukerene på fb, dette er kommunens retningslinjer. Anonymous poster hash: 6a661...805 Psykisk utviklingshemmede. Ingen retningslinjer om det hos oss, det er opp til hver enkelt av oss å vurdere. Det har jo litt å si hvordan man bruker fb også, både de og oss.
Iiiiik Skrevet 9. august 2014 #15 Skrevet 9. august 2014 Jeg er restriktiv. Har noen få kolleger som venner på FB, men dette er folk jeg omgås litt med også. Dessuten har jeg kun venner på samme nivå. Da jeg var leder hadde jeg kun andre ledere som venner, ingen av dem jeg var leder for. Nå har jeg ikke en lederstilling og er ikke venner med noen av lederne mine. Å ha brukere eller klienter som venner er 100% uaktuelt i min jobb.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #16 Skrevet 9. august 2014 Jeg er venner med alle på jobb. Sjefen også. Men vi er en liten bedrift, kun 14 stk, så det ville vært unaturlig å ikke være venner på Facebook. Anonymous poster hash: 34c27...ba0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå