Gå til innhold

Har dere dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å skaffe ett dyr siden vi voksne er vokst opp med dyr og vil at barna skal få samme gleden og erfaringene som vi har fått. Vurderer en katt eller en (liten) hund, -jeg og mannen er ikke helt enig ennå.

Tar gjerne i mot tips om små barnevennlige hunder og katter.

Anonymous poster hash: a9e8d...a89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 2 katter :)

Jeg anbefaler jo såklart katt, da arbeidet med disse er mindre, siden en slipper å gå tur med dem flere ganger til dagen hver dag, i all slags vær, sommer som vinter.. 

Anonymous poster hash: ccd05...cda
Skrevet

Ja, har to. Det er litt slitsomt med hund og barn. Spesielt når hunden var der først. Mest slitsomt er det å passe på hva barna gjør for selv om de har vokst opp med dyr lærer de rimelig tregt. Ikke at de har gjort noe veldig ille, men hunden er veldig tålmodig

Anonymous poster hash: 1dd5d...1bf

Skrevet

Har ikke hund eller katt, men to tarantellaer. Enklere dyr skal man jammen lete lenge etter (i hvertfall for mor). Ikke bråker dem, ikke maser dem, ikke geiser dem.

Neida, jeg er ikke imot dyr altså. Skulle gjerne hatt både hund og katt jeg. Har "alltid" hatt det. Men med en gutt med allergi gikk ikke det lenger gitt.

Anonymous poster hash: 7991e...2e8

Skrevet

Dyr, ja, det har vi. Her bor to ørkenrotter, tre katter, to hunder, tre barn og to foreldre. :)

Jammen er det liv i leieren til tider. ;):D

Ørkenrottene er det lite jobb med. Vi har to store bur, med tunell imellom, de har nok tre-fire ganger så stor plass som de i dyrebutikken mente var grei plass. De er renslige og tisser i en liten boks, resten av buret er det bare å skifte på en gang innimellom. Men du, for en personlighet på to små kropper. Veldig ivrige, jobber dagen lang og er til stor underholdning. :)

Kattene er jo veldig greie med at de ikke må gåes tur med osv. Men jeg føler man blir mer bindt da. Med tanke på ferier osv. Krever lite i hverdagen, men mer styr når man skal bort. Men for all del, de kan lære å gå i bånd å være med på hytta osv.

Hundene må jo luftes i all slags vær, så spørs jo om man ser på det på en måte å få rumpa ut av sofaen på eller om det er pes. De er jo lette å ha med seg da.

Men uansett om man velger katt eller hund, les masse, masse om det først og finn hvem rase som passer dere og det livet dere lever. En hund er ikke bare en hund og det samme med katt. Det dreier seg jo om maaaange år fremover. :)

Anonymous poster hash: 50562...418

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...