Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Min bestevenninne har samboer og to små barn. Hun er i en krevende 100% stilling med noe kveldsarbeid i travle perioder på hjemmekontor. Hun tar seg av det meste i huset også siden samboeren hennes ikke er flink til husarbeid. Problemet er at han ble permittert for over 1 år siden og enda ikke giddet å finne seg jobb. Han har kjørt taxi i 10 år, men her er det ikke lenger taxijobber å få. Mens han gikk arbeidsledig har det vært utlyst titalls av forskjellige stillinger i butikk, på bensinstasjon, bokhandler og så videre. Problemer er at han VIL IKKE jobbe på Rema, Dressmann, Statoil osv. Han mener at han er for "fin" til disse jobbene. Derfor trør han hjemme med veldig lav arbeidsledighetstrygd og gjør ingenting. Jeg vil gjerne råde min venninne å stille ham et ultimatum: begynn å jobbe eller flytt ut. Slik det er i dag blir han forsørget av henne som tjener over 600 000 i året, gjør husarbeid og holder på å slite seg i hjel med barn på 2 og 4 år, mens han bare koser seg. Står opp når han vil, sover når han vil og gjør hva han vil. Han fester minst 2 helger i måneden med kompisene. Hva er deres synspunkter? Anonymous poster hash: f0104...dc5
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 At venninna di bør gro seg noen baller. Anonymous poster hash: 3a979...784
*Miss Marple* Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 At dette er noe du ikke har noe med så lenge hun ikke spør deg om råd.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 At dette er noe du ikke har noe med så lenge hun ikke spør deg om råd. Altså, jeg skriver jo her siden hun nettopp har spurt meg om råd. Hun er fortvilet og holder på å bli utbrent. Begge foreldrene hennes er døde, og hun har veldig liten nettverk, så hun kvier seg for å gå fra samboer som har stor familie og gedigent nettverk. Men hun ser mørkt på fremtiden. Anonymous poster hash: f0104...dc5
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 At dette er noe du ikke har noe med så lenge hun ikke spør deg om råd. Altså, jeg skriver jo her siden hun nettopp har spurt meg om råd. Hun er fortvilet og holder på å bli utbrent. Begge foreldrene hennes er døde, og hun har veldig liten nettverk, så hun kvier seg for å gå fra samboer som har stor familie og gedigent nettverk. Men hun ser mørkt på fremtiden. Anonymous poster hash: f0104...dc5 Signerer hun over, hadde rådet henne til å stille ultimatum. Få med den latsabben med på familieterapi. Hva slags forbilde er hun for barna? Anonymous poster hash: 2012d...86e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Venninnen din bør gro seg litt baller! En sånn slabbedask hadde det i alle fall ikke vært plass til i mitt liv. Æh... For fin? For fin til å jobbe f.eks. i butikk når han tidligere har kjørt drosje? Realitetsorientering hadde kanskje vært greit? Anonymous poster hash: dcbde...8ae
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 At dette er noe du ikke har noe med så lenge hun ikke spør deg om råd. Altså, jeg skriver jo her siden hun nettopp har spurt meg om råd. Hun er fortvilet og holder på å bli utbrent. Begge foreldrene hennes er døde, og hun har veldig liten nettverk, så hun kvier seg for å gå fra samboer som har stor familie og gedigent nettverk. Men hun ser mørkt på fremtiden. Anonymous poster hash: f0104...dc5 Jeg stilte en gang det samme kravet til min mann, at han måtte finne en jobb. Han gjorde ingenting med det og blee kastet på dør.Her har farmor og farfar vært en fantastisk støtte. Vi har beholdt den gode kontakten selv om jeg ikke bor sammen med barnefar. Vi omgås ikke som venner, men har kontakt på vegne av barnet. Det fungerer veldig bra. Anonymous poster hash: 51339...6d0
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 Kva tror du rådet er. Sier seg sjølv. Anonymous poster hash: beac8...685
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Hun spør om råd? Er hun dum? herregud hun burde kreve at han får seg jobb og hjelper med husarbeidet Ellers er det på huet og ræva ut Anonymous poster hash: 51535...072
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 Dette er din venninnes egen skyld. Hun får innføre nye regler, kaste han ut eller flytte selv. Forstår meg ikke på kvinner som finner seg i slikt. Har åpenbart gode jobber og virker tilsynelatende ressurssterke og så lar de slabbedask gubben holde på Anonymous poster hash: 3d3c7...9d9
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #11 Skrevet 7. august 2014 Hmm - jeg kjenner noen som var i samme situasjon (litt eldre barn da). Hun sa - vi kan ikke bo sammen om ikke du bidrar. De bodde fra hverandre et par år mens han tok tegninga og fant seg en jobb. Nå bor de sammen igjen og har gjort det noen år og de har det bedre enn noensinne! Anonymous poster hash: a19e3...ed8
Elsker livet Skrevet 7. august 2014 #12 Skrevet 7. august 2014 Hun må selvsagt kreve at han er med på å få hjulene til å gå rundt. Mens han er hjemme må han gjøre det meste av husarbeidet, innkjøp og stille med middag hver dag. Forskjellen om han begynner å jobbe vil være at han bidrar økonomisk, men hun vil bli like sliten av å jobbe og gjøre all jobben hjemme.
Gjest MMJ Skrevet 7. august 2014 #13 Skrevet 7. august 2014 Så lenge han ikke har funnet seg en jobb (han kan ha grunner for det som ikke vi vet om) - så bør han holde ALT av husarbeid og matlaging - synes jeg
Følelsesvims Skrevet 7. august 2014 #14 Skrevet 7. august 2014 Himmel, jeg hadde klikket (og det hadde mannen min og gjort hvis jeg hadde oppført meg sånn)! Eier han ikke skam i livet? Ville rådet venninnen din til å begynne og stille krav! Gå på jobb, si til mannen "at nå får du få barna i barnehagen". Komme hjem, spørre etter middagen og være overrasket når det ikke er gjort noe hjemme. Hvis han reagerer, reagere tilbake med "du mener vel ikke seriøst at jeg skal jobbe og forsørge deg, og gjøre alt hjemme i tillegg?!" Hun må ta tak! Kan være veldig vanskelig å snu nå som han tydeligvis har blitt vant til at det er greit, men det kommer til å slite på forholdet hvis det fortsetter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå