Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Hva syns dere om det? Naboungene var alene idag fra 9-16, mens foreldrene var på jobb. Anonymous poster hash: a2aad...16d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Helt i orden og du er hysterisk. Anonymous poster hash: 1de34...27d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Du er ikke hysterisk. Det synes jeg er på grensen til forsvarlig, men har de mobiltelefon så går det nok bra. Anonymous poster hash: fd30b...1ac
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Helt ok Anonymous poster hash: a8040...067
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Null problem etter mitt syn. Anonymous poster hash: 81ed8...f53
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Nja... På grensen, selv for liberale meg, men hvis de pleier å være venner og vel forlikte, så... 9-åringen hos oss er alene hjemme hele dager, f.eks ved "småsykdom", og synes det er helt greit. Anonymous poster hash: 36b15...c9e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Nja... På grensen, selv for liberale meg, men hvis de pleier å være venner og vel forlikte, så... 9-åringen hos oss er alene hjemme hele dager, f.eks ved "småsykdom", og synes det er helt greit. Anonymous poster hash: 36b15...c9e What? Anonymous poster hash: fd30b...1ac
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #9 Skrevet 8. august 2014 Ikke ok etter mitt syn. Anonymous poster hash: 3843b...706
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #10 Skrevet 8. august 2014 Det kommer helt an på barnas modenhet. Sett utfra alder bør deg gå fint, men alle er forskjellige. Det kommer også an på samspillet mellom søsknene. Siden det er såpass individuelt, syns jeg det er vanskelig å si bastant ja eller nei. Anonymous poster hash: fb072...b2f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #11 Skrevet 8. august 2014 Jeg syns det er greit at en 11 åring er alene hjemme, men ville aldri latt 7 åringen min være alene. Om han kunne vært alene hvis han hadde et eldre søsken, ville kommet helt an på forholdet dem i mellom. Da måtte jeg vært sikker på at de ikke kranglet hele dagen og 11 åringen måtte vært ansvarlig nok til å kunne ha ansvaret for 7 åringen. Anonymous poster hash: d7f2c...88e
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #12 Skrevet 8. august 2014 Nja... På grensen, selv for liberale meg, men hvis de pleier å være venner og vel forlikte, så...9-åringen hos oss er alene hjemme hele dager, f.eks ved "småsykdom", og synes det er helt greit.Anonymous poster hash: 36b15...c9e What? Anonymous poster hash: fd30b...1ac Ja, hva så? Når barnet fyller ti må h*n jo uansett være alene hjemme. Både etter skolen, SFO er jo slutt etter 4. trinn, og ikke har noen av oss mulighet til å ta fri fra jobb uten lønn for å "passe" en snørrete 10-åring. Anonymous poster hash: 36b15...c9e
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #13 Skrevet 8. august 2014 Nja... På grensen, selv for liberale meg, men hvis de pleier å være venner og vel forlikte, så...9-åringen hos oss er alene hjemme hele dager, f.eks ved "småsykdom", og synes det er helt greit.Anonymous poster hash: 36b15...c9e What? Anonymous poster hash: fd30b...1ac Ja, hva så? Når barnet fyller ti må h*n jo uansett være alene hjemme. Både etter skolen, SFO er jo slutt etter 4. trinn, og ikke har noen av oss mulighet til å ta fri fra jobb uten lønn for å "passe" en snørrete 10-åring. Anonymous poster hash: 36b15...c9e Man har sykt barndager til barnet er 12 år. Og hvis barnet bare er snørrete, så må det vel ikke være hjemme fra skolen? Anonymous poster hash: d7f2c...88e
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #14 Skrevet 8. august 2014 Da jeg var 7 og søsteren min var 9-10 så var vi regelmessig hjemme alene fra ca 19 om kvelden til kanskje 5 morgenen etter. Sier ikke at det er greit eller at jeg kommer til å gjøre det samme med mine, men det gikk faktisk veldig bra. De var ikke ute på byen men jobbet på byen.. Anonymous poster hash: 174bd...90d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #15 Skrevet 8. august 2014 Man har sykt barn- dager til barnet er 12 ja, og det er det en grunn til. En 9-10 åring er ikke trygg nok eller moden nok til å være alene hjemme en hel dag. Anonymous poster hash: fd30b...1ac
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #16 Skrevet 8. august 2014 11-åringen: absolutt null problem! 7-åringen i grenseland, men det går nok greit når han/hun har eldre søsken hjemme. Hvor vi bor er det nesten ingen barn som er i SFO lenger enn til 2. Klasse. De har det fint hjemme med vennene fra 9-års alder. Ellers var da vel virkelig ikke dette noe problem HI, for DU var jo tydeligvis hjemme med dine barn i nabolaget hele dagen? Og som den ansvarlige, voksne og litt bekymrete personen du er, så passet du vel på litt???? Du tok med barna dine ut for å leke og inviterte naboungene over slik at de fikk leke sammen, ikke sant? Laget vaffelrøre sammen med barna og serverte hele gjengen? Dess flere som leker, dess morsommere har ungene det ofte. Og du vet vel at hvis du er grei med dine naboer, så er sjansen større for at de kanskje er greie med deg og gjør deg en tjeneste en gang du kanskje havner i ei knipe i forhold til barnepass? Du er vel ikke bare en nysgjerrig og fordømmende bitch som ser ned på folk som ikke lever livet sitt godt nok etter din standard, vel? Anonymous poster hash: 1e06c...347
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #17 Skrevet 8. august 2014 7 åringen her kunne fint vært alene med sin kusine på 11 år som er veldig ansvarlig. Kommer an på barna, men syns det høres greit ut Anonymous poster hash: d88af...2c6
Mandala Skrevet 8. august 2014 #18 Skrevet 8. august 2014 Mine barn på 8 og 10 år har vært alene noen dager i sommer, fra kl 7.30- 15.30. Null problem. Mine stebarn på 11 og 9 år kan knapt være hjemme alene. Så stor forskjell på barn. Sønnen min har også vært alene ved småsykdom.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #19 Skrevet 8. august 2014 8 åringen min kan være hjemme en hel dag. Han og 10 åringen koser seg sammen. De gjør aldri noe galt og finner ikke på rare prosjekter. Ofte får de mye spilletid de dagene de må være hjemme alene. Jeg jobber 5 minutt unna. De har mobiler begge to. Begge liker å være hjemme alene. I sommer har vi faktisk reist på jobb mens barna sover, etter avtale med barna selvsagt. Herlig å sluppe dra dem tidlig opp når de ikke må. (Vi går aldri fra ungene på kveldennår de har lagt seg) Her i bondeland som vi bor er det vanlig at barna sover når foreldre er i fjøset. Både morgen og nattestid. Vi bor ikke på gård da. 8 åringen har Sfo 3 dager i uka, 5 ble for mye, han ble så sliten. (Svær Sfo) Anonymous poster hash: 6c374...796
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #20 Skrevet 8. august 2014 Det er umulig å vite om det er forsvarlig eller ikke. Mine barn som er like gamle har vært alene hjemme noen timer, aldri en hel dag. Jeg tror det ville gått fint. Alene hjemme kan være så mangt. Kanskje har foreldrene f.eks. avtalt med ungene at de kan gå hjem til familie eller venner som bor i nærheten hvis de kjeder seg. Kanskje har ungene lyst til å være alene hjemme en dag. Kanskje er foreldrene fullstendig uforsvarlige og går ifra to redde, gråtende barn. Som en annen over her skriver, så kan det være lurt å snakke med naboene sine, og kanskje av og til samarbeide med dem om barnepass. Jeg synes det er en god trygghet i å vite at jeg kjenner mange i nabolaget veldig godt, vi passer ofte hverandres barn i forbindelse med handling, kjøring av søsken til trening osv. På den måten vet jeg også at hvis jeg noen gang virkelig skulle ha behov for hjelp, så har jeg noen jeg kan spørre. Anonymous poster hash: f8baf...066
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #21 Skrevet 8. august 2014 10 og 13 åringene mine kan fint være hjemme en hel dag, og er jo det også i skoleferien (jeg har ikke 8 uker ferie) 7-åringen har aldri vært hjemme alene mer enn en liten time og da sammen med eldre søsken. Ville ikke latt henne være hjemme en hel dag enda. Selv om det sikkert hadde gått fint har hun det mye bedre sammen med vennene sine på sfo, jeg har det også bedre på jobb når jeg vet hun er et trygt sted med tilsyn av voksne. Anonymous poster hash: 03f2a...921
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #22 Skrevet 8. august 2014 Det er ingen fasitsvar på når barna er klare for å være alene hjemme. Foreldre oppdrar barn forskjellig, og hvis de ikke er lært opp til hva de skal gjøre hvis de er alene er de ikke klare. Mine barn har fått lov til å hjelpe til med det meste her hjemme, og vet hva de skal gjøre hvis noe hender når de er alene. Her i sommer var de hjemme da en nabo skadet seg, og satt de sammen med mannen til sønnen som de hadde ringt til kom og fikk kjørt ham til legen. Anonymous poster hash: 3843f...680
Tyra79 Skrevet 8. august 2014 #23 Skrevet 8. august 2014 Klassisk svar: Det kommer helt an på!! Tenker som så at dersom barna synes det er greit. Er det greit. Vi har selv gjort dette i nøden, ikke ved sykdom. Dette er under typisk planleggingsdager, der vi begge må delta selv. Vi har veldig lite familie rundt oss. Vi bor landlig til, men i byggefelt. Har alltid avtalt med naboer, slik at de kan gå dit om noe er ekstraordinært. Mannen jobber 7min fra huset. Fakta med våre barn er (og dette tror jeg er tilfelle med mange søskenflokker!!) er at de er veldig gode venner og samarbeider godt, når de får et slikt ansvar! Kort oppsummert: Jeg hadde ikke reagert på om naboen hadde ungene hjemme slik!!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #24 Skrevet 8. august 2014 Helt ok. Jeg var på hyttepvernattingstur sammen med ei venninne når jeg var 10 år. Så at en 11 åring klarer seg hjemme en dag er forventet i mitt hode. En 7 og 11 åring bør virkelig klare å være hjemme alene ja. Du er hysterisk! Anonymous poster hash: 192b9...c3c
Mrs. Kaizer Skrevet 8. august 2014 #25 Skrevet 8. august 2014 Hverken min mann eller jeg er lærere og har like lang sommerferie som våre skolegutter. Så hos oss har 9 og 11 åringen vært alene hjemme mange dager i sommer. Det går helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå