Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Har et barn som tisser og bæsjer på seg om hun får i seg mye melkeprodukter. Men finner ikke noe noe sted om at det å tisse på seg kan ha en sammenheng med laktoseintoleranse. Hva kan ellers være årsak for at hun tisser på seg så mye. Skal sies at hun er 7,5 år, begynner nå i tredjeklasse og har adhd. Anonymous poster hash: 47e00...140
Galskapens overhode Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Min har. Er nå 6,5 år, fant det tilfeldigvis ut i fjor. Løs mage, tisser på seg, raseri/sinne, tidvis magesmerter . Fikk faktisk forstoppelse også. Ta en laktosegentest hos legen. Hvis den blir negativ så kan man få laktosebelastning.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Min har. Er nå 6,5 år, fant det tilfeldigvis ut i fjor. Løs mage, tisser på seg, raseri/sinne, tidvis magesmerter . Fikk faktisk forstoppelse også. Ta en laktosegentest hos legen. Hvis den blir negativ så kan man få laktosebelastning. Har testet med blodprøver hos legen men den var negativ. Men klarer ikke helt slå meg til ro med det for i sommer testet vi med lite melkeprodukter og hun ble mye bedre. Har fått mer melk i to dager og da er vi på igjen med tissing og div andre ting.Hva er laktosebelastning? Anonymous poster hash: 47e00...140
Galskapens overhode Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 (endret) Barnet drikker laktose, tar blodprøver før og etter. Vi slapp pga laktosegentesten ble positiv , så vet ikke mer enn det. Hvis du føler hun blir bedre uten laktose, så kan dere kutte det ut. Er ingen økonomisk gevinst i å få en diagnose, kun at du vet med sikkerhet. Vi har prøvd oss fram med små mengder, og vår kan ikke spise hvitost (veldig lite laktose) en gang uten å reagere. Fordelen for familien er at nå lager vi all mat fra bunnen. Selv Toro tomatsuppe inneholder melk. Endret 7. august 2014 av BuddhaMage
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Både jeg og barna har laktoseintoleranse. Vi fastet kvelden før og drakk en blanding neste morgen hos fastlegen. Ut ifra blodprøvene samme dag fikk vi påvist laktoseintoleranse. Diare var symptomene her, ingen tisset på seg ...det gir jo ingen mening at man skal tisse på seg. Anonymous poster hash: 50bfd...585
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Barnet drikker laktose, tar blodprøver før og etter. Vi slapp pga laktosegentesten ble positiv , så vet ikke mer enn det. Hvis du føler hun blir bedre uten laktose, så kan dere kutte det ut. Er ingen økonomisk gevinst i å få en diagnose, kun at du vet med sikkerhet. Vi har prøvd oss fram med små mengder, og vår kan ikke spise hvitost (veldig lite laktose) en gang uten å reagere. Fordelen for familien er at nå lager vi all mat fra bunnen. Selv Toro tomatsuppe inneholder melk. Den nye tomatsuppen (med barnetegninger utpå) er uten melk ! Anonymous poster hash: 50bfd...585
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå