Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Min er å gå på kafe + handletur... Gå tur om kvelder i skogen. Anonymous poster hash: 5b56c...04c
ma(G)ma med to små :) Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Vi elsker å tegne og male, og lillempr synes det er maks stas å lakkere negler, selv om mor synes det er litt for jålete 😜 Matlaging og baking er også en favoritt.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Vi er mye på tur i naturen. Og vi gjør mye hobbyting, maler skjell og steiner og diverse. Nå er hun 11, og har bedt om å få slippe til litt på kjøkkenet. Så i sommer har hun lært og bruke mikroen, koke enkle ting og sånn. Jeg er så sær med unger og ovner, at hun er kanskje litt sent ute der, men... Og hver fredag har vi filmkveld bare vi to. Det er koselig :-) Anonymous poster hash: 24123...e01
Pengetreet Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Dette liker vi å gjøre sammen: Rideturer Byturer Kino Sykkelturer hvor vi tar med pledd og piknik-kurv.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 Så masse! Spille,tegne, lese sammen osv. Kino, teater, cafétur, skogtur, bærplukking. Koser oss mye med piknikk, sykling ol og. Er så mye gøy man kan gjøre med barna, Har to jenter på 3 og 6. Og en babygutt. Anonymous poster hash: acc76...92b
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #6 Skrevet 8. august 2014 Ja, også glemte jeg turer i fjæra, hun eldste elsker oppdagelsesferder. Og de liker begge to veldig godt å lage mat sammen med oss. Anonymous poster hash: acc76...92b
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #7 Skrevet 8. august 2014 Har mor og datter andre aktiviteter enn mor og sønn ? Anonymous poster hash: d4502...62f
ma(G)ma med to små :) Skrevet 8. august 2014 #8 Skrevet 8. august 2014 Har mor og datter andre aktiviteter enn mor og sønn ? Anonymous poster hash: d4502...62f Ja, vi har faktisk det. Er veldig opptatt av å ikke presse ungene inn i kjønnsroller, så både sønnen og frøkna har hatt dukker, lekekjøkken, biler og traktorer. Vi stiller de samme kravene til begge to, og tilbyr de samme aktivitetene til begge. Allikevel ser jeg helt klart at sønnen er mest gira på fisketurer, kjøre firhjuling, bygge hytte i skogen og slikt, mens jenta er mest gira på matlaging, perling, tegning, maling og neglelakk. Likestillingen slår helt feil når barn ikke får lov til å velge kjønstypiske aktiviteter. Hos oss får de prøve alt, men de velger selv hva de liker best, selv om de da gjerne velger noe kjønstypisk.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #9 Skrevet 8. august 2014 Har mor og datter andre aktiviteter enn mor og sønn ? Anonymous poster hash: d4502...62f Ja, vi har faktisk det. Er veldig opptatt av å ikke presse ungene inn i kjønnsroller, så både sønnen og frøkna har hatt dukker, lekekjøkken, biler og traktorer. Vi stiller de samme kravene til begge to, og tilbyr de samme aktivitetene til begge. Allikevel ser jeg helt klart at sønnen er mest gira på fisketurer, kjøre firhjuling, bygge hytte i skogen og slikt, mens jenta er mest gira på matlaging, perling, tegning, maling og neglelakk. Likestillingen slår helt feil når barn ikke får lov til å velge kjønstypiske aktiviteter. Hos oss får de prøve alt, men de velger selv hva de liker best, selv om de da gjerne velger noe kjønstypisk. Da går jo aktivitetene mer på interesse enn at det er gutt og jente. Jeg har to gutter, den ene liker matlaging, tegning, perling osv, mens den andre heller vil ut og spille fotball og løpe rundt. Vi til passer aktivitetene til dem også, selv om det er to gutter. Anonymous poster hash: cd209...de4
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #10 Skrevet 8. august 2014 Datteren min liker godt når vi to tar oss en golfrunde. Anonymous poster hash: e1f83...334
ma(G)ma med to små :) Skrevet 8. august 2014 #11 Skrevet 8. august 2014 Har mor og datter andre aktiviteter enn mor og sønn ? Anonymous poster hash: d4502...62f Ja, vi har faktisk det.Er veldig opptatt av å ikke presse ungene inn i kjønnsroller, så både sønnen og frøkna har hatt dukker, lekekjøkken, biler og traktorer. Vi stiller de samme kravene til begge to, og tilbyr de samme aktivitetene til begge. Allikevel ser jeg helt klart at sønnen er mest gira på fisketurer, kjøre firhjuling, bygge hytte i skogen og slikt, mens jenta er mest gira på matlaging, perling, tegning, maling og neglelakk. Likestillingen slår helt feil når barn ikke får lov til å velge kjønstypiske aktiviteter. Hos oss får de prøve alt, men de velger selv hva de liker best, selv om de da gjerne velger noe kjønstypisk. Da går jo aktivitetene mer på interesse enn at det er gutt og jente. Jeg har to gutter, den ene liker matlaging, tegning, perling osv, mens den andre heller vil ut og spille fotball og løpe rundt. Vi til passer aktivitetene til dem også, selv om det er to gutter. Anonymous poster hash: cd209...de4 Ja, det er klart at det gjør det. Men selv om det har skjedd fra tid til annen at sønnen i huset vil holde på med både perler og neglelakk, tror jeg nok at det i de aller fleste hjem ligger et skille i aktiviteter hvor jentene ofte velger mer typiske jenteaktiviteter.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #12 Skrevet 8. august 2014 Har mor og datter andre aktiviteter enn mor og sønn ? Anonymous poster hash: d4502...62f Her i huset er jenta ivrigst på å få lakket neglene, men gutta har da fått prøve når de har bedt om det også. Anonymous poster hash: b0b69...c3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå