Gå til innhold

Hvor finner man de absolutt billigste klærne, nytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man ikke er opptatt av merke osv., KUN pris. Hvor handler man da. Ikke brukt. Hvem har de billigste dressene, hvem har de billigste skoene osv.?

Hadde vært gøy å se hvor lite som faktisk er mulig å bruke på en "års-garderobe".

Pr. dags dato bruker jeg alt for mye, har bare i sommer handlet for nærmere 15.000 kr (har 2, snart 3 barn, er til alle, inkl. ull og yttertøy til høst/vinter).

Har god økonomi, så er ikke avhengig av billige klær, synes bare det hadde vært utrolig interessant å få vite hvordan noen klarer seg med et budsjett på, la oss si 3000 kr for alt av klær et barn trenger i løpet av et år med sine årstider. Fikk lyst å prøve det!

Anonymous poster hash: 9507c...d0b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man ikke er opptatt av merke osv., KUN pris. Hvor handler man da. Ikke brukt. Hvem har de billigste dressene, hvem har de billigste skoene osv.?

Hadde vært gøy å se hvor lite som faktisk er mulig å bruke på en "års-garderobe".

Pr. dags dato bruker jeg alt for mye, har bare i sommer handlet for nærmere 15.000 kr (har 2, snart 3 barn, er til alle, inkl. ull og yttertøy til høst/vinter).

Har god økonomi, så er ikke avhengig av billige klær, synes bare det hadde vært utrolig interessant å få vite hvordan noen klarer seg med et budsjett på, la oss si 3000 kr for alt av klær et barn trenger i løpet av et år med sine årstider. Fikk lyst å prøve det!

Kan selvsagt være merkeklær, men ubrukt og billigst mulig.

Skrevet

Ingen??

Skrevet

Sparkjøp og Cellbes.no wr billig. Kvaliteten er ofte dårlig, ihvertfall på Sparkjøp.

Anonymous poster hash: c0eef...a0e

Skrevet

Muligens europris er billig på klær..

Obs og stormberg på salg

Billigtur til london og fyll to kofferter på Primark.

Skrevet

Spar kjøp sin høst dress kom ut best i test i våres så ikke nødvendigvis dårlug kvalitet.

Anonymous poster hash: 9529e...796

Skrevet

Sparkjøp og Cellbes.no wr billig. Kvaliteten er ofte dårlig, ihvertfall på Sparkjøp.

Anonymous poster hash: c0eef...a0e

Aldri hørt om cellbes.no, men ser ikke ut til å være noe billigere enn f.eks. H&M og de andre kjedebutikkene? (Bare mye styggere klær :fnise: )

Skrevet

Primark :-):-):-)

Anonymous poster hash: 34a27...9a1

Skrevet

Du kan jo starte med å kjøpe vinterpakken på sportmann.no Hvordan klærne er vet jeg ikke, men regner med dressen er stiv, tung og kanskje ikke helt vanntett, mens det andre er bra nok.

Skrevet

I en butikk der det ikke er så viktig hvordan forholdene er for de som lager klærne?

Eller om de er sydd av småbarn?

Evt. laget i kinesiske slavefabrikker?

Jeg vil tro at de billigste klærne lages på billigste måte, og det kommer ofte sammen med ting vi ikke liker å tenke så mye på.

Skrevet

I en butikk der det ikke er så viktig hvordan forholdene er for de som lager klærne?

Jeg vil tro at de billigste klærne lages på billigste måte, og det kommer ofte sammen med ting vi ikke liker å tenke så mye på.

Du er klar over at de fleste dyre merkene som reima også blir sydd på "slavefabrikker" i Kina Bangladesh osv?

Reima og den forhatte kjeden H&M bruker samme fabrikk i Bangladesh.

http://yle.fi/uutiset/yle_investigation_reima_brand_baby_products_pay_workers_mere_cents/7189194

Skrevet

Du er klar over at de fleste dyre merkene som reima også blir sydd på "slavefabrikker" i Kina Bangladesh osv?

http://yle.fi/uutiset/yle_investigation_reima_brand_baby_products_pay_workers_mere_cents/7189194

Javisst, men man har jo mulighet til å undersøke litt før man går for å handle.

Dyre klær er ikke nødvendigvis hverken etisk riktig eller bra klær, men om du handler KUN på grunnlag av pris, mener jeg at du kanskje burde tenke deg om en gang til.

Skrevet

Man skal vel ha litt flaks for å finne det aller billigste, for det er på salg, også må størrelsene klaffe. ;)

Billigste vinterdressen jeg har kjøpt var Leketøy til 100 kr på Coop Xtra. Var faktisk fornøyd med den også. Har bestilt parkdress nå på xxl.no til 199,- men vet ikke om den er noe bra ennå. Vanlige inneklær og sommerklær finner jeg billigst på Cubus, ned til 19 kroner plagget på salg.

Sko aner jeg ikke, der prioriterer jeg å gå til skobutikk og kjøpe til full pris, for å få hjelp og riktig størrelse.

Anonymous poster hash: 8134e...5bf
Skrevet

Javisst, men man har jo mulighet til å undersøke litt før man går for å handle.

Dyre klær er ikke nødvendigvis hverken etisk riktig eller bra klær, men om du handler KUN på grunnlag av pris, mener jeg at du kanskje burde tenke deg om en gang til.

De fleste klær blir produsert på slike slavefabrikker. Derfor bruker min mor å sende klær til barna fra Russland, da man vet at de lages på russiske fabrikker, der forholdene er betraktelig bedre enn på fabrikkene i Bangladesh og Kina. Hva som importeres til Norge av dyre og billige klær er det vanskelig å spore.

Anonymous poster hash: c8c0e...0e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...