Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Jeg fikk barn for halvannet år siden og var den første i vennegjengen til å få barn. I den første tiden etter lillemor kom til verden inviterte vi ofte vennegjengen vår hjem på middag osv. Alle ville se babyen masse, osv. Nå er det naturlig nok ikke så lett å komme oss ut på kveldstid begge to, men det har ikke haglet inn med innbydelser heller. Vi blir aldri bedt tilbake, eller med ut på andre ting sånn som før. Forstår ikke helt hvorfor, for vi får ofte barnevakt av besteforeldre. Synes dette er litt sårt.. Vi er ikke så unge, 29 år, og de fleste i vennegjengen vår er godt over 30. De sier de vil leve livet før de får barn.. Har vi blitt kjedelige. Derfor vi ikke blir invitert? Venninnene mine kunne i hvert fall invitert meg ut på kveldstid.. Æsj,mange tanker her. Noen synspunkter på hvorfor de slutter å kontakte oss? Jeg tenker jo at de selv får barn selv også, men kanskje de forstår bedre hvordan livet med barn er da... Anonymous poster hash: f08e4...079
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Har du spurt dem? Det kan jo godt være at de ikke inviterer fordi de tenker at dere kanskje er sliten og ikke har barnevakt (de kan jo ikke vite at dere har det). Det er mulig at det rett og slett bare er en misforstått måte å være hensynsfull på. Anonymous poster hash: d51ca...7aa
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Ja, jeg spør dem ofte, men får aldri spørsmål tilbake:( Anonymous poster hash: f08e4...079
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 De får kjenne på det selv når de får barn, da er dine barn gjerne store og greier mye selv og da sitter vennene dine låst hjemme med kolikkbarn osv ;-) Få deg nye venner Anonymous poster hash: 4c778...c68
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 Hm, dette var rart og skjønner at det er trist for deg. Hadde på en måte vært mer forståelig dersom dere var yngre. Kan det være at dere snakker mye om babyen? Dreier alt seg om familelivet? Vi er 33 og fått vårt første barn. Vi har noen i vennegjengen med barn og noen uten. Dersom det bare er for å være sosial er barna med. Er det mer fest er barna naturlig nok hos barnevakt. Dette gjaldt også for de som var først ute. Her tror jeg at du må si det rett ut til de, og være helt ærlig. De kan ikke ta hensyn til noe de ikke vet om ) Anonymous poster hash: 7c4dd...3a9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #6 Skrevet 8. august 2014 Hmm, vi snakker jo en del om barnet vårt, men ikke ekstremt tror jeg. Men jeg tenker at det er rart at de ikke tar mer initiativ, de får jo barn en gang de også, og da verdsetter man gode venner.. Anonymous poster hash: f08e4...079
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #7 Skrevet 8. august 2014 Ja, jeg spør dem ofte, men får aldri spørsmål tilbake:( Anonymous poster hash: f08e4...079 Jeg mente mer om du har spurt dem om hvorfor de ikke inviterer dere med på ting. Det kan jo være at det er en enkel forklaring på det Eventuelt kan du jo si noe sånt som dette neste gang dere har invitert noen til dere: "Ja, og så gleder vi oss til å bli invitert ut litt også snart, for nå hadde det vært deilig å bytte stuen en kveld!" for å hinte litt til at dere gjerne vil ut av huset litt. Anonymous poster hash: d51ca...7aa
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #8 Skrevet 8. august 2014 Synes det er litt ekkelt å konfrontere dem, men kan jo hinte litt ja. Takk for tips:) Kanskje de tar hintet? Anonymous poster hash: f08e4...079
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #9 Skrevet 8. august 2014 Å "invitere" forbinder iallfall jeg med å invitere til fest, selskap, middag osv. Slike invitasjoner hagler ikke her heller, men ingen forventer det. De færreste inviterer til selskap mange ganger i løpet av et år. Det betyr jo ikke at man ikke kan finne på noe med venner. Dere trenger vel ikke barnevakt for å gjøre det? Kan ikke du ta deg en tur ut med dine venner mens mannen er hjemme? Kan ikke han være sammen med sine venner mens du er hjemme? Det er vel bare å ringe noen av dine venner å spørre om dere skal finne på noe i helga. Du trenger ingen invitasjon for å gjøre slike ting. Mannen kan være hjemme med babyen! Anonymous poster hash: 17023...bf4
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #10 Skrevet 8. august 2014 Jeg ville kontrontert de med et stort smil og sagt noe ala; "Jeg har ofte barnevakt, så si fra neste gang dere skal finne på noe - godt mulig jeg kan bli med. Jeg savner de koselige kveldene vi hadde før". Anonymous poster hash: 50443...497
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå