Gå til innhold

Ang det å sitte på do (gutter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre sønner, og jeg har lyst til å lære dem å sitte på do etter at jeg leste at det er best for dem med tanke på prostatakreft osv. I tillegg er det jo mye mer hygienisk og blir mindre gris. Problemet er mannen min, han nekter å gå med på at dette er noe vi skal mase om (guttene vil helst stå).

Dette forundrer meg stort, for det er helt og totalt a-typisk min mann. Han er en svært intelligent mann som er av den typen som vokter og hegner om sønnene sine som om de var laget av glass og eggeskall. Han er typen som kan bruke timesvis på å Google seg fram til hvilke bilstoler, sykkelhjelmer osv som er aller, aller best og betaler gladelig høye summer for å få det aller beste til barna. Han er typen som vasker og spriter alt ved det minste lille tegn til spysyken og er svært nøye på hygiene generelt. Han er også en jeg normalt kan snakke med om alt mellom himmel og jord, også ting som jeg vet at han synes er vanskelig å snakke om.

Men dette med å sitte på do? Han nekter å snakke om det, og han nekter å gå med på at det er noe å mase om. Selv argumenter om kreft og vitenskap blir blåst bort med et skuldertrekk. Jeg har sagt at man er like mye mann selv om man sitter, han bare ser på meg og skifte tema.

Jeg prøvde å stille ultimatum om at hvis han ikke støttet meg på dette, så fikk han helt overta å vaske toalettene (vi delte på oppgaven før). Dette var for 2 år siden, og til dags dato har jeg ikke vasket toalettene en eneste gang siden. Han vasker dem to ganger i uken og uten å mukke eller kommentere noe. Jeg "maser" på guttene og forsøker å få dem til å sitte, men når de ser at pappaen står, stiller jeg ganske svakt.

Jeg aner ikke hvorfor dette er en så big deal for ham, og jeg skjønner ikke hvorfor han reagerer så utrolig annerledes på dette enn alt annet. Noen som har noen liknende erfaringer? Dette er ikke noe jeg tenker mye på altså selv om det sikkert ser sånn ut i dette innlegget, men kom på det nå som jeg leste den andre tråden.

Anonymous poster hash: 2b3d0...d77
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du får ta frem argumentet med slapp tiss. Merkelig nok er det mer skremmende for menn å ikke få tissen stiv, enn tanken på kreftbehandling og tidlig død.

Endret av PrinsesseHengepupp
Skrevet

Dere er ikke riktig navla noen av dere!!

Du fordi du insisterer på at guttungene dine skal sitte å tisse.

Han virker mest normal, men å vaske sprite alt ved tegn til oppkast, men bare vaske doen to ganger i uka?

Anonymous poster hash: bde1f...e99

Skrevet

Dere er ikke riktig navla noen av dere!!

Du fordi du insisterer på at guttungene dine skal sitte å tisse.

Han virker mest normal, men å vaske sprite alt ved tegn til oppkast, men bare vaske doen to ganger i uka?

Anonymous poster hash: bde1f...e99

Altså, dette er ikke noen stor sak hjemme hos oss, men den kommer opp en gang i blant. Kanskje 2-4 ganger i året? Jeg insiterer ikke på at guttene skal sitte, men jeg ber dem om det og forklarer dem hvorfor det er bra for dem å sitte. Ikke hver gang de skal på do, men av og til når jeg tilfeldigvis går forbi akkurat når de er på do og har glemt å lukke døren.

Å vaske toalettet to ganger i uken er da mer enn nok vel? ;) Og han spriter jo ikke hele huset, men alt det syke barnet har tatt på av dørhåndtak og sånt.

Jeg tror vi er ganske normale sånn egentlig ;)

HI

Skrevet

Hysteri. Gutter og menn har stått og tisset i flere generasjoner. Nå et det også farlig, gitt

Anonymous poster hash: 12ecd...85c

Skrevet

Hysteri. Gutter og menn har stått og tisset i flere generasjoner. Nå et det også farlig, gitt

Anonymous poster hash: 12ecd...85c

Potensielt mer farlig. Og har du sett et toalett etter 3-4 dagers bruk av tre gutter som står og tisser? ;) Selv om de prøver å treffe, kommer det alltid litt utenfor, spesielt når de tisser om natten og er helt i svime.

HI

Skrevet

Høres ut som det er noe som treffer et eller annet "mannlighets"-nerve hos han. Barna skal stå og tisse for de er menn! Jeg likte det "får slapp tiss"-argumentet :P

Anonymous poster hash: cf586...0ac
Skrevet

Han er skaphomofob og er redd de blir femi av det. Tåpelig, men mest sannsynlig sant.

Anonymous poster hash: dd04b...5a9
Skrevet

Han er skaphomofob og er redd de blir femi av det. Tåpelig, men mest sannsynlig sant.

Anonymous poster hash: dd04b...5a9

Jeg er tilbøyelig til å være enig med at det kanskje kan være en grunn ;)

Den med slapp penis kan jeg prøve meg på, takk for tips!

HI

Skrevet

Hohohoho. Dere som foreldre er virkelig morsomme. Dere er slike jeg ser på TV og  humrer av. Like hysteriske begge to! Ikke vondt ment :) Men det er jo litt komisk dette innlegget ditt! Hihihih

Min mannemann SITTER på do, han er vokst opp med moren sin så det er kanskje derfor. Alle våre sønner sitter også - så kjekt å lese at det er positivt. Håper du får guttene dine i sittestilling snart. Lykke til!

Anonymous poster hash: 247ff...451

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...