Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Er på slanker, spiser lavkarbo og passer på kaloriene. Ifølge lifesum skal jeg ha 1500 kalorier om dagen. Men når jeg trener, og forbrenner 500 kalorier, kan jeg la være å spise opp de 500? Eller må jeg få i meg det jeg forbrenner? Skjønner jo at man skal forbrenne mer enn man spiser, men når jeg legger det inn i appen øker liksom det antall kalorier jeg skal ha... Anonymous poster hash: b20a1...932
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Lavkarbo OG lavkalori?!? Tror muligens du må sette deg en smule mer inn i kosthold... Anonymous poster hash: 32a45...296
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Dersom du følger planen i appen vil du nå målet innen tiden som et satt opp. Det gjelder summen av kalorier inn og det som forbrennes. Du velger jo om du erstatter det, men det er ment at du skal det. Og så er det dumt å få i seg alt for lite også... Da blir man helt slapp.. Anonymous poster hash: 819a4...87c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Enig med nr 2. Du kjører enten eller, ikke begge deler. Les og lær Anonymous poster hash: 7024d...e0c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Lavkarbo OG lavkalori?!? Tror muligens du må sette deg en smule mer inn i kosthold... Anonymous poster hash: 32a45...296 Det har jeg gjort, og fordi jeg stagnerte leste jeg meg opp på problematikken og fant ut at man bør telle kalorier i en periode. Oppdaget og at når jeg spiste for lite kalorier gikk jeg ikke ned... Men det var ikke det jeg spurte om Anonymous poster hash: b20a1...932
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Dersom du følger planen i appen vil du nå målet innen tiden som et satt opp. Det gjelder summen av kalorier inn og det som forbrennes. Du velger jo om du erstatter det, men det er ment at du skal det. Og så er det dumt å få i seg alt for lite også... Da blir man helt slapp.. Anonymous poster hash: 819a4...87c Ja, så jeg bør spise 300 mer hvis jeg forbrenner det? Anonymous poster hash: b20a1...932
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Enig med nr 2. Du kjører enten eller, ikke begge deler. Les og lær Anonymous poster hash: 7024d...e0c Se svaret over... Anonymous poster hash: b20a1...932
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 Lavkarbo OG lavkalori?!? Tror muligens du må sette deg en smule mer inn i kosthold... Anonymous poster hash: 32a45...296 Det har jeg gjort, og fordi jeg stagnerte leste jeg meg opp på problematikken og fant ut at man bør telle kalorier i en periode. Oppdaget og at når jeg spiste for lite kalorier gikk jeg ikke ned... Men det var ikke det jeg spurte om Anonymous poster hash: b20a1...932 Altså, du har et kaloriinntak på 1500? Det ER jo for lite.. Funker med 1500 om man skal ned ved hjelp av lavkalori, men på lavkarbo er det for lite. Anonymous poster hash: 32a45...296
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Lavkarbo OG lavkalori?!? Tror muligens du må sette deg en smule mer inn i kosthold... Anonymous poster hash: 32a45...296 Det har jeg gjort, og fordi jeg stagnerte leste jeg meg opp på problematikken og fant ut at man bør telle kalorier i en periode. Oppdaget og at når jeg spiste for lite kalorier gikk jeg ikke ned... Men det var ikke det jeg spurte om Anonymous poster hash: b20a1...932 Altså, du har et kaloriinntak på 1500? Det ER jo for lite.. Funker med 1500 om man skal ned ved hjelp av lavkalori, men på lavkarbo er det for lite. Anonymous poster hash: 32a45...296 Jeg har levd på rundt 1000 lenge og gått ned masse. Uten at jeg tenkte over kalorier da. Jeg kan fint spise meg god og mett på 800, men da får jeg ikke nok karbohydrater. .. Men igjen. Ikke helt det jeg lurte på :-) Anonymous poster hash: b20a1...932
Brennheite Badeand Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 Lavkarbo OG lavkalori?!? Tror muligens du må sette deg en smule mer inn i kosthold... Anonymous poster hash: 32a45...296 Det var en bombastisk påstand. Lavkarbo er ikke ensbetydende med høyt fettinntak. Jeg lever selv hovedsakelig på proteiner, og har et meget moderat inntak av både karbohydrater og fett. Det sier seg selv at det blir lavkalori også ettersom rent kjøtt og grønnsaker som er det jeg hovedsakelig lever av er kalorifattig også. Og til deg HI - nei du må ikke spise opp det du trener. Trener du ekstremt hardt og lenge en dag så sørg allikevel for å få i deg litt karbohydrater. Og spis nok protein til å bygge litt muskler når du trener. En god regel er 2 g protein pr kg kroppsvekt (idealvekten, ikke nåværende hvis du skal ned)
*Nøtta* Skrevet 7. august 2014 #11 Skrevet 7. august 2014 Det er vel sånn at o du har 1500 kalorier du skal få i deg iløpet av en dag, så vil du fortsette å gå ned i vekt om du holder deg til dette. Si at du har spist 500 kalorier en dag og har igjen 1000, så stikker du og trener bort 500 kalorier og legger treningsøkten inn i appen. Da vil kaloriinntaket ditt øke til 1500 igjen, forid du da har trent bort 500 kalorier og dermed kan unne deg mer mat og alikavell gå ned i vekt.. U see?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #12 Skrevet 7. august 2014 Det er vel sånn at o du har 1500 kalorier du skal få i deg iløpet av en dag, så vil du fortsette å gå ned i vekt om du holder deg til dette. Si at du har spist 500 kalorier en dag og har igjen 1000, så stikker du og trener bort 500 kalorier og legger treningsøkten inn i appen. Da vil kaloriinntaket ditt øke til 1500 igjen, forid du da har trent bort 500 kalorier og dermed kan unne deg mer mat og alikavell gå ned i vekt.. U see? Ok, takk! Tror jeg ble litt klokere :-) Anonymous poster hash: b20a1...932
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #13 Skrevet 7. august 2014 Lavkarbo OG lavkalori?!? Tror muligens du må sette deg en smule mer inn i kosthold... Anonymous poster hash: 32a45...296 Det var en bombastisk påstand. Lavkarbo er ikke ensbetydende med høyt fettinntak. Jeg lever selv hovedsakelig på proteiner, og har et meget moderat inntak av både karbohydrater og fett. Det sier seg selv at det blir lavkalori også ettersom rent kjøtt og grønnsaker som er det jeg hovedsakelig lever av er kalorifattig også. Og til deg HI - nei du må ikke spise opp det du trener. Trener du ekstremt hardt og lenge en dag så sørg allikevel for å få i deg litt karbohydrater. Og spis nok protein til å bygge litt muskler når du trener. En god regel er 2 g protein pr kg kroppsvekt (idealvekten, ikke nåværende hvis du skal ned) 2 gr?? Ligger på 1 pr kilo jeg...2 blir jo for mye:/ klarer aldri i verden å få i meg det :/ Anonymous poster hash: b20a1...932
Brennheite Badeand Skrevet 7. august 2014 #14 Skrevet 7. august 2014 Lavkarbo OG lavkalori?!? Tror muligens du må sette deg en smule mer inn i kosthold... Anonymous poster hash: 32a45...296 Det var en bombastisk påstand. Lavkarbo er ikke ensbetydende med høyt fettinntak. Jeg lever selv hovedsakelig på proteiner, og har et meget moderat inntak av både karbohydrater og fett. Det sier seg selv at det blir lavkalori også ettersom rent kjøtt og grønnsaker som er det jeg hovedsakelig lever av er kalorifattig også. Og til deg HI - nei du må ikke spise opp det du trener. Trener du ekstremt hardt og lenge en dag så sørg allikevel for å få i deg litt karbohydrater. Og spis nok protein til å bygge litt muskler når du trener. En god regel er 2 g protein pr kg kroppsvekt (idealvekten, ikke nåværende hvis du skal ned) 2 gr?? Ligger på 1 pr kilo jeg...2 blir jo for mye:/ klarer aldri i verden å få i meg det :/ Anonymous poster hash: b20a1...932 Hvis du skal bygge muskler så bør du skru opp litt på proteinene. Men det betyr ikke at du MÅ spise enormt mye kjøtt. Sjekk andre proteinkilder - egg, cottage cheese, gresk yoghurt bruker jeg mye av. skyr. Eller du kan kline til med en proteinshake for å øke inntaket. Det betyr ikke at du blir noen bodybuilder, men at du gir kroppen din hjelp med å bygge litt muskler som igjen vil bidra til at du får høyere forbrenning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå