Gå til innhold

Ang. merking av klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker dere sko, sokker, soveposer også?

Anonymous poster hash: 7e564...e5c

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ikke sokker og truser, men alt annet ja.

Skrevet

Sko ja, det er noe av det dyreste vi kjøper til barna, så de merker jeg ekstra godt. :P Vognposen har jeg faktisk ikke tenkt på å merke, men burde sikkert gjort det. Men den er gammel, og ingen har lik, det har gått bra hittil. Sokker gidder jeg ikke å merke.

Anonymous poster hash: b356e...ce6
Skrevet

Merker alt untatt sokker

Anonymous poster hash: 3715e...c2c
Skrevet

Dyrere ullsokker merkes, men ikke bomullssokker og truser.

Soveposer ble merket da vi bruke det ja, og selvsagt sko. De er jo spinndyre.

Skrevet

I det siste har jeg ikke merket sokker og truser, men gjorde det tidligere. Alt annet blir merket. Også kosedyr de tar med ut.

Anonymous poster hash: b0f61...49f
Skrevet

Ja. Merker alt.

Anonymous poster hash: b44b7...423

Skrevet

Nei, ikke sokker og truser/boksere, men alt annet.

Anonymous poster hash: e6e36...6a0
Skrevet

Alt uten om sokker og truser. Merka ikke vottene deres før, for de var eneste i barnehagen med hjemmestrikka votter. Jeg skjønner ikke at de aldri ville ha noe annet, men de fikk mormor til å lage mange. Hun broderte inn forbokstaven eller navnet på noe, men gjorde ingen forskjell. Alle viste hvem de var sine.

Sko har jeg merket utvendig, skrivd navnet med tusj eller kulepenn. Fungert helt supert.

Anonymous poster hash: 742ce...1ed

Skrevet

Jeg har merket alt, selv sokker og truser. Det er tydeligvis mange som synes det er helt greit å låne (eller "låne") fra andre barns skiftekorger. Og jeg sitter faktisk ikke på et bunnløst lager av sokker og truser, eller andre klær for den del. Støvler og sko merker jeg utvendig. Gjerne med sprittusj så sant det er mulig. Vognposen merket jeg aldri, det tenkte jeg ikke på, men det gikk bra. Den ble ikke borte :).

Jeg vet for øvrig av erfaring at det er fryktelig vanskelig å være barnehageansatt og stå ved tørkeskapet og skulle sortere tørkede klær uten navn. Det er noe bortimot umulig å huske hvilket barn som hadde hvilke sokker. Og nei, jeg jobber ikke i barnehage, men jeg har gjort det en gang. Sokker og votter er det vanskeligste.

Skrevet

Merker alt, bortsett fra vognposen - den sitter jo fast med selene tredd gjennom, ser ikke behovet? Merker heller ikke annet vogntilbehør når jeg tenker på det, som regntrekk, myggnetting osv..

Anonymous poster hash: cd351...e98
Skrevet

merker absolutt alt,bortsett fra truser og vanlig bomullssokker. Har tre barn, så det skulle være mulig for de som kun hat ett eller to.(er så oppgitt over foreldre med kun ett barn/to som ikke merker noe som helst.Jobber selv i barnehage...)

Anonymous poster hash: 0803e...51e
Skrevet

Vognpose,sko og regntrekk merker jeg.

Regntrekket forsvant en gang å tok lang tid før jeg fikk den tilbake fordi de som hadde funnet den ikke visste hvem sin det var.

Så nå er den merket.

Sokker gidder jeg ikke å merke.

Anonymous poster hash: c9ea1...5fe
Skrevet

Alt! Jobber i barnehage og det er sykt irriterende å finne en sokk og ikke eieren også blir sokkende liggende i glemtboksen og aldri plukket opp og blir kastet til slutt. Har allerede merket sokkene til ungen min som skal begynne i barnehage og ser ikke problemet med det siden jeg uansett merket alt annet. Tok bare noe få minutter ekstra, eier ikke 40 par.

Dyre ting som f.eks voksipose (selv om den er gammel for vil ikke måtte skynde oss å kjøpe en ny og dyr om den blir rotet bort/stjelt) merker jeg og selvsagt. Har rå til å kjøpe nye sokker men kjekt å slippe.

Anonymous poster hash: e61d1...b84

Skrevet

Merker alt, bortsett fra vognposen - den sitter jo fast med selene tredd gjennom, ser ikke behovet? Merker heller ikke annet vogntilbehør når jeg tenker på det, som regntrekk, myggnetting osv..

Anonymous poster hash: cd351...e98

Tja, bleielekasje? En fordel at de ansatte tar ut posen og henger under hylla så foreldrene kan ta den med seg hjem og vaske, lett å glemme å si et om man lar den ligge i vogna. Og så ungen slipper å ligge oppå urin/avføring om den skal ha blund nr to (kan kles godt da). Det skjer ikke ofte men det skjer, selv om bleia var ny når ungen ble lagt.

Anonymous poster hash: e61d1...b84

Skrevet

dere som ikke merker sokker: da håper jeg virkelig ikke dere forventer at sokkene ikke blir borte i barnehagen? Jobbet i barnehage før og var så mange foreldre som nektet å gå før den forsvunne sokken var funnet... små barn drar av seg sokkene hele tiden, og hvem som eier hvilke kan vi faktisk ikke vite. de ble også liggene her og der, men foreldrene forventet da at jeg skulle lete barnehagen rundt før de kunne gå hjem.  Var én gutt som hadde navn på sokkene. Disse kom alltid tilbake til hans plass, da de ble plukket opp gjennom en av dagens mange ryddeøkter, og alle så jo da at det var hans og la dem på plassen hans.

Anonymous poster hash: 1f7b1...821
Skrevet

Jeg merker ALT. myggnetting, truser, capser, støvler, bomullsokker, skjerf, luer, hals, vognpose, regntrekk osv osv.

Det eneste jeg ikke merker, er småstrekk og kliper/spenner :-p men det er ikke så farlig om kommer bort, mener jeg da.

Anonymous poster hash: 107d1...d68

Skrevet

Merker ikke truser eller sokker, og har ingen forventning om at de som jobber i bhg skal ha kontroll på de. Truser og sokker er forbruksvare og litt svinn må man regne med.

Og du over her som sier at man ikke har 40 par sokker?! Vel, mine har hvertfall 20 par hver, antagelig mye mer. Med 3 barn blir det 60-80 par sokker å merke, og da er ikke de rundt 25-30 trusene til hver av dem telt med. Da lever jeg heller godt med at det forsvinner et par fra tid til annen. Selv om det er forskrekkende sjeldent det skjer..

Anonymous poster hash: 7bd0e...864

Skrevet

dere som ikke merker sokker: da håper jeg virkelig ikke dere forventer at sokkene ikke blir borte i barnehagen? Jobbet i barnehage før og var så mange foreldre som nektet å gå før den forsvunne sokken var funnet... små barn drar av seg sokkene hele tiden, og hvem som eier hvilke kan vi faktisk ikke vite. de ble også liggene her og der, men foreldrene forventet da at jeg skulle lete barnehagen rundt før de kunne gå hjem.  Var én gutt som hadde navn på sokkene. Disse kom alltid tilbake til hans plass, da de ble plukket opp gjennom en av dagens mange ryddeøkter, og alle så jo da at det var hans og la dem på plassen hans.

Anonymous poster hash: 1f7b1...821

Selvfølgelig forventer man ikke at de ansatte skal holde styr på umerkede klær - det er en risiko man velger å ta når man ikke merker. Blir de borte, så er det helt og holdent mitt ansvar.

Men nå har det faktisk ikke skjedd enda, selv om gutten min har tatt av seg sokkene ute nesten hver dag i sommer. Vet ikke om det er han eller de ansatte som gjør det, men sokkene er alltid plassert i skoene (som er merket). :)

Anonymous poster hash: b356e...ce6

Skrevet

Merker alt. Da slipper jeg å irritere meg over ting som blir borte og da slipper de ansatte å irritere seg over umerkede klær.

Anonymous poster hash: 6d448...067
Skrevet

Jeg merker alt, til og med sokker.

Men nå kjøper vi bare sokker fra PoP, de er de eneste som sitter på. Og de er ikke akkurat gratis, så det er greit å ha de så lenge som mulig... :P

Anonymous poster hash: 04063...ba5

Skrevet

Jeg merker absolutt alt. Jobber selv i bhg og vet hvor mye tid de ansatte bruker på sokker o.l som ikke er merket.

Anonymous poster hash: 0d84f...5af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...