Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Jeg er vokst opp med dyr. Har hatt alt fra mus, hamster, marsvin, katt, hund, fugl, fisk og chinchilla. Har flere barn og eldste på 17 år er allergisk mot dyr. Nå har broren på snart 9 år begynt å mase om marsvin. Vi har i utgangspunktet sagt ingen dyr. Har så smått begynt å leke med tanken om det er muligheten om å få et kjæledyr med tiden. Jeg hadde selv stor glede av dette, så skjønner sønnen min godt. Noen som har erfaring med kjæledyr i huset når noen har allergi? En fugl eller hamster kan jo bo på soverommet til gutten vår. (de har soverom i hver sin etasje) Vil en med allergi merke dette? Så sant man vasker hender og bytter klær? Anonymous poster hash: 694c6...e75
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Ville ikke fungert her i huset. Marsvin hår og midd flytter på seg pga luften. Selv om klær bli skiftet så vil det fortsatt spre seg videre i huset. Mitt barn reagerer på ett hår og jeg ville da gamblet med hans liv. Marsvinet er et aktivt og sosialt dyr og kun ha det på rommet døgnet rundt syns jeg ikke noe om. Vent til den eldste flytter ut. Anonymous poster hash: fdb58...687
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Allergi må gå foran "lyst på dyr". Man kan ikke få alt i verden, like greit å innfinne seg med det? Og vente til eldste flytter ut, han skal da ikke komme på besøk mer? Anonymous poster hash: 0e8ee...47b
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Allergi må gå foran "lyst på dyr". Man kan ikke få alt i verden, like greit å innfinne seg med det? Og vente til eldste flytter ut, han skal da ikke komme på besøk mer? Anonymous poster hash: 0e8ee...47b Nei, vi har som sagt alltid sagt at vi ikke kan ha noe dyr. Hva med fugl? Er det noe "bedre" med tanke på allergi? Ellers er det vel bare fisk som kan være et alternativ? Anonymous poster hash: 694c6...e75
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 Allergi må gå foran "lyst på dyr". Man kan ikke få alt i verden, like greit å innfinne seg med det? Og vente til eldste flytter ut, han skal da ikke komme på besøk mer? Anonymous poster hash: 0e8ee...47b Ehm... skal man la være å skaffe seg dyr i tilfelle noen i slekta gifter seg med allergiker eller får barn med allergi? Man kan da ikke tilrettelegge for noen som ikke bor fast i huset... Anonymous poster hash: 5475a...040
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #6 Skrevet 8. august 2014 Allergi må gå foran "lyst på dyr". Man kan ikke få alt i verden, like greit å innfinne seg med det? Og vente til eldste flytter ut, han skal da ikke komme på besøk mer? Anonymous poster hash: 0e8ee...47b Ehm... skal man la være å skaffe seg dyr i tilfelle noen i slekta gifter seg med allergiker eller får barn med allergi? Man kan da ikke tilrettelegge for noen som ikke bor fast i huset... Anonymous poster hash: 5475a...040 Ser du virkelig ikke forskjellen på å "utestenge" sitt voksne barn fra å komme på besøk etter at det har flyttet ut og det å "ta hensyn" til personer som ikke eksisterer/situasjoner som ikke har oppstått? Anonymous poster hash: 82056...1d9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #7 Skrevet 8. august 2014 Hvilke dyr en allergiker reagerer på er individuelt, noen reagerer på alle dyr, andre på noen arter. Det er f.eks. fult mulig å være allergisk mot katt men ikke mot hund. Ta med eldstemann til legen å få tatt en test så dere vet hvilke dyr han er allergisk mot. Ellers er fisker en mulighet. Man kan faktisk få god kontakt med fisk også, hvis man velger riktig type. https://www.youtube.com/watch?v=DnPngoW4mVQ Ellers kan du sjekke ut muligheten for å få godkjenning til å holde skilpadde Anonymous poster hash: 0cee5...e04
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #8 Skrevet 8. august 2014 Hva med kaniner eller høner som kan bo i hagen? Da trenger dere ikke få dem inn i huset. Anonymous poster hash: cf012...ca3
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #9 Skrevet 8. august 2014 Gutten min på 9 år er allergisk mot de fleste pelsdyr, men han reagerer overhode ikke på hamsteren vår. Anonymous poster hash: efbce...5df
MrsMilla Skrevet 8. august 2014 #10 Skrevet 8. august 2014 Ville helt klart tatt hensyn til eldste barnet her. En allergiker kan få store helsemessige konsekvenser av at noen andre i husstanden " har så lyst på dyr" og " men vi vasker jo godt etter dyrene". Jeg har vært som deres syttenåring. Konsekvensen var at jeg nesten aldri var hjemme etter at jeg flyttet ut, og endelig ble jeg kvitt eksem, kløe, og følelsen av å være syk og sliten hele tiden. Kom kanskje hjem to dager til jul, så dro jeg siden det var helt fælt å være hjemme. Foreslår et skikkelig akvarium, alternativt skilpadder.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #11 Skrevet 8. august 2014 Ta hensyn til allergien. Vi kan ikke dra på besøk til enkelte slektninger pga kraftig allergi. For oss voksne går det greit for noen timer hvis vi har tatt forebyggende trippeldose medisin. Dattera vår derimot er så allergisk at hun ikke kan gå inn døren uten at det ser ut som hun har vært i bokseringen. Hva med å skaffe seg en kanin som kan bo ute? Anonymous poster hash: 5b554...01d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #12 Skrevet 8. august 2014 Vær forsiktig med fugl. Det er noe av de verste man kan bli eksponert for hvis man har allergi som ikke har brutt ut. En venninne fikk akutte luftveisproblemer pga fuglehold og uppdaget allergi. Når hun ble syk sa de på sykehuset at fugl var noe av det verste. Anonymous poster hash: bf2dd...ea5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå