Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Mange som har opplevd at termin kalkulatoren på nett funker? At første trimester starter den datoen, unnfangelsen skjer 2 uker etter denne datoen, 2 trimester starter da osv osv? og at baby kommer ganske så likt med termin? Anonymous poster hash: 57364...cbf
MamaLadyBug Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 En terminkalkulator på nett er like nøyaktig som måten legene bruker å regne ut termin på dersom man regner ut ifra første dag/sistemens/28 dagers syklus. Leger/jordmødre regner ALLTID fra første dag i siste mens med syklus på 28 dager.så dersom man taster inn en lenger syklus eller regner ut ifra eggløsning så kan det avvike noe fra det legen finner ut av/terminkalkulator en. Men dette justeres jo på ordinær ultralyd. Men til ditt spm: ja terminkalkulatoren stemte 100% i mitt siste svangerskap. Menstermin/ordinær ultralydtermin var lik. Det var også denne dagen babyen ble født.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 En terminkalkulator på nett er like nøyaktig som måten legene bruker å regne ut termin på dersom man regner ut ifra første dag/sistemens/28 dagers syklus. Leger/jordmødre regner ALLTID fra første dag i siste mens med syklus på 28 dager.så dersom man taster inn en lenger syklus eller regner ut ifra eggløsning så kan det avvike noe fra det legen finner ut av/terminkalkulator en. Men dette justeres jo på ordinær ultralyd. Men til ditt spm: ja terminkalkulatoren stemte 100% i mitt siste svangerskap. Menstermin/ordinær ultralydtermin var lik. Det var også denne dagen babyen ble født. Åja, så kjekt! var slik jeg fant ut hvor langt jeg var på vei, og legen var ganske så enig. Men da er det bare å ruge videre :-) takk Anonymous poster hash: 57364...cbf
Atanih Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Hos meg er det sånn her: Legens termin: 11.september (hun regnet bare med 28 dagers syklus, selv om jeg sa den varte lenger) Egen menstermin: 17.september (37-39 dagers syklus, som jeg hadde etter p-pilleslutt) OUL-termin: 28.september. Skal komme tilbake og si hva som stemte
Nerhaj Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 Hos meg er det sånn her: Legens termin: 11.september (hun regnet bare med 28 dagers syklus, selv om jeg sa den varte lenger) Egen menstermin: 17.september (37-39 dagers syklus, som jeg hadde etter p-pilleslutt) OUL-termin: 28.september. Skal komme tilbake og si hva som stemte wææ så spennende !! ja, det ,må du! masse forskjellig masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå