Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Jeg har ei venninne som jeg er en del sammen med, har ofte med barna. Jeg har en gutt på 4 og hun har ei jente på snart to. Når min gutt får låne lekene hennes så liker han å leke uten at det skal bli ødelagt av hennes jentw. Hver gang han begynner å bygge noe river henne det ned. Og han blir frustrert og sint/lei. Min venninne mener han må forstå at slik er det siden hun er så liten og jeg får stadig høre at han er så fryktelig sint. Bør hun ta birt sin jente fra det han har bygt? Bør han godta dette hele tiden siden det er hennes leker og hun er liten? (Han deler med glede sine leker også) bør jeg be han leke med noe annet som de kan leke med sammen? Anonymous poster hash: afa86...328
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Hun kommer til å få problemer med den jenta om det er sånn hun har tenkt å oppdra henne. Ser for meg at hun kunne vært en sånn mamma som blir snakket om i bhg-tråden Nei, din sønn skal ikke finne seg i alt bare fordi jenta er 2 år. Hadde sagt det rett ut. Anonymous poster hash: b4462...e1e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 jeg tenker at din venninne slik jeg forstår det ikke har eldre barn selv, og dermed har større forventninger til din sønn på 4 enn hva han kan prestere. jeg er enig i at din sønn bør ha en forståelse av at jenta er mindre og forstår mindre. men din venninne har også et ansvar for å lære jenta si at det ikke er greit ødelegge for andre! dersom din venninne ikke forstår dette, så har du to valg. be din sønn om leke med ting de kan leke sammen med eller besøke din venninne mindre .. Anonymous poster hash: 6045a...faf
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Hver gang er virkelig ikke greit. At hun ødelegger en gang i mellom bør han/dere tåler. Men det kommer også an på hvor stor hun er, er hun nettopp blitt to må man tåle mer enn om hun snart blir tre. Jeg hadde ikke tolerert at min 2.5åring hadde ødelagt noe med vilje, men for 6-8 mnd siden var hun nesten for liten til å forstå. Anonymous poster hash: c6820...2f7
ærlig talt Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Mine barn har aldri fått lov til å ødelegge for andre barn, selv når de var veldig små. Hvorfor skal barn få lov til det egentlig? Skjønner godt sønnen din som blir sint, jeg Hadde jeg hatt en 2 år gammel "ødelegger", hadde jeg tatt henne ut av leken. En 2 åring er kanskje ikke i stand til å vite at det er irriterende og ødelegger, men det skjønner de voksne. Og da bør en voksen ta tak og heller få barnet til å leke med noe annet.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Hun har akkurat blitt to og min akkurat fire. Men det er ikke det at hun ødelegger som er greia for meg, det er holdningen til mora når sønnen min blir frustrert. Han blir den sinte og den slemme og "må jo bare forstå". Har til og med sett at hun og mannen gir hverandre blikk når han blir frustrert. Det verste er at han blir ikke veldig sint heller, mer oppgitt. Men allikevel så er han tydeligvis veldig sint og jenta dems gjør jo aaaaldri noe galt Anonymous poster hash: 2ca38...cd2
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Uff, de hadde jeg faktisk faset ut. Tror ikke de kommer til å forstå noe Anonymous poster hash: b4462...e1e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 Din sønn er stor nok til å forstå at en 2 åring er liten og at det er hennes leker. Din venninne bør lære din datter å låne bort og ikke ødelegge for andre barn, men du må også lære din sønn at mindre barn ikke alltid forstår ditt og midt, og at Hun trolig syns det morsomste er å leke med en stor gutt også rive ned. Lær han å leke sammen med andre mindre barn. Anonymous poster hash: 07a57...dde
ærlig talt Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Hun har akkurat blitt to og min akkurat fire. Men det er ikke det at hun ødelegger som er greia for meg, det er holdningen til mora når sønnen min blir frustrert. Han blir den sinte og den slemme og "må jo bare forstå". Har til og med sett at hun og mannen gir hverandre blikk når han blir frustrert. Det verste er at han blir ikke veldig sint heller, mer oppgitt. Men allikevel så er han tydeligvis veldig sint og jenta dems gjør jo aaaaldri noe galt Anonymous poster hash: 2ca38...cd2 Ja, jeg ser nå at jeg egentlig ikke svarte på spørsmålet ditt 😝 Jeg hadde antageligvis ikke lagt opp til så mye sosialt med henne med ungene. Om det ikke er et alternativ for deg, så synes jeg godt du kan fortelle venninna di hva du mener om saken. Venninna di har ikke enerett på å ha meninger om barnas lek! Det virker for meg som om venninna di tak veldig hensyn til datteren sin uten å se sønnen din. Da får du stå opp for sønnen din Hva tenker du selv da? Har du lyst til å si noe om det til venninna di?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 Vike og vike... Men jeg syns det er dårlig oppdragelse fra hennes side. Når min toåring ødelegger for fireåringen min så sier jeg i fra, hjelper de å løse situasjonen eller fjerner toåringen. Gjorde også dette før barnet ble to år også. Anonymous poster hash: 3caa3...ed8
mamma_til_gutt Skrevet 7. august 2014 #11 Skrevet 7. august 2014 (endret) Min toåring får ikke lov til å ødelegge, ta leker, slå, klype osv. Da tar jeg ham vekk fra leken en stund. Han forstår meget godt... Gutten min er 2 år og 3 måneder. Endret 7. august 2014 av mamma_til_gutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå