Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Har nesten bestemt meg for å prøve ut en sånn menskopp. Hvilket merke er det beste, om det er forskjell på de? Og hvor bestiller man sånt. Kan man kjøpe det over disk? Blir man veldig klinete på fingrene når man tar den ut for å tømme den? Mange spørsmål her. Sikker flere også, men kommer ikke på de i farta. Håper på mange svar😊 Anonymous poster hash: 012c0...e98
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Dytt Anonymous poster hash: 012c0...e98
Reese Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Jeg kjøpte hos gymgrossisten på nett. Jeg er superfornøyd. Ingen blod på fingrene heller. Koker den mellom hver mens
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 æsj..... Anonymous poster hash: c46b6...1e3
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Bruker lunette fra bæreglede. Ikke noe klin. Koker den før den legges bort tilnneste periode. Anonymous poster hash: 30b62...bf8
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Bruker lunette fra bæreglede. Ikke noe klin. Koker den før den legges bort tilnneste periode. Anonymous poster hash: 30b62...bf8 Haha, jeg ser for meg ungene kommer på kjøkkenet, ser i gryta og spør hva som koker der? "Neida, det er bare blodoppsamleren til underlivet mitt, unger". Uæææææh. Anonymous poster hash: 44b39...33c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Koke menskoppen? Har dere egen panne til menskoppen da? Jo, pannen er jo ren og steril etter koking, men æsj. Det er ekkelt. Er det ikke like greit å vaske den med såpe og vann? Anonymous poster hash: 1edae...ebf
<3 2G <3 Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 Jeg har en egen liten kasserolle som brukes til koking etter bruk. Kan bli litt søl på fingrene under tømming på de verste dagene, enn slipper å vaske hele underlivet og lårene lengre, fingrene vasker jeg uansett etter dobesøk så ser ikke helt problemet der. Ikke tåler jeg tampong å bind får jeg jeg sopp og kontakteksem av. Så koppen har gitt meg en ny fantastisk hverdag Jeg kjøpte min på Etikken i Trondheim.
<3 2G <3 Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Koke menskoppen? Har dere egen panne til menskoppen da? Jo, pannen er jo ren og steril etter koking, men æsj. Det er ekkelt. Er det ikke like greit å vaske den med såpe og vann? Anonymous poster hash: 1edae...ebf Jeg må koke min, får sopp og sår om jeg bruker såpe. Hva andre velger er opp til de, men jeg koker min både for å få den ren og å slippe plager.
<3 2G <3 Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 Bruker lunette fra bæreglede. Ikke noe klin. Koker den før den legges bort tilnneste periode. Anonymous poster hash: 30b62...bf8 Haha, jeg ser for meg ungene kommer på kjøkkenet, ser i gryta og spør hva som koker der? "Neida, det er bare blodoppsamleren til underlivet mitt, unger". Uæææææh. Anonymous poster hash: 44b39...33c Koker den samtidig som jeg lager middag så klart!! Kødda!!! Det er fult mulig å bare koken den etter at ungene har lagt seg og en er på kjøkkenet å rydder.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #11 Skrevet 7. august 2014 Koke menskoppen? Har dere egen panne til menskoppen da? Jo, pannen er jo ren og steril etter koking, men æsj. Det er ekkelt. Er det ikke like greit å vaske den med såpe og vann? Anonymous poster hash: 1edae...ebf Du dreper jo ikke bakeriene med såpe og vann, da. Jeg synes menskopp funker greit. De første dagene blør jeg ganske mye, og jeg orker ikke å tømme menskoppen så ofte (for det er litt stress og klin), så da bruker jeg tamponger. Bruker menskoppen de siste 2-3 dagene, når jeg bare trenger å tømme den en gang i døgnet. Veldig greit. Trives veldig godt med å føle meg ren selv om jeg har mensen, og at jeg slipper sjenerende tråder mellom bena eller vinger fra bind på utsiden av trusa. Vurderer å kjøpe en menskopp i en større størrelse bare for de første dagene når jeg blør mye Anonymous poster hash: 5df3f...0e1
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #12 Skrevet 7. august 2014 Bruker lunette fra bæreglede. Ikke noe klin. Koker den før den legges bort tilnneste periode. Anonymous poster hash: 30b62...bf8 Haha, jeg ser for meg ungene kommer på kjøkkenet, ser i gryta og spør hva som koker der? "Neida, det er bare blodoppsamleren til underlivet mitt, unger". Uæææææh. Anonymous poster hash: 44b39...33c Og hvis ungene ser den, hva er problemet? Hva svarer du de hvis de har funnet tamponger og spør deg hva det er? Anonymous poster hash: aebd6...61f
<3 2G <3 Skrevet 7. august 2014 #13 Skrevet 7. august 2014 Koke menskoppen? Har dere egen panne til menskoppen da? Jo, pannen er jo ren og steril etter koking, men æsj. Det er ekkelt. Er det ikke like greit å vaske den med såpe og vann? Anonymous poster hash: 1edae...ebf Du dreper jo ikke bakeriene med såpe og vann, da. Jeg synes menskopp funker greit. De første dagene blør jeg ganske mye, og jeg orker ikke å tømme menskoppen så ofte (for det er litt stress og klin), så da bruker jeg tamponger. Bruker menskoppen de siste 2-3 dagene, når jeg bare trenger å tømme den en gang i døgnet. Veldig greit. Trives veldig godt med å føle meg ren selv om jeg har mensen, og at jeg slipper sjenerende tråder mellom bena eller vinger fra bind på utsiden av trusa. Vurderer å kjøpe en menskopp i en større størrelse bare for de første dagene når jeg blør mye Anonymous poster hash: 5df3f...0e1 Finnes det andre størrelser enn de to for før og etter barn? Har du i såfall link eller navn? Lurer fordi jeg må bruke truseinnlegg de verste dagene selv om jeg tømmer ofte. Har grei tilgang på do med vask på jobb, men hadde vært greit å slippe å tømme hver 3. time.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #14 Skrevet 7. august 2014 Koke menskoppen? Har dere egen panne til menskoppen da? Jo, pannen er jo ren og steril etter koking, men æsj. Det er ekkelt. Er det ikke like greit å vaske den med såpe og vann? Anonymous poster hash: 1edae...ebf Du dreper jo ikke bakeriene med såpe og vann, da. Jeg synes menskopp funker greit. De første dagene blør jeg ganske mye, og jeg orker ikke å tømme menskoppen så ofte (for det er litt stress og klin), så da bruker jeg tamponger. Bruker menskoppen de siste 2-3 dagene, når jeg bare trenger å tømme den en gang i døgnet. Veldig greit. Trives veldig godt med å føle meg ren selv om jeg har mensen, og at jeg slipper sjenerende tråder mellom bena eller vinger fra bind på utsiden av trusa. Vurderer å kjøpe en menskopp i en større størrelse bare for de første dagene når jeg blør mye Anonymous poster hash: 5df3f...0e1 Jo, det finnes et utall av antibakterielle produkter på markedet. Jeg ser det med at såperester lager problemer. Da er nok koking beste alternativet. Anonymous poster hash: 1edae...ebf
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #15 Skrevet 7. august 2014 Koke menskoppen? Har dere egen panne til menskoppen da? Jo, pannen er jo ren og steril etter koking, men æsj. Det er ekkelt. Er det ikke like greit å vaske den med såpe og vann? Anonymous poster hash: 1edae...ebf Du dreper jo ikke bakeriene med såpe og vann, da. Jeg synes menskopp funker greit. De første dagene blør jeg ganske mye, og jeg orker ikke å tømme menskoppen så ofte (for det er litt stress og klin), så da bruker jeg tamponger. Bruker menskoppen de siste 2-3 dagene, når jeg bare trenger å tømme den en gang i døgnet. Veldig greit. Trives veldig godt med å føle meg ren selv om jeg har mensen, og at jeg slipper sjenerende tråder mellom bena eller vinger fra bind på utsiden av trusa. Vurderer å kjøpe en menskopp i en større størrelse bare for de første dagene når jeg blør mye Anonymous poster hash: 5df3f...0e1 Finnes det andre størrelser enn de to for før og etter barn? Har du i såfall link eller navn? Lurer fordi jeg må bruke truseinnlegg de verste dagene selv om jeg tømmer ofte. Har grei tilgang på do med vask på jobb, men hadde vært greit å slippe å tømme hver 3. time. Jada, det finnes mange størrelser. Må kanskje kjøpe fra utlandet, men det er jo greit Har ikke undersøkt så nøye enda, men kan ta meg en runde nå! Anonymous poster hash: 5df3f...0e1
<3 2G <3 Skrevet 7. august 2014 #16 Skrevet 7. august 2014 Koke menskoppen? Har dere egen panne til menskoppen da? Jo, pannen er jo ren og steril etter koking, men æsj. Det er ekkelt. Er det ikke like greit å vaske den med såpe og vann? Anonymous poster hash: 1edae...ebf Du dreper jo ikke bakeriene med såpe og vann, da. Jeg synes menskopp funker greit. De første dagene blør jeg ganske mye, og jeg orker ikke å tømme menskoppen så ofte (for det er litt stress og klin), så da bruker jeg tamponger. Bruker menskoppen de siste 2-3 dagene, når jeg bare trenger å tømme den en gang i døgnet. Veldig greit. Trives veldig godt med å føle meg ren selv om jeg har mensen, og at jeg slipper sjenerende tråder mellom bena eller vinger fra bind på utsiden av trusa. Vurderer å kjøpe en menskopp i en større størrelse bare for de første dagene når jeg blør mye Anonymous poster hash: 5df3f...0e1 Finnes det andre størrelser enn de to for før og etter barn?Har du i såfall link eller navn? Lurer fordi jeg må bruke truseinnlegg de verste dagene selv om jeg tømmer ofte. Har grei tilgang på do med vask på jobb, men hadde vært greit å slippe å tømme hver 3. time. Jada, det finnes mange størrelser. Må kanskje kjøpe fra utlandet, men det er jo greit Har ikke undersøkt så nøye enda, men kan ta meg en runde nå! Anonymous poster hash: 5df3f...0e1 Supert! Er ikke så flink til å sile info Var bare to str der jeg kjøpte.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #17 Skrevet 7. august 2014 Jeg skjønner ikke helt. Hvis blok stopes av menskopp, skulle man tro at urin også stoppes. Tar dere ut koppen under hver dotur? Anonymous poster hash: 1edae...ebf
<3 2G <3 Skrevet 7. august 2014 #18 Skrevet 7. august 2014 Jeg skjønner ikke helt. Hvis blok stopes av menskopp, skulle man tro at urin også stoppes. Tar dere ut koppen under hver dotur? Anonymous poster hash: 1edae...ebf Siden Urinrøret vanligvis ligger utenfor kjeden så er ikke det et problem. For det fåtallet av kvinner der urinrøret ligger lengre inn så ser jeg fortsatt ikke provlemet heller siden koppen ikke settes så langt ned at den vil hindre urinering.
Tjofsen Skrevet 7. august 2014 #19 Skrevet 7. august 2014 Jeg har ladycup og er strålende fornøyd. Det finnes flere ulike typer der ute. Her er en link med oversikt: http://menstrualcupinfo.wordpress.com/cup-stiffness-comparison-chart/
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #20 Skrevet 7. august 2014 Jeg skjønner ikke helt. Hvis blok stopes av menskopp, skulle man tro at urin også stoppes. Tar dere ut koppen under hver dotur? Anonymous poster hash: 1edae...ebf Skulka mange naturfagstimer? Anonymous poster hash: 6567a...f22
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #21 Skrevet 7. august 2014 Jeg skjønner ikke helt. Hvis blok stopes av menskopp, skulle man tro at urin også stoppes. Tar dere ut koppen under hver dotur? Anonymous poster hash: 1edae...ebf Siden Urinrøret vanligvis ligger utenfor kjeden så er ikke det et problem. For det fåtallet av kvinner der urinrøret ligger lengre inn så ser jeg fortsatt ikke provlemet heller siden koppen ikke settes så langt ned at den vil hindre urinering. Ha ha. Jeg googlet og fant frem til et bilde. Nå skjønner jeg. Anonymous poster hash: 1edae...ebf
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #22 Skrevet 7. august 2014 Ja, det blir klin når man tar den ut - i alle fall hvis man er som meg og blør halve blodbanken de første dagene. Men det er greit, man bytter jo vanligvis ikke på doer uten vaskemulighet inne på doen uansett. Fordelen med kopp er at man kan bytte såpass sjelden at det er greit å tilpasse sånn at man har tilgang på en sånn do. Jeg har forøvrig lunette sin største, og er ikke kjempefornøyd. Den går liksom litt inn øverst, så om jeg ikke er veldig påpasselig med å sette den inn helt riktig og på en sånn måte at den ikke "popper" ut før jeg har tatt ut fingrene så det blir skikkelig vakum, lekker den de første dagene. På den annen side lekker jeg med de største tampongene også, så det er liksom ikke verre enn at jeg måtte fortsette med truseinnlegg de første dagene. Men mulig det bare er jeg som er som oslotunellen Finnes det noen som er større og bedre? Anonymous poster hash: 6fe73...700
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #23 Skrevet 7. august 2014 Finnes det andre størrelser enn de to for før og etter barn? Har du i såfall link eller navn? Lurer fordi jeg må bruke truseinnlegg de verste dagene selv om jeg tømmer ofte. Har grei tilgang på do med vask på jobb, men hadde vært greit å slippe å tømme hver 3. time. http://www.meluna.org/MeLuna-menstrualcups meluna har mange forskjellige størrelser på sine. Fra small til xl. Anonymous poster hash: 10316...462
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #24 Skrevet 7. august 2014 Hvor ofte må den tømmes? (Selv om jeg skjønner det må være ganske individuelt i grunn) Hvordan kan du vite hvilken størrelse du trenger da? Har dere opplevd lekkasjer? Kanskje i starten da dere begynte å bruke den? Fikk mye reklame for FleurCup på Facebook ei stund. Og er veldig nysgjerrig. Men vil liksom ikke bruke penger på det uten å vite om den kan funke. Anonymous poster hash: b2b87...dca
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #25 Skrevet 7. august 2014 Ja, det blir klin når man tar den ut - i alle fall hvis man er som meg og blør halve blodbanken de første dagene. Men det er greit, man bytter jo vanligvis ikke på doer uten vaskemulighet inne på doen uansett. Fordelen med kopp er at man kan bytte såpass sjelden at det er greit å tilpasse sånn at man har tilgang på en sånn do. Jeg har forøvrig lunette sin største, og er ikke kjempefornøyd. Den går liksom litt inn øverst, så om jeg ikke er veldig påpasselig med å sette den inn helt riktig og på en sånn måte at den ikke "popper" ut før jeg har tatt ut fingrene så det blir skikkelig vakum, lekker den de første dagene. På den annen side lekker jeg med de største tampongene også, så det er liksom ikke verre enn at jeg måtte fortsette med truseinnlegg de første dagene. Men mulig det bare er jeg som er som oslotunellen Finnes det noen som er større og bedre? Anonymous poster hash: 6fe73...700 Om du vrir den litt rundt etter at den har foldet seg ut blir det bedre vakum. Jeg syns menskoppen er super. Anonymous poster hash: c76ef...b65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå