Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Vi har planer om å starte egen bedrift/butikk. Jeg er fortiden vikar og jobber ganske mye. For å få begynt ordentlig så føler jeg selv at jeg er nødt til å trappe ned der jeg jobber nå og kanskje tom slutte der. Hvilken muligheter/rettigheter har man når det gjelder dagpenger når man vil etablere seg? Har man rett på det og hvor lenge? Jeg ser for meg 12 timers jobbing uten lønn i starten... Anonymous poster hash: 34fc2...de9
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Så lenge du starter for deg selv så sponser ikke nav dagpenger. Det blir din nye jobb. . Må regne med lite penger inn den første tiden. Anonymous poster hash: f3dc4...0ba
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Vi har planer om å starte egen bedrift/butikk. Jeg er fortiden vikar og jobber ganske mye. For å få begynt ordentlig så føler jeg selv at jeg er nødt til å trappe ned der jeg jobber nå og kanskje tom slutte der. Hvilken muligheter/rettigheter har man når det gjelder dagpenger når man vil etablere seg? Har man rett på det og hvor lenge? Jeg ser for meg 12 timers jobbing uten lønn i starten...Anonymous poster hash: 34fc2...de9 I noen tilfeller kan du få dagpenger under etablering. Men det pleier å være hvis du har gått arbeidsledig en tid og ikke får noen jobb på annen måte. Da kan man beholde dagpenger mens du etablerer deg en periode. Dersom du sier opp egen jobb, vil du uansett få en karantene på 8uker når det gjelder dagpenger. Anbefaler deg heller å kontakte innovasjon Norge for å undersøke mulighetene for støtte der. Anonymous poster hash: b0137...747
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Takk for svar :-) Jeg sier ikke opp jobben min men lar være å ta på meg vakter men det blir vel det samme? Har annen hver helg fast og tenkte å beholde det en stund fremover. Anonymous poster hash: 34fc2...de9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå