Gå til innhold

Hvilket pennal til 1.klassing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte et sånt dobbelt til henne idag, hun fikk velge selv. Men så tenker jeg nå etterpå at det kanskje går bort en del til å surre med dette? Tenker alt skal legges på plass osv, hun liker å ha ting ordentlig så kommer nok til å bruke litt tid på dette. 

Er det bedre med et sånt rundt med et rom bare så alt ligger løst? 

Nå kostet dette litt så hun får vel bare bruke det til hun eventuelt ikke gidder å legge alt på plass etter å ha brukt det. 

Anonymous poster hash: 5bffe...cb1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I klassen (og på trinnet) til vår sønn, som nå begynner i 2. Fikk de ikke lov til å ha med penal på skolen! Rett og slett på grunn av at barna bruker mye til å å tulle og rote med det de har

Anonymous poster hash: 48399...2d7

Skrevet

Hos oss har vi gjort som 48399 over beskriver. Fungerer veldig bra.

Dersom de skal ha med penal på skolen er det lurt å velge et uten for mye dilldall

:)

Et enkelt penal med god HB-blyant, et lite viskelær (som kan viskes med), spisser m/beholder og linjal (liten), samt fargeBLYANTER (tusj er no'herk).

Mer trengs ikke

Skrevet

Kjøpte et sånt dobbelt til henne idag, hun fikk velge selv. Men så tenker jeg nå etterpå at det kanskje går bort en del til å surre med dette? Tenker alt skal legges på plass osv, hun liker å ha ting ordentlig så kommer nok til å bruke litt tid på dette.

Er det bedre med et sånt rundt med et rom bare så alt ligger løst?

Nå kostet dette litt så hun får vel bare bruke det til hun eventuelt ikke gidder å legge alt på plass etter å ha brukt det.

Går nok helt fint med det pennalet dere har kjøpt.

Skolen her har også tradisjon for å nekte 1.klassingene pennal. Heldigvis har ikke læreren til snart 3.klassingen samme mening. Ei eldre dame som så bort fra den regelen. Derimot ble de nektet pennalet om de dullet for mye med det. Helt greit- isteden for å anta det verste om de alle.

Anonymous poster hash: 3f8bd...3cb

Skrevet

Vi tok opp dette med pennal på innskrivingen. Læreren sa hun bare puttet pennalet nedi sekken dersom det tok opp for mye tid i timen :-) verre var ikke det!

HI

Skrevet

Ta ut det som er av tusjer og kulepenner, resten kan hun ha. Blyantene som følger med pleier å være veldig dårlige, så de brekker lett og blir brukt opp raskt, men da er det bare å bytte dem ut med ordentlige blyanter.

Anonymous poster hash: cc987...2e5
Skrevet

Jeg har hørt lærere klager over elever som kvesser blyanter/fargeblyanter ofte i timen og at dette ødelegger mye av konsentrasjonen. Det gjelder da disse blyanter som følger med i penalet, de er helt elendige og må kvesses hele tiden. Like etterpå brekker dem :(

Kjøp kvalitetsblyanter og fargeblyanter. Disse kan kvesses om kvelden hjemme, så slipper hun å styre med det på skolen. Annet dilldall hun allikevel ikke trenger på skolen, kan tas ut.

Skrevet

Her fikk barna velge det de ville ha. De gikk for de største variantene, selvfølgelig... Men jeg bytter ut fargeblyantene og kjøper en god blyant, viskelær og en blyanspisser med holder ved siden av. Tror det går helt fint. Eneste problemet, er at det faktisk tar ganske stor plass i sekken! (Er det med tre forskjellige rom). 

Eldste fikk velge et nytt pennal i år, og da gikk han for posepennal. Var lei av å rydde alle blyantene på plass. 

Skrevet

På "vår" skole bruker ikke ungene pennal. Genialt! Alle har en liten kurv med nødvendig utstyr. Fungerer svært bra.

Anonymous poster hash: e4352...ad8

Skrevet

Seriøst???

Ser flere skriver pennal.

Håper ikke det er dere som skal hjelpe barna med leksene?

Anonymous poster hash: 66c82...171

Skrevet

Kjøpte et dobbelt til gutten min i dag. Helt supert det.

Skrevet (endret)

Seriøst???

Det skrives faktisk "pennal" - ser nå at det står men en "n" i innlegget mitt. Autokorrekturen på telefonen min har vært på ferde. Den lever sitt eget liv. Hvis jeg f.eks. skal skrive "håndsåpe" blir det "håndvåpen", "håndkrem" blir "håndjern" og "fransk løksuppe" blir "fransk løssluppen" :o Endret av MammantilNurket
Skrevet

Seriøst???

Eeeh. Eller hva var det nå igjen... ?

Jeg har tenkt å hjelpe mine barn med leksene, og kommer til å skrive pennal.

Ikke drit deg ut da.

Anonymous poster hash: a881d...09f

Skrevet

Seriøst???

Du har skaffet deg hjelp til det selv håper jeg?

Anonymous poster hash: c05af...cd0

Skrevet (endret)

Har ikke lest de andre innleggene.

Foreslår du sparer det pennalet minst ett år. I første klasse skal de ha et lite pennal der alt ligger løst. Det skal ikke være mye i det pennalet, et par tykke blyangrep-blyant, et godt viskelær, en blyanstspisser og eventuelt noen få gode fargeblyanter. De får utlevert det siste når de skal tegne, så det er strengt tatt ikke nødvendig det heller.

Det blir for mye styr med sånn etasje-pennal. Enkelte skoler "tillater" heller ikke slike pennal.

Endret av aanonym
Skrevet

Min jente fikk ett slik dobbelt pennal men hun glemte og legge ting på plass og det ble bare rot så hun fikk ett slikt pølsepennal og det fungerte godt, her på skolen må nemmlig alle barna ha med ny spissede fargeblyanter hver dag! La barnet ditt prøve det penalet du har kjøpt så heller kjøp ett pølsepennal om det bare blir rot og plagsomt 😊

Skrevet

Datteren min fikk velge selv, og tok selvfølgelig det største ;) Ser det tar litt plass i sekken, men går nok bra det første året. Er lite bøker da. Kommer nok til å bytte det ut til neste år, så kan hun ha det store hjemme.

Hun vet at det ikke lov til å bruke mye tid med pennalet på skolen, så tror ikke det blir noe stort problem.

Skrevet

Min har også kjøpt de pennalene med flere rom som holder en og en ting på plass. Men det har fort blitt byttet ut. Det er f.eks vanskelig å få plass til dobbel blyantspisser med oppbevaring, visk som har en spesiell fason osv. Dessuten ble det for mye arbeid å stikke fargeblyantene på plass. Utstyret som fulget med i pennalet er heller ikke noe å skryte av. Har kjøpt skikkelige fargeblyanter som er tykkere, så det fungerte dårlig i praksis. Dessuten tok det halve sekken sammen med matboksen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...