Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Jeg har en flott mann som er veldig opptatt med ungenes ve og vel. Det vi ikke blir enige om er hvor mye vi skal aktivisere ungene nå i ferien. Min mann synes vi skal dra ut med dem hver dag (dyrehage, badeland/lekeland etc) mens jeg synes at det holder med 2-3 ganger i uka. Vi har leid dt stort hus med leker både inne og ute pluss at stranda ligger rett over veien. Mannen mener aktiviseringen godt, han er redd for at de skal kjede seg mens jeg mener det fort blir en bjørnetjeneste fordi det er viktig at ungene finner på ting selv. Hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: f1244...3f3
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Her blir det ikke hver dag. Unger har godt av å finne på ting selv også. Og på en strand feks. klarer de vel å aktivisere seg selv? Anonymous poster hash: 901e5...3cb
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Her blir det ikke hver dag nei. Unger har godt av å kjede seg litt syns jeg, da må de finne på ting selv. I helga skal vi på kino og på badeland, så i dag gidder vi ikke å gjøre noe som helst. Jeg har masse husarbeid som må gjøres, så det er ikke sikkert vi tar oss en tur ut en gang selv om det er fint vær. Joda, samvittigheten gnager jo litt, men man MÅ ikke finne på noe med ungene hver eneste dag! Ungene har godt av å bruke fantasien litt Anonymous poster hash: e3db6...1d3
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Vi har hatt en rolig ferie med mye strand og avslapping. I løpet av en uke i "Syden" hadde vi en dag hvor vi var i en dyrehage, ellers var det stranda og en lekeplass i nærheten. Vi har også vært på hytta og der var vi på en fisketur, ellers var det ingen store, organiserte aktiviteter. Selvfølgelig er vi med å spiller spill, går kortere turer, leker sisten osv osv, men ingen store ting som dyrehage, badeland el hver dag. Anonymous poster hash: eba50...192
Mandala Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 Mener du hver dag hele ferien (tre uker) eller hver dag en uke som dere har leid hus og reist et stykke? I sistnevnte tilfelle kan begge deler være like riktig. Det kommer an på hva man ønsker av ferien. Da vi var på tur i sommer valgte vi en dag med fornøyelsespark og resten av dagene var rolige med strand etc.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #6 Skrevet 8. august 2014 Synes ungene er flinke til å finne på ting selv og de leker mye med hverandre. Vil at de skal fortsette med det. Det er en uke til skole og bhg begynner igjen og da er det full fart igjen. HI Anonymous poster hash: f1244...3f3
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #7 Skrevet 8. august 2014 Jeg synes de har godt av å finne på ting selv, og dessuten kan de bli slitne av store aktiviteter hver dag. Godt med litt ro med familien også. Nå vet ikke jeg hvor gamle de er, men på stranda er det vel gøy for alle? Anonymous poster hash: f8539...ed4
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #8 Skrevet 8. august 2014 Vi har 3 uker, de to første var det full rulle med mye folk og aktiviteter. Denne siste uka syntes jeg det var greit med litt mere ro. Ungene er 5 og 6 år gamle. Anonymous poster hash: f1244...3f3
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #9 Skrevet 8. august 2014 Her aktiviserer vi ikke barna hver dag, for de finner alltid noen å leke med hvis de går ut. Jeg tror barn har godt av å aktivisere seg selv litt også. Anonymous poster hash: d4ac6...08c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå