Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Helt kaos hver gang vi skal vaske eller skifte bleie. Syns det har blitt verre og verre, nå er han 8 mnd. Når blir det BEDRE? :-o Anonymous poster hash: eae92...52a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Er problemet at han ikke vil ligge da? Har du prøvd på fanget eller gulvet? Anonymous poster hash: 902fe...6e1
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Hvordan er stellebordet deres da? Er det kaldt der, setter ikke små barn så veldig pris på det feks. Du kan jo tenke deg selv hvor kjipt det er å ligge med våt rumpe i et uskaldt rom feks. Evt prøv å ta med en liten leke kan kan holde på mens du skifter. Bare er par tips. Anonymous poster hash: 401d0...c65
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Min var lik, her ble alternativet at han sto oppe mens jeg skiftet bleie og vasket han, kledde på han mens han satt på fanget. Mye mer spennende det. Anonymous poster hash: e20ef...5da
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 Hva har du prøvd? Henge en leke over? Jeg festet en krok i taket over og fant en leke som lagde lyd og hang opp. Har også en haug leker tilgjengelig; tannbørste, tannkremtubet etc. sånt hun ikke får leke med ellers.
MammantilNurket Skrevet 8. august 2014 #6 Skrevet 8. august 2014 Hva med å gi ham noe å holde på med? En liten leke eller noe du har liggende på badet som en sminkekost eller en tube? Synge en sang mens dere steller? Her synger vi "Å Nurket skal få bleie- å ja- å ja-å ja" på melodien til "Napoleon med sin hær"
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #7 Skrevet 8. august 2014 Stellebordet er på badet, der er det godt og varmt ;-) Ingen leker roer han! Det største problemet er at han ikke vil ligge på ryggen, men syns det blir forferdelig styrete å bytte bleie og vaske bæsj mens han står? Men takk for tips Anonymous poster hash: eae92...52a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #8 Skrevet 8. august 2014 Stellebordet er på badet, der er det godt og varmt ;-) Ingen leker roer han! Det største problemet er at han ikke vil ligge på ryggen, men syns det blir forferdelig styrete å bytte bleie og vaske bæsj mens han står? Men takk for tips Anonymous poster hash: eae92...52a Hmmm... Skifte i dusjen/badekaret? Så du kan skylle av bæsjen kanskje? Anonymous poster hash: 401d0...c65
MammantilNurket Skrevet 8. august 2014 #9 Skrevet 8. august 2014 (endret) Vet du ... jeg tror faktisk jeg ville satt hardt mot hardt og tatt opp kampen. Han _MÅ_ faktisk skifte bleie. Det er også i hans interesse at bleien skiftes og at han vaskes skikkelig ren etterpå. Når han skal i barnehagen om noen måneder kan ikke bemanningen styre med stell i badekar, på fanget eller andre alternative løsninger. Han må faktisk innfinne seg med at bleier skiftes på stellebordet. Lykke til Endret 8. august 2014 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #10 Skrevet 8. august 2014 Jenta her lå aldri på stellebord. Skylte henne i vasken fram til hun kunne stå, da sto hun i badekaret. Det gjør hun enda når vi vasker nedentil da. Anonymous poster hash: c98a3...42d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #11 Skrevet 8. august 2014 Vi har hatt det samme problemet. All verdens leker, sanger og avledningamanøvre kan ikke få frøkna til å ligge stille under bleieskift, startet rundt 7 mnd. Hun er nå 15 mnd. Hun ligger på magen før hun i det hele tatt treffer stellematten. Skulle ønske jeg kunne sette hardt mot hardt, men jeg har rett og slett ikke nok armer til å holde henne fast mens jeg skifter! Har endt med at hun stort sett ligger på magen, eller står mens jeg vasker. Anonymous poster hash: 2a5af...654
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #12 Skrevet 8. august 2014 Det var da litt av et styr for mange! Legg ungen på fanget mens du sitter på dolokket og skift og bli ferdig. Det er da ikke rakettforskning? Evt legg en matte på gulvet så er ungen trygg i det minste. Hjelpes, det er en unge, ikke karate kid! Anonymous poster hash: 4125a...edd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå