Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Jeg trenger hjelp! Hjelp til å slutte å røyke! Så svakt ett menneske er jeg at jeg fremdeles røyker 2 uker etter testen ble positiv. Sverget på død og liv at jeg skulle slutte sist jeg ikke klarte å slutte under graviditet. Men så sitter jeg her da, fullstendig blottet for viljestyrke spurte legen om jeg kunne prøve den sprayen apotekene har, men det frarådet hun og ba meg heller prøve å minske antall sigaretter pr dag. El sigarett har jeg prøvd, og blir bare så innmari stressa av å ikke få den jævla sigaretten med nikotin! Hater meg selv altså, skal ikke være mulig å bli så avhengig !! Dere som har slutta, hva og hvordan gjorde dere det? Anonymous poster hash: 5f31a...94c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Den dårlige samvittigheten ovenfor barnet gjorde at jeg slutta. Tenkt at du forgifter barnet hver gang du tar en røyk, også er det faktisk bare å bestemme seg. Kast røyk du har, kast lightere og bestem deg for at du er en ikke-røyker. Evt. så kan du forsøke hypnose. Anonymous poster hash: 63ff3...c18
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Problemet er at det ER bare å slutte, men hvis du ikke vil det nok så er det ikke så mye å gjøre. Du må rett og slett bare gjøre det, og finne deg noe annet å gjøre enn å tenke på det. Anonymous poster hash: 07dc1...781
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Se for deg at du blåser røyk rett i ansiktet på babyen hver gang du tar deg en røyk.se for deg som komplikasjonene som KAN skje foster som utsettes for røyk. Du er sterk nok. En mamma gjør alt for sine små. Lykke til! Anonymous poster hash: 5e4c4...ce3
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Hver gang du tar et trekk blir det som om du står på navlestrengen. Babyen får ikke oksygen og du skader barnet sakte, men sikkert. Omsorgssvikt kalles det. Anonymous poster hash: eb6ab...2ba
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Ikke ta den første røyken når du våkner!!! Om du først har gjort det så kjenner du at du må ha flere. Vet hvordan det er, og for meg hjalp dette. Du klarer nok ikke slutte helt med en gang, men kanskje det hjelper deg å trappe ned hver dag? Jo lenger tid det går før du tar deg en røyk jo vondere smaker den. Da vil du ikke ha lenger lykke til prøv i morgen, IKKE ta den første røyken når du pleier Anonymous poster hash: 14a21...dbc
Ragna_Rekkverk Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Les boka "Endelig ikke-røyker" av Allen Carr. I ditt tilfelle ville jeg kjøpt boken i dag!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 Jeg trenger hjelp! Hjelp til å slutte å røyke! Så svakt ett menneske er jeg at jeg fremdeles røyker 2 uker etter testen ble positiv. Sverget på død og liv at jeg skulle slutte sist jeg ikke klarte å slutte under graviditet. Men så sitter jeg her da, fullstendig blottet for viljestyrke spurte legen om jeg kunne prøve den sprayen apotekene har, men det frarådet hun og ba meg heller prøve å minske antall sigaretter pr dag. El sigarett har jeg prøvd, og blir bare så innmari stressa av å ikke få den jævla sigaretten med nikotin! Hater meg selv altså, skal ikke være mulig å bli så avhengig !! Dere som har slutta, hva og hvordan gjorde dere det? Anonymous poster hash: 5f31a...94c Hjelp av lege + alle rådene over her! DU klarer dette! Anonymous poster hash: 3c14a...5ea
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Kjenn på det stresset du føler når du ikke får nikotin. Hus så at om du ikke takler det stresset, og fortsetter å røyke gjennom svangerskapet, så er det den nyfødte babyen din som må leve sine første døgn utenfor magen med nikotinabstinens. Du velger dermed at babyen din skal tåle det ubehaget du ikke vil utsette deg selv for. Hvor ynkelig er ikke det? Anonymous poster hash: 618b8...11f
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 Min mor som hadde røyket i 40 år, la bort sigaretten på dagen når hun ville slutte. Sånt har jeg respekt for. Så VIL man slutte, så klarer man det. Tenk på det stakkars ufødte barnet i magen din, det har ikke spurt om å få niktotin i seg! Anonymous poster hash: b2c5b...dac
det er berre mordi Skrevet 7. august 2014 #11 Skrevet 7. august 2014 Les boka "Endelig ikke-røyker" av Allen Carr. I ditt tilfelle ville jeg kjøpt boken i dag! Jepp. Denne gjer nok susen. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #12 Skrevet 7. august 2014 Min gravide venninne sluttet på dagen etter å ha kjent litt på det legen hennes sa: Hvor mange ganger iløpet av natta våkner du, og står opp for å røyke? Ingen? Gratulerer, da er du IKKE avhengig, og nå gjenstår bare at hodet ditt forstår det kroppen allerede vet! Dette klarer du! Anonymous poster hash: f9cb8...6f9
Gjest lillehi Skrevet 7. august 2014 #13 Skrevet 7. august 2014 Har ingen gode råd, men vil bare ønske deg lykke til! Dette klarer du😃 og gratulerer med den lille i magen💕
oslofrk Skrevet 8. august 2014 #14 Skrevet 8. august 2014 Jeg klarte det og det kan du også! Stopp tankene når de surrer rundt røyk. Hver gang! Ikke tenk, bare la være å tenne røyken. Snakk til babyen hver gang du har lyst på en røyk og fortell den og degselv hvor utrolig flink du er som lar være! Du klarer det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå