Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Jeg er under utredning pga magen er helt i ulage. Trodde jeg var allergisk mot noe men føler smertene og problemene kommer uavhengig av hva jeg spiser. Tatt avføringsprøver og fått beskjed om at en markør var på 325 og skulle være under 50. Denne skal visst skulle mellom sykdom I tarmen og kun en irritert tarm. Hva slags medisiner går dere på og hva gjør ting bedre/verre? Anonymous poster hash: 172eb...ee7
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Ingen? Anonymous poster hash: 172eb...ee7
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Jeg har Crohns, fikk diagnosen for snart to år siden. Mitt prøvesvar var da rundt 225. Du blir nok innkalt til koloskopi slik at de får utredet videre. Lykke til! Anonymous poster hash: dc008...366
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Ulcerøs kolitt Ble sendt rett til kolonskopi der det ble gjort funn. Satt på Mesasal og Entocort samt kortison. Ble sykemeldt og raskt bedre. Dette er nå 5 år siden. Jeg er stort sett i god form, men har perioder med forverring og innimellom og blir sykemeldt for "å roe helt ned". Er til tider veldig energiløs og slapp som selvfølgelig kan forklares med hyppige dobesøk. På en god dag er jeg kun på do 1-3 ganger. På dårlige dager mellom 15-30. Stress er det som påvirker meg mest. Sukker, gjærbakst og generelt raske karbohydrater lager opprør i magen min. Noe det også gjorde før diagnose. Dessuten er sukker "mat" for betennelsestilstander. Derfor funker lavkarbokost godt for meg. Anonymous poster hash: 9d44d...250
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Ulcerøs colitt her også. Hadde blod i avføringen og ble diagnostisert etter coloskopi for 15 år siden, var 19 år da. Har nesten ikke trengt medisiner fremt il nå, i sommer har jeg vært syk og er nå sykemeldt. Bruker entokort og pentasa. Tok det ikke alvorlig nok, "det ordner seg som det altid gjør" og hadde plutselig høy CRP og så vondt i magen at jeg ikke klarte å rette med opp når takene kom.. Merker at det kommer symptomer gjerne i perioder med psykisk stress eller at jeg er i en venskelig situasjon på det personlige plan. Nå i vår var det veldig travelt, konstant dårlig samvittighet..regner med det kunne ha utløst det. Ang mat så vet jeg ikke helt, har ikke fulgt nok med til å finne et mønster. Anonymous poster hash: 559a9...9c6
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Takk for svar jenter! Jeg regner med at det vil bli kolonoskopi. Har hatt det flere ganger før da jeg hadde mye plager for rundt 15 år siden. Anonymous poster hash: 172eb...ee7
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Jeg har crohns. Går på humira (sprøyter) og imurell. Stress gjør meg verre. Sterk mat. Vanskelig å finne ut hvilken mat som påvirker meg. Jobber 50% og 50% ufør. Anonymous poster hash: 8e94d...61c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 Tegn uføreforsikring nå! Etter at man har fått en diagnose er det for sent.. Ta gjerne det beste de har, skulle det vise seg å ikke være sykdom så kan du jo bare gå ned.. Anonymous poster hash: 8fc8a...79d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå