Gå til innhold

Gruer meg til mammaperm


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har angst, og går på AAP, hvor jeg er i aktivitet/jobb til daglig, noen timer pr dag. Trives veldig godt med det.

Nå har jeg vært sykmeldt i 1 mnd med bekkenløsning, og har termin om 3 uker og går derfor ut i permisjon nå.

 

Denne måneden hvor jeg har gått hjemme så har angsten blitt mye sterkere, jeg tåler rett å slett ikke å gå hjemme! Når jeg ikke har noen grunn for å komme meg ut av huset, så blir jeg inne - og da kommer angsten for å gå ut tilbake for fullt. 

 

Dette gjør at jeg gruer meg veldig til å gå hjemme med barnet et helt år, jeg kommer til å bli helt ødelagt av det. Har mest lyst til å spørre NAV om jeg kan få noen timer med jobb innimellom, men det virker som om det ikke er et alternativ.. Har du permisjon, ja da har du permisjon...! 

 

Gleder meg til barnet kommer, og all kosen som følger med det altså, men det er den hjemmesittinga som blir et gigantisk skår i gleden for meg. Er redd for at angsten skal ødelegge alt sammen...

 

Noen erfaringer men angst/permisjon/ jobb innimellom?



Anonymous poster hash: 7bd63...3cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn andre som venter barn samtidig som deg i området du kan være sammen med i barseltiden, og kontakt helsestasjonen og sørg for at du blir med å en barselgruppe. Kanskje du kan trene noe på et treningssenter, gå på Yoga eller lignende?



Anonymous poster hash: 04cab...494
Skrevet

 

Jeg har angst, og går på AAP, hvor jeg er i aktivitet/jobb til daglig, noen timer pr dag. Trives veldig godt med det.

Nå har jeg vært sykmeldt i 1 mnd med bekkenløsning, og har termin om 3 uker og går derfor ut i permisjon nå.

 

Denne måneden hvor jeg har gått hjemme så har angsten blitt mye sterkere, jeg tåler rett å slett ikke å gå hjemme! Når jeg ikke har noen grunn for å komme meg ut av huset, så blir jeg inne - og da kommer angsten for å gå ut tilbake for fullt. 

 

Dette gjør at jeg gruer meg veldig til å gå hjemme med barnet et helt år, jeg kommer til å bli helt ødelagt av det. Har mest lyst til å spørre NAV om jeg kan få noen timer med jobb innimellom, men det virker som om det ikke er et alternativ.. Har du permisjon, ja da har du permisjon...! 

 

Gleder meg til barnet kommer, og all kosen som følger med det altså, men det er den hjemmesittinga som blir et gigantisk skår i gleden for meg. Er redd for at angsten skal ødelegge alt sammen...

 

Noen erfaringer men angst/permisjon/ jobb innimellom?

 

Anonymous poster hash: 7bd63...3cc

 

Det du KAN gjøre er jo å jobbe frivillig og ulønnet. Mange steder trenger frivillige, dessuten synes skoler/barnehager osv det er stas om folk vil hjelpe til der frivillig. Du får som sagt ikke lønn da, men du kommer jo til å ha permisjonspenger da. Kontakt Røde Kors, de trenger mange frivillige

 

Anonymous poster hash: 04cab...494

Skrevet

Det er fullt mulig å jobbe mens du er i permisjon men da må du søke om gradert uttak. Jobber du f.eks 20% vil du få 80% foreldrepenger og den dagen du jobber forlenger du permisjonen med. Du kan ikke starte et gradert uttak før etter de første 6 ukene etter fødsel.... 



Anonymous poster hash: de0c0...cbf
Skrevet

Det kan hende angsten blir mindre når du får barnet. Det er jobb å ha spedbarn og du får ikke tid til å tenke å gruble så mye. Det skjer noe hele tiden.

Skrevet

Du kommer ikke ha tid til å hverken tenke eller kjede deg i permisjon. Du skal amme, stelle, kose, trille, leke, bysse og vaske gulp. Dagene flyr og plutselig er det barnehage og hverdagsliv. Hvorfor ta sorgen på forskudd når du ikke vet hva som venter deg?

 

Anonymous poster hash: a3fd4...f38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...