Gå til innhold

Argh. Drittbikkje !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller egentlig dritteiere, siden det er de som har ansvaret.

Bor i borettslag og prøver å sove mellom to nattevakter. Men i en av hagene borti her står det ei lita fillebokkje og kneldrer kontinuerlig.

Har holdt på siden ihvertfall kl 11 i formiddag. Hvem pokker lar bikkja si stå ute midt blandt folk å bråke sånn da ?

Jeg forstår at ikke alle kan være musestille fordi jeg jobber og sover til rare tider, men dette hadde vært irriterende om jeg ikke skulle sove også. Det er ikke rett ved siden av (da hadde jeg sagt fra), men et stykke nedi veien.

Dagens utblåsning.

Anonymous poster hash: e9e59...b1c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellom 08:00 og 23:00 er det greit å bråke ifølge loven, Mao kan bikkja bjeffe uten at du kan si noe på det!

Anonymous poster hash: de6ff...a0c

Skrevet

Vel, jeg skjønner problemstillingen din, utrolig irriterende å bondi et borettslag med hensynsløse naboer!

Vi har selv en hund som av og til kan finne på og bjeffe hvis noen går forbi, men som oftes gir hun seg ganske kjapt, og hvis ikke så går vi ut og henter henne inn! syntes selv at eiere lar hundene stå og bjeffe over en lengre periode!

Anonymous poster hash: 308dd...c4e

Skrevet

Joda, jeg skjønner jo at det er loven. Men er det GREIT for det ?

Om man velger å få seg hund når man bor så tett, mener jeg at det er en selvfølge at den får god oppdragelse og ikke blir stående og gjø slik.

Hadde jeg vært naboen der, hadde jeg klikket.

Ungene mine får ikke stå ved hekken til naboen og brøle en hel dag heller for å sette det litt på spissen.

HI

Anonymous poster hash: e9e59...b1c
Skrevet

Vel, jeg skjønner problemstillingen din, utrolig irriterende å bondi et borettslag med hensynsløse naboer!

Vi har selv en hund som av og til kan finne på og bjeffe hvis noen går forbi, men som oftes gir hun seg ganske kjapt, og hvis ikke så går vi ut og henter henne inn! syntes selv at eiere lar hundene stå og bjeffe over en lengre periode! Anonymous poster hash: 308dd...c4e

Å bo i et :P

Anonymous poster hash: 308dd...c4e

Skrevet

Mellom 08:00 og 23:00 er det greit å bråke ifølge loven, Mao kan bikkja bjeffe uten at du kan si noe på det!Anonymous poster hash: de6ff...a0c

Jovisst kan hun si noe på det. Man skal da ikke la en hund stå å bjeffe ute i et nabolag?

Vi har to hunder selv, så snart en av dem bjeffer, må de rett inn!

Vi vil ikke ha noe av at de står og bråker i boligfeltet. Såpass hensyn må vi vise naboene, synes jeg.

Anonymous poster hash: 934d1...f72

Skrevet

Mellom 08:00 og 23:00 er det greit å bråke ifølge loven, Mao kan bikkja bjeffe uten at du kan si noe på det!

Anonymous poster hash: de6ff...a0c

Veldig feil. Det er ikke lov å la en hund stå ute og gjø i timevis. Jeg anmeldte naboen min for det. Vet ikke riktig hva politiet gjorde med saken, men det ble i alle fall tyst.

Anonymous poster hash: 93de8...151

Skrevet

Dette kan og bør du ta opp med borettslaget.

Hvis hunden står ute hele dagen og bjeffer så må eierne på banen, ta hunden inn, avlære bjeffingen.

Jeg kjenner noen som har det på samme måten nå. Naboen i borettslaget (separate hus) har skaffet seg en liten hund. Selv ligger eieren som regel på sofaen og sover eller ser på tv, mens hunden står utenfor og bjeffer og driver omtrent alle fra vettet.

Hos denne eieren er det helt klart at hunden blir ekstremt understimulert.

De jeg kjenner har sagt fra flere ganger, og nå er det rett før de tar det videre til både borettslaget og mattilsynet (fordi hunden knapt får komme på tur, kun stå på verandaen og av og til kan gå ned på en bitteliten plen).

Anonymous poster hash: 046ea...424
Skrevet

Sånn er det å bo i borettslag eller sameie. Du får kjøpe deg et hus da vet du hvis du ikke klarer å leve med dette.

Anonymous poster hash: 36a98...384

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...