Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Jeg har angst, og går på AAP, hvor jeg er i aktivitet/jobb til daglig, noen timer pr dag. Trives veldig godt med det. Nå har jeg vært sykmeldt i 1 mnd med bekkenløsning, og har termin om 3 uker og går derfor ut i permisjon nå. Denne måneden hvor jeg har gått hjemme så har angsten blitt mye sterkere, jeg tåler rett å slett ikke å gå hjemme! Når jeg ikke har noen grunn for å komme meg ut av huset, så blir jeg inne - og da kommer angsten for å gå ut tilbake for fullt. Dette gjør at jeg gruer meg veldig til å gå hjemme med barnet et helt år, jeg kommer til å bli helt ødelagt av det. Har mest lyst til å spørre NAV om jeg kan få noen timer med jobb innimellom, men det virker som om det ikke er et alternativ.. Har du permisjon, ja da har du permisjon...! Gleder meg til barnet kommer, og all kosen som følger med det altså, men det er den hjemmesittinga som blir et gigantisk skår i gleden for meg. Er redd for at angsten skal ødelegge alt sammen... Noen erfaringer men angst/permisjon/ jobb innimellom? Anonymous poster hash: 7bd63...3cc
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Finn andre som venter barn samtidig som deg i området du kan være sammen med i barseltiden, og kontakt helsestasjonen og sørg for at du blir med å en barselgruppe. Kanskje du kan trene noe på et treningssenter, gå på Yoga eller lignende? Anonymous poster hash: 04cab...494
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Jeg har angst, og går på AAP, hvor jeg er i aktivitet/jobb til daglig, noen timer pr dag. Trives veldig godt med det. Nå har jeg vært sykmeldt i 1 mnd med bekkenløsning, og har termin om 3 uker og går derfor ut i permisjon nå. Denne måneden hvor jeg har gått hjemme så har angsten blitt mye sterkere, jeg tåler rett å slett ikke å gå hjemme! Når jeg ikke har noen grunn for å komme meg ut av huset, så blir jeg inne - og da kommer angsten for å gå ut tilbake for fullt. Dette gjør at jeg gruer meg veldig til å gå hjemme med barnet et helt år, jeg kommer til å bli helt ødelagt av det. Har mest lyst til å spørre NAV om jeg kan få noen timer med jobb innimellom, men det virker som om det ikke er et alternativ.. Har du permisjon, ja da har du permisjon...! Gleder meg til barnet kommer, og all kosen som følger med det altså, men det er den hjemmesittinga som blir et gigantisk skår i gleden for meg. Er redd for at angsten skal ødelegge alt sammen... Noen erfaringer men angst/permisjon/ jobb innimellom? Anonymous poster hash: 7bd63...3cc Det du KAN gjøre er jo å jobbe frivillig og ulønnet. Mange steder trenger frivillige, dessuten synes skoler/barnehager osv det er stas om folk vil hjelpe til der frivillig. Du får som sagt ikke lønn da, men du kommer jo til å ha permisjonspenger da. Kontakt Røde Kors, de trenger mange frivillige Anonymous poster hash: 04cab...494
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Det er fullt mulig å jobbe mens du er i permisjon men da må du søke om gradert uttak. Jobber du f.eks 20% vil du få 80% foreldrepenger og den dagen du jobber forlenger du permisjonen med. Du kan ikke starte et gradert uttak før etter de første 6 ukene etter fødsel.... Anonymous poster hash: de0c0...cbf
*Smiley* Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 Det kan hende angsten blir mindre når du får barnet. Det er jobb å ha spedbarn og du får ikke tid til å tenke å gruble så mye. Det skjer noe hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #6 Skrevet 8. august 2014 Du kommer ikke ha tid til å hverken tenke eller kjede deg i permisjon. Du skal amme, stelle, kose, trille, leke, bysse og vaske gulp. Dagene flyr og plutselig er det barnehage og hverdagsliv. Hvorfor ta sorgen på forskudd når du ikke vet hva som venter deg? Anonymous poster hash: a3fd4...f38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå