Gå til innhold

Strekkmerker


FrøkenG

Anbefalte innlegg

Noen med råd for å unngå/minske sannsynligheten for strekkmerker etter svangerskap? Hvilken krem egner seg?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Nuxe sin tørrolje. Har ikke vært gravid før så vet jo ikke om den funker, men den lukter godt og skal være bra mot strekkmerker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har it works strekkmerkekrem og den er helt fantastisk. Virker på strekkmerker og arr både under svangerskap og ellers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk med første våkna jeg opp en morgen med masse sprit tusj striper på puppene. (Skal sies at jeg kun hadde nipler fra før, absolutt ingen antydning til bryster). Så den dagen var jeg ca i min 5 mnd, og puppene hadde bare eksplodert :P Husker jeg ringte moren min og gråt i telefonen, det så rett og slett ut som om jeg eller noen hadde tegnet på dem ;) Så på pupper tror jeg det er lite du kan gjøre for å forhindre dem.

 

Strekkmerkene på kroppen min kom nøyaktig 3 uker før fødsel. Anbefaler deg om du har piercing i navlen om å fjerne den, det strekker godt der når man blir stor. 

Tror ærlig talt at strekkmerker er arveanlegg -fikk moren mye strekkmerker som gravid?

Høyde har som regel også mye å si, er du høy slipper de fleste unna, ser vertfall det på mine venninner.

 

Ingen smøring er som den som kommer innenfra, drikk masse vann. 

Ellers smørte jeg meg med kobberkrem med nr 2, fikk ingen strekkmerker.

Det er den samme kremen man kan smøre skjede åpningen med fra rundt uke 34. Anbefales av mange jordmødre for å tøye vevet før fødsel. Den er seig, men var effektiv her. Og vil bli bruk denne gang også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kun 20 år da jeg fikk nr en. (Venter nå nr to)

Jeg er 180 høy, var normalvektig/slank og gikk ikke opp mer enn 11 kg med nr en og smurte meg med så mange forskjellige kremer! Til tross for dette er magen min FULL av strekkmerker, fra over navelen og ned til trusekanten... De kom siste mnd, akkurat som det skjedde over natten...

Strekkmerkene har heldigvis bleknet, men magen er stygg og skrukkete. Håper ikke jeg får enda fler denne gangen (om det er mulig å få fler) hehe

Jeg vet jeg skal utføre mageplastikk når jeg er kommet i form etter dette svangerskapet, for ikke planer om mer enn to barn :)

Men - det er verdt litt strekkmerker dette her da ;)

Endret av Oslofrk87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mine tvil i hvor mye strekkmerkekremer fungerer. Jeg brukte det sist graviditet. Jeg fikk ingen strekkmerker, men tror nok ikke det er kremmen sin fortjeneste. Tror nok det er mer arvelig, så hvis din mor har sluppe unna har nok du og større sannsynlighet for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har strekkmerker fra før (hatt siden puberteten slo inn) og veksthormon behandlingen så. Jeg bryr meg fint lite faktisk. Kommer de så kommer de, de viser at hvor fantastisk kroppen vår er. Og min sambo har sagt fra dag 1 at tigerstripene mine er bare kule så :')

 

Jeh drikker mye vann og om det ikke er nok, så er det ikke nok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor fikk INGEN strekkmerker, jeg derimot fikk... Ikke kjempemye, men de er jo der...

Fikk helt panikk når jeg fikk det (nederst på magen og innsiden av lårene og øverst på puppene), og tenkte at NÅ var kroppen ødelagt. 

Be forsvinner aldri, men du blir vant med de, og tenk på det som mammakrigsmaling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma fikk en del, jeg fikk ingen med min første. Min mann kom hjem med råd fra en eldre dame fra jobben... Be henne smøre seg med spenol...? Så da gjorde jeg det fra uke 18 :) Vet ikke om det hjalp, men jeg har ingen... Og kremen koster 10kr på matvarebutikken, så hvorfor ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...