Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 8åringen elsket den på kino til tross for engelsk tale. -Noen som vet om den kommer med norsk tale på dvd? Anonymous poster hash: 0ed54...925
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Nei, den kommer med norsk tekst. Hvis hun er 8 forstår hun vel mye engelsk, og kan vel lese norsk? Anonymous poster hash: 215b0...5c8
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Nei, den kommer med norsk tekst. Hvis hun er 8 forstår hun vel mye engelsk, og kan vel lese norsk? Anonymous poster hash: 215b0...5c8 Ha ha morsom du. Hvor fort tror du en 8 åring leser og hvor mye engelsk tror du de har lært på to år? Anonymous poster hash: fc090...c12
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Hm... Jeg så filmer på engelsk uten teksting på den alderen. Det er slik man blir god på språk. Men for all del, norske barnefilmer er som regel dubbet på dvd. Anonymous poster hash: 8b0f1...dd6
MammantilNurket Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 (endret) Litt på siden dette, men passer den filmen for en 8-åring? Den hadde da 11-årsgrense Kanskje en grunn til at den ikke ble funnet til norsk, mener jeg ... Endret 8. august 2014 av MammantilNurket
☆☆☆ Skrevet 8. august 2014 #6 Skrevet 8. august 2014 Norsk tale var sjeldent på filmar då vi var små, eit ønske om å få med seg alt var ein kraftig dytt i retning å få opp lesehastigheten. Dagens barn får ikkje denne dytten, og det meste på tv retta mot barneskuleelevar er dubba. Trur difor neppe HIs barn er aleine om å slite med dette, og det skulle difor slettes ikkje forundre meg om den norske dvd'en kjem med dubbing. For å få svar er det nok greiast å sende ein førespurnad til distributør. Men eg håpar NRK super og andre har slutta med dubbetøyset sitt før mine blir skuleungar. Einaste måten å bli god til å lese på er å lese, og einaste måten å lære språk på er å utsettast for språk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå