Gå til innhold

Bananfluer!!!!!!!! NOen tips?!?!??!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grrrrr!!!

Anonymous poster hash: 485cf...22c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ha mat fremme. Skyld tallerkener og sett i oppvaskmaskinen med en gang. Gå ut med søppel hver dag.

Sørg for å ha det rent i sluk og på benker.

Hater bananfluer!! Heldigvis ingen her i år.

Skrevet

Sett fram et par småskåler med vann, zalo og eplecidereddik. De elsker eddiken og drukner fordi zalo ødelegger overflatehinna på vannet.

Anonymous poster hash: f8203...a82

Skrevet

Utenom å skylle tallerkener , rydder bort mat osv.

Like deler Eplecideredikk og vann + noen dråper zalo i en skål.

Virket her :-)

Skrevet

Ha en skvett eddik eller en vinskvett i et glass + en dråpe eller tre med Zalo.

Ha plastfolie over åpningen og sett på en strikk. Stikk noen få hull i plasten (ikke altfor store, men store nok til at fluene kan komme seg nedi).

La stå på benken så blir det fluefelle de luxe ;)

Og ikke minst - ikke ha noe frukt eller matrester stå fremme. Kast matsøppel minst en gang om dagen, få ut fruktavfall så fort som mulig! Under ingen omstendigheter ha vin- eller ølskvetter stående igjen i glass - ikke en gang en dråpe! Skyll flasker/bokser godt.

Jeg er blitt ekstremt påpasselig med å ikke ha noe noe som tiltrekker dem ute. Kaster søpla ofte nå på sommeren, har all frukt o.l. i kjøleskapet.

Dette har resultert i at jeg har hatt hele tre bananfluer her i år :P

Var supernøye i fjor også. Så trengte ikke å bruke fluefellen da heller. Men brukte den flittig sommeren før, inntil jeg innså hvor ekstremt nøye jeg måtte være med matrester, fruktrester, rester i øl/vin/brusflasker osv.

Nå - null problem :)

Anonymous poster hash: 10a89...8ba
Skrevet

Ha en skvett eddik eller en vinskvett i et glass + en dråpe eller tre med Zalo.

Ha plastfolie over åpningen og sett på en strikk. Stikk noen få hull i plasten (ikke altfor store, men store nok til at fluene kan komme seg nedi).

La stå på benken så blir det fluefelle de luxe ;)

Og ikke minst - ikke ha noe frukt eller matrester stå fremme. Kast matsøppel minst en gang om dagen, få ut fruktavfall så fort som mulig! Under ingen omstendigheter ha vin- eller ølskvetter stående igjen i glass - ikke en gang en dråpe! Skyll flasker/bokser godt.

Jeg er blitt ekstremt påpasselig med å ikke ha noe noe som tiltrekker dem ute. Kaster søpla ofte nå på sommeren, har all frukt o.l. i kjøleskapet.

Dette har resultert i at jeg har hatt hele tre bananfluer her i år :P

Var supernøye i fjor også. Så trengte ikke å bruke fluefellen da heller. Men brukte den flittig sommeren før, inntil jeg innså hvor ekstremt nøye jeg måtte være med matrester, fruktrester, rester i øl/vin/brusflasker osv.

Nå - null problem :)

Anonymous poster hash: 10a89...8ba

Takk! Må åpne en flaske vin da :D 

Anonymous poster hash: 485cf...22c

Skrevet

Hjelper dette på veps også?

Skrevet

Prøvd det zalo og eddik, tja ingen av fluene gadd å fly oppi glassa så da forsvant poenget. Vi var nøye med renhold og søppel, og siden de holdt seg mest i et hjørne så støvsugde jeg de. Støvsugde 3 ganger og da var de borte. Dekte til åpningen på støvsugeren i flere dager.

Anonymous poster hash: 80a04...42a

Skrevet

Anonymous poster hash: 5fe0d...2e1
Skrevet

Dette funker for oss: I tillegg til å ikke ha frukt eller mat stående framme, så blander jeg litt øl og litt vin i ei skål og setter den på en benk der jeg hr litt armslag. Så går jeg bortom skåla med ujevne mellomrom og kverker alle fluene som er der med elektrisk fluesmekker. Funker som bare det!

Skrevet

Alt som er nevnt, pluss iherdig støvsuging hver gang jeg ser en :)

Anonymous poster hash: 0ccdd...06c

Skrevet

2 ord: max smekker!!!!

Den er genial! Zapp, zapp, zapp, og ALLE dauer!! Hurra!! :P

Anonymous poster hash: fedbb...9ab

Skrevet

Her funker eddik + zalo som bare det! Fikk en haug av bananfluer på grunn av noen nektariner. Helte edikk og litt zalo oppi et eggeglass og noen timer senere lå det 20 døde bananfluer oppi der :)

Anonymous poster hash: e0169...a4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...