Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 De har gjort et bytte i barnehage så hun skal være med de minste barna et år til? Er dette ok uten å gi beskjed til oss? Hun fyller fire år neste år. Anonymous poster hash: 4442a...d49
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 En treåring på småbarnsavd for barn fra 0-2 år? Hadde forventet at barnet mitt fikk gå på avd med barn født i samme år. Anonymous poster hash: 1a121...f9b
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 De har gjort et bytte i barnehage så hun skal være med de minste barna et år til? Er dette ok uten å gi beskjed til oss? Hun fyller fire år neste år. Anonymous poster hash: 4442a...d49 Hva er grunnen? Mener de hun ikke er moden nok? Anonymous poster hash: b280f...24d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Det er ikke ok overhodet om ikke de har gods grunner for det... Anonymous poster hash: b280f...24d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Skulle ønske sønnen min fikk ett ekstra år på småbarnsavdelingen,det hadde han hatt godt av... Anonymous poster hash: cb98d...3a1
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 De har nok helt sikkert sine grunner til at de velger at nettopp det barnet skal gå på småbarnsavd 1 år til. Anonymous poster hash: ec4b5...63b
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 De har gjort et bytte i barnehage så hun skal være med de minste barna et år til? Er dette ok uten å gi beskjed til oss? Hun fyller fire år neste år. Anonymous poster hash: 4442a...d49 Hva er grunnen? Mener de hun ikke er moden nok? Anonymous poster hash: b280f...24d Tviler på at det er grunnen. Min sønn er ganske umoden å kunne trengt ett år til på småbarnsavdelingen,men det var ingen bønn om å få forsette med de minste. Anonymous poster hash: cb98d...3a1
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 Hadde jeg ikke godtatt. Hun vil bli hengende etter. Hun er for stor til småbarna. Anonymous poster hash: 9873b...51b
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Vår blir "holdt igjen" ett år sammen med to andre på avdelingen, og to barn på en annen småbarnsavdeling. Det er ikke alltid barnehagen vår har plass til alle på stor avdeling (forsvinner mindre skolebarn enn hva som kommer av 3åringer). Jeg er strålende fornøyd med dette, de fem barna danner sin egen treårsklubb de fleste dager (går på turer sammen osv), og de får ett år til med mer personale rundt seg. :-) Min datter er virkelig ikke umoden, hun ligger langt foran på omtrent alt, men hun er født sent på året og er derfor den som blir værende. Og jeg synes det bare er kjekt. :-) Anonymous poster hash: e146e...960
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 De har gjort et bytte i barnehage så hun skal være med de minste barna et år til? Er dette ok uten å gi beskjed til oss? Hun fyller fire år neste år. Anonymous poster hash: 4442a...d49 Hva er grunnen? Mener de hun ikke er moden nok? Anonymous poster hash: b280f...24d De sa at de ønsket henne der et år til og at ikke alle kunne starte på den store avdelingen. Anonymous poster hash: 4442a...d49
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #11 Skrevet 7. august 2014 Vår blir "holdt igjen" ett år sammen med to andre på avdelingen, og to barn på en annen småbarnsavdeling. Det er ikke alltid barnehagen vår har plass til alle på stor avdeling (forsvinner mindre skolebarn enn hva som kommer av 3åringer). Jeg er strålende fornøyd med dette, de fem barna danner sin egen treårsklubb de fleste dager (går på turer sammen osv), og de får ett år til med mer personale rundt seg. :-) Min datter er virkelig ikke umoden, hun ligger langt foran på omtrent alt, men hun er født sent på året og er derfor den som blir værende. Og jeg synes det bare er kjekt. :-) Anonymous poster hash: e146e...960 Takk, det hjelp meg litt å høre det også Hehe! Anonymous poster hash: 4442a...d49
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #12 Skrevet 7. august 2014 Vår ble også holdt igjen på småbarn (sammen med et annet barn) Det var rett og slett ikke plass til alle 3-åringene på stor avdeling fordi det var flere 3-åringer enn 6-åringer som sluttet. Slik er det bare noen ganger. Det er ikke alltid det går opp med antall ledige plasser IG antall barn som teoretisk skal bytte avdeling. Hos oss gjorde de det slik af vårt barn fikk komme over på stor avdeling på samlingsstunder enkelte dager, og fikk være med de på turdager. Dessuten traff hun jo alle ungene ute:). I løpet av året var det noen barn som flyttet etter byttet avdeling. Så jenta vår byttet til stor like før jul. Anonymous poster hash: f40c9...68e
☆☆☆ Skrevet 7. august 2014 #13 Skrevet 7. august 2014 Mi går på 0-4 årsavdeling. Om barna blir flytta set året dei fyller tre avhenger av tilgangen på sstorbarnsplassar. Før sommaren var der fleire aom fyller fire i år, no er der ingen som fyller tre i løpet av året, då dei har nok plassar på storbarn. Har inntrykk av at bhg er flinke til å tilrettelegge for fleire aldersgrupper på samme avdeling.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #14 Skrevet 7. august 2014 Hadde uansett ikke akseptert det uten å få beskjed først, man forbereder jo gjerne barnet på at de skal flyttes opp. Er hun født sent på året, er det plassmangel, eller er det andre grunner som oppgis? Datteren min fikk ikke plass da hun skulle, vi byttet barnehage (det var uansett helt nye folk og mange av vennene hennes flyttet akkurat da). Anonymous poster hash: 4f319...613
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #15 Skrevet 7. august 2014 Dere burde ha blitt informert. Det er ikke noen fast norm på hva slags aldersspenn det kan være på en avdeling, men det er forskjell på bemanningsnorm over og under 3 år (det året barnet fyller). Det finnes barnehager som kjører "familiegrupper", altå barn i forskjellige alders i samme avdeling. De skal uansett sørge for et godt pedagogisk tilbud. I "vår" barnehage er det en del barn som blir værende ett år ekstra i "småbarnsavdelingen" pga plassproblemer. De ser ut til å ha det helt fint og jeg kjenner ett av disse barna. Hun henger da overhode ikke etter i utvikling. Anonymous poster hash: c59ce...84e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #16 Skrevet 7. august 2014 Du skriver at hun fyller 4 år til neste år, men hvor lenge er det siden hun fylte 3 da? Om hun er født sent på året, og det er få ledige plasser på "stor" avdeling så kan det jo være derfor? Da holder de noen ganger igjen de yngste av de eldste.. Jeg forstår at dere ikke likte dette, har selv ei som blir 4 til jul, og om hun hadde blitt holdt igjen på liten avd så hadde jeg nok også blitt fortvilet. Men ta en prat med styrer og forklar hva du tenker, kanskje det ordner seg Anonymous poster hash: b2853...293
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #17 Skrevet 7. august 2014 Min blir 4 år i desember, har gått på storbarn siden hun var 2,5...hadde IKKE godtatt om hun gikk på småbarn nå. Anonymous poster hash: 79a9d...8c3
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #18 Skrevet 7. august 2014 hun er vel ikke moden nok. og er 0-3 ikke 0-2 Anonymous poster hash: a6031...375
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #19 Skrevet 7. august 2014 Mange foreldre fikk beskjed om at barna skulle bytte gruppe etter sommeren, dette fikk vi ikke beskjed om når de andre fikk beskjed om det. Men når jeg spurte uke etter sa de at vi skulle bytte til stor avdeling. Men 4 august fikk vi beskjed om at hun fortsatt skulle starte på lille avdelingen med de minste. Så der er det ca 3 "store" barn. Resten er under 2 år. Så jeg vet ikke, men dette er vel sikkert "vanlig" da?! Men regner med hun blir byttet over til neste høst da? Neste år? Hun hadde jo gledet seg. Vi var dumme som fortalte det. Anonymous poster hash: 4442a...d49
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #20 Skrevet 7. august 2014 Mange foreldre fikk beskjed om at barna skulle bytte gruppe etter sommeren, dette fikk vi ikke beskjed om når de andre fikk beskjed om det. Men når jeg spurte uke etter sa de at vi skulle bytte til stor avdeling. Men 4 august fikk vi beskjed om at hun fortsatt skulle starte på lille avdelingen med de minste. Så der er det ca 3 "store" barn. Resten er under 2 år. Så jeg vet ikke, men dette er vel sikkert "vanlig" da?! Men regner med hun blir byttet over til neste høst da? Neste år? Hun hadde jo gledet seg. Vi var dumme som fortalte det. HI Anonymous poster hash: 4442a...d49 Anonymous poster hash: 4442a...d49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå