Gå til innhold

Tannpuss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pusser du tennene på barnet ditt? :tanpuss:

Da tenker jeg på barn som er 8 og 9 år gamle, ikke 2 eller 4 altså.

Min 8 åring vil pusse selv. Han pleier pusse 1 minutt oppe og 1 minutt nede , og 20 sekunder ekstra fremme. Husker ikke egentlig hvordan rutinen ble slik, men det har no blitt slik. Så tar jeg tiden da. Er litt stas det da.

Men jeg er usikker på hvor bra det egentlig blir. Og forleden i en samtale med en annen mor  fortalte hun at hun altid pusset tennene til barnet sitt. For det hadde tannlegen sagt at hun skulle gjøre.

Vi er kansje alt for sølve, men barnet mitt vil ikke at jeg skal pusse. Det er ekkelt st jeg pusser sier han.

Han liker ikke fluortabletter da, Tro megvi har prlvd alle slags merker og smaker og sorter, gudene skal vite hvor mange fulle fluorbokser det står i skapet på vaskerommet. :daane:

Vi bruker flux munnskyld, INTENSJONEN er jo å bruke det hver kveld da, men jeg ser det glir ut, nå har vi vel ikke brukt det på en måned.

Tanntrå like dan, ontensjonen er der. Vi vet  vi burde, og er flink en stund, men så. Så glir det ut da.

Når tannpussen er over, så orker jeg ikke krangle eller mase eller presse, jeg vil bare fp han i seng, for det er seint allerede. Spesielt i ferien har ikke 8 åringen vert i seng før 22:30, og opp mot 23 en del kvelder.... :daane:

Bruker dere tanntråd, og munnskyll, og evt hvor ofte.

Føler kvelds og morgenstellet tar eviglang tid nok her, og om alt dette skal gjøres ordentlig og uten mas, surskap og komflikter, og vi samtidig skal ut av døra kl 0745, for å rekke første time kl 08:15, ja da skal jeg hilse og si vi må tidlig opp.

-Og det går ikke hver dag, DET kan jeg garantere.

Men hvordan er dette hos din 8 eller 9 åring?

Anonymous poster hash: 49f3a...978
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frem til tolvårsalder skal tennene pusses over av en voksen, etter at barnet selv har pusset. Tanntråd skal brukes hver dag.

Du kan kjøpe red cote fargetabletter på apoteket for å se om det er pusset godt nok. La barnet pusse, så tygger han en tablett, og så ser dere hvor det ikke er bra nok. Rødfargen legger seg der det sitter igjen plakk.

Anonymous poster hash: 02be6...9f0

Skrevet

Red cote...............hmmm, hva smaker de da?

Er det flere som bruker dette?

Anonymous poster hash: 49f3a...978

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...