Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Hva kan vi forvente? Håper vi ikke legger lista for høyt. Eller lavt.. Kan man forvente: At barnet går til badet om morgenen og kler på seg når det sier "ja, det gjør jeg!"? Finner ofte jenta i gang med noe annet likevel.. "Ta på deg skoene, så drar vi på tur!" Hurrarop, men neida, hun finner likevel på alt mulig annet på sin vei til skoene. Finner vi fram skoene og setter de framom henne, skjer gjerne det samme. Just some details.. Men det er så gjennomgående, uansett hva vi skal. Ut, frokost, alt. Alt som har med rutine å gjøre. Går jeg sammen med henne til badet for å sikre meg at hun kommer seg dit, stopper hun gjerne og plukker på alt da og. "Skal bare..." Anonymous poster hash: da524...28a
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Sånn er min snart 5-åring også. Det er helt vanvittig og jeg lurer på hvordan han skal klare seg på skolen Anonymous poster hash: 2cd0a...ea2
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Nå er ikke barna mine så store, men de klarer dette uten om og men. De gjør som de får beskjed om. En på 3 og to på 5. Anonymous poster hash: 1a274...534
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Nå er ikke barna mine så store, men de klarer dette uten om og men. De gjør som de får beskjed om. En på 3 og to på 5. Anonymous poster hash: 1a274...534 Hehe, min gjorde også det når hun var 2-5 år, når hun ble 6 og 7 derimot. Vimsefrøken:) Barn i den alderen har ofte tusen tanker i hodet på en gang og det skal lite til for å distrahere. Min finner alltid på en lek på veien. Skoene hun skal ta på blir flåter i lavahavet for noen småstein hun finner i gangen og ALT skal leses på. Frokost er umulig hvis jeg ikke har ryddet bort alt fra bordet, for hun må lese ingredienslisten på smøret, teksten på melkekartongen og innholdet i brevet fra banken som ligger fremme før hun får ført brødskiva til munnen... Hun må minnes på ting mye, men hun har ikke dårlige hensikter og hun har virkelig tenkt å gjøre som jeg sier, det bare forsvinner litt på veien. Fryktelig slitsomt, men det er et tegn på god utvikling, livlig fantasi og masse tanker:) Huff, nå kjenner jeg at jeg gruer litt til skolestart og hektiske morgener igjen, det blir ofte mye masing for å komme oss til skolen i rett tid;) Anonymous poster hash: 94df7...8a2
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 Det er helt normalt. Det skjer en vannvittig utvikling i kropp og sinn når de blir 6-7 år gamle og de har en million tanker i hodet på en gang. At de blir litt vimsete og fjerne er bare tegn på at denne utviklingen er i full sving Anonymous poster hash: 5cad5...1e0
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Takk for betryggende svar! Vimse-virre-vapp, da er det vel en periode nå. HI Anonymous poster hash: da524...28a
Mor di! Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Min som snart blir 7 har vært slik hele livet;-) tror det er helg normalt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå