Gå til innhold

Blir trening noen gang gøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo prøvd å trene tidligere, holdte på en stund, og ser resultater rimelig fort. Men så slutter jeg etter noen mnd, fordi jeg synes det er så vanvittig kjedelig. Bør jeg bare holde ut litt til, så det kanskje blir gøy? Jeg har lyst til å være en av de som elsker å trene, og jeg ønsker meg en sunn og sterk kropp, men det er så gørr...

Anonymous poster hash: 98aa9...298

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har trent en periode tidligere, og det ble dritkjedelig. Sto å svetta på treningsstudio, og fikk jeg resultater, men gurimalla så kjipt....

Nå har jeg begynt å trene meg opp til å jogge, pluss at jeg sykler. Det er helt overkommelig, forbrenner masse kalorier, kondisen er bedre allerede, og det tar ikke så lang tid! En halvtime hver dag er mer enn nok, så lenge man ikke trener til noe spesielt :) So far synes jeg det er gøy. Og jeg er feit og utrent :P

Skrevet

Hva trener du da? Jeg har trent så og si hver dag i 2 måneder nå. Har vært en sånn person som misliker trening sterkt. Jeg kan godt være aktiv, for all del, men har såkalt gymtimidation. Det som gjorde det lettere for meg var variasjon, og hjemmetrening. Jeg går lange turer, jogger, danser, trener styrke, 30 day shred, trappetrening osv. Jeg trener sjeldent det samme hver dag. Et lurt tips er å få med deg noen du føler deg vel med, og trene f.eks i en park med trapper, benker, bakker og strake strekninger. Der kan du trene styrke, trappetrening, intervaller, du kan gå og jogge alt ettersom hva du selv ønsker. Nå i det fine været er det en fin måte å trene og være sosial på. Jeg har begynt å like å trene, og nyter fremgangen. Jeg føler også et sterk behov for å komme meg ut, og blir rastløs om jeg ikke får trent en dag. Nå har jeg som sagt bare trent skikkelig i et par måneder, men jeg håper og tror at jeg klarer å holde motivasjonen oppe. Poenget er å være aktiv, og ikke at du MÅ tvinge deg selv på treningssenteret flere ganger i uka. :)

Skrevet

Finn noe man liker! Ikke hør på at man "bør trene tung styrke"; at man "bør joggeminst 10km", eller at og gå en tur er ikke noe vits i, og at en sykkeltrening MINST bør vare 4 timer. Og alt annet man får av gode råd.

jeg HATER styrke, Jillian Michaels 30Day's Shred tar jeg ei økt eller to i uke, fordi jeg må.. Jeg klarer alltids 25min med oppvarming, trening og uttøying,- uten og finne på all verdens unnskyldninger for og slippe. Ellers så jogger jeg. Elsker og jogge. Tanketom og enkel trening. I starten er 30 min mer enn nok, mine kortturer er nå på ca1t(10km) og jeg har en gagn i måneden ca 20km på lista.. Det er drygent lenge og ikke det morsomste jeg vet,- men en time "må jeg ha" :) Rett og slett for jeg nyter det.

Kanskje passer styrke deg bedre? En dag med overkropp, en med underkropp, en dag med litt miks? Hater du utholdenhet, så hold det til et minimum. Om du opplever stadig flere "god grunner" til og korte ned eller avlyse trening, må du sette deg ned og tenke på om det er annen aktivitet du kan gjøre i stedet! Den beste trening du kan få, er den du gidder gjennomføre,- og ikke et "perfekt program "satt opp for og nå mål om mer styrke, utholdenhet eller hurtighet :)

Anonymous poster hash: 8f037...c61
Skrevet

Jeg har trent i mange år, og forsøkt mye ulik trening. Min konklusjon for meg personlig er at jeg aldri kommer til å like å trene. Joda, det hender at det faktisk føles godt, skikkelig godt, med en joggetur, men det er langt mellom de gangene. Som regel trener jeg utelukkende fordi jeg vet at det er bra for meg, og fordi det føles godt etterpå. Å like å trene, eller til og med elske det? Nei, det tror jeg rett og slett ikke er for alle. Akseptere det og holde ut derimot tror jeg de fleste, meg inkludert, kan få til.

Anonymous poster hash: 1806c...051
Skrevet

Finn noe du liker og få med deg venner. Da blir det morsmt.

Anonymous poster hash: 4c218...96b
Skrevet

Det eneste jeg synes er relativt artig er å jogge på mølle mens jeg ser på tv-serier (hehe), men jeg får så satans vondt i kneet av jogging, så det utgår dessverre. Vet ikke jeg altså, skulle ønske jeg syntes det var gøy å trene styrke. Mye av problemet er at jeg bor sånn at jeg ikke kjenner noen jeg kan trene sammen med. Og jeg tør ikke begi meg ut på styrketrening når jeg er så uerfaren, er redd for å skade meg ved å løfte feil eller noe sånt :/

HI

Anonymous poster hash: 98aa9...298
Skrevet

Ja, hvis du gjør noe du liker, f.eks svømming, ballspill, gå turer i skogen, sykler. Jeg synes ikke f.eks jogging er gøy eller noe for meg, derfor trener jeg på alternative måter.

Skrevet

Jeg har drevet med svømming, sykling, treningsstudio både på timer og styrketrening. Jeg har gått mye i fjellet, jeg har også i perioder løpt. Men jeg kan bare konkludere med at trening aldri blir moro. Å bade er gøy og en tur i fjellet er helt ok. Å gå tur sammen med barna er også greit, men det er ikke for å trene, men holde seg i aktivitet. Vi har en dyr tredemølle stående på låven, den brukes som knagg. Ingen som har brukte den noe særlig så den havnet der til slutt.

Skrevet

Jeg har drevet med svømming, sykling, treningsstudio både på timer og styrketrening. Jeg har gått mye i fjellet, jeg har også i perioder løpt. Men jeg kan bare konkludere med at trening aldri blir moro. Å bade er gøy og en tur i fjellet er helt ok. Å gå tur sammen med barna er også greit, men det er ikke for å trene, men holde seg i aktivitet. Vi har en dyr tredemølle stående på låven, den brukes som knagg. Ingen som har brukte den noe særlig så den havnet der til slutt.

Å, endelig en som meg! :) Svarte lenger oppe i tråden, og er møkk lei av alle disse "du må jo bare finne noe du liker"-svarene. Jeg har prøvd ulike former for styrketrening, jogging, svømming, dans, kampsport, sykling...you name it!, og trening er rett og slett ikke gøy. Sånn er det bare. Nødvendig og bra, helt klart, men ikke gøy ;)

Skrevet

Jeg er med i en gruppe på FB der vi gir hverandre oppgaver som vi løser hver uke og så oppdaterer vi hverandre etter hvert om hvordan det går. Det er ganske morsomt. Da føler man seg ikke så alene med treningen. Selv om vi er alene føles det mer sossialt. Jeg har også en venninne som jeg trener sammen med en gang i uka. Vi ser hverandre sjelden ellers, men disse treningsrundene sammen er gull verdt både sossialt og for treningen. Det er morsomt å presse hverandre og gjøre noe slitsomt sammen.

Skrevet

Jeg liker heller ikke å trene, mest fordi jeg overhode ikke klarer å se resultater. Trente for ett par år siden tre dager i uka, i ti måneder i strekk. Null resultat. Ikke ett gram ned, ikke en cm smalere.

Men jeg er aldri syk da, og den hodepinen jeg har slitt med i flere år, forsvant når jeg begynte å trene regelmessig.

Nå har jeg fått meg hund, som krever MYE mosjon, en time i skog og mark om morgenen, og en time om kvelden.

Det er litt koselig da...

Anonymous poster hash: cbb17...18b
Skrevet

Jeg liker heller ikke å trene, mest fordi jeg overhode ikke klarer å se resultater. Trente for ett par år siden tre dager i uka, i ti måneder i strekk. Null resultat. Ikke ett gram ned, ikke en cm smalere.

Men jeg er aldri syk da, og den hodepinen jeg har slitt med i flere år, forsvant når jeg begynte å trene regelmessig.

Nå har jeg fått meg hund, som krever MYE mosjon, en time i skog og mark om morgenen, og en time om kvelden.

Hvordan kan du si at du ikke så resultter når hodepinen forsvant? Det måtte da være et fantastisk resultat!

Skrevet

Å, endelig en som meg! :) Svarte lenger oppe i tråden, og er møkk lei av alle disse "du må jo bare finne noe du liker"-svarene. Jeg har prøvd ulike former for styrketrening, jogging, svømming, dans, kampsport, sykling...you name it!, og trening er rett og slett ikke gøy. Sånn er det bare. Nødvendig og bra, helt klart, men ikke gøy ;)

Jeg har også prøvd dans, trampett, håndball, fotball, volleyball, pilates, allidrett, slalom, og jeg blir også tvunget ut på den ene skituren etter den andre med familien vinteren igjennom. Men det er og blir en plikt. Sett meg heller til å gjete geiter, da får en i alle fall gjort noe fornuftig med overskuddsenergien.

Skrevet

Anbefaler deg å trene noe du synes er litt gøy.

Jeg trente Taekwondo i mange år, og det er kjempegøy og inkluderer både kondisjon, styrke og uttøying. Føles ikke som trening men det er ekstremt god trening.

Dansing kan også være gøy og bra trening.

Sykle heller ute enn å gå på spinningtime. 

Anonymous poster hash: 7fecb...f73
Skrevet

Hvordan kan du si at du ikke så resultter når hodepinen forsvant? Det måtte da være et fantastisk resultat!

Ja det var jo faktisk det, men jeg tenkte ikke på det da jeg begynte å trene. Jeg begynte å trene fordi jeg ville bli stram og slank og fin :-)

Men ingen tvil om at jeg fikk bedre livskvalitet av å trene, selv om jeg ikke ble noe slankere.

Og så er det jo en del skjulte effekter som man kanskje ikke tenker over. Blant annet er jeg aldri syk (forkjølet, influensa ol) I tillegg til at risikoen for hjerte- og karsykdommer reduseres. Men sånt tenker man jo egentlig ikke over til daglig. Ihvertfall ikke jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...