Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Sønnen min på snart 3 år er en forsiktig gutt som føler seg utrygg så fort det er situasjoner han ikke er vant til. Men ettersom jeg har jobbet til forskjellige tider i jobben min så er han vant til å bli levert i barnehagen forskjellig tid fra dag til dag,å dette har han ikke reagert på. Han begynte i barnehagen i igjen på mandag etter å ha vært vekke 6 uker. Jeg har levert han klokken 8 om morgenen alle dagene for å starte rolig opp når det ikke er så mange barn der. Men tror dere han vil reagere negativt om jeg leverer han nærmere halv ti i morgen? Han er en gutt som liker å sove lenge,så kunne vært greit å levere han litt senare når jeg har mulighet. Er bare redd for at han skal føle seg utrygg igjen da ettersom det ikke er like rolig på avdelingen da. Anonymous poster hash: bfd3e...f26
me_87 Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Jeg ville nok fortsatt å levere han tidlig så han får en fast rutine.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Min gutt leverte eg alltid til frokost. Dersom eg, av ein eller anna grunn, måtte levere seinere vart ikkje dagen så god. Han er ikkje av typen som kan spørre ein gruppe med barn om å få vere med i leiken. Så ja, eg hadde holdt på rutinane. Anonymous poster hash: 96f15...a67
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Vi har ei tøff jente som ikke bryr seg om rutiner osv for å være komfortabel, hun er det alltid. Men jeg merker veldig forskjell de få dagene vi ikke rekker å levere i barnehagen før frokost. Jeg tror at de rolige morgenene rundt frokostbordet med alle vennene er en ideell start på dagen. Ikke så mye for rutinene, men at man får en rolig og fin start. :-) Så vi leverer innimellom før vi trenger for å gi henne den starten. Anonymous poster hash: 6db15...1ec
Gjest MaJo0812 Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Enig med de andre her, de få gangene jeg leverer etter frokost blir ikke like god start for dem. Står heller opp tidligere enn vi må for å gi en bra start, jeg tenkte før sånn at det var fordel for barnet å sove lenger, og hadde mye dårlig samvittighet for å vekke. Men har slått meg til ro med at det er større fordel for barnet å få en bra og kjent start enn der er å sove 30 min lenger. Det er det gjerne mor som setter mest pris på Må legge til at det kun er unntaksvis sene leveringer uansett da, stort sett er hverdagen levering før jobb og er jo derfor de har blitt vant til dette.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Om han er 3 år og ikke har reagert på det før, ville jeg latt han sove så lenge han ville de dagene du faktisk har mulighet til det. Det har vi alltid gjort her uten at noen har reagert på det. Såklart, om han begynner å vise tegn til utrygghet når du leverer han seinere, såville jeg revurdert. Men ser ingen grunn til hvorfor det ikke skal gå bra nå om det har gått bra før 😉
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Han skriker hver dag når jeg vekker han så tidlig å sier han vil sove,var derfor jeg vurderte å la han sove lengre. Å nei han legger seg ikke sent,han legger seg 19,00 men han er en gutt som trenger mye søvn. Jeg begynner uansett på skole igjen 18.august så det er bare snakk om i morgen og neste uke. Når jeg begynner på skole igjen er det tilbake til hverdag å stå opp halv sju :S Anonymous poster hash: bfd3e...f26
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 Om han er 3 år og ikke har reagert på det før, ville jeg latt han sove så lenge han ville de dagene du faktisk har mulighet til det. Det har vi alltid gjort her uten at noen har reagert på det. Såklart, om han begynner å vise tegn til utrygghet når du leverer han seinere, såville jeg revurdert. Men ser ingen grunn til hvorfor det ikke skal gå bra nå om det har gått bra før Tenkte mer pga at han nettopp har byttet avdeling,det er helt nye ansatte,å dobbelt så mange unger. På småbarnavdelingen var de 10 unger,her er det 20 unger. Så tenker at det kunne jo være at han ble utrygg når jeg leverer han når avdelingen ikke er så rolig lengre. Anonymous poster hash: bfd3e...f26
☆☆☆ Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Dei dagane eg har seinvakt kjem eg til å nyte morgonane heime med ungane. No er minata heime med pappa og eldste blir levert 9-9.30 uansett, men om nokre månader vil begge barna veksle mellom å bli levert 8 og 9.30. Har i alle fall ikkje merka noko negativt med det hjå eldste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå