Nerhaj Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Da skal jeg begynne å vaske på baby klær i morgen, og er litt usikker på denne "blenda sensitive flytende" skal den takast i det "rommet" som vi ellers putter pulver i! Og blenda sensitive tøy mykner skal i der som vi og ellers putter i vanlig tøymykner? Og, hva vil dere anbefale, blenda sensitive flytende, eller er det bedre med pulver der det kan kjøpes i hvitt og farget..trenger litt tips og triks
Soon to be mum Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Flytende vaskemidler og pulver fårvirra samme kammer ja. I alle fall på min maskin. På vår maskin er det en sånn liten 'vegg' man kan dra ned bakerst i kammeret når man bruker flytende vaskemidler for å hindre at det flyter inn i maskinen før det skal. Tøymykneren skal også på samme sted som vanlig ja. Det er nok en smakssak hva man foretrekker. Vi bruker Blenda sensitiv pulver for hvitt og farget tøy i tillegg til Blenda sensitiv tøymykner. I tillegg har jeg Milo, sensitiv-typen, til ullklærne. Og en sprayflaske med flekkfjerner stående ved stellebordet. Når babyen har bæsjet ut klærne sprayet jeg på flekkfjerner med en gang og kar det virke til jeg har tid til å vaske klærne. Har ingen misfarget klær så langt.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Det skal i samme kammer som pulver ja:) Vi bruker Blenda sensitiv pulver, har aldri prøvd flytende. Bruker ikke tøymykner pga jeg ( og mange andre) reagerer på det, ønsker derfor heller ikke å bruke det på barnas klær. Anonymous poster hash: b2c8c...9a0
Nerhaj Skrevet 8. august 2014 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2014 Tusen takk for svar, får se hva jeg finner på..hater dette med å vaske klær, hehe :-)
Nerhaj Skrevet 10. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2014 Det skal i samme kammer som pulver ja:) Vi bruker Blenda sensitiv pulver, har aldri prøvd flytende. Bruker ikke tøymykner pga jeg ( og mange andre) reagerer på det, ønsker derfor heller ikke å bruke det på barnas klær. Anonymous poster hash: b2c8c...9a0 Så du bruker bare pulveret for hvitt og farget tøy? Ikke noe annet? Og vasker det meste på 60° og inn i tørketrommelen etterpå?
Nerhaj Skrevet 10. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2014 Flytende vaskemidler og pulver fårvirra samme kammer ja. I alle fall på min maskin. På vår maskin er det en sånn liten 'vegg' man kan dra ned bakerst i kammeret når man bruker flytende vaskemidler for å hindre at det flyter inn i maskinen før det skal. Tøymykneren skal også på samme sted som vanlig ja. Det er nok en smakssak hva man foretrekker. Vi bruker Blenda sensitiv pulver for hvitt og farget tøy i tillegg til Blenda sensitiv tøymykner. I tillegg har jeg Milo, sensitiv-typen, til ullklærne. Og en sprayflaske med flekkfjerner stående ved stellebordet. Når babyen har bæsjet ut klærne sprayet jeg på flekkfjerner med en gang og kar det virke til jeg har tid til å vaske klærne. Har ingen misfarget klær så langt. Hva heter den du sprayer på klærne ved stellebordet om de har bæsjet eller noe på de? :-) litt greit å ha
Soon to be mum Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Flytende vaskemidler og pulver fårvirra samme kammer ja. I alle fall på min maskin. På vår maskin er det en sånn liten 'vegg' man kan dra ned bakerst i kammeret når man bruker flytende vaskemidler for å hindre at det flyter inn i maskinen før det skal. Tøymykneren skal også på samme sted som vanlig ja. Det er nok en smakssak hva man foretrekker. Vi bruker Blenda sensitiv pulver for hvitt og farget tøy i tillegg til Blenda sensitiv tøymykner. I tillegg har jeg Milo, sensitiv-typen, til ullklærne. Og en sprayflaske med flekkfjerner stående ved stellebordet. Når babyen har bæsjet ut klærne sprayet jeg på flekkfjerner med en gang og kar det virke til jeg har tid til å vaske klærne. Har ingen misfarget klær så langt. Hva heter den du sprayer på klærne ved stellebordet om de har bæsjet eller noe på de? :-) litt greit å ha Har en helt vanlig biotex-spray. Blå sprayflaske. Og ser en del kommenterer at skyllemiddel ikke er bra å bruke... Jeg må bare presisere at jeg ikke bruker de doseringer som står på pakken, verken av vaskemidler eller skyllemiddel. Vil tippe vi bruker ca halvparten av den mengden som det står på pakkene, både til barnets og våre egne klær.
Nerhaj Skrevet 10. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 10. august 2014 Flytende vaskemidler og pulver fårvirra samme kammer ja. I alle fall på min maskin. På vår maskin er det en sånn liten 'vegg' man kan dra ned bakerst i kammeret når man bruker flytende vaskemidler for å hindre at det flyter inn i maskinen før det skal. Tøymykneren skal også på samme sted som vanlig ja. Det er nok en smakssak hva man foretrekker. Vi bruker Blenda sensitiv pulver for hvitt og farget tøy i tillegg til Blenda sensitiv tøymykner. I tillegg har jeg Milo, sensitiv-typen, til ullklærne. Og en sprayflaske med flekkfjerner stående ved stellebordet. Når babyen har bæsjet ut klærne sprayet jeg på flekkfjerner med en gang og kar det virke til jeg har tid til å vaske klærne. Har ingen misfarget klær så langt. Hva heter den du sprayer på klærne ved stellebordet om de har bæsjet eller noe på de? :-) litt greit å ha Har en helt vanlig biotex-spray. Blå sprayflaske. Og ser en del kommenterer at skyllemiddel ikke er bra å bruke... Jeg må bare presisere at jeg ikke bruker de doseringer som står på pakken, verken av vaskemidler eller skyllemiddel. Vil tippe vi bruker ca halvparten av den mengden som det står på pakkene, både til barnets og våre egne klær. Ja, jeg følger ikke nøyaktig jeg heller med vårt, heller litt oppi sånn som jeg pleier. Funker helt fint det tusen takk for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå