Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Han var ute og trente igår. Jeg var hjemme med våre 3 barn. Derav en 3 uker gammel baby. Idet han gikk ut døra sa han, jeg tar ikke med meg mobilen jeg! Ungene var lagt, men mellomste sov ikke og startet å hyle og skrike og trasse ordentlig. Baby begynte også å grine og de holdt på i ca en time. Men mannen kunne jeg jo ikke nå. Jeg fant tlf hans, men han hadde byttet kode på den. Tanken var at jeg skulle få tak i treningskompangjongene hans via hans mobil da jeg ikke har navn og nummer. Grunnen til at koden var endret var at dagen i forveien så jeg en mld på tlf hans om at han hadde søkt på ny jobb. Det hadde han ikke fortalt meg om og jeg spurte han om dette. og han svarer med å endre kode. Anonymous poster hash: 2f8ca...806
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Ro ned. Du snoket på tlf. Så jeg skjønner at han endret kode. Han kommer hjem snart. Ingen grunn til å bli forbanna. Anonymous poster hash: f9b64...ac6
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 (endret) Meget spesielt..forbannet kan du jo bli.. Jeg tror jeg hadde blitt såra, fornærma og tvilt på hele han. Om jeg ikke blir involvert i mannen sitt liv, ser jeg ikke noen mening med å være "oss" Det er så klart ikke greit å snoke heller.. Så det at han skifter kode skjønner jeg nesten. Du var jo ferd i å snoke enda en gang. Det kan rett og slett være av prinsipp. Kanskje grunnen til at han la den igjen var for at du skulle få smale din egen medisin, for han visste nok du kom til å snoke. Trenger ikke være mer enn det. Men at han faktisk søker jobber uten å fortelle, hadde jeg blitt skuffa over. Endret 8. august 2014 av HeltLykkelig ♥♥
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Høres ut som dere er fjorten år begge to. Anonymous poster hash: d1970...127
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 Meget spesielt..forbannet kan du jo bli.. Jeg tror jeg hadde blitt såra, fornærma og tvilt på hele han. Om jeg ikke blir involvert i mannen sitt liv, ser jeg ikke noen mening med å være "oss" Det er så klart ikke greit å snoke heller.. Så det at han skifter kode skjønner jeg nesten. Du var jo ferd i å snoke enda en gang. Det kan rett og slett være av prinsipp. Kanskje grunnen til at han la den igjen var for at du skulle få smale din egen medisin, for han visste nok du kom til å snone. Trenger ikke være mer enn det. Men at han faktisk søker jobber uten å fortelle, hadde jeg blitt skuffa over. Det med jobben kan du vel ikke bli så fornærmet på. Kanskje han ikke tror han får den og ikke diskuterer før han har noe mer konkret ? Anonymous poster hash: f9b64...ac6
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 9. august 2014 #6 Skrevet 9. august 2014 Meget spesielt..forbannet kan du jo bli.. Jeg tror jeg hadde blitt såra, fornærma og tvilt på hele han. Om jeg ikke blir involvert i mannen sitt liv, ser jeg ikke noen mening med å være "oss" Det er så klart ikke greit å snoke heller.. Så det at han skifter kode skjønner jeg nesten. Du var jo ferd i å snoke enda en gang. Det kan rett og slett være av prinsipp. Kanskje grunnen til at han la den igjen var for at du skulle få smale din egen medisin, for han visste nok du kom til å snone. Trenger ikke være mer enn det. Men at han faktisk søker jobber uten å fortelle, hadde jeg blitt skuffa over. Det med jobben kan du vel ikke bli så fornærmet på. Kanskje han ikke tror han får den og ikke diskuterer før han har noe mer konkret ? Anonymous poster hash: f9b64...ac6 Jeg blir ikke forærmet. Ikke min tyle det er snakk om.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #7 Skrevet 9. august 2014 Jeg ville kanskje blitt mer lei meg enn forbanna over at han ikke innvolverer meg i planer om jobb-bytte. Snakker dere ikke sammen om slike ting? Anonymous poster hash: 105c4...d85
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #8 Skrevet 9. august 2014 Jeg syntes det er rart at han ikke snakket med deg om at han ønsker å bytte jobb, hadde blitt såret men så lenge det ikke var en stilling som betydde betydelig mindre penger inn, mere tid på reisefot eller at han må pendle langt eventuelt dere flytte så hadde jeg ikke blitt forbannet på dette. Men jeg hadde funnet det rart at han ikke skjønner han må være tilgjengelig til en hvis grad om ting skjærer seg helt hjemme når minste er så liten og dere har flere små barn. Jeg ville også funnet det rart om partneren min er så privat at han ikke kan snakke med meg om hva som foregår i livet sitt og føler han må skjule at han søker andre jobber samt at han føler behov for å stenge meg ute fra telefonen hans. Mener noe mangler i forholdet om man ikke kan snakke om slike ting. Anonymous poster hash: 7eb0a...cee
Mamma_til_2 Skrevet 9. august 2014 #9 Skrevet 9. august 2014 Kanskje han hadde lyst til og trene uten forstyrrelser siden han sa at han ikke tok med tlf, det og begynne og ringe kompiser for og få tak i han blir for dumt, min mann trener og han hat aldri med tlf ingen problem. Slutt ig snok på andres tlf!!!!!
mrssmith Skrevet 9. august 2014 #10 Skrevet 9. august 2014 Høres ut som dere er fjorten år begge to. Anonymous poster hash: d1970...127 høres ut som du er 14 år og trenger litt livserfaring
mrssmith Skrevet 9. august 2014 #11 Skrevet 9. august 2014 Jeg hadde blitt veldig skuffet, en baby på 3 uker og to andre små barn er ingen enkel oppgave med en gang. Det kreves jo at han kan være tilgjengelig. Jeg hadde nok reagert på at han hadde endret kode (om han hadde en annen kode fra før av) . Hva skjuler han? Er man gift så er man gift, da inkluderer man den andre parten siden man er et team. Jeg hadde trodd min mann drev med noe snusk og hadde forlangt å se tlf hans! Snoke er ikke ok, men det er heller ikke lov til å lyve!
overlord Skrevet 9. august 2014 #12 Skrevet 9. august 2014 Jeg syns mannen har større grunn til å bli forbannet på deg. - du bør kunne håndtere tre barn alene et par timers tid - du bør ikke snike på telefonen hans
mrssmith Skrevet 9. august 2014 #13 Skrevet 9. august 2014 en baby på tre uker... Virkelig Overlord? Jeg vet ikke hvor mange barn du har, men noen har også problemer etter en fødsel selv tre uker etterpå! Amming skal igang og alt, og da skal man ikke ha så mye stress.. Da er det ikke bare bare med to små til, på en gang! I denne situasjonen syntes jeg faktisk ikke at det er ok. hadde det vært tre barn og den minste hadde vært 3 mnd er det noe annet.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #14 Skrevet 9. august 2014 Storm i vannglass Anonymous poster hash: 9e37a...86d
☆☆☆ Skrevet 9. august 2014 #15 Skrevet 9. august 2014 Han oppdagar at du er ei snokehøne, då er det naturlig å endre kode på tlf. At han ikkje forteller deg om søknaden er klart eit minus. Det med å gjere seg utilgjengelig er eg meir skeptisk til, men då du ikkje protesterte ved avreise må han jo gå ut frå at det var ok. Be han ta med tlf neste gong.
mrssmith Skrevet 9. august 2014 #16 Skrevet 9. august 2014 Vel altså jeg forstår ikke, snoke? om jeg ser på tlf til mannen er jeg en snoker, om han ser på min er han en snoker! Vi ser så mye vi vil på begges mobiler, og om jeg hadde drevet med snusk ville jeg kanskje sett på det som snoking. Ser faktisk ikke problemet med å se på en mobil Men skeptisk over at han hadde endret kode hadde jeg blitt, og om han la den igjen for å gi henne en lærepenge for snokingen sin så er han et rasshøl. De har en baby på 3 uker. Man er litt mer sårbar da enn ellers.
overlord Skrevet 9. august 2014 #17 Skrevet 9. august 2014 Vel altså jeg forstår ikke, snoke? om jeg ser på tlf til mannen er jeg en snoker, om han ser på min er han en snoker! Vi ser så mye vi vil på begges mobiler, og om jeg hadde drevet med snusk ville jeg kanskje sett på det som snoking. Ser faktisk ikke problemet med å se på en mobil Men skeptisk over at han hadde endret kode hadde jeg blitt, og om han la den igjen for å gi henne en lærepenge for snokingen sin så er han et rasshøl. De har en baby på 3 uker. Man er litt mer sårbar da enn ellers. Noen av oss er fortsatt et individ selv om vi lever i et parforhold. Klarer man ikke tre barn, hvorav et sov (?) i et par timer, selv om yngste bare er 3 uker, ja så bør man ikke få 3 barn. Det var et barn som trasset og en baby som gråt. Det var ingen store katastrofer på gang.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #18 Skrevet 9. august 2014 Jeg har også kode på tlf min som samboer ikke kan. Det er fordi han er en snoker. Jeg har ingenting å skjule men tlf min er privat og min samboer har ingenting på den å Gjøre. Personlig synes jeg du tok litt av her. Mannen din dro for å trene og la igjen tlf. Det var sikkert fordi han fryktet du ville ringe å mase. Det finnes ikke noe mer irriterende enn å måtte avbryte trening Før man er ferdig. Så jeg mener at du Bør slutte å snoke på tlf hans. Og du Bør Være glad du har en mann som trener. Dessuten hva Gjør du når han er på jobb? Du må jo takle dine tre barn alene Før eller siden. Angående bytting av jobb så skjønner jeg ikke hvorfor du mener han Bør involvere deg med mindre dette innebærer flytting eller dramatisk endring av inntekt. Jeg personlig forteller ingen når jeg søker jobber. Forteller det når jeg har fått jobben. Anonymous poster hash: 84982...b54
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #19 Skrevet 9. august 2014 For det første; du burde klare å være alene med dine egne barn. For det andre; jeg skjønner godt at han bytter kode, jeg gjorde det selv da jeg fant ut at mannen snoket på min telefon. Selv om jeg er i ett forhold så foretrekker jeg privatliv! Anonymous poster hash: e1b76...f5b
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #20 Skrevet 9. august 2014 Hva er det folk trenger å skjule når ikke partneren kan se på tlf deres? Anonymous poster hash: 0cc71...e6f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #21 Skrevet 9. august 2014 Hva er det folk trenger å skjule når ikke partneren kan se på tlf deres? Anonymous poster hash: 0cc71...e6f Man trengere ikke ha noe å skjule selv, selv om man ikke vil at partneren skal ha fri tilgang på telefonen. F.eks. har jeg et par venninner som forteller meg ting på meldinger som de ikke ønsker at andre skal vite. Det ville vært utrolig dårlig av meg å da la mannen ha fri tilgang til å snoke på telefonen. På samme måte som jeg ikke har behov for å vite alt han snakker med sine kompiser med. HI - hvorfor og hvordan var det du så meldingen på telefonen hans dagen i forveien? Hvis du snoket i telefonen hans så kan jeg nesten forstå at han la igjen telefonen sin med ny kode - slik markerte han at det ikke er greit å snoke i hans telefon uten at han vet om det. Han viste deg hvor grensen hans går. Angående det å ha søkt ny jobb uten å ha fortalt deg om det... jeg er enig med deg i at han burde fortalt deg at han hadde søkt. Men som flere andre sier, hvis den nye jobben ikke vil innebære store endringer for dere som familie (økonomisk, praktisk osv.) så er det strengt tatt ingen grunn til å fortelle noe før han ev. skal på intervju. Jeg vil tro at han ved å ikke si noe om denne jobben kanskje har prøvd å skåne deg siden det er så kort tid siden fødsel. At det ikke var noe du trengte å tenke på når det er så mye annet som skjer i livene deres. Men jeg lurer fremdeles hvorfor du var på mannens telefon uten hans viten og samtykke? Anonymous poster hash: e7a3c...c60
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #22 Skrevet 9. august 2014 Sier meg enig med de andre.. Ang jobben: Med mindre dette innebærer nedgang i inntekt, flytting eller andre drastisk utfordringer for familien så er det ikke noe å bli sur for. Kanskje han ville fortelle det om han blir kalt inn på intervju eller noe? Ang å bytte kode; om han ser på det som et overtramp at du har lest denne meldingen uten tillatelse, så forstår jeg at han byttet kode. Det er hans telefon, og man leser ikke på andres telefon uten tillatelse. Ang å ringe kompisen hans, hva skulle det vært godt for? Skulle du virkelig ringe ham for at han skulle be mannen din komme hjem fordi du hadde barn som gråter? Regner ikke med mannen skulle være borte i mange timer, så jeg syns kanskje du var litt urimelig her.. Mulig du syns jeg er kjip, men jeg svarer kun ut i fra egne erfaringer. Min mann forlot meg da jeg var gravid med minstemann. Da jeg fødte nr 4 hadde jeg også to barn på 2 og 4 år, samt en 10 åring. Når jeg har klart dette alene hver dag i 4 år nå så klarer jaggu meg du 2-3 timer.. Tror dessverre enkelte damer blir litt "hjelpesløse" når de har en mann, men tro meg, hadde de samme damene blitt alenemødre så hadde de klart seg helt bra alene Anonymous poster hash: 4209e...4ac
Sint naken biltyv Skrevet 9. august 2014 #23 Skrevet 9. august 2014 Du må da klare å ta vare på dine egne barn i ett par timer. Kanskje ikke smart å få tre barn om det er uoverkommelig for deg å ta vare på de. Men ang jobb og telefon og det så skjønner jeg hvorfor han bytta kode, er du truende til å drive å ringe treningsvennene hans bare fordi dine egne barn gråter litt så er du sikkert truende til mye rart. Greit å passe litt på for den stakkars samboeren din. Men sånn generelt sett kan det vel ikke være så farlig om man ser på telefonen til partneren. Vi har samme koder på alt fra telefoner til mailer osv. Skjuler ikke noe for hverandre. Skjønner ikke hvorfor folk har så stort behov for å våkne over telefonene sine, med mindre de har noe å skjule eller har gale partnere...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #24 Skrevet 9. august 2014 Jeg kan ikke koden på min manns telefon, har aldri spurt og har ingen planer om å spørre.det er hans mobil, ikke min. At han kjenner min kode gjelder at jeg har samme kode for alle mine elektroniske duppedingser, blant annet fordi musikken vi hører på i bilen ligger på min iPhone og fotoapparatet på min mobil et bedre enn hans. Dessuten er hans mobil en jobb obil og han mottar en del mails med sensitivt innhold. Ang. jobbytte er dette noe vi ville diskutert i forveien hos oss, men det kan hende at han ikke ville snakke med deg om det om det er en jobb han har små sjanser for å få. Ikke alle bytter jobb fordi de ikke er fornøyde med det de har nå, noen er fornøyde men ser en mulighet de kan tenke seg å gripe; da er det kanskje ikke noe vits å ha en lang runde internt i familien før man er kommet lenger i prosessen? Ang. det å være alene med barna, jeg synes at i den grad det er greit for deg at mannen går på trening, så skal han få lov til å trene uforstyrret. Det blir for kjipt å dra og alltid tenke "hva-hvis-om" konen ringer. Da kan man like godt holde seg hjem. Anonymous poster hash: b445a...a3a
Superdolly Skrevet 9. august 2014 #25 Skrevet 9. august 2014 Her var det jammen mye på en gang. Jeg synes det er litt pussig at han ikke fortalte deg at han hadde søkt ny jobb, men det er ingen krise med mindre det betyr en stor omveltning i dagliglivet deres. For eksempel merkbar nedgang i inntekt, eller pendlertilværelse eller noe. Jeg lurer på om du egentlig synes det var greit at han dro på trening? For i så fall er det samtidig underforstått at det er greit for deg å ta vare på barna et par timer. Synes du ikke det er greit, må du nesten si det sånn at han vet det. At babyen gråter og et annet barn har trassanfall samtidig oppleves jo litt kaotisk mens det står på, men verdens undergang er det jo ikke. Da må du rett og slett koble inn hodet og tenke hva du må gjøre først og sist. Kan babyen vente noen minutter mens du håndterer trassen, eller må det eldre barnet hyle og trasse alene mens du tar babyen? Det løser ingenting å begynne å fikle med telefoner og prøve å få tak i mannen. Antagelig ville det tatt lengre tid for han å komme seg hjem, enn for deg å ordne opp. Og hva skulle du gjøre mens du ventet på mannen? Sitte i en krok med hendene for ørene? Nei, jeg trodde vel ikke det egentlig. Du ville jo uansett måttet håndtere dette på noe vis. Og da er det like greit å bare gå løs på det med en gang, i stedet for å ringe etter forsterkninger og bruke masse tid på det. Og bare sånn apropos mobiler og koder, jeg har ikke koden til min manns mobil. Dette er fordi han får jobbmeldinger og -mail inn på den, og er pålagt av arbeidsgiver å låse den med kode og endre kode med jevne mellomrom. Jeg har ingen problemer med dette, og forstår godt at jeg ikke skal ha tilgang til sensitiv informasjon fra mannens arbeidsplass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå